To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Odczyt kodu błędu

Rafald - 04-02-2013, 21:31

Dzięki bardzo. Ten błąd 48 to coś poważnego ? Może to być spowodowane zaślepieniem zaworu EGR ?
zbyszekm2 - 04-02-2013, 21:33

Problem wielokrotnie opisywany, jest to błąd nastawnika dawki paliwa. Trzeba go rozkręcić, rozlutować, wyczyścić. Najlepiej wymienić łożysko i uszczelnienia po czym skalibrować pompę.
Rafald - 04-02-2013, 21:35

OK. Dzięki za pomoc.
Poldek - 30-04-2014, 15:47

Witam , PAJERO 3 , 2001 ( egr elektroniczny) błąd nr 25 , stały i nie do skasowania , co zrobić i gdzie szukać. POMOCY.
zbyszekm2 - 30-04-2014, 18:35

Pekniety Pts, lub stoi tłoczek w pompkę.
Poldek - 30-04-2014, 21:03

zgoda , tylko co to jest PTS , i czy chodzi o tłoczek ręcznej pompce paliwa ?? , czy brak ciśnienia po filtrze paliwa może to powodować ??
pozdrawiam

[ Dodano: 06-05-2014, 20:41 ]
Witam ponownie. Problem błędu nr 25 odczytanego za pomocą mrugnięć lampki rozwiązany.
Okazało się że to tzw. czujnik PTS był uszkodzony, a konkretnie jego obudowa. Rezystancja dobrego wynosi po ok 80 OHM między pojedyńczym a każdym z dwóch pozostałych pinów. Umnie była przerwa w jednym z obwodów. Pomógł oczywiście Pan Zbyszek , bardzo aktywny i pomocny forumowicz. DZIĘKUJĘ. Oczywiście uszkodzenia TPS mogą mieć różny charakter , u mnie było akurat to oraz zatarty tłoczek który popsikałem i rozruszałem. Dostanie się do TPS też nie jest bardzo trudne , trzeba zdjąć akumulator , podstawę jego , i widać pompę. Sam TPS jest na samym dole i ma jako jedyny trójkątną wtyczkę. Po wymianie usterka ustąpiła , wyłączył się tryb awaryjny i wszystko ( jak na razie ) działa jak należy. ( przyznam że się nie spodziewałem) Podejrzewam że nie jeden taki przypadek skończył się wcześniej wymianą całej pompy , a to na pewno bolało.
Kolejny punkt dla P. Zbyszka . Spirytualia typu SELBST ARBEIT najepszego sorta niedługo będą nadane do BYTOWA, . Serdecznie DZIĘKUJĘ i pozdrawiam.
p.s. Przepraszam za ciągłe nękania telefonem podczas majówki.

siersciunio - 12-05-2014, 22:04

Witam

Niestety dzis pojara znowu zastrajkowała przy próbie odpalenia :(
Błąd 21 i 43.

Co to pompa znowu :( ?

atego815 - 30-05-2014, 19:54

Taaa. A u mnie po spince na stałe mruga Check i pomarańczowa mostów. (liczyłem do tysiąca, potem zasnąłem...:) A zrobiłem spinkę, aby dojść czemu zapalił mi się ABS ESP i Poślizg. Ale widzę że tą metodą chyba nie dojdę :( Wspomaganie hamulców działa, pompa chodzi. :shock:
buchaj - 30-05-2014, 20:29

Jeżeli kontrolki mrugają równo to znaczy ze nie ma błędów.
atego815 - 03-06-2014, 22:50

buchaj napisał/a:
Jeżeli kontrolki mrugają równo to znaczy ze nie ma błędów.

Dzięki :)
To już chyba tylko Zbyszek pozostaje :)

piotr_e - 12-07-2014, 20:13

Witam wszystkich, jestem nowy na tym forum, bo auto jeździło niezawodnie od 4 lat.
W ostatnim czasie pojawił się problem z włączaniem napędów. Po przełączeniu na napęd na 4 koła kontrolka pomarańczowa skrzyni rozdzielczej zaczyna mrugać i napęd się nie załącza.
Udało mi się wymrugać kod błędu skrz. rozdzielczej 33. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć interpretacji tego kodu.

Będę wdzięczny za rozkodowanie

33

Innych błędów brak.

________________________________________

Problem kodu 33 rozwiązany jeszcze tego samego dnia, albo następnego :)
Definicje błędu udało się rozszyfrować na którymś zagranicznym forum.
Za błąd 33 był odpowiedzialny niesprawny czujnik na skrzyni rozdzielczej. Dokładnie to tez z białą wtyczką. Po rozebraniu paru elementów w kabinie i gimnastyce pod autem udało się dostać do czujników na skrzyni rozdzielczej. Dwa są świetnie widoczne, pozostałe są schowane głębiej. Udało się oba wykręcić od góry. Pierwszy działał bez zastrzeżeń. Drugi w pozycji wyłączonej zachowywał się jak włączony. W środkowym zakresie było OK. Przepłukanie WD-40 pomogło, zaczął pracować prawidłowo. Przy okazji wymieniłem gumową osłonę dźwigni zmiany biegów ( guma ze starości zmurszała i popękała ).

Przy okazji wymienione oba akumulatory ( były jeszcze fabryczne :D ) i rozrusznik oddany do pełnej regeneracji. Silnik pali od pierwszego obrotu, żadnego dłuższego kręcenia już nie ma :D Przebieg obecnie 160 tyś km, udokumentowany od nowości, jestem drugim właścicielem, pierwszego znałem jeszcze zanim zaczęto sprzedawać Pajero III :D

Pełna petarda :)

Pzdr.

klepa - 05-10-2014, 15:09

witam
pomożecie zdiagnozować błąd 25 skrzyni automatycznej i 33 reduktora
dzięki z góry
pozdrawiam

Martynapce - 05-10-2014, 16:30

Witam
Dzisiaj wypatrzyłam u siebie błąd 16, ale niestety nie znalazłam co on oznacza. Prosiła bym o rozszyfrowanie .

macko32167 - 10-11-2015, 16:52

Witam
Odkopuje temat błędy 37, 65, 66, 72, 74, 44, 51 wie może ktoś co one oznaczają.
Samochód to Pajero III 3.2 did 2003r.

zbyszekm2 - 10-11-2015, 17:05

Czym skanowany?
Jakie sa objawy?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group