To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Auto myszkuje po drodze - opony 17-tki

Sanyo - 02-01-2014, 18:48

W moim poprzednim Galancie po wymianie tylnych (wylanych) amorów na drugie regenerowane oryginalne (moim zdaniem zbyt miękkie) + podkładki pod sprężyny żeby stał wyżej, również zauważyłem pogorszenie prowadzenia (szczególnie na zakrętach po wpadnięciu w studzienkę czy inną dziurę). Opony 215/50/17 na nieoryginalnych felgach. Gość od zawieszenia mnie przeklinał czego ja od niego chcę, zbieżność ustawiał, wszystko jest super...

Obecnie jeżdżę Galem na seryjnych 17' od Avance'a z oponami 215/45/17, po tych samych drogach. Na sprężynach zarówno H&R -30mm jak i seryjnych auto zachowuje się super, bez porównania z w/w przypadkiem.

Remington - 02-01-2014, 21:49

Sanyo napisał/a:
W moim poprzednim Galancie po wymianie tylnych (wylanych) amorów na drugie regenerowane oryginalne (moim zdaniem zbyt miękkie) + podkładki pod sprężyny żeby stał wyżej, również zauważyłem pogorszenie prowadzenia (szczególnie na zakrętach po wpadnięciu w studzienkę czy inną dziurę). Opony 215/50/17 na nieoryginalnych felgach. Gość od zawieszenia mnie przeklinał czego ja od niego chcę, zbieżność ustawiał, wszystko jest super...

Obecnie jeżdżę Galem na seryjnych 17' od Avance'a z oponami 215/45/17, po tych samych drogach. Na sprężynach zarówno H&R -30mm jak i seryjnych auto zachowuje się super, bez porównania z w/w przypadkiem.


czyli główny problem to brak ustawienia zbieżności / geometrii ? Miałeś też tak że jak wjeżdżałeś właśnie w studzienkę to lekko ci skręcała kierownica w prawo i lewo ?

Sanyo - 03-01-2014, 07:54

Miałem ustawioną geometrię, zawieszenie sztywne, żadnych luzów. Moim zdaniem problem leżał w zbyt miękkich amorach i już pewnie zmęczonych sprężynach na podkładkach.

To tyczyło się tylko tylnego zawieszenia i tylko tył mi woziło na dziurach.

robertdg - 03-01-2014, 09:03

Sanyo napisał/a:
Miałem ustawioną geometrię
Może być jeszcze tak, że pomimo ustawienia geometrii i tak była ona zła bo nie mieściła sie w tolerancji.
Sanyo - 03-01-2014, 09:42

robertdg napisał/a:
Sanyo napisał/a:
Miałem ustawioną geometrię
Może być jeszcze tak, że pomimo ustawienia geometrii i tak była ona zła bo nie mieściła sie w tolerancji.


Ustawiana była komputerowo u gościa od zawiasu. Minimalny był odchył w lewym tylnim kole, poprawili i mimo tego nie odczułem najmniejszej zmiany w prowadzeniu.

pierreluigi - 19-01-2014, 14:37

Witam mam do kupienia okazyjnie takie felgi:


średnica 17"
szerokość felgi 7"
offset: ET50??
średnica otworu centrującego: 67,1 mm
rozstaw śrub 4x114,3
Made in England




auto to misiek galant 98 sport edition - czytalem ze w kombii obcieraja rzymaksymalnych zakretach, czy w moim misku tez moge miec ten problem? podobno w anglii byly w sportach montowane wlasnie fabrycznie... prosze o szybkie info bo mam dzien na decyzje

jacekxx - 19-01-2014, 15:08

Jeżeli mówisz o felgach z angielskiego sporta to u mnie one nie obcierają i wątpię w to żeby mogły obcierać bo przecież montowali je w nowych samochodach. Raczej nie dopuścili by do takiego niedopatrzenia. Wszystko zależy od tego jakie opony na nie założysz.
pierreluigi - 19-01-2014, 17:34

dzięki za info, opony bedą i tak nowe a ze jestem laikiem w tym temacie stad moje pytanie: jakie najlepiej dobrac aby nie cierpialy za bardzo wahacze itd na tych naszych dziurach, kompromis miedzy wygladem a funkcjonalnoscia? podwozie robione bylo, nowe wahacze amory itd ale wiadomo misiek miękki jest dość.
bbandi - 19-01-2014, 17:51

pierreluigi napisał/a:
dzięki za info, opony bedą i tak nowe a ze jestem laikiem w tym temacie stad moje pytanie: jakie najlepiej dobrac aby nie cierpialy za bardzo wahacze itd na tych naszych dziurach, kompromis miedzy wygladem a funkcjonalnoscia? podwozie robione bylo, nowe wahacze amory itd ale wiadomo misiek miękki jest dość.


Najlepiej takie jakie fabryka przykazała czyli 215/45/17

Witek vel Mysza - 20-01-2014, 08:07

Fabryka nie przewidziała permanentnego używania w koleinach, dałbym więc 205/50/17
majster6669 - 06-05-2015, 20:14

Witam! Na początku mialem zalecane oponki- nosiło strasznie. W tamtym roku miałem 205/50r17 i już było łagodniej. W tym roku (dokladniej to jutro) montuje 205/55r17 i zobaczymy co to będzie.
radek79 - 06-05-2015, 21:11

majster6669 napisał/a:
Witam! Na początku mialem zalecane oponki- nosiło strasznie. W tamtym roku miałem 205/50r17 i już było łagodniej. W tym roku (dokladniej to jutro) montuje 205/55r17 i zobaczymy co to będzie.

zakładałeś nowe czy na używkach

Tomasz87 - 07-05-2015, 17:24

radek79 napisał/a:
majster6669 napisał/a:
Witam! Na początku mialem zalecane oponki- nosiło strasznie. W tamtym roku miałem 205/50r17 i już było łagodniej. W tym roku (dokladniej to jutro) montuje 205/55r17 i zobaczymy co to będzie.

zakładałeś nowe czy na używkach


Właśnie, właśnie...
Jak rozglądałem się za 205/55r17 to okazywało się, że mało tego jest i jak już są to kosztują nadmiernie dużo w stosunku do 205/50R17.... Jakie masz te oponki, gdzie i za ile :D ? :D

majster6669 - 10-05-2015, 16:34

No iiiii przedwczoraj zamontowałem nietypowe 205/55r17 i jest bardzo pieknie! Nic nie znosi, nie szarpie, nie obciera, jedzie prosto jak po szynach, a do tego są b ciche. Oponki posiadają nawet rant a więc na wyglądzie nie ujęło aż tak jak przewidywałem.
Dla chętnych zdjęcia.

robertdg - 10-05-2015, 16:42

Wrzucaj zdjęcia oficjalnie, chyba żaden wstyd :?: ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group