[97-04]Galant EAxA/W - Skrzynia
Owczar - 22-02-2013, 23:28
No to staniały
sipex - 23-02-2013, 10:32
Owczar napisał/a: | sipex napisał/a: | że koszt w najgorszym wypadku wszystkich łożysk to ok600zł |
Ktoś Cię wprowadził w błąd. W najgorszym wypadku same łożyska to ok 1k. Plus uszczelniacze, olej jakieś 200zł. No i robocizna. |
to mnie nie pocieszyłeś trudno będzie trzeba to zrobie wyjscia nie mam..
[ Dodano: 23-02-2013, 10:34 ]
Cezar napisał/a: | Owczar napisał/a: | sipex napisał/a:
że koszt w najgorszym wypadku wszystkich łożysk to ok600zł
Ktoś Cię wprowadził w błąd. W najgorszym wypadku same łożyska to ok 1k. Plus uszczelniacze |
Wszystko kosztuje rowne 790 zl plus tak jak napisal Marcin olej i robocizna |
oo to już parę złotych lepiej ale i tak koszmar z tymi cenami to będzie najdroższa naprawa po maglownicy dzięki Panowie
stary alfer - 23-02-2013, 10:48
Lekki dubelek posta z Naszych Misków, ale co tam
Problem
Sprzęgło: tarcza, docisk Exedy, łożysko NSK (przebieg 44 tys.)
Lekko szumiąca łożyskami skrzynia.
Zatrzymałem auto bez wyłączania silnika aby wysadzić rodzinę. Sekundę wcześniej z okolic skrzyni słychać było głuchy odgłos. Krótkie puknięcie.
Wróciłem do auta, wcisnąłem sprzęgło, wrzuciłem wsteczny - auto oprócz szumów nie jedzie. Sprzęgło, jedynka - to samo.
Po jakiś 5 min wepchnąłem auto na parking. Włączyłem silnik jeszcze raz, sprzęgło, jedynka - ruszył normalnie. Wsteczny to samo. na wszelki wypadek zostawiłem samochód na parkingu i poszedłem do pracy.
Po powrocie.
Odpaliłem, ujechałem 10m i TRACH czy tam BUCH plus delikatne szarpnięcie i auto ponownie stoi.
Jak wrzucam bieg i puszczam sprzęgło to słychać głośny chrobot.
Będę wdzięczny za opinie również tutaj.
sampler - 23-02-2013, 11:49
sipex napisał/a: |
oo to już parę złotych lepiej ale i tak koszmar z tymi cenami to będzie najdroższa naprawa po maglownicy dzięki Panowie |
Jak wymienisz lozyska sam to koszty zmniejsza sie o ponad polowe. Najwiecej kosztuje robocizna bo wyjecie skrzyni to jednak troche roboty
sipex - 23-02-2013, 13:45
sampler napisał/a: | sipex napisał/a: |
oo to już parę złotych lepiej ale i tak koszmar z tymi cenami to będzie najdroższa naprawa po maglownicy dzięki Panowie |
Jak wymienisz lozyska sam to koszty zmniejsza sie o ponad polowe. Najwiecej kosztuje robocizna bo wyjecie skrzyni to jednak troche roboty |
nie mam gdzie za bardzo.. a fakt za ściągnięcie i założenie skrzyni 350zł+ewentualne sprawdzenie sprzęgła 50zł.
malina_drizzt - 23-02-2013, 19:32
Mam pytanie, jak rozebrać skrzynię?
Odkręciłem wszystkie śruby trzymające dzwon, także te dwie od środka.
Odkręciłem zaślepkę czy coś takiego na wałku od strony sprzęgła.
Wyjąłem zębatkę piątego biegu.
Silikon uszczelniający puścił kilka milimetrów odeszło i dalej nic, coś blokuje.
Czy trzeba zrobić coś jeszcze??
sampler - 23-02-2013, 20:11
malina_drizzt napisał/a: | Mam pytanie, jak rozebrać skrzynię?
Odkręciłem wszystkie śruby trzymające dzwon, także te dwie od środka.
Odkręciłem zaślepkę czy coś takiego na wałku od strony sprzęgła.
Wyjąłem zębatkę piątego biegu.
