Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI
Robson86 - 22-09-2009, 11:50
konradsd napisał/a: | to takiego to nie wiem szukałem po necie i nie znalazlem , auto sprowadzalem z niemiec i zapomnialem spytac co tam dolewac, prosze o szybka odpowiedz ,bo musze cos dolac tylko co ? |
Najlepiej syntetyk, polecam mobilka1 5w50. Ten silnik najbardziej poprostu lubi oleje synetetyczne. Ewentualnie maximum to polsyntetyk jakies 10w40. Ale polecam pierwsza pozycje
Pozdroo
ZEROSUPER - 22-09-2009, 12:17
konradsd napisał/a: | witam, dzisiaj sprawdzalem poziom oleju i jest pod kreska minimum, troche mnie to zmartwilo bo zrobilem jakies 7tys od kupna i troche tego oleju wciagnelo, byc moze poprostu sie zuzyl, bo wycieków nie ma , dodam ze jezdze 1.8 gdi 2001 rok i teraz zastanawiam sie jakiego oleju dolac na karteczce ktora mam doczepiona jest napisane tylko lw-40 ?? co to takiego to nie wiem szukałem po necie i nie znalazlem , auto sprowadzalem z niemiec i zapomnialem spytac co tam dolewac, prosze o szybka odpowiedz ,bo musze cos dolac tylko co |
Nic nie dolewaj, niektóre oleje są niemieszalne a jak nie wiesz co było zalane to istnieje takie ryzyko, że się zżeluja bądź spienią. Spuść stary olej, kup nowy filtr i nowy olej i zalej jakimś syntetykiem 5W40 bądź dobrym półsyntetykiem (naklejka sugeruje że miałes półsyntetyk wcześniej) 10W40.
Anonymous - 22-09-2009, 12:31
Nie ma co kombinować. Zrób tak jak doradził ZEROSUPER. Po zakupie zrobiłeś 7000 km, a jaką masz pewność że przed zakupem poprzