To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Skrzynia

argun - 06-01-2013, 13:11

Olej wymieniony zaraz po zakupie czyli wrzesien 2010 75W90 Castrol.

Zrobiłem test :) sytuacja ta ma zawsze na zimnym silniku z 1 na 2 za pierwszym razem jakby nie mozna bylo znalezc biegu i tylko daloby rade go wbic na hama... wrzucilem 3 zredukowalem do 2 weszla bez wiekszych problemow.
Przejechalem 5 km i juz wszysztko dziala jak nalezy zostawilem samochod na 15 min i podobnie za pierwszym razem z 1 na 2 wystapil ten sam problem .Przy kolejnym ruszaniu 1 na 2 poszlo kolejne zmiany biegow z 1 na 2 bez problemu.

Zimny - 06-01-2013, 14:37

argun, u mnie podobnie się działo. Sprawdź mocowanie linek, na poprzedniej stronie można o tym poczytać i lepiej jest odkręcić to mocowanie, bo na aucie kiepsko widać czy jest uszkodzone.
cheniu - 05-02-2013, 21:37
Temat postu: Skrzynia
Witam wszystkich :)
Od niedawna jestem posiadaczem Gala i od razu jestem w temacie waszych problemów ze skrzynią :)
Przeczytałem cały temat skrzyni i muszę Wam opowiedzieć swoją historię która trwa.
Kupiłem Gala i poleciała skrzynia, standard, to co u wielu, łożyska itp. Z powodu braku czasu a nie wiedzy zdecydowałem nie robić tego samemu tylko kupić regenerowana skrzynie od Pana Malika. Oddając swoja skrzynię po wpłacie 1500zł otrzymałem skrzynie po regeneracji.
Skrzynia zamontowana, zalana olejem CASTROL 75/90 poleconym przez Pana Malika.
Od początku po założeniu skrzynia nie chodziła jak należy, lubiła sobie zgrzytnąć przy wbijaniu wyższego biegu najczęściej z 1 na 2 a rzadziej z 2 na 3. Gdy olej w skrzyni sie rozgrzał zjawisko to występowało w mniejszym stopniu. Teraz najlepsze, wypuściłem się do Warszawy. W stronę do, fajnie ale z powrotem musiałem trzymać 4 bieg żeby w ogóle jechać.
Coś zgrzytło podczas jazdy na tym właśnie biegu i 4 wyskoczyła. Od tamtej pory trzeba było ją trzymać cały czas (od momentu montażu regenerowanej skrzyni przejechałem max 1000km). Myślę sobie przypadek. Dzwonię do Pana Malika, umawiamy się i od ręki dostaję kolejną skrzynię po regeneracji. Montuje, zalewam znów olejem CASTROL 75/90 i obserwuje. Znów występuje temat zgrzytu 2 biegu podczas przełączania z 1 na 2 i czasem z 2 na 3 bieg. Zaczytując się w temacie skrzyni na forum stwierdzam żeby wymienić olej na Texaco MTF 94 oraz sprawdzić stan linek przy wybieraku. Linki w porządku więc wymieniam olej. I co się okazuję? Po przejechaniu max 2000km na drugiej skrzyni z jej wnętrza zlewam rzygi, bo inaczej tego nie można nazwać w dodatku mieniące się opiłkami jakiejś stali. Nie mając nic do stracenia ani innego wyjścia zalewam kupiony olej Texaco.
Efekty? Skrzynia chodzi sporo lepiej, zgrzyty są trochę mniejsze ale są a nie powinno ich być do cholery w skrzyni po regeneracji za 1500zł. Nie wiem co teraz robić, redukcja z 3 na 2 bieg przebiega bez zarzutu więc synchro OK, ze skrzyni nie wydobywają się żadne niepokojące dźwięki więc łożyska również są w porządku. Co może być nie tak? Kto i gdzie popełnił błąd? Czy mogli źle złożyć skrzynię?

Z góry przepraszam że jako świerzak wyskakuje z takimi opisami ale rozkładam ręce już na ten temat.

Pozdrawiam i serdecznie dziękuję za jakąkolwiek pomoc.

komarsnk - 05-02-2013, 22:32

cheniu, castrol jaki jest wszyscy wiemy. Ale może ten twój był jakoś parszywie podrobiony i wlałeś coś zlanego z lokomotywy i stąd takie jaja?
cheniu - 05-02-2013, 22:57
Temat postu: Skrzynia
Nie wiem... olej kupiony w normalnym sklepie nie z allegro po super promocji.
Nie zmienia to faktu że teraz na Texaco też nie jest tak jak być powinno.
Zgrzyty są nadal...

deejay - 05-02-2013, 23:01

Reklamacja od czego jest ?
cheniu - 05-02-2013, 23:13
Temat postu: Skrzynia
Raz już była i pytanie czy jest sens kolejny raz wydawać 300zł na przekładkę kolejnej skrzyni.
Zastanawiam się czy jest coś co jeszcze mogę sprawdzić lub zrobić we własnym zakresie...

Elmosquito - 14-02-2013, 17:21

Witam,
Ponawiam swoje pytanie, wymianialiście olej w skrzyni? Na bank tak więc może mnie ktoś oświeci gdzie najde śruby do sprawdzania poziomu i do spuszczania oleju?

robertdg - 14-02-2013, 18:49

http://forum.mitsumaniaki...1160255#1160255
cheniu - 15-02-2013, 07:44

Wracając do mojej skrzyni od Malika :(
Wielu z Was samemu wymeniało sobie łożyska w skrzyni.
Czy ktokolwiek po jej złożeniu miał taki problem ze skrzynią jak mój?
Przypominam że chodzi o zgrzyt przy włączaniu 2 biegu na zimnym silniku, oczywiście nie chodzi tutaj o redukcję tylko przy normalnym rozpędzaniu auta zgrzyta przy wbijaniu dwójki z pierwszego biegu.
Czy tam można cos źle złożyć? Może nieodpowiednie łożyska zastosowali?
Olej wymieniłem na MTF94 co nie wniosło żadnych zmian.

Ma może ktoś z Was manual do skrzyni 2 litrowego gala z 1998r ?

Owczar - 15-02-2013, 09:33

cheniu napisał/a:
Przypominam że chodzi o zgrzyt przy włączaniu 2 biegu na zimnym silniku,


To prędzej wina sprzęgła.

cheniu napisał/a:
Ma może ktoś z Was manual do skrzyni 2 litrowego gala z 1998r ?


Jest w dziale downloads.

cheniu - 15-02-2013, 10:58
Temat postu: Skrzynia
Wiesz co owczar...z tym sprzęgłem to dałeś mi do myślenia.
generalnie chodzi super, nie ślizga się, dobrze wysprzęgla, chodzi lekko itd.
Wymieniłem nawet zapobiegawczo wysprzęglik.

Ale...gdy np przed skrzyzowanie hamuję sobie silnikiem to podczas puszczania sprzęgła przy redukcji biegów odczuwam lekkie szarpanie silnikiem jakby poduszki były zerwane ale poduszki sprawdziłem i sa Ok.
Najbardziej odczuwalne jest to przy redukcji na nizszych biegach np z 4 na 3 a najbardziej z 3 na 2. Czuć jakby drgania silnika.

Czy może to oznaczać zużycie sprzęgła?

Owczar - 15-02-2013, 11:03

Zrób mały test. Wciśnij sprzęgło kilka razy przed zmianą biegu i wtedy spróbuj zmienić bieg. Jeśli będzie poprawa, to winny jest układ hydrauliczny sprzęgła. Sama tarcza jak i docisk objawiają się tylko ślizganiem. Jeśli nie możesz wysprzęglić to przeważnie hydraulika. Możliwe, że konieczna jest także regulacja sprzęgła przy pedale.

W którym miejscu od podłogi auto zaczyna się poruszać gdy puszczasz sprzęgło?

cheniu - 15-02-2013, 11:11

Jeżeli chodzi o regulację sprzęgła przy pedale to już to zrobiłem.
Brało zaraz od podłogi więc wykręciłem śrubę regulacyjną i teraz bierze 3-4cm od podłogi.
Tylko tak myslę że gdyby była to wina sprzęgła to jakie miałoby znaczenie czy silnik zimny czy ciepły?
Raczej byłoby tak samo również na rozgrzanym motorze.
Ogólnie opracowałem patent jak jeżdzić żeby zgrzytanie ograniczyć mianowicie trzeba na chwilę między 1 a 2 biegiem poczekać na luzie ale co to za jazda żeby nie można było płynnie pracowac biegami...

Owczar - 15-02-2013, 11:20

Ma takie znaczenie, że na rozgrzanym silniku synchronizatory pracują lepiej i nie wymagają aż tak dobrego wysprzęglenia. Jeśli po odczekaniu jest ok, tzn że wyrównuje się prędkość obrotowa kół zębatych i synchronizator czy wysprzęglenie nie ma już aż takiego znaczenia. Sprawdź wciskając energicznie 3 razy sprzęgło, a potem zmień bieg.

Swoją drogą to kto wymieniał Ci skrzynię? czy przypadkiem nie było jakiegoś zabrudzenia w tulei z wieloklinem? Wygląda to trochę tak jakby skrzynia została skręcona na siłę z silnikiem gdy wieloklin wałka sprzęgłowego nie wszedł dobrze. Ten problem z 4 biegiem wskazuje na zniszczenie łożyska przez siłę wzdłużną działającą na to łożysko właśnie od strony silnika. Jedno jest pewne- objawy nie są naturalne i niekoniecznie problem tkwi w skrzyni biegów, bo na dwóch skrzyniach masz identyczny problem. Zapytaj Malika co się stało ze starą skrzynią. Informacja może wiele wyjaśnić.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group