Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Owczar
18-03-2014, 13:09
Skrzynia
Autor Wiadomość
Pabulon 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 49
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-11-2013, 14:43   

Witam, też jestem w trakcie robienia skrzyni w swoim nowo nabytym Galu.
Dwa łożyska są nie wiadomo czemu 2rs - czyli okryte gumką - mowa o jednym łożysku wałka zdawczego 6306 oraz jedno wałka głównego 6206. Niestety nie znam historii tej skrzyni czy nie były już robione kiedyś ale na chłopski rozum to po co do skrzyni biegów dawać łożyska osłonięte skoro tam wszystko pływa w oleju. Do tego kolega Krzysek pisze że łożysko 6206 (oryginalnie TM 206 U1) ma luz C3, ja nic takiego na swoim wpisane nie mam.

Będę wymieniał absolutnie wszystkie łożyska, zamieszczę zdjęcia jutro oraz ustalę jakieś specjalne ceny orientacyjne dla Mitsumaniaków jako że pracuję w firmie handlującej łożyskami :)
Ostatnio zmieniony przez Pabulon 13-11-2013, 16:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 13-11-2013, 16:29   

Pewnie ktoś założył najtańsze i nie wydłubał zaślepek.

Nie wiem czy luz C3 to dobry pomysł, przecież tam nie ma kilkanaście tysięcy obrotów...

[ Dodano: 13-11-2013, 16:32 ]
Łysy88 napisał/a:
Total Quartz 75w80
a nie za gęsty?
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 13-11-2013, 16:43   

Witek vel Mysza napisał/a:
Pewnie ktoś założył najtańsze i nie wydłubał zaślepek.

Nie wiem czy luz C3 to dobry pomysł, przecież tam nie ma kilkanaście tysięcy obrotów...

[ Dodano: 13-11-2013, 16:32 ]
Łysy88 napisał/a:
Total Quartz 75w80
a nie za gęsty?

Coś chyba pomieszałeś. :)
Łożyska fabrycznie są zamknięte.
http://img43.imageshack.u...braz004ezzc.jpg
A co do oleju to 75w80 może być co najwyżej za rzadki.
(w zasadzie gęstość jest podobna i nie można mówić, że olej jest rzadki, albo gęsty, różnią się lepkością).
Fabrycznie zalecany jest 75w85, ale 75w80 i 75w90 też podejdą.
_________________
...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
Ostatnio zmieniony przez malina_drizzt 13-11-2013, 17:01, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Pabulon 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 49
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-11-2013, 16:58   

malina_drizzt napisał/a:
Łożyska fabrycznie są zamknięte.
http://img43.imageshack.u...braz004ezzc.jpg

Teraz to mam zagwostkę, jakie łożyska brać. Na stronie 33 Krzysek pisze tak (o tym jakie dostał oferty):
Cytat:
eny łożysk:
W Olsztynie znalazłem firmę, która sprzedaje łożyska i znalazłem coś do naszych Galantów :biggrin: : firma Albeco, Olsztyn.

Wałek sprzęgłowy:
B25-139 C3 NSK brak ,ale jest B25-139D-2RSV TVB już wiem,że jest to chińczyk,więc zakup odpada, z Poznania ktoś 4łożyska wykupił :) , 25x68x18 Łożysko kulkowe proste jednorzędowe Cena netto 40zł
6206.ETN9.C3 SKF [ 30x62x16 Łożysko kulkowe proste jednorzędowe CENA netto 91zł

Wałek zdawczy:
6306.NR KOYO 30x72x19 Łożysko kulkowe proste jednorzędowe CENA netto 90zł
70591 KOYO 30x70x18 Łożysko walcowe jednorzędowe CENA netto 360ZŁ :roll:


Firma MTM Rombor Warszawa
Wałek sprzęgłowy:
1.NSK B25-139 - 1 szt w cenie brutto 73 zł
2.NSK TM206U1 1 szt zamiennik prod.FAG (koreaniec - miałem to cudo w skrzyni) w cenie brutto 24 zł.

Wałek zdawczy:
3.KOYO 70591 - 1 szt w cenie netto 360 zł
4. 30TMO5 -1 szt zamiennnik prod.KOYO w cenie netto 45 zł.

U Marka Malika - Japaneze 42 215 44 02 . Łożyska na wałek sprzęgłowy i zdawczy ( 4sztuki) 570zł.

Zna ktos wymiary łożysk lub ich oznaczenia na mechanizm róznicowy?


