To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wymiana piasta/lożysko przód

komarsnk - 19-07-2013, 23:23

Hugo napisał/a:
fj_mike napisał/a:
W Galancie EA są zawsze 4 śruby.
A w Galancie VR-4 jest 5 śrub :P

Galant VR-4 to nie jest EA :p

Dziqs87 - 19-07-2013, 23:43

w avance'ach spostrzegłem że jest 5 i tarcze 276mm, jak w vr4. wątpię bym źle paczył. elegance najczesciej miały 256mm.
Hugo - 20-07-2013, 08:06

Dziqs87 napisał/a:
w avance'ach spostrzegłem że jest 5 i tarcze 276mm, jak w vr4. wątpię bym źle paczył. elegance najczesciej miały 256mm.
Przykro mi, ale źle patrzyłeś. To kompletne bzdury. Spójrz raz jeszcze.
Remington - 20-07-2013, 22:57

Chłopaki mam pytanie. Otóż dzisiaj wymieniłem łożysko z tyłu z lewej strony na nowe, po wymianie dalej szumi... Więc podejżewam że to druga strona nawala tylko, a te " stare " co miałem z lewej strony jest dobre. Mógłbym te stare łożysko które było z lewej strony, założyć na prawe tylne koło ? Pytanie nr 2. W zestawie z nowym łożyskiem ( dostałem kompletne już złożone z piastą i szpilkami ) dostałem smar. Jego się gdzieś smaruje jeszcze czy niepotrzebnie go dali ?
deejay - 20-07-2013, 23:01

Remington napisał/a:
po wymianie dalej szumi...



Sprawdz opony , nie zawsze jak szumi to wina łożyska , wystarczy ze opona będzie wyząbkowana .

Cyt: "Tzw. „ząbkowanie” opony jest z kolei skutkiem zużytych amortyzatorów. Można to sprawdzić przesuwając rękę po bieżniku. Jeśli opona jest „wyząbkowana”, to w jedną stronę ręka będzie się przesuwać płynnie, natomiast w drugą będziemy zawadzać o wystające kanty bieżnika. Dodatkową informacją mówiącą o „wyząbkowaniu” jest znaczny wzrost hałasu, zwłaszcza przy niewielkich prędkościach. "

fj_mike - 22-07-2013, 16:59

Hugo napisał/a:
A w Galancie VR-4 jest 5 śrub

Ktoś wykopał twojego post i opacznie zrozumiał.
Mogłeś dać komenta do sprostowania tego co napisał Dziqs87 zamiast do mnie.

deejay napisał/a:
Sprawdz opony , nie zawsze jak szumi to wina łożyska , wystarczy ze opona będzie wyząbkowana

Dokładnie. Jeżeli obciążysz mocniej samochód (wpakuj 4 pasażerów) hałas powinien się nasilić.

Remington - 22-07-2013, 21:21

deejay napisał/a:
Sprawdz opony , nie zawsze jak szumi to wina łożyska , wystarczy ze opona będzie wyząbkowana

fj_mike napisał/a:
Dokładnie. Jeżeli obciążysz mocniej samochód (wpakuj 4 pasażerów) hałas powinien się nasilić.


Dokładnie tak jest. Im większe obciążenie tym większy hałas. Tym bardziej że jak kupywałem auto , amortyzator miałem do wymiany. Pewnie ktoś wcześniej tak jeździł sporo i przez to się tak stało. Jutro dla testu dam na tą stronę co " huczy " zapasówkę i zobaczę czy będzie tak samo

debluko - 23-07-2013, 09:26

Witam czy wymiary tej piasty opisane w aukcji spasuja do EA2A ?


http://allegro.pl/show_item.php?item=3416639620

Krzyzak - 23-07-2013, 11:58

piasta za 140 zł? :shock: ciekawe czy wytrzyma 1000 km
do łożyska - jak widać na zdjęciu - żaden producent się nie przyznał
tak samo wystawiający aukcję: "rzedmiotem aukcji jest" albo "NOWE PASTA Z ŁOŻYSKIEM PRZÓD"
nie chcesz mieć kłopotów i kolejnej robocizny, to kup samo łożysko koyo i jedź na prasę ze starym (albo z całą zwrotnicą - mi wyjęcie zwrotnicy z wahaczami zajmuje max 2 godzinki bez żadnych podnośników czy kanału)

Tomek - 23-07-2013, 12:05

debluko napisał/a:
Witam czy wymiary tej piasty opisane w aukcji spasuja do EA2A ?


http://allegro.pl/show_item.php?item=3416639620


jak chcesz po taniosci, to weź piastę TORA (175-180 zł), ma 3 lata gwarancji, a sprzedający twierdzi, że jest japońska

debluko - 23-07-2013, 12:50

No właśnie szukam jak najtaniej bo zaraz wyjazd na urlop a tu łożysko padło...
Czyli da się wymienić samo łożysko w piascie ?

Hugo - 23-07-2013, 15:48

debluko napisał/a:
http://allegro.pl/show_item.php?item=3416639620
To śmieć nazywany MAXGEAR. Poznaję po mailu sprzedawcy.
debluko - 26-07-2013, 10:13

Jeszcze jedno pytanie piasta firmy nty jest coś warta ? Firma z korei
pompec - 06-08-2013, 14:49

mam pytanie... czy źle wyważone koła (drgania i to dość spore) mogą zużyć łożysko do stanu słyszalnego po przejechaniu kilkuset kilometrów. Po wymianie łożysk przez jakieś 400 km jeździłem z dość mocno drgającą kierownicą i zastanawiam się czy mogło to rozwalić łożyska czy raczej to za mało i musiałbym przejechać dużo więcej żeby zauważyć nadszarpnięte łożysko.
sveno - 06-08-2013, 17:25

pompec, może. A w szczególności jeżeli jeździłeś z większymi prędkościami.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group