Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI
kkriss - 19-08-2009, 06:12
kruka wodna, znowu czytam i znów się zastanawiam. Czy zmieniać syntetyczny mobil 5w50 na ten półsyntetyczny.
Ten co ma teraz turek61, jest napewno syntetyczny, poczytałem trochę i prawda jest taka, że jeżeli na opakowaniu pisze tylko syntetic - to znaczy że jest on półsyntetyczny, syntetyk to full syntetic, lub 100% syntetic dla przekonania ten obrazek .
A pól syntetyk to tak naprawde w 80% mineralny, więc czy naprawde jest tak lepiej po tym oleju i czy warto?
***********************************
jednak wygląda na to, że go kupie, tylko dziś skończyła się aukcja z tym olejem i niegdzie nie mogę go znaleźć .
turek61 - 19-08-2009, 19:30
Panowie... spokojnie...
Ten olej nie jest 100 % antidotum na głośne popychacze.Silniki są w różnym stanie i nie koniecznie Motorex musi pomóc.U mnie przed wymianą jeden popychacz klepał,by po uciszyć się i teraz znowu daje znać o sobie.Faktem jest, że poranny rozruch jest naprawdę cichutki a następne całkowicie bezgłośne.Silnik pracuje lżej i bardziej miękko.
Koledzy czasami pytają się czy wyłączyłem silnik bo go nie słychać.
Przestrzegałbym jednak przed hura optymizmem.Motorex nie jest panaceum na wszystkie głośne silniki.Niedawno jeden z kolegów zalał nim GDI i nie zauważył aby popychacze sie uciszyły wiec zalewał jeszcze dodatkowo jakimś "doktorem".Nie spodziewajcie się cudów choć życzę aby tak jak u mnie nastąpiła poprawa kultury pracy silnika.
Wybór pozostawiam Wam koledzy.
sudan - upowałem u tego sprzedawcy:
http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=12587436
Anonymous - 19-08-2009, 20:50
dzieki turek61, za linka,pewnie skorzystam...
Motul 5W40 na ktorym teraz jezdze jakos sie nie sprawdzil,moze dlatego ze to nie jakas "wyzsza polka".Tak czy owak czeka mnie rozbieranie silnika,bo nie wierze zeby jakikolwiek olej byl w stanie wyciszyc moj silnik.Znaczenia to dla mnie nie ma najmniejszego czy to polsyntetyk czy mineral.Wazne ze jest przeznaczony dla tego silnika a to chyba mocny argument zeby go zalac
Ginger1021 - 19-08-2009, 21:11
turek61 napisał/a: | Niedawno jeden z kolegów zalał nim GDI i nie zauważył aby popychacze sie uciszyły wiec zalewał jeszcze dodatkowo jakimś "doktorem".Nie spodziewajcie się cudów choć życzę aby tak jak u mnie nastąpiła poprawa kultury pracy silnika. |
Nie wiem czy tu mowa o mnie. Ale po zalaniu tego oleju motorex kultura pracy silnika może się i poprawiła, a popychacze grały tak samo jak na poprzednim czyli na elfie 5w50. Postanowiłem zalać ceramizer (nie motodoktor "zagęszczacz oleju"), taka mała objętość tego ceramizera w żadnym wypadku nie zagęści oleju. Tak po zastosowaniu ceramizera zgodnie z instrukcją uciszyło popychacze ale nie wszystkie. Jeden który klepał najmocniej to klepie no i chyba szykuje mi się wymiana
turek61 - 21-08-2009, 12:40
Ginger1021 napisał/a: | Postanowiłem zalać ceramizer |
też to przerabiałem.Pomógł na jakieś 4kkm i tyle...
TRUTIL CARI GDI - 23-08-2009, 09:18
Witam przyszedł czas na zmianę oleju w mojej cari. Znalazłem coś takiego MOTOREX PROFILE G-DI 10W/30 dedykowany olej do silnika GDI cena za 1L. 40zł. I teraz mam dylemat przejeździłem już 2 wymiany na 10W40 Mobil 1 Super S i boje sie nalać pełny syntetyk żeby nie narobić sobie bałaganu jeśli chodzi o silnik i jego rozszczelnienie.
Co o tym myślicie ??? pozdro
mlun - 23-08-2009, 12:12
Kolega turek61 właśnie o ile mnie pamięć nie myli zrobił taką zamianę i nic mu się nie dzieje.
kkriss - 24-08-2009, 09:48
TRUTIL CARI GDI, MOTOREX PROFILE G-DI 10W/30 to półsyntetyk, więc się nie obawiaj. To że pisze na opakowaniu synthetic to znaczy, że półsyntetyk, jakby pisało full synthetic, lub 100% synthetic, to by oznaczało syntetyczny - tak to jest dziwnie z olejami.
dokładniej synthetic oznacza olej mineralny poprawiany syntetycznie, a więc pólsyntetyk
TRUTIL CARI GDI - 24-08-2009, 17:38
kkriss, kolego tu masz link do tej aukcji z tym olejem http://moto.allegro.pl/it...mitsubishi.html
niby syntetyk:) I nie wiem czy sie opłaca wymieniać a chodzi głownie o cykające popychacze:( silniczek chodził pięknie miałem zalany 10w40 Mobil 1 super S po drugiej wymianie zaczeło sie cykanie i tak mysle ze moze olej lipny i tak sie zastanawiam co zrobic
kkriss - 24-08-2009, 18:19
na 100% to pólsyntetyk, popatrz na stronie motorexu, sprzedają, full synthetic, synthetic i mineral. Więc?? I poczytaj o oznaczeniach olejów, znaczy się jak są oznaczane oleje półsyntetyczne.
