| 
				
					| [97-04]Galant EAxA/W - Skrzynia
 
 malina_drizzt - 25-02-2013, 01:00
 
 
  	  | Owczar napisał/a: |  	  | Czy miałeś problemy wrzucaniem.redukcją biegów? 
 Synchro nie wyglądają źle, ale nie widać na zdjęciach dość ważnego na nich elementu. W temacie o synchro jest foto.
 
 Łożyska na wałku wymieniaj w ciemno. Resztę tylko jeśli mają luz.
 
 Pamiętaj o podkowie trzymającej łożysko wejściowe wałka sprzęgłowego
 | 
 
 Jedynki praktycznie nie dało się wrzucić bez zatrzymania, ale to nie kłopot.
 Za to miałem ogromne trudności z wbijaniem wstecznego. Na zdjęciach widać o ile dobrze lokalizuję zębatkę synchronizatora wstecznego, której brakuje w sumie sześciu zębów.
 
 Jeśli chodzi o dwójkę czasem zgrzytnęła, ale rzadko. 3, 4 i 5 wchodziły idealnie.
 
 W trakcie jazdy skrzynia nie szumiała i nie gwizdała na wyższych obrotach.
 Jedynie na jałowym po rozgrzaniu oleju terkotało masakrycznie i na niskich obrotach na 1,2 i 3 biego. Powyżej 2 tys. obr cisza.
 
 Chodzi ci o te wypustki wewnątrz i jedną na zewnątrz synchronizatora?
 Nie miałem czasu na rozebranie całości.
 Raczej nie podejmę się składania samodzielnie, ale przed złożeniem chciałbym zaopatrzyć się w części.
 Martwią mnie jeszcze te mniejsze stalowe ząbki powyżej synchronizatora wstecznego na pierwszym zdjęciu, które są ukruszone. Nie wiem czy w takim razie nie szukać używanej zębatki głównej wstecznego?
 
 O podkowie pamiętam, ale w przypadku wymiany obu łożysk na wałku trzeba dobrać podkładki, a z tego co wiem niewiele osób o tym wie i potrafi prawidłowo złożyć skrzynię.
 
 Jeszcze pytanie jak sprawdzić łożyska mechanizmu różnicowego?
 sampler - 25-02-2013, 07:43
 
 Podkladke dobiera sie pod lozyska mechanizmy roznicowego
 robertdg - 25-02-2013, 08:06
 
 
 Na zdjęciu widać, albo mi sie tylko wydaje, że ma wżery na wałkach, przyjrzyj sie uwaznie. 	  | malina_drizzt napisał/a: |  	  | Jeszcze pytanie jak sprawdzić łożyska mechanizmu różnicowego? | 
 Owczar - 25-02-2013, 09:19
 
 
  	  | malina_drizzt napisał/a: |  	  | Na zdjęciach widać o ile dobrze lokalizuję zębatkę synchronizatora wstecznego, której brakuje w sumie sześciu zębów. | 
 
 Tego foto nie widziałem. Rzeczywiście słabo to wygląda. Na zdjęciach ciężko jest cokolwiek oceniać, bo nie ma wglądu na całość. Tak czy inaczej synchro trzeba powyjmować.
 Krzyzak - 25-02-2013, 13:14
 
 wsteczny w EA nie jest synchronizowany
 sampler - 25-02-2013, 13:28
 
 W F5M42 ktorą posiada EA wsteczny ma wspólna synchronizacje z 5 biegiem. Patrz manual 22B-0-5 p.15. F541 nie ma synchronizacji ale nie wiem gdzie byla stosowana
 malina_drizzt - 25-02-2013, 13:30
 
 
  	  | Krzyzak napisał/a: |  	  | wsteczny w EA nie jest synchronizowany | 
 
 W takim razie którego biegu??? synchronizator na zdjęciu ma wyłamane zęby (ten od góry po prawej)
 http://img191.imageshack....17/img8753q.jpg
 
 Co odpowiada za trudności z wrzuceniem wstecznego?
 Owczar - 25-02-2013, 13:50
 
 Mi to wygląda na wsteczny. Od dołu patrząc mamy na wałku zdawczym synchro 1/2, po lewej wyżej synchro 1/4, po prawej synchro 5/R.
 
 Aczkolwiek same ząbki nie powinny aż tak utrudniać wrzucenia biegu. Objawy które opisujesz wskazują, że najprawdopodobniej synchro 1/2/R będą do wymiany. Wrzuć ich foto po demontażu z wałków.
 malina_drizzt - 25-02-2013, 14:38
 
 Wałków nie będę demontował bo mechanik z którym rozmawiałem powiedział, że nie podejmie się naprawy jeśli zdemontuję wałki.
 W ogóle nie wiem czy podejmie się naprawy.
 Obecnie mam regenerowaną skrzynię która w sumie kosztowała mnie ponad 2 tys. zł, ale nie wiem jak długo pojeździ bo przez 10 tys. km już drugi raz wylałem z niej olej z brokatem.
   milo - 25-02-2013, 15:11
 
 malina_drizzt łożyska powinny być odkryte czyli bez tych uszczelnień
  jest lepsze smarowanie major - 25-02-2013, 15:33
 
 
  	  | milo napisał/a: |  	  | malina_drizzt łożyska powinny być odkryte czyli bez tych uszczelnień | 
 Tyle, że fabrycznie szły z uszczelnieniami wiec założył bym takie same.
 milo - 25-02-2013, 21:33
 
 
  	  | major napisał/a: |  	  | Tyle, że fabrycznie szły z uszczelnieniami | 
 Dziwne ....nie powinno tak być
 Kamil_Ziomek - 28-02-2013, 00:40
 
 Może utrudnia to smarowanie ale też opiłki nie wpadają w łożyska
 Krzysek - 28-02-2013, 13:02
 
 Łożyska do pracy ciągłej, mają właśnie owe uszczelnienia
  . Takie też są w galancie i radziłbym ich nie zmieniać. Owczar - 28-02-2013, 13:20
 
 Nikt bez powodu tych osłon nie założył. Może i utrudniają dopływ oleju, ale także utrudniają jego odpływ. Zanim zaczną się smarować gdy nie będzie osłon na zimnym oleju, to mogą już trochę ucierpieć.
 
 |  | 
 |  |