To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] Tulejki wybieraka, problemy z przełączaniem biegów

loki7777 - 13-07-2016, 22:43

Czy te z volvo pasują do carismy? chodzi o febi bo na ich stronie nie ma takiego zestawu do carismy.
Jaro1974 - 13-07-2016, 23:00

Powinny pasować, gdzieś tu w temacie jest chyba nawet napisane że można włożyć od volvo. Gdzieś na początku tematu.
mapcel - 15-11-2016, 20:38
Temat postu: [Carisma] Tulejki wybieraka skrzynii biegów
Potrzebuję wymiary tulejek zestawu naprawczego skrzyni biegów. Posiada ktoś takowe?
plecho1 - 15-11-2016, 22:32

Wczoraj dorabiałem takie tulejki z brązu znajomemu do V40 1.9TD i ta mniejsza tulejka od strony skrzyni powinna być taka sama jak w Carismie i miała takie wymiary

Jutro mogę podać wymiary tej od strony lewarka ale w Volwo była tam jeszcze gumowa tulejka więc nie wiem czy wymiary będą takie jak w Carismie ale teoretycznie powinny być takie same.

kkmaslowski - 09-12-2016, 15:01

Zgrzyta mi tylko przy wrzucaniu 2 biegu w Cariśmie 1.6 '97r. Czy to też mogą być tulejki? Z opisu wynika, że najczęściej problem dotyczy 1 i wstecznego.
davitxx - 31-01-2017, 15:26

Zgrzytanie to chyba nie tulejki. Może źle wysprzęgla? Może odpowietrzenie jest potrzebne?

czy ten zestaw będzie pasował: 26 elementowy
i czy warto go kupić czy szukać dalej?

teedy600 - 14-02-2017, 21:41

Siemka
Oddałem cari do warsztatu na wymiane tulejek i mam problem
Lewarek bardzo ciężko przemieszcza sie PRZÓD - TYŁ
Mech twierdzi że problem jest na lewarku a nie na drążku pod autem i to kiedyś się poluzuje ale ja już po 30km mam +5cm w bicepsie
Biegi wchodzą ale i tak muszę ich szukać
Na luzie-jak go znajdę lewarek lata luźno
Mieliście taki przypadek?
Czy gdzieś trzeba poluzować śróbę?
Proszę o pomoc
Dzięki

plecho1 - 15-02-2017, 19:37

Pewnie coś zbyt mocno skręcili.
kamilq7042 - 20-09-2017, 21:15

Panowie mam pytanie z serii głupich. Na serwisie na literkę 'a' znalazłem zestaw naprawczy 26 elementów. Jeśli mam problem z biegiem 1 i 5 to wystarczy zestaw tych 26 elementów czy muszę kupić go razy 2? Pozdrawiam.
mpoplaw - 21-09-2017, 06:35

:x :lol: :mrgreen:

To znaczy że potrzebujesz kluczem nr 7 odkręcić wyrobioną tulejkę przy skrzyni i ją wymienić, ta wyrobiona tulejka odpowiada za problem zarówno z biegiem 1 jak i 5

miszu - 09-10-2017, 18:09

Wielkie dzięki za ten temat! Uratowaliście moją skrzynię biegów :)
Krzyzak - 10-10-2017, 08:59

witaj w świecie francuskiej motoryzacji :)
kamillos95 - 15-10-2017, 00:00

Ufff... ja również trafiłem na ten temat choć w ogóle nie miałem takiej ochoty :D Wracałem w piątek do domu z kilkoma osobami i po drodze trawiłem na światła a za mną tir, wiadomo na luz i dalej gadu gadu ale zielone ja wrzucam 1 a tam wsteczny :D oczywiście podczas podróży nie było mowy o 5 biegu ale czasem mi się tak działa, nawet poluzowałem śrubki prawej prowadnicy tutaj w kabinie aby móc dać drążek bardziej w praw i piąteczka wchodziła jednak to metoda na 1 miesiąc ;] dziś zakupiłem zestaw tulejek w hurtowni na Inte...rs za nie całe 70zł firmy FEBI, wszystkie (a konkretnie w 2 miejscach) tulejki wymieniłem ale nadal były problemy, nie było 5 i wsteczny wskakiwał jak dało się mocniej w lewo. Jednak wyczytałem ze schematu że jest tam taka "śruba regulacyjna" i odkręciłem ją próbując na oko ustawić biegi jednak to również zakończyło się fiaskiem, jednak przyszło mi do głowy żeby ustawić ręcznie na skrzyni 5 bieg i pchnąć lewarek w pozycję 5 skręciłem wszystko i teraz bogactwo. Biegi wchodzą w miejscach odpowiednich, nawet prawą prowadnicę drążka przywróciłem na odpowiednie miejsce i ostatni bieg jak i wsteczny wchodzą bez problemu. Jednak tak jak wyżej chyba za mocno skręciłem którąś tulejkę bo troszkę ciężko się wybiera biegi.

Wniosek z całej opowieści taki,że najpierw najlepiej wejść pod auto rozkręcić ustrojstwo, zobaczyć czy tulejki są ok (u mnie były w dobrym stanie, ale skoro już zakupiłem nowe to wymieniłem) jak nie to wymienić a jak tam to być może śruba regulacyjna się poluzowała i dlatego niektóre biegi nie wchodzą.

wolkinu - 17-12-2017, 13:40

juz mnie oczy bolą od czytania o tych tulejkach, ja mam cari gdi no i ich ta nie ma, i moje pytanie jest następujące, wyskakuje wsteczny, praktycznie go niema czy moge coś sam z tym zrobić?
douen - 13-01-2018, 23:13

Pewnie i tak wymienię te tulejki, ale zapytam.

Problem z "wyciągnięciem" biegu.
2 bieg kręcę do np 3tyś i muszę użyć małej siły żeby 2 wyskoczyła. 3 wchodzi gładko.
Ogólnie przy niższych prędkościach obrotowych silnika dzieją się takie rzeczy.
Biegi wchodzą z charakterystycznym "zazębieniem" i wyskakują z "wyzębieniem".
Olej wymieniony.

Czy to może być spowodowane tulejkami?
Moja Cari ma 123tys przebiegu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group