To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Climatronic oraz Obsługa climatronica

pipi_ja - 06-11-2013, 11:26

Łysy88 napisał/a:


Jedna rurka po chwili robi się lodowata wręcz. Masz na myśli wentylatory na chłodnicy przy pasie przednim? Kręcą się jak szalone :) ale szczerze to nie wiem w którą stronę, jutro to sprawdzę.Gdy wyciągnę filtr pyłkowy to po lewej stronie jest chłodnica klimatyzacji? Ona już nie jest tak zimna jak ta rurka. w sumie to jest letnia.


Ale która rurka jest lodowata cienka czy grubsza? Cienka powinna być ciepła a gruba zimna.
Co do wentylatorów to miałem na myśli te pod maską na przednim pasie.
Najlepiej weź kartkę papieru i zbliż do pracującego wentylatora. Jak będzie dmuchało w stronę silnika to dobrze.

Jeśli wentylatory dobrze pracują i grubsza rurka jest zimna to pozostaje zasyfiony parownik(za schowkiem). Nie oddaje chłodu i klima działa jak działa.
Tak czy tak dobrze gdybyś miał pomiary ciśnień pracującej klimatyzacji.

magisterek - 06-11-2013, 15:19

A macie może pomysł ( może u was też tak jest ) że mimo włączania nawiewu na nogi czy szybę to i tak zawsze leci powietrze nawiewami na twarz ? i to dość mocno.
Tomek - 06-11-2013, 15:21

magisterek napisał/a:

A macie może pomysł ( może u was też tak jest ) że mimo włączania nawiewu na nogi czy szybę to i tak zawsze leci powietrze nawiewami na twarz ? i to dość mocno.


normalne w galancie
klapki nie są szczelne (uszczelnianie gąbką nie gumową uszczelką)
pomaga zamknięcie nawiewów, ale i tak trochę powietrza leci

[ Dodano: 06-11-2013, 15:22 ]
a może i to jest jakoś zamierzone (przez konstruktora) ? nie wiem

Łysy88 - 06-11-2013, 22:56

pipi_ja napisał/a:
Łysy88 napisał/a:


Jedna rurka po chwili robi się lodowata wręcz. Masz na myśli wentylatory na chłodnicy przy pasie przednim? Kręcą się jak szalone :) ale szczerze to nie wiem w którą stronę, jutro to sprawdzę.Gdy wyciągnę filtr pyłkowy to po lewej stronie jest chłodnica klimatyzacji? Ona już nie jest tak zimna jak ta rurka. w sumie to jest letnia.


Ale która rurka jest lodowata cienka czy grubsza? Cienka powinna być ciepła a gruba zimna.
Co do wentylatorów to miałem na myśli te pod maską na przednim pasie.
Najlepiej weź kartkę papieru i zbliż do pracującego wentylatora. Jak będzie dmuchało w stronę silnika to dobrze.

Jeśli wentylatory dobrze pracują i grubsza rurka jest zimna to pozostaje zasyfiony parownik(za schowkiem). Nie oddaje chłodu i klima działa jak działa.
Tak czy tak dobrze gdybyś miał pomiary ciśnień pracującej klimatyzacji.



Gość z serwisu sprawdzał chyba ciśnienia (zdaje się dwa zegary na maszynie do nabijania?) i rurki po czym stwierdził że jest ok. Wentylatory dobrze pracują, nadmuchują powietrze z zewnątrz na silnik. Parownik da się samemu wyczyścić? Rozumiem że zeby go wymienić muszę rozszczelnić układ? Ja właśnie na niego stawiam - miałem na myśli mówiąc chłodnica klimatyzacji, bo tam jest zdaje się mała chłodniczka.

pipi_ja - 08-11-2013, 09:51

Gdzies tu na forum czytałem, że jest możliwość wyjęcia parownika bez zdejmowania całej deski ale na 100% Ci tego nie potwierdzę bo nie robiłem.
Łysy88 - 08-11-2013, 10:45

pipi_ja napisał/a:
Gdzies tu na forum czytałem, że jest możliwość wyjęcia parownika bez zdejmowania całej deski ale na 100% Ci tego nie potwierdzę bo nie robiłem.



