To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI

Morfi - 21-06-2009, 22:27

skull, to samo pisze w Hondzie :P
To sa silniki wysoko obrotowe i dziwne by było jakby przez 10 tys nic nie wzieły :P
Ogólnie im wyzej kręcisz tym wiecej bierze oleju.

skull - 21-06-2009, 23:11

Tak się składa że miałem trochę tych Japońców, ale żaden nie brał mi oleju. Nissan , Honda i nawet Mitsubishi Colt był 1,6 i tego to lubiłem kręcić bo aż prosił się. :biggrin: Oleju jakoś nie ubywało , tutaj znowu w przypadku aktualnego miśka bardziej zwalam na silnik GDI i może właśnie źle dobrany olej. W jednym z ASO powiedziano mi, że w silnikach GDI powstają wysokie temperatury i ważne jest żeby olej był w pełni syntetyczny. W innym ASO powiedziano coś całkiem odwrotnego. Weź tu człowieku bądź mądry. :?
Morfi - 21-06-2009, 23:15

skull, Tez nie wiem miałem 6 aut i każdemu musiałem od czasu do czasu cos tam dolać. Ale ciężką mam noge :)
mlun - 21-06-2009, 23:24

kkriss napisał/a:
hmmm, ciekawe ja cały czas leje full syntetetic, a tu turek61, daje rewelacje że jednak pólsyntetyczny - kurcze - czy warto?
Jednak zawsze słyszałem że oleje w syntetyczną są najlepsze i póki można - należy ich używać. Że mają lepsze właściwości itp itd. To jak to jest?



Tylko że turek61 nie dał oleju półsyntetycznego:P 10w30 wcale nie musi tego oznaczać.

XL - 22-06-2009, 00:09

Dedykowany do GDI Shell 10W30 to był jakiś dziwny mutant - półsyntetyk, lecz o parametrach porównywalnych z syntetykami. Wyszukany przez kolegę Turka61 Motorex 10W30 to syntetyk, o parametrach lepkościowych bardzo podobnych do tamtego Shella. Jeżeli ktoś chce go używać, to uprzedzam, że należy on do olejów o niskiej lepkości kinematycznej. Jest odrobinę "rzadszy" od Castrola Edge 0W30. Niedowiarki mogą sprawdzić na stronach producentów. Niemniej, jeśli ktoś ma silnik w dobrym stanie, nie konsumujący nadmiernych ilości oleju - może warto spróbować.

Pozdrawiam, XL

skull - 22-06-2009, 00:19

XL a jak w przypadku GDI który konsumuje olej co poleciłbyś :?
XL - 22-06-2009, 01:39

Remont.
A tak na serio, to wymień uszczelniacze zaworów. O olejach XW30 raczej zapomnij, możesz spróbować 5W50. To syntetyk, o lepkości kinematycznej wyższej niż półsyntetyk 10W40.
Parę osób na forum jeździ na nim i chwalą go sobie.

pozdrawiam, XL

turek61 - 22-06-2009, 10:06

XL napisał/a:
możesz spróbować 5W50. To syntetyk, o lepkości kinematycznej wyższej niż półsyntetyk 10W40.

Ostatni rok zrobiony na Mobilu 5W50 a poprzedni Elf LDX 5W40.
Trochę lepiej spisuje się na Mobilu niż Elfie.
W GDI każdy zwraca uwagę na głośność pracy popychaczy zaworowych więc dam znać czy po wymianie na Motorexa coś się zmieniło na lepsze lub gorsze.

SHARK1979 - 22-06-2009, 10:45

skull napisał/a:
że w instrukcji auta napisane jest że może wziąć do 1L oleju na 1000km. :?

Spoko kiedys Xedos brał więcej na 1000 :wink:

skull - 22-06-2009, 14:32

dzięki koledzy za rady spróbuję tego Mobila 5W50, na razie o zmianie uszczelniaczy mogę zapomnieć, za dużo kasy poszło na naprawę skrzyni biegów :|
ZEROSUPER - 22-06-2009, 14:54

A takie pytanko.
Jakie są szanse powodzenia przejścia z mineralnego 15W40 na syntetyk 5W40 bądź chociaż półsyntetyk 10W40?
Gdyby zrobic dokładne płukanie silnika, wymienić uszczelniacze zaworowe.
Dodam że auto na mineralnym przejechało jakieś 13tyś km. (Elf Sporti 15W40)
Ten mineralny w moim silniku nie daje mi spac po nocach :evil:

Morfi - 22-06-2009, 16:09

ZEROSUPER, spokojnie na 10w możesz przejśc, tylko uzyj czegos do płukania silnika. a jaki przebieg ???
ZEROSUPER - 22-06-2009, 16:18

Morfi napisał/a:
ZEROSUPER, spokojnie na 10w możesz przejśc, tylko uzyj czegos do płukania silnika. a jaki przebieg ???


Teraz autko ma 204 tyś. Oleju od wymiany do wymiany ubywa koło 0,33l. (Wymieniany co 10tyś)

Morfi - 22-06-2009, 16:23

Bez żadnego problemu na 10w możesz przejść
turek61 - 24-06-2009, 08:42

Na drugi dzień po zakupie kurier przywiózł olej do domku.Towar wzorowo zapakowany, dołączona zawieszka, fakturka oraz prospekt firmy.



Olej na 100% oryginał.



Na dniach wymiana.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group