Łożysko NSK 30TM05 - takie oryginalnie jest w skrzyni - jest kryte, ma rowek na pierścień segera, nie wiem jaki ma koszyk czy poliamidowy czy stalowy, jakie luzy, czeski film. Chyba wezmę w zastępstwo SNR'a 6306 NREE też z rowkiem, w gumce i koszu stalowym.
Z kolei łożysko TM206U1 marki NSK to łozysko na koszu poliamidowym, kryte i też nie wiem z jakim luzem... tutaj w zamian zastosuję FAG'a 6206 TVH-C3 - czyli z koszem poliamidowym i luzem C3, niekryte tym razem
To są najpopularniejsze typy, mam nadzieję że się sprawdzą.

Łożyska na mechanizmie różnicowym to zwykłe stożki 30207 - najlepiej zastosować TIMKEN'y, koszt to jakieś 40 zł netto/sztukę u dystrybutorów na sensownych zniżkach.
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 13-11-2013, 17:18   

malina_drizzt napisał/a:
Witek vel Mysza napisał/a:
Pewnie ktoś założył najtańsze i nie wydłubał zaślepek.

Nie wiem czy luz C3 to dobry pomysł, przecież tam nie ma kilkanaście tysięcy obrotów...

[ Dodano: 13-11-2013, 16:32 ]
Łysy88 napisał/a:
Total Quartz 75w80
a nie za gęsty?

Coś chyba pomieszałeś. :)
Sorki, za szybko. Przeczytałem 70w80, dlatego pomyślałem że za gęsty. A będzie za rzadki w wysokich temperaturach. Katalog IC pokazał że powinno się lać 75w90 i taki też zapodałem do swojej skrzynki.

Co do krytych łożysk, to nie wiem czemu producent tak zarządził.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
nietoperek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 291
Skąd: Żoliborz
Wysłany: 13-11-2013, 17:20   

U mnie na szczęście okazało się że to nie skrzynia tylko przegub się wypiął (i to po raz trzeci :/)
_________________

 
 
 
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 13-11-2013, 17:41   

Mam starą skrzynię i też zamierzam zregenerować na zapas. :)
Chciałbym wymienić wszystkie łożyska, cały mechanizm róznicowy i część synchronizatorów.
Przydałby się jakiś solidny poradnik odnośnie sprawdzania, wymiany łożysk, wymiany synchronizatorow i kasowania luzu na łożyskach mechanizmu róznicowego.
_________________
...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 13-11-2013, 19:52   

malina_drizzt napisał/a:
Mam starą skrzynię i też zamierzam zregenerować na zapas. :)
Chciałbym wymienić wszystkie łożyska, cały mechanizm róznicowy i część synchronizatorów.
Przydałby się jakiś solidny poradnik odnośnie sprawdzania, wymiany łożysk, wymiany synchronizatorow i kasowania luzu na łożyskach mechanizmu róznicowego.


wszystko masz w manualu od skrzyni F5M42
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 14-11-2013, 21:55   

Może ktoś mi podać oznaczenie łożyska wałka sprzęgłowego ale od strony obudowy (nie te przy sprzęgle)? Ewentualnie co jeszcze warto wymienić? Skrzynia do 2.0 ale pewnie wszystkie mają to samo.
 
 
Pabulon 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 49
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-11-2013, 01:35   

Oznaczenia łożysk, pogrubione - zastosowane przeze mnie no i tym samym proponowane:

Łożyska mechanizmu różnicowego:
NSK 30207J - TIMKEN 30207 (Timken to wynalazca łożysk stożkowych - najlepsza jakość)
NSK 30207J - TIMKEN 30207

Łożyska wałka głównego:
NSK TM206U1 - NTN 6206 T2XC3 (łożysko na kosztu poliamidowym, niekryte w przeciwieństwie do oryginału, z powiększonym luzem C3 również chyba w przeciwieństwie do oryginału)
NSK B25-157Aa

Łożyska wałka pośredniego:
KOYO 70591 (najdroższe łożysko, wałeczkowe)
KOYO 30TM05NX& - SNR/NTN 6306 N(R) (łożysko z rowkiem, kosz stalowy, w przeciwieństwie do oryginału - niekryte gumką)

Tak się prezentuje zestaw łożysk jakie zastosowałem w swojej skrzyni. Poniżej widać zamiast SNR, łożysko NTN z pierściem (6206 NR) ale jego można zdemontować. Jako że mam dobry dostęp do łożysk to żeby nie robić problemu mechanikowi - zamieniłem.