Silikon uszczelniający puścił kilka milimetrów odeszło i dalej nic, coś blokuje.
Czy trzeba zrobić coś jeszcze?? |
zebatke chyba wstecznego biegu Musisz jeszcze wyciagnac czarna zaslepke od gory i sciagnac pierscien siegera z rowka w lozysku. Powinno wtedy pojsc
malina_drizzt - 23-02-2013, 20:15
Jakąś zębatkę wyjąłem
Zaślepkę z zewnętrznej skrzyni? Jak to zrobić?
Pierścień na wałku od strony sprzęgła?
Wybaczcie głupie pytania, ale mam mało czasu.
major - 23-02-2013, 20:53
Cezar napisał/a: | Wszystko kosztuje rowne 790 zl plus tak jak napisal Marcin olej i robocizna |
sipex napisał/a: | oo to już parę złotych lepiej ale i tak koszmar z tymi cenami to będzie najdroższa naprawa po maglownicy dzięki Panowie |
Moim zdaniem nie trzeba wymieniać wszystkich łożysk. Warto obejrzeć łożyska od mechanizmu różnicowego jeżeli nie ma wżerów to nie wymieniać.
Podobnie zastanowiłbym się czy wymieniać łożysko wałeczkowe bo ono sporo wytrzymuje.
Ogólnie wymienił bym łożyska na wałku sprzęgłowym i tyle+ uszczelniacze.
i wtedy z ponad 700 złotych robi nam sie 160 około
malina_drizzt - 23-02-2013, 20:55
Dobra z zaślepką i pierścieniem się uporałem, łożysko wyskoczyło,
ale coś wciąż trzyma?
Czy trzeba odkręcić wybierak?
milo - 23-02-2013, 21:07
malina_drizzt napisał/a: | ale coś wciąż trzyma? |
Wybierak biegów odkręciłeś
1000 - POST
malina_drizzt - 23-02-2013, 21:38
Wielkie dzięki za pomoc.
Jutro przy świetle dziennym postaram się zrobić dobre zdjęcia.
No i oczywiście będą dalsze pytania.
major - 23-02-2013, 22:59
malina_drizzt, proponował bym siciągnąc manual do skrzyni jest tam ładne po kolei pokazane jak rozbierać skrzynie
malina_drizzt - 24-02-2013, 00:05
major napisał/a: | malina_drizzt, proponował bym siciągnąc manual do skrzyni jest tam ładne po kolei pokazane jak rozbierać skrzynie |
Już wszystko rozebrane.
Pewnie manual jest, ale ja na takie zabawy mam jeden dzień raz na dwa tygodnie, a dzisiaj akurat tylko kilka godzin i zamiast czytać wolałem działać.
Tutaj łożysko, wydaje się nie mieć luzów ale niżej na zdjęciu widać coś jest odgięte.
http://img43.imageshack.u...braz004ezzc.jpg
Tutaj, widać wyłamane zęby synchronizatora i uszkodzone zęby stalowe zębatki głównej chyba wstecznego.
http://img837.imageshack..../obraz006aw.jpg
Tutaj kolejne synchronizatory:
http://img832.imageshack..../obraz016td.jpg
http://img12.imageshack.u.../obraz018tm.jpg
http://img824.imageshack..../obraz026ah.jpg
http://img521.imageshack..../obraz019zd.jpg
http://img685.imageshack....9/img8754eu.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/8153/img8764a.jpg
http://img854.imageshack....22/img8765c.jpg
http://img191.imageshack....17/img8753q.jpg
Łożyska przynajmniej te od góry wydają się nie mieć luzu.
Jeśli chodzi o synchronizatory to chyba każdemu coś dolega. ??
Wiem, że najlepiej całość rozebrać i podrzucić komuś kto się na tym zna, ale wstępnie na wymianę których synchronizatorów muszę się przygotować?
Owczar - 25-02-2013, 00:35
Czy miałeś problemy wrzucaniem.redukcją biegów?
Synchro nie wyglądają źle, ale nie widać na zdjęciach dość ważnego na nich elementu. W temacie o synchro jest foto.
Łożyska na wałku wymieniaj w ciemno. Resztę tylko jeśli mają luz.
Pamiętaj o podkowie trzymającej łożysko wejściowe wałka sprzęgłowego
|
|
|