To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Mitsubishi Lancer RALLIART

grzesiopol - 08-11-2017, 12:58

Ja mam zimówki również na 18stkach i wcale to nie przeszkadza. Jeżeli już chcesz zmieniać na mniejszy to najmniejsza wejdzie ci 16-stka, takie miałem założone w swoim SB 1.8 po swapie hamulców z RA/OutII. Podpowiem ci tylko, że 17-stki a zwłaszcza opony są drogie czasami nawet droższe od 16 i 18 - nie wiem dlaczego. Zamiennik dla Lancera to 215/50R17 lub 205/60R16.

A jakie to audio posiadasz bo nic z twojego wpisu nie wynika, no troche domyślam się, że masz navi więc przydałoby się napisać jaki model masz. Gdzie wybierasz to AUTO.
Automatyczne oświetlenie jest uzależnione o wybranego trybu świateł zewnętrznych. Jak u ciebie włączają się światła tzn masz automat czy ręcznie? Czujnik światła nie jest zintegrowany z oświetleniem wewnętrznym. Regulacja podświetlenia np licznika jest zależna od wybranego trybu świateł zewnętrznych - przy zgaszonych światłach świeci mocniej przy włączonych mniej.

Otwiera się automatycznie zamykać trzeba ręcznie. Automatycznie się zamyka tylko wtedy gdy otworzysz samochód pilotem ale nie otworzysz drzwi.

Wymiana oleju co 7,5 tyś km.
Najlepiej ściągnij sobie instrukcję i poczytaj a wtedy odpowiedź na większość teraźniejszych i przyszłych pytań znajdziesz w manualu https://carmanuals2.com/get/mitsubishi-lancer-ralliart-2011-owner-s-manual-75424

I na koniec. Ralliart z założenia jest samochodem sportowym (prawie sportowym) więc kupując go trzeba się liczyć z tym, że komfort jazdy jest inny od cywilnych wersji i koszt utrzymania np przeglądy też są większe.

s0843 - 08-11-2017, 15:12

grzesiopol napisał/a:
Ja mam zimówki również na 18stkach i wcale to nie przeszkadza. Jeżeli już chcesz zmieniać na mniejszy to najmniejsza wejdzie ci 16-stka,


Dzięki. To mnie cieszy bardzo :)
Ja kupiłem auto już na zimówkach, więc dokładnie wiem jak to wygląda. Letnie były już zutylizowane i poprzedni właściciel z oczywistych względów już ich nie kupował.

Mi taka jazda na 18" całkowicie nie odpowiada.
Chcę szybsze auto, ale nadal komfortowe. Nie musi jechać jak gokart. Jest to wręcz niemile widziane :)

grzesiopol napisał/a:


A jakie to audio posiadasz bo nic z twojego wpisu nie wynika, no troche domyślam się, że masz navi więc przydałoby się napisać jaki model masz. Gdzie wybierasz to AUTO.



Jest to stacja z zestawu Rockforda. Niestety nie wiem czy był jeden rodzaj czy jakiś wybór.
Moja jest z nawigacją i cała wyjeżdża po naciśnięciu przycisku "Open"
To Auto wybieram po naciśnięciu przyciski Set i dalej już w ustawienia ekranu. Mam tam między innymi opcje Day/Night/Auto.
Zauważyłem właśnie że to zalezy od ustawień świateł.
U mnie jak światła są na Auto, to świecą zawsze, a jak są na tym polu oznaczającym że mają byc włączone to chyba dobrze zauważyłem, że włączają się razem z zapadnięciem zmroku.
Jeżdżę na ustawieniach Auto, bo u nas mają się świecić non stop.

grzesiopol napisał/a:


Otwiera się automatycznie zamykać trzeba ręcznie. Automatycznie się zamyka tylko wtedy gdy otworzysz samochód pilotem ale nie otworzysz drzwi.



OK, czyli działa zgodnie z projektem. Szkoda że jednak samo się nie zamyka, ale muszę z tym żyć ;)

Co do oleju, to jakiś specjalny do Ralliarta jest?
Zakładamy, że ja jeżdżę jak totalny zamulacz, bez upalania.

