[97-04]Galant EAxA/W - Wymiana przegubu wewnętrznego
Mariomati - 03-01-2017, 13:48
deejay
Kupiłem wcześniej taki
http://allegro.pl/show_item.php?item=5188570197
To chyba to samo co podlinkowałeś. Sądziłem, że będzie pasował do mojego EA 97, niestety był inny i musiałem oddać.
Z braku laku kupiłem całą półoś używaną :/
RednoxPL - 04-01-2017, 13:38
Panowie poszukuję krzyżaka przegubu 23 zęby i średnica kamieni 33 mm. Cały internet przeczytałem dzwoniłem już chyba do wszystkich szrotów w tym kraju a na pewno do wszystkich w moim rejonie. Wiecie gdzie można coś takiego dostać?
slawo218 - 05-02-2017, 11:10
RednoxPL napisał/a: | Panowie poszukuję krzyżaka przegubu 23 zęby i średnica kamieni 33 mm. Cały internet przeczytałem dzwoniłem już chyba do wszystkich szrotów w tym kraju a na pewno do wszystkich w moim rejonie. Wiecie gdzie można coś takiego dostać? |
taki krzyżak posiada jeden typ przegubu od carismy
http://allegro.pl/przegub...5346763187.html
Mushkin - 17-03-2018, 13:09
cześć,
mam problem w postaci mocnych wibracji karoserii powyżej >130km/h i dosyć donośne wycie słyszalne już od 70km/h, stawiam na przegub wewnętrzny i chcę się z tym kierować powoli do mechanika, jednak jak wiadomo kupno zamiennika bywa problematyczne i tu pytanie - gdzie szukać nowego? bo jednak nie chciałbym do tego wracać po 10k km...
no i jeszcze jakiego przegubu mam szukać, bo chyba się różnią od siebie? EA5A 99r..
dodatkowo chciałbym się dowiedzieć, czy bezpiecznie jest z tym w ogóle jeździć?
WreX - 17-03-2018, 13:20
Mushkin, sprawdź felgi i sworzeń górnego wahacza u mnie to było przyczyną a nie przegub.
Mushkin - 17-03-2018, 13:36
WreX napisał/a: | Mushkin, sprawdź felgi i sworzeń górnego wahacza u mnie to było przyczyną a nie przegub. |
felgi proste, to już sprawdzaliśmy a stawiam na przegub ze względu na charakterystyczne wycie łożysk i ogólnie dźwięki które się wydobywają z okolic skrzyni..
Hugo - 17-03-2018, 16:31
Mushkin, przegub do Twojego Gala musi mieć 27 zębów do skrzyni biegów. Reszta parametrów bez znaczenia. Co do wibracji to jeśli felgi proste i ciśnienie powietrza w oponach OK, to sprawdziłbym bicie promieniowe piast, tym bardziej, że piszesz o wyjącym łożysku.
Mushkin - 25-04-2018, 16:53
No i wyszło na moje, chociaż z pewnym rozmachem - do wymiany przeguby oba od strony pasażera + łożysko koła, widocznie jedno od drugiego dostało.. Idąc za waszymi radami zamówiłem sobie używany oryginał (w sumie całą półośkę), przesmaruje sie, wstawi nowe osłony i myślę że to pojeździ jeszcze trochę
JayChyl - 29-10-2018, 21:37
Czy oprócz NTY jest coś jeszcze dostępne z przegubów wewn z 27 zębami?
Hugo napisał, że po wymianie na nowe NTY było jeszcze gorzej. Krzyżak napisał, że Febest było ok, ale nie mogę znaleźć (Allegro, sklepy internetowe itp.). Na alle jest jeszcze coś takiego jak DRW Cars, ale podejrzewam, że ten sam szajs co i NTY/NTN
U mnie objaw to lekkie wibracje wyczuwane na karoserii i pod nogami przy prędkości 135km/h+, niezależnie od tego czy przyśpiesza, czy jedzie jednostajną prędkością. Czasami potrafi i kierownica delikatnie bić lewo-prawo (zależy od nawierzchni).
Sprawdzone/wymienione: opony, felgi, łożyska z piastami, wyważenie kół (dwukrotne), zamiana kół przód tył, zmiana opon (letnie/zimowe) - bez znaczących zmian objawów, nowe tarcze, klocki z przodu i z tyłu, sprawdzona geometria, ciśnienie opon prawidłowe (195/60/15 - 2.0 bar tył i 2.2 bar przód, zgodnie z informacją na słupku). Pozostaje tylko półoś (przeguby) lub dyfer.
Hugo - 29-10-2018, 22:45
Jak znajdziesz NTN to bierz w ciemno
JayChyl - 29-10-2018, 22:54
Hugo napisał/a: | Jak znajdziesz NTN to bierz w ciemno |
Raczej pomyłka w opisie ktoś miał, bo za mniej niż 100zł NTN'a nie ma
Hugo - 30-10-2018, 07:58
W ogóle NTN-a nie ma
Krzyzak - 30-10-2018, 10:57
Febest przejechał 30 tkm i już czuć wibracje, lekko ale czuć.
Drugi przegub nie był zmieniany i raczej już w kombi nie będę inwestował, żeby sprawdzić czy to jego wina.
Hugo - 30-10-2018, 19:20
Krzyzak, to i tak rewelacja. U mnie tuleja wahacza prostego przy wózku po 2 miesiącach (max. 1500 km) do wyrzucenia. Bardziej miękka niż 17-letnia oryginalna tuleja i skrzypiała podczas jazdy. Zastanawiam się mocno nad własnoręcznym dorabianiem tulei z kawałka gumy, bo po zamienniki to szkoda w ogóle do sklepu jechać albo klikać w klawiaturę, o montażu ich do auta nie wspomnę.
JayChyl - 30-10-2018, 20:07
Niestety trzeba zmieniać co roku, czasami co pół roku. U mnie Max-gear (z lewej strony) z gumą na sworzniu od hyundai wytrzymał 1,5 roku/15 tyś km.
CTR z prawej strony ma 2,5 roku/24 tyś km. i nadal sztywno się trzyma.
Chciałem kupić na lewy CTR, ale nigdzie nie ma, więc pójdzie MEYLE z gumą od Hyundai.
Sprawdzę też ten przegub na dłuższej półosi, porównam z nówką NTY, może to finalnie zakończy problem wibracji.
PS. Do galanta EA5A automat 2001r. przeguby są 27-zębowe (zewnętrzna strona przegubu)?
|
|
|