Poszukam tego... Ale powiedz, czy żeby wyciągnąć parownik muszę rozszczelnić układ czynnika klimatyzacji? Ja stawiam właśnie na parownik, bo kiedy ta rurka jest zimna to parownik jest ciepły, ewidentny zator gdzieś na tej drodze.

Tomek - 08-11-2013, 10:49

Łysy88 napisał/a:
muszę rozszczelnić układ czynnika klimatyzacji?


tak

Łysy88 napisał/a:

Gdzies tu na forum czytałem, że jest możliwość wyjęcia parownika bez zdejmowania całej deski ale na 100% Ci tego nie potwierdzę bo nie robiłem.


potwierdzam na 100%, robiłem

Łysy88 - 08-11-2013, 10:54

tomek84 napisał/a:
Łysy88 napisał/a:

Gdzies tu na forum czytałem, że jest możliwość wyjęcia parownika bez zdejmowania całej deski ale na 100% Ci tego nie potwierdzę bo nie robiłem.


potwierdzam na 100%, robiłem



Dużo roboty przy tym jest?

Krzyzak - 08-11-2013, 11:01

ja też ściągałem
trzeba zdjąć schowek
spuścić czynnik
odkręcić 2 śrubki na ścianie grodziowe od strony silnika
odkręcić 3 duże śrubki (chyba łeb 12 lub 14) od parownika od strony pasażera
zdjąć osłonę pod parownikiem - ta nad nogami pasażera (kilka spinek - chyba 4)
wyjąć tą blaszkę, gdzie się trzyma schowek (4 śrubki)
odkręcić taki kawałek plastiku na obudowie parownika po lewej stronie - inaczej będzie haczyć o deskę przy wyciąganiu

wyjąć parownik
raptem 30 minut to zajmuje (bez spuszczania czynnika)

Łysy88 - 08-11-2013, 11:52

A czyszczenie ma sens czy od razu wymieniać?
Krzyzak - 08-11-2013, 13:25

czyszczenie czego? parownika? - ja go umyłem poprostu, płynem do mycia szyb, potem woda a na koniec taki spraj do czyszczenia klimatyzacji
chyba że mówisz o filtrze - to wymienić

Łysy88 - 08-11-2013, 13:27

Krzyzak napisał/a:
czyszczenie czego? parownika? - ja go umyłem poprostu, płynem do mycia szyb, potem woda a na koniec taki spraj do czyszczenia klimatyzacji
chyba że mówisz o filtrze - to wymienić



Parownika. Mam (bo sprzedaje) różne przemysłowe środki do czyszczenia, w tym klimatyzacji. Żeby opróżnić klimatyzacje muszę jechać do speca? Bo pewnie w atmosferę nie wolno...

komarsnk - 08-11-2013, 13:34

Łysy88 napisał/a:
Żeby opróżnić klimatyzacje muszę jechać do speca?

Tak - dogadaj się żeby odessał czynnik a potem Ci go nabił nie licząc kasy za odessaną wagę :)
Łysy88 napisał/a:
Bo pewnie w atmosferę nie wolno...

No raczej... :D

Torp12 - 08-11-2013, 13:35

Łysy88 napisał/a:

Parownika. Mam (bo sprzedaje) różne przemysłowe środki do czyszczenia, w tym klimatyzacji. Żeby opróżnić klimatyzacje muszę jechać do speca? Bo pewnie w atmosferę nie wolno...


Wszystko wolno tylko po co dawać w atmosferę skoro potem trzeba będzie więcej zapłacić za napełnienie? Pojedź niech odessają tyle ile masz i potem mniej do zapłaty będzie :]

Owczar - 08-11-2013, 13:40

Łysy88, takie strzelanie w ciemno uwielbiam.

Czy znasz ciśnienia? Może to zawór rozprężny zawiódł.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group