Nie mam pojęcia dlaczego w tej skrzyni zastosowano dwa łożyska kryte gumką. Stare chodziły niby gładko, bez wibracji ale ciężko. Nówki chodzą o wiele lżej. Zdecydowałem się zastosować łożyska niekryte jako że w skrzyni przecież i tak wszystko pływa w oleju, zresztą te gumki nie są aż tak szczelne żeby nie przepuścić nic do środka. Luz C3 jest zdeterminowany prostym faktem - bez luzu są bardzo rzadko spotykane i ciężko dostępne, ten luz to zaledwie kilka mikronów także to nie jest istotne.

Pracuję w firmie handlującej m.in. łożyskami w Poznaniu także jeżeli ktoś by coś potrzebował lub szukał lepszej ceny to niech pisze do mnie na PW, zobaczymy co da się zrobić, a najpewniej będzie się dało ;)
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 15-11-2013, 11:44   

Ja dziś dostałem info z Japaneze że drugie łożysko na wałek sprzęgłowy kosztuje....30 zł. Gdybym wiedział... A tak rozbieram na początku grudnia skrzynie ponownie. Teraz chyba zmienię sprzęgło od razu bo jak mi przyjdzie kolejny raz ja zrzucać to chyba sprzedam Galanta. Zastanawiam się czy nie wyciągnąć skrzyni razem z silnikiem. Mam do zrobienia kilka rzeczy przy silniku typu zdjęcie kolektora, może od razu rozrząd bym zmienił, umycie go dokładne etc. Dużo więcej roboty jest z takim wyciąganiem? No i czy wyjdzie górą jak odkręcę wszystkie poduszki?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24293
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-11-2013, 11:53   

Łysy88 napisał/a:
No i czy wyjdzie górą jak odkręcę wszystkie poduszki?
Tylko górą :) - najłatwiej.
Oczywiście maska do zdjęcia + odkręcenie wydechu i wszelkich kabelków, rurek.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 15-11-2013, 17:40   

Łysy88 i znowu skrzynia w dół , oby nie okazało się że to nie łozysko :shock:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 16-11-2013, 15:33   

milo napisał/a:
Łysy88 i znowu skrzynia w dół , oby nie okazało się że to nie łozysko :shock:



Objawy są te same tylko znacznie cichsze. W trakcie jazdy jest cisza. Jak zdejmowałem obudowę skrzyni to te łożysko waliłem przez drewniany klocek i miedziany pobijak. Ale osłona łożyska się uszkodziła i podejrzewam że to przez to. Oprócz tego skrzynia się poci, muszę ją jeszcze raz złożyć na silikon i się zastanawiam czy by sobie takiej uszczelki cienkiej nie dorobić.. Jak składałem skrzynie to nie dociągnąłem jednej śruby, niby potem ją poprawiłem ale to była ze dwa tygodnie później. Centralnie na samym dole puszcza olej.

[ Dodano: 16-11-2013, 15:35 ]
Krzyzak napisał/a:
Łysy88 napisał/a:
No i czy wyjdzie górą jak odkręcę wszystkie poduszki?
Tylko górą :) - najłatwiej.
Oczywiście maska do zdjęcia + odkręcenie wydechu i wszelkich kabelków, rurek.



Najgorzej jest z instalacją gazową ale wtedy to ją chyba sobie troszkę przebuduje, wrzucę reduktor na ścianę grodziową (żeby przewody od podciśnień były krótsze) wymyje cały silnik + skrzynie i całą komorę pod maską. Myślę też żeby podstawić na lawecie auto żeby blacharz ogarnął temat rdzy w komorze (przy amortyzatorach i w kilku innych miejscach.)
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 16-11-2013, 17:39   

Łysy88 napisał/a:
Jak zdejmowałem obudowę skrzyni to te łożysko waliłem przez drewniany klocek i miedziany pobijak. Ale osłona łożyska się uszkodziła i podejrzewam że to przez to

Bo najlepiej sciagaczem i prasa i wszystko zrobisz co zechcesz
Łysy88 napisał/a:
zastanawiam czy by sobie takiej uszczelki cienkiej nie dorobić..

Wystarczy dobrze rozprowadzić silikon i trochę wiecej jak dobrze skrecisz to widać jak wyjdzie na łaczeniu odradzam zastosowania uszczelki tylko luz wzdłuzny bedzie i potrzebne bedą podkładki dystansowe a to mija sie juz z celem
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.