To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Spalanie oleju w 1.6

milo - 05-04-2014, 08:15

kgebczyk napisał/a:
A może kiedyś skuszę się żeby spróbować 10W40? Co o tym myślicie?

A może spróbuj 10w60 bedzie lepiej

krzychu - 05-04-2014, 09:03

milo napisał/a:
kgebczyk napisał/a:
A może kiedyś skuszę się żeby spróbować 10W40? Co o tym myślicie?

A może spróbuj 10w60 bedzie lepiej


A dlaczego? To oleje wyczynowe, który w silniku 1,6 będzie non stop niedogrzany.... Wcale nie będzie lepiej. Na zimnym silniku, a szczególnie zimą będzie dużo gorzej chronił silnik....

Jak już chcesz zmieniać olej, a nie uszczelniacze (nie wiem dokładnie, ale to nie jest chyba jakoś bardzo skomplikowane ani drogie) to wybierz np. maxlife 10W40. Pozostaje pytanie jak zareagują na to kasatory luzów zaworowych.

Swoją drogą ciekawe, że takie ilości spalonego oleju nie zapychają katalizatora... :shock:

Odnośnie olejów (tylko moje przemyślenie):
- Shell podobno się ostatnio popsuł, miałem go od razu po kupnie i silnik chodził wyraźnie głośniej niż na oryginalnym Mitsubishi (w Niemczech leją) i Valvo. Chodził głośniej na wolnych i podczas dociskaniu do czerwonego. Do tego to olej o wysokiej wartości TBN (przynajmniej tak było) czyli mocno wypłukuje silnik. Przy problemie ze zużyciem oleju to raczej zadziała odwrotnie.... To olej do silników w bardzo dobrej kondycji raczej obciążonych wysokimi obrotami...
- Castrol od zawsze był dystrybutorem zamawiającym oleje u innych producentów i bazującym na agresywnym marketingu... Nigdy nie zbudzał mojego zaufania...

Jest sporo innych firm, które cieszą się lepszym zaufaniem....

Tomekcm - 05-04-2014, 20:56

kgebczyk,
Cytat:
U mnie bierze olej w zależności od stylu jazdy. Jak jeżdżę "po mieście" to od wymiany do wymiany nie wleję więcej niż 0,5L. Ale zazwyczaj jeżdżę z prędkościami autostradowymi (dziennie około 200km przy ~130km/h) to wtedy dolewam litr na 4 tysiące km


Uważam dokładnie tak samo zużycie oleju w dużej mierze też jest zależne od stylu jazdy. Poza tym jeśli u kogoś zużycie oleju jest naprawdę duże to zmiana producenta lub parametrów oleju nie mają sensu.

kgebczyk - 05-04-2014, 23:08

krzychu napisał/a:
Swoją drogą ciekawe, że takie ilości spalonego oleju nie zapychają katalizatora... :shock:
Spieszę Cię uspokoić :) ... ostatnio wyskoczyło mi P0421 - póki co skasowałem, ale domyślam się że mój katalizator ma się ku końcowi i coraz częściej ten błąd będzie się pojawiał.
krzychu napisał/a:
Odnośnie olejów (tylko moje przemyślenie):
W takim razie co byś polecał? Valvo MaxLife 10W40? O co chodzi z kasatorami luzów? W jaki sposób mogłyby źle zareagować na zmianę oleju?

PS: w warsztacie wycenili mi wymianę uszczelniaczy zaworowych na circa 600pln więc póki co nie skuszę się na taką robótkę. W innym warsztacie powiedział gość że bez robienia pierścieni tego mi nie zrobi i wycenił z grubsza na 2kPLN :shock: Jak się domyślacie pewnie do tego warsztatu już nie jeżdżę

krzychu - 06-04-2014, 07:40

kgebczyk - możesz próbować. A kasatory luzów zaworowych to takie małe ustrojstwo, które przy niektórych olejach potrafi klepać na zimnym. Są tematy gdzieś niżej.
smk - 06-04-2014, 09:29

Zmiana oleju na 10W40 jest całkowicie pozbawiona sensu. Jeśli już się bawić gęstością oleju to zmienić trza na 10W60, tak jak to któryś z kolegów pisał. Oleje 10w40 maja prawie taka sama gęstość co 5w40 a zawierają tylko 70% syntetyka w sobie i są gorsze jakościowo przy takiej samej praktycznie lepkości. Więc po co zmieniać na gorszy olej? Im starszy silnik tym bardziej trzeba o niego dbać lejąc lepsze oleje.
Pamiętać tylko trzeba, że gęste oleje często bywają niedogrzane w silniku...

yaru23 - 06-04-2014, 14:41

[quote="kgebczyk"]Spieszę Cię uspokoić ... ostatnio wyskoczyło mi P0421 - póki co skasowałem, ale domyślam się że mój katalizator ma się ku końcowi i coraz częściej ten błąd będzie się pojawiał.

ciekawa sprawa po jakim przebiegu pada katalizator. U ciebie jest 220k i z tego 130k na gazie.

A jak wyglądało to u innych?

herr_flick - 18-09-2014, 23:12

Panowie a ile z biorących olej silników 1,6 ma LPG? Nie żebym był przeciwnikiem LPG bo juz się umówiłem na montaż. Mam tez w 1,3 CK0 z LPG i oleju bierze 1L/1000km a plam pod silnikiem nie ma. Co do 1,6 CS0 to nie mam wyjście i tylko pytanie czy to (LPG i branie oleju po jakimś czasie) jest zależne w tych silnikach oraz czy niebawem i ja dołączenie z wyliczaniem ile bierze oleju.
plecho1 - 18-09-2014, 23:16

Czasem jeśli auto po założeniu LPG zaczyna pobierać więcej oleju to najczęściej jest tak, że benzyna ten stan przestaje uzupełniać ale to tylko w przypadku nieznacznie większego ubytku.
Bojar - 21-09-2014, 20:39

Prawdą jest też że na LPG daje się bardziej w palnik bo tak nie boli koszt paliwa.
U mnie nie palił nic przez pierwsze 100kkm. Teraz myślę, że ok 400ml miedzy wymianami.
I to dlatego, że częściej jeżdżę z prędkościami ~140km/k



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group