Pajero III - Odczyt kodu błędu
Rafald - 04-02-2013, 21:31
Dzięki bardzo. Ten błąd 48 to coś poważnego ? Może to być spowodowane zaślepieniem zaworu EGR ?
zbyszekm2 - 04-02-2013, 21:33
Problem wielokrotnie opisywany, jest to błąd nastawnika dawki paliwa. Trzeba go rozkręcić, rozlutować, wyczyścić. Najlepiej wymienić łożysko i uszczelnienia po czym skalibrować pompę.
Rafald - 04-02-2013, 21:35
OK. Dzięki za pomoc.
Poldek - 30-04-2014, 15:47
Witam , PAJERO 3 , 2001 ( egr elektroniczny) błąd nr 25 , stały i nie do skasowania , co zrobić i gdzie szukać. POMOCY.
zbyszekm2 - 30-04-2014, 18:35
Pekniety Pts, lub stoi tłoczek w pompkę.
Poldek - 30-04-2014, 21:03
zgoda , tylko co to jest PTS , i czy chodzi o tłoczek ręcznej pompce paliwa ?? , czy brak ciśnienia po filtrze paliwa może to powodować ??
pozdrawiam
[ Dodano: 06-05-2014, 20:41 ]
Witam ponownie. Problem błędu nr 25 odczytanego za pomocą mrugnięć lampki rozwiązany.
Okazało się że to tzw. czujnik PTS był uszkodzony, a konkretnie jego obudowa. Rezystancja dobrego wynosi po ok 80 OHM między pojedyńczym a każdym z dwóch pozostałych pinów. Umnie była przerwa w jednym z obwodów. Pomógł oczywiście Pan Zbyszek , bardzo aktywny i pomocny forumowicz. DZIĘKUJĘ. Oczywiście uszkodzenia TPS mogą mieć różny charakter , u mnie było akurat to oraz zatarty tłoczek który popsikałem i rozruszałem. Dostanie się do TPS też nie jest bardzo trudne , trzeba zdjąć akumulator , podstawę jego , i widać pompę. Sam TPS jest na samym dole i ma jako jedyny trójkątną wtyczkę. Po wymianie usterka ustąpiła , wyłączył się tryb awaryjny i wszystko ( jak na razie ) działa jak należy. ( przyznam że się nie spodziewałem) Podejrzewam że nie jeden taki przypadek skończył się wcześniej wymianą całej pompy , a to na pewno bolało.
Kolejny punkt dla P. Zbyszka . Spirytualia typu SELBST ARBEIT najepszego sorta niedługo będą nadane do BYTOWA, . Serdecznie DZIĘKUJĘ i pozdrawiam.
p.s. Przepraszam za ciągłe nękania telefonem podczas majówki.
siersciunio - 12-05-2014, 22:04
Witam
Niestety dzis pojara znowu zastrajkowała przy próbie odpalenia
Błąd 21 i 43.
Co to pompa znowu ?
atego815 - 30-05-2014, 19:54
Taaa. A u mnie po spince na stałe mruga Check i pomarańczowa mostów. (liczyłem do tysiąca, potem zasnąłem...:) A zrobiłem spinkę, aby dojść czemu zapalił mi się ABS ESP i Poślizg. Ale widzę że tą metodą chyba nie dojdę Wspomaganie hamulców działa, pompa chodzi.
buchaj - 30-05-2014, 20:29
Jeżeli kontrolki mrugają równo to znaczy ze nie ma błędów.
atego815 - 03-06-2014, 22:50
buchaj napisał/a: | Jeżeli kontrolki mrugają równo to znaczy ze nie ma błędów. |
Dzięki
To już chyba tylko Zbyszek pozostaje
piotr_e - 12-07-2014, 20:13
Witam wszystkich, jestem nowy na tym forum, bo auto jeździło niezawodnie od 4 lat.
W ostatnim czasie pojawił się problem z włączaniem napędów. Po przełączeniu na napęd na 4 koła kontrolka pomarańczowa skrzyni rozdzielczej zaczyna mrugać i napęd się nie załącza.
Udało mi się wymrugać kod błędu skrz. rozdzielczej 33. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć interpretacji tego kodu.
Będę wdzięczny za rozkodowanie
33
Innych błędów brak.
________________________________________
Problem kodu 33 rozwiązany jeszcze tego samego dnia, albo następnego
Definicje błędu udało się rozszyfrować na którymś zagranicznym forum.
Za błąd 33 był odpowiedzialny niesprawny czujnik na skrzyni rozdzielczej. Dokładnie to tez z białą wtyczką. Po rozebraniu paru elementów w kabinie i gimnastyce pod autem udało się dostać do czujników na skrzyni rozdzielczej. Dwa są świetnie widoczne, pozostałe są schowane głębiej. Udało się oba wykręcić od góry. Pierwszy działał bez zastrzeżeń. Drugi w pozycji wyłączonej zachowywał się jak włączony. W środkowym zakresie było OK. Przepłukanie WD-40 pomogło, zaczął pracować prawidłowo. Przy okazji wymieniłem gumową osłonę dźwigni zmiany biegów ( guma ze starości zmurszała i popękała ).
Przy okazji wymienione oba akumulatory ( były jeszcze fabryczne ) i rozrusznik oddany do pełnej regeneracji. Silnik pali od pierwszego obrotu, żadnego dłuższego kręcenia już nie ma Przebieg obecnie 160 tyś km, udokumentowany od nowości, jestem drugim właścicielem, pierwszego znałem jeszcze zanim zaczęto sprzedawać Pajero III
Pełna petarda
Pzdr.
klepa - 05-10-2014, 15:09
witam
pomożecie zdiagnozować błąd 25 skrzyni automatycznej i 33 reduktora
dzięki z góry
pozdrawiam
Martynapce - 05-10-2014, 16:30
Witam
Dzisiaj wypatrzyłam u siebie błąd 16, ale niestety nie znalazłam co on oznacza. Prosiła bym o rozszyfrowanie .
macko32167 - 10-11-2015, 16:52
Witam
Odkopuje temat błędy 37, 65, 66, 72, 74, 44, 51 wie może ktoś co one oznaczają.
Samochód to Pajero III 3.2 did 2003r.
zbyszekm2 - 10-11-2015, 17:05
Czym skanowany?
Jakie sa objawy?
|
|
|