Ludzie często nie do końca wiedzą co sprzedają.
pawelsonx - 24-08-2009, 19:26
kkriss napisał/a: | na 100% to pólsyntetyk, popatrz na stronie motorexu, sprzedają, full synthetic, synthetic i mineral. Więc?? I poczytaj o oznaczeniach olejów, znaczy się jak są oznaczane oleje półsyntetyczne.
Ludzie często nie do końca wiedzą co sprzedają. |
według strony producenta to jest olej prawie syntetyczny z ciekawości sprawdziłem
http://www.motorex.com/in...42-674-676-2152
a co do oznaczeń
• Cyfry poprzedzające "W" (W: Winter = Zima), oznaczają płynność w niskiej temperaturze.
Im mniejsza liczba, tym niższa może być temperatura otoczenia, w jakiej dany olej
może być stosowany. Oleje oznaczone symbolami 0W, 5W 10W gwarantują łatwy rozruch silnika oraz szybki dopływ środka smarnego do wszystkich punktów silnika, nawet w bardzo niskich temperaturach.
• Cyfry znajdujące się po "-", oznaczają lepkość w wysokiej temperaturze. Im większa cyfra, tym wyższa może być temperatura otoczenia, przy której olej nie traci swych właściwości smarnych. Oleje o symbolach 40, 50 i 60 zapewniają właściwe smarowanie silnika
semi synthetic to jest pół syntetyczny
TRUTIL CARI GDI napisał/a: | kkriss, kolego tu masz link do tej aukcji z tym olejem http://moto.allegro.pl/it...mitsubishi.html
niby syntetyk:) I nie wiem czy sie opłaca wymieniać a chodzi głownie o cykające popychacze:( silniczek chodził pięknie miałem zalany 10w40 Mobil 1 super S po drugiej wymianie zaczeło sie cykanie i tak mysle ze moze olej lipny i tak sie zastanawiam co zrobic |
nie ma oleju mobil 1super s
jest olej mobil super s który jest o wiele tańszy od mobil1 stworzony zostal zeby uzupelnić nisze wypełnioną przez tańsze produkty taki low end
co do olejów to ostatnio firmy namieszały zwłaszcza te słabsze np oleje semi synthetic to jak nazwa wskazuje pól syntetic , ale np jak jest 3/4 składników syntetycznych to nie można nazwać je półsyntetyczne zazwyczaj je nazywają synthetic performance
a oleje które są w pełni syntetyczne nazywane są fully synthetic.
Co do wyboru oleju to nie należy kierować się zawartością składników syntetycznych. Sa firmy co mają dobra baze syntetyczną i firmy których olej syntetyczny jest gorszy od oleju półsyntetycznego firmy klasy high end
TRUTIL CARI GDI - 24-08-2009, 21:31
no spoko ładnie wytłumaczyłeś o co chodzi z tymi literkami i w ogóle ale moje pytanie nie było kierowane w tą stronę bo dalej nie wiem czy mogę zalać ja innym olejem dzięki za odp pozdro
pawelsonx - 24-08-2009, 22:17
możesz zalać ale niekoniecznie przestana ci cykać.Olej jest przeznaczony do silników gdi czyli bezpośrednim wtryskiem paliwa a nie do silników z hydraulicznym regulacjami luzów zaworów
Daniello81 - 26-08-2009, 10:33
Jeśli chdzi o oleje Motorexu
http://www.motorex.com/in...h/1-418-442-674
Fully Synthetic (czyli pełny syntetyk tak??)
XPERIENCE FS-X 0W/30
XPERIENCE FS-X 0W/40
XPERIENCE FS-X 5W/40
XPERIENCE FS-X 10W/60
CONCEPT FS-V 0W/30
CONCEPT V-XL 0W/30
Synthetic Performance (co to ???)
SELECT SP-X 5W/30
SELECT SP-X 5W40
SELECT SP-X10W/40
SELECT SP-X 20W/50
SELECT LA-X 5W/30
PROFILE M-XL 5W/30
PROFILE M-LA 5W/30
PROFILE V-XL 5W/30
PROFILE V-XL 5W/40
PROFILE G-DI 10W/30 no to jak jest półsyntetyk czy full syntetyk??
PROFILE R-XL 5W/30
EDITION X-C1 SAE 5W/30
EDITION X-C2 SAE 5W/30
Semi Synthetic (pół syntetyk tak??)
TOPAZ 5W/40
TOPAZ 10W/40
TOPAZ 15W/40
EDITION TS-X 5W/3
Moomin - 26-08-2009, 10:40
Moim zdaniem kkris ma rację. Fully synthetic to nie jest, a synthetic performance w moim rozumieniu oznacza, że dorównuje właściwościami pełnym syntetykom, ale nie jest w pełni syntetyczny. Inaczej byłby w kategorii fully synthetic.
|
|
|