Na przeglądy i tak jeździłem z obecnym Lancerem do AutoGT w Wawie, więc Ralliart też tam będzie jeździł. Jednak graty zawsze brałem swoje, bo w ASO Mitsu mają ceny wszystkiego mocno chore.

grzesiopol - 09-11-2017, 08:58

U mnie np światła są cały czas na OFF bo same się włączają po odpaleniu samochodu i pomimo ustawienia w navi na AUTO to i tak jest cały czas jasno bo samochód traktuje to jako wyłączone światła i wtedy jasność jest maksymalna. Nie zwróciłem uwagi czy to ustawienie dotyczy tylko navi czy całości oświetlenia. Na pewno po włączeniu świateł na ON zmienia się jasność oświetlenia licznika i przycisków i chyba ściemnia się navi. Nie jestem pewien czy to ustawienie w navi działa w odwrotnym kierunku czyli czy zmieni się automatycznie podświetlenie licznika i deski raczej dotyczy to tylko samej navi bo przecież niektórzy mogą chcieć miej jaśniej na ekranie. Sprawdzę to dokładniej.

Co do opon to pamiętaj, że przy napędzie na 4 koła musisz kupić wszystkie jednakowe opony na 4 koła - to tak na przyszłość. Nie zaleca się wymiany parami lub jednej opony, wszystkie mają być takiego samego rodzaju i tak samo zużyte. To też jest minus posiadania RA.

Co do oleju to lejesz wg. swoich upodobań do marki ale lepiej wlać coś lepszego, osobiście zalewałem Valvolinem SynPower MST C3 5W-30 i jest OK.

lelusz - 09-05-2018, 03:07

@grzesiopol
@s0843
i inni ktorzy posiadaja RA a nie wyczytalem tego w temacie :)

Panowie potrzebuje wiedzy, doswiadczenia jako posiadaczy RA.
Cholernie sie wacham nad zakupem, im dluzej przegladam sedany 1,8 tym bardziej sie wkurzam i mysle nad RA. Jednak jeszcze gdzies we lebie siedzi glos rozsadku i mocno tlumi chec wydania tych 40 kola ;)

Chcialbym was zapytac o:
1) Spalanie, padlo w tym temacie cos o okolo 11 litrow - chyba Twoja slowa grzesiopol. Jakie wyniki mozna osiagnac w miescie, jakie na trasie ? Zakladajac zwykla jazde czyli w granicach rozsadku tych 120 i czasem cos wyprzedzic. A jaka jest kiedy mooooocno cisniemy;)

2) Gaz. Czy macie jakies informacje na temat LPG w RA ? Poczawszy od zalozenia gazu (bierzemy tylko solidnego fachowca, jesli juz mamy placic to za cos dobrego) poprzez wytrzymalosc silnikow/zaworow na to paliwo az po same koszta/wynik spalania jak w punkcie pierwszym.

3) Serwis. Wymiana oleju w silniku jesli dobrze zrozumialem jest co 10k km. Jakich kosztow tu sie spodziewac za sam olej i za wymiane w warsztacie ?
3a) Serwis. Wymiana oleju w skrzyni. Tutaj informacji zadnych nie znalazlem, wiec chcialbym zapytac jak cenowo i jak czesto ?

4) Podobno hamulce sa slabe jak na ta moc, ale gdzies na forum chyba przewinela mi sie informacja o mozliwosci przerzucenia z outlandera bodajze. Jest sens, sprawdza sie ten sposob i te hamulce ?

5) Pytania mi sie, narazie, skonczyly:) Ale ogolnie co jeszcze miec na uwadze oprocz tego, ze to twardsze zawieszenie... i tego ze fajnie zaaaaszybko jezdzi ;) Ale tak powaznie jakies jeszcze rzeczy ? Naprawde interesuja mnie nawet te najdrobniejsze, zeby nie byc pozniej w ciornej dupie:)

krzychu - 09-05-2018, 07:32

lelusz napisał/a:

4) Podobno hamulce sa slabe jak na ta moc, ale gdzies na forum chyba przewinela mi sie informacja o mozliwosci przerzucenia z outlandera bodajze. Jest sens, sprawdza sie ten sposob i te hamulce ?


Tam są już hamulce z Outlandera (nie sprawdzałem ale raczej z ASX - ten sam rozmiar ale inna konstrukcja tarczy i klocki te same co zwykły lancer). Jedynie przejście na hamulce z EVO co tanie nie jest.

s0843 - 09-05-2018, 09:11

lelusz napisał/a:
@grzesiopol
@s0843
i inni ktorzy posiadaja RA a nie wyczytalem tego w temacie :)

Panowie potrzebuje wiedzy, doswiadczenia jako posiadaczy RA.
Cholernie sie wacham nad zakupem, im dluzej przegladam sedany 1,8 tym bardziej sie wkurzam i mysle nad RA. Jednak jeszcze gdzies we lebie siedzi glos rozsadku i mocno tlumi chec wydania tych 40 kola ;)

Chcialbym was zapytac o:
1) Spalanie, padlo w tym temacie cos o okolo 11 litrow - chyba Twoja slowa grzesiopol. Jakie wyniki mozna osiagnac w miescie, jakie na trasie ? Zakladajac zwykla jazde czyli w granicach rozsadku tych 120 i czasem cos wyprzedzic. A jaka jest kiedy mooooocno cisniemy;)

2) Gaz. Czy macie jakies informacje na temat LPG w RA ? Poczawszy od zalozenia gazu (bierzemy tylko solidnego fachowca, jesli juz mamy placic to za cos dobrego) poprzez wytrzymalosc silnikow/zaworow na to paliwo az po same koszta/wynik spalania jak w punkcie pierwszym.

3) Serwis. Wymiana oleju w silniku jesli dobrze zrozumialem jest co 10k km. Jakich kosztow tu sie spodziewac za sam olej i za wymiane w warsztacie ?
3a) Serwis. Wymiana oleju w skrzyni. Tutaj informacji zadnych nie znalazlem, wiec chcialbym zapytac jak cenowo i jak czesto ?

4) Podobno hamulce sa slabe jak na ta moc, ale gdzies na forum chyba przewinela mi sie informacja o mozliwosci przerzucenia z outlandera bodajze. Jest sens, sprawdza sie ten sposob i te hamulce ?

5) Pytania mi sie, narazie, skonczyly:) Ale ogolnie co jeszcze miec na uwadze oprocz tego, ze to twardsze zawieszenie... i tego ze fajnie zaaaaszybko jezdzi ;) Ale tak powaznie jakies jeszcze rzeczy ? Naprawde interesuja mnie nawet te najdrobniejsze, zeby nie byc pozniej w ciornej dupie:)


Ja bym na Twoim miejscu sobie darował to auto :)
To nie jest zwykły samochód, tyle że szybszy.
Jest bardzo nerwowy w prowadzeniu, trudno tym "nie upalać". Wręcz prosi o pełen palnik.
Sporo części nietypowych/trudno dostępnych.

Już sam fakt że pytasz o spalanie oznacza że liczysz się z pieniędzmi.
I nie jest to zaglądanie do portfela, tylko dobra rada.
Spalanie to 15/100. Jak się starasz i jeździsz normalnie to wyjdzie 12-13, ale to jest praktycznie niemożliwe. Na każdych światłach znajdziesz okazje do wystrzelenia jak z katapulty, bo tam nie istnieje coś takiego jak poślizg kół i masz z tego mega frajdę. Nawet nie musisz przekraczac prędkości, bo te 50-60km/h i tak osiągniesz w 2 sekundy może.

Ja założyłem LPG jakos 2 miesiące temu. W sumie żałuję, bo będzie tylko większy kłopot ze sprzedażą tego samochodu.. A sprzedam go na pewno w tym roku.
Nie ma problemu z LPG. Jeździ i tyle. Trzeba spory reduktor, dobre wtryski (czytaj 2x droższe) i tyle. U mnie jest jakiś reduktor z buforem gazu. Cokolwiek to znaczy. Jest taki, aby przy dłuższym "bucie" gazu nie zabrakło.

Wymiana oleju w skrzyni to o ile się orientuję wydatek około 1000. Ten olej jest taki drogi.

Jak chcesz jakiegoś hothatcha, to idz w jakieś Reno Megane. To jest normalne auto.
Mitsubishi na pewno jest fajniejsze, ale nie jest to samochód do normalnej jazdy, a mechanicy nawet w ASO potrafią powiedzieć, że "będzie problem z częściami".

Nie znam problemu hamulców. Są skuteczne. Być może na torze by się okazały zbyt małe i by się szybko grzały.

grzesiopol - 09-05-2018, 11:08

Ad.1 Spalanie masz u mnie poniżej podpisu i to jest realne jakie osiągnąłem, kliknij na spalanie obok GG. Co do jazdy szybszej to zużycie jest niemierzalne ile wciśniesz tyle spalisz. Nie upalam gumy więc nie wypowiem się na temat większego zużycia, jeżdżę tylko w trasy, po mieście mało. Wcześniej 410 km robiłem na jednym zbiorniku, rezerwa zapalała się około 30-50 km przed dojechaniem do celu.Trasa Lublin-Kołbiel-Góra Kalwaria-Piaseczno-Nadarzyn-Grodzisk Maz i z powrotem plus troche po mieście jakieś 20 km. Przy założeniu że zbiornik ma 55 litrów a rezerwa zaświeca się przy 10 litrach to daje około 11 litrów na 100 km. Ostatnio trasa Lublin-Puławy-Radom-Grójec-Grodzisk Maz. musiałem dolewać paliwa tyle, że trochę szybciej pokonana :twisted: wyszło 450 km około 11,5-12 litrów na 100km.

Ad.2 Gaz to do zapalniczek i kuchenek gazowych, jak masz taki samochód to powinno cie stać na paliwo 8) - taka jest moja opinia na temat LPG.

Ad.3 Wymiana oleju w silniku to niestety co 7,5 tyś kilometrów lub co roku. Oleju w skrzyni nie wymieniałem bo był wymieniany przed zakupem. Nikt nie mówi, że dobre oleje są tanie więc trzeba bulić.

Ad.4 Hamulce są w miare dobre, przy założeniu, że nie upalasz samochodu na torze, a jak chcesz poszaleć to kup sobie EVO a nie Ralliarta. Hamulce są takie same jak w Outladerze II. W cywilnej wersji oczywiście są za słabe i można sie pokusić o wymiane na te z Raliarta/Outlandera.

Ogólnie samochód to wersja normalna ze zmienionymi napędami, silnikiem, zawieszeniem i kierownicą, reszta jak w normalnym Lancerze X.

Nie wiem co kolega s0843 ma na myśli
Cytat:
sporo części nietypowych
ale jak już pisałem to normalny Lancer więc wszystkie części pasują z wersji normalnej oczywiście oprócz tych co wymieniłem powyżej.
s0843 - 09-05-2018, 11:28

grzesiopol napisał/a:
ale jak już pisałem to normalny Lancer więc wszystkie części pasują z wersji normalnej oczywiście oprócz tych co wymieniłem powyżej.


Np zbiorniczek do płynu do spryskiwaczy.
Nie pasuje od EVO, nie pasuje od zwykłego Lancera z ksenonami. Jest odpowiedni od Ralliarta. I kosztuje z pompkami tak mniej więcej w przedziale 1000-1500.

Bizi78 - 09-05-2018, 11:44

Patrząc po nr. OE to zbiorniczek i silniczek spryskiwaczy lamp z RA (LHD) był też montowany w niektórych zwykłych CX i CY :wink: .
krzychu - 09-05-2018, 11:52

s0843 napisał/a:
Jest odpowiedni od Ralliarta.


Pewnie pasuje od zwykłego Lancera w wersji z xeonami które były tylko w topowych wyposażeniach...

s0843 - 09-05-2018, 12:21

krzychu napisał/a:
s0843 napisał/a:
Jest odpowiedni od Ralliarta.


Pewnie pasuje od zwykłego Lancera w wersji z xeonami które były tylko w topowych wyposażeniach...


no właśnie nie pasuje. Taką kupiłem i nie da się założyć.
Nie pamiętam czy przez intercooler, czy przez chłodnice oleju.

grzesiopol - 09-05-2018, 12:52

Jeden zbiorniczek pojęcia "sporo" nie wyczerpuje. :mrgreen:
Rafał pewnie w automatach. Ale zobaczę w domu.

s0843 - 09-05-2018, 13:30

grzesiopol napisał/a:
Jeden zbiorniczek pojęcia "sporo" nie wyczerpuje. :mrgreen:
Rafał pewnie w automatach. Ale zobaczę w domu.


Masz następny.
Układ wydechowy :)

grzesiopol - 09-05-2018, 13:43

No kurde jak silnik inny to wiadomo, że układ wylotowy, dolotowy, paliwowy (bo przecież zbiornik też inny).
Przecież jak napędy inne to i piasty inne itd to co jest powiązane z tymi układami to inne choć nie wszystko.
Aha i maska jest inna ale mocowania i podpórka ta sama. I licznik jest inny. :mrgreen: 8)
Blacharka, tapicerka, szyby, deska itp pierdoły są takie same czyli większość tego co może się popsuć jest taka sama.

s0843 - 09-05-2018, 14:50

grzesiopol napisał/a:
No kurde jak silnik inny to wiadomo, że układ wylotowy, dolotowy, paliwowy (bo przecież zbiornik też inny).
Przecież jak napędy inne to i piasty inne itd to co jest powiązane z tymi układami to inne choć nie wszystko.
Aha i maska jest inna ale mocowania i podpórka ta sama. I licznik jest inny. :mrgreen: 8)
Blacharka, tapicerka, szyby, deska itp pierdoły są takie same czyli większość tego co może się popsuć jest taka sama.


Maska jest akurat wspólna z EVO, więc dostępność części jest tutaj większa.
Reszta jednak to co wymieniłeś się zgadza. A Ralliart nie jest zbyt popularny, więc sam rozumiesz.

Napęd jest totalnym pomieszaniem. Nawet skrzynia biegów która występuje też i w EVo, nie jest taka sama jak w EVO, bo ma inne przełożenia.
Inny jest układ dolotowy (chociaż silnik z EVO), intercooler. Nawet rury biegnące do intercoolera są inne i sama przekładka tej cześci z EVO jest dłubaniną, bo trzeba robić zwężki/redukcje, aby rury pasowały.

Wydech jest o tyle upierdliwy, że niby silnik jest od EVO, ale EVO nie występuje jako htb, a Ralliart tak. Wynika z tego zatem, że tłumik tylny jest tylko od Ralliart i nic innego nie wykombinujesz.
Zderzak z tyłu niby ma dwa miejsca na rury (tak jak w EVO), ale rozstaw tych miejsc jest inny (mowa o sedan, bo htb EVO nie ma), więc znowu.....szukasz tylko od Ralliart.

Przypuszczam że inne są też plastiki/boczki w bagazniku, bo sam bagażnik ma mniejsza pojemność (htb) niz normalny Lancer.

Zegary to też jest ciekawostka, bo są tylko do tego modelu. EVO ma inaczej wyskalowane, a normalny Lancer ma zamienione Lewo/prawo.

Przy zamawianiu właściwie każdej części trzeba się zastanawiać czy oby na pewno pasuje do Ralliart ;)

Ja się co jakis czas dowiaduję że coś jest tylko do Ralliart i kosztuje worek złota.

To nie jest Golf GTI, gdzie większość klamotów pasuje od zwykłego Golfa, a i samych GTI wyszło na pęczki, więc części pod dostatkiem.

Ja bym doradzał to auto tylko komuś kto lubi poupalać na torze sobie konkretnie.

Miłe auto, daje radość ale moim subiektywnym zdaniem, bardzo się przepłaca za to.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group