To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Awaria manualnej skrzyni biegów

Krzyzak - 02-11-2016, 22:27

Kto regenerował? - bo wygląda, jakby dystanse do łożysk były źle dobrane.
willus - 03-11-2016, 21:13

Regenerują skrzynie ktoś kogo wszyscy tu znają ( nie chce robić antyreklamy) i kto się tym zajmuje na co dzień. Pierwszy olej dostałem że skrzynia, po miesiącu po wymianie pojechałem ze skrzynia w ramach reklamacji. Samochód trafił do mechanika który posmarowal kamienie (niestety były złożone na sucho), wymienił olej na podobno najlepszy (Castro albo mobil, muszę sprawdzić) i tyle... Koszt przejażdżki 70 + 100 mechanik (olej za free). Na rozgrzanym da się jakoś jeździć chociaż ciężko wchodzi 1i2 ale na zimnym zawsze 2 zgrzytnie. Synchronizatory wykluczam, bo sprawdzałem na zimnym międzynarodowe i też zgrzytnie. Jest to wkurzające, bo wydałem już 2200 złocisty zamiast wyliczonych 1900 zł a skrzynia mnie nie cieszy. Gwarancję mam 3 mce na wady ukryte i rok na lozyska i synchronizatory, więc chyba zgłoszę się na wymianę. Ciekawe tylko jak będzie z kosztami? Krzyżak można jakoś się upewnić że to dystanse łożysk? Aha sprzeglo nowe, płyn nowy, odpowietrzone.
Krzyzak - 04-11-2016, 12:02

Nie można. Podkładki się ustala na etapie składania skrzyni.
milo - 04-11-2016, 17:22

Krzyzak napisał/a:
Podkładki się ustala na etapie składania skrzyni.

Myśle że nie chodzi tu o podkładki dystanse łozysk problem tkwi gdzie indziej
willus napisał/a:
wymienił olej na podobno najlepszy (Castro albo mobil,

:shock: :mrgreen:
willus napisał/a:
na zimnym zawsze 2 zgrzytnie. Synchronizatory wykluczam,

Czy na pewno ? widziałes nowy synchronizator ? ja sie przekonałem nowy synchronizator po przebiegu kilku tyś km nie więcej niż 5 był w gorszym stanie niz uzywany wcześniej, sama wymiana synchronizatorów czasem mało pomaga trzeba zwrócić uwage na koła żebate i stozki współpracujące z synchronizatorami

Marcino - 04-11-2016, 17:46

milo napisał/a:
sama wymiana synchronizatorów czasem mało pomaga trzeba zwrócić uwage na koła żebate i stozki współpracujące z synchronizatorami

Dokładnie, musi być szczelna... tzw "wear gap" tzn miejsce aby zużywajacy się synchrionizator mógł się wsuwać po stożku.


[ Dodano: 04-11-2016, 17:47 ]
Zniszczone zaokrąglone ząbki mogą powodować haczenie przy wrzucaniu biegów...

milo - 04-11-2016, 18:16

Marcino napisał/a:
Zniszczone zaokrąglone ząbki mogą powodować haczenie przy wrzucaniu biegów.

To też
Bardziej wyspustki zewnętrzne synchronizatora i gniazda wyrabiaja sie sa wieksze luzy i problemy z wrzuceniem biegów haczenie itp kto rozbierał skrzynie i dokładnie obejrzał bedzie wiedział o co chodzi

willus - 08-11-2016, 19:26

Zgłosiłem reklamację skrzyni i muszę umówić się na wymianę na inną, też zregenerowana. Dziwi mnie tylko to że na 10 razy, raz 2 zgrzytnie, 5 razy ciężko wchodzi i reszta wchodzi bardzo lekko. Jedynka wchodzi w trakcie jazdy (chodzi o toczenie się samochodu) zawsze ciężko. Stojąc gdy na wcisniete sprzeglo pierwszy raz wejdzie jedynka to później można bawić się biegam i wchodzi lekko. W trakcie mechania biegami trójka potrafi się zaciac (jakby weszła do połowy i dalej jest duży opor. Wymienię i zobaczymy. Miałem prawie te same problemy z biegami w VW bora tdi tzn ciężko z jedynki na dwójkę iproblem z wrzuceniem jedynki jak samochód się toczył. Sprzedałem. Mam jeszcze pytanie czy mógł coś źle złożyć mechanik. Wiem za nie ma regulacji ciegien ale może coś źle lub krzywo notował?
Krzyzak - 09-11-2016, 08:41

willus napisał/a:
Wiem za nie ma regulacji ciegien
oczywiście że jest, w lewarku
Hajer - 15-11-2016, 08:34

Pomocy szukam Łożysko MD747707 na wałek sprzegłowy Katowice !! Pomocy
Bizi78 - 15-11-2016, 09:44

Niestety w Pabianicach :doubt: .
http://allegro.pl/skrzyni...6593554267.html

Hajer - 15-11-2016, 16:34

Dziękuje już kupiłem w Bielsku Białej ;)

[ Dodano: 17-11-2016, 05:25 ]
Skrzynia opanowana :D , teraz słychać swoje myśli i piękny dzwięk V6 :d

luk0__ - 20-11-2016, 18:03

Witam. mi też na odpuszczonym sprzęgle odzywa się łożysko, jakie orientacyjne koszty wymiany łożysk? NIE rozważam wymiany innej skrzyni gdyż obecna oprócz łożysk jest zdrowa, synchro jest okej, wszystkie biegi wchodzą i nie wypadają. Pozdrawiam ;)
draco09 - 29-12-2016, 21:00

Witam, przeczytałem ten temat, temat dot. skrzy i nigdzie nie mogę znaleźć jednej rzeczy, mianowicie każdy pisze o łożyskach mechanizmu różnicowego, ale nigdzie nie pada konkretny kod tych części i zamienników. Czy ktoś jest w stanie mi to podać? Powiedzcie mi też czy łożysko oznaczone na schemacie 22409 (MD747707, Koyo 70591) to tzw. przednie łożysko wałka zdawczego?

Z góry dziękuję za pomoc.

milo - 30-12-2016, 15:22

draco09 napisał/a:
mianowicie każdy pisze o łożyskach mechanizmu różnicowego, ale nigdzie nie pada konkretny kod tych części i zamienników

MD 710663
draco09 napisał/a:
Powiedzcie mi też czy łożysko oznaczone na schemacie 22409 (MD747707, Koyo 70591) to tzw. przednie łożysko wałka zdawczego?

Łozysko wałeczkowe walka pośredniego -zdawczego
Łozysko walka sprzęgłowego MD700207
http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1251129

draco09 - 31-12-2016, 16:48

milo napisał/a:
Nie to łozysko wałeczkowe walka pośredniego
Łozysko walka sprzęgłowego MD700207
http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1251129

Hmm... w poście Pabulona z linku, który wrzuciłeś, łożysko MD747707 - Koyo 70591 jest przypisane do... wałka zdawczego. Kto ma rację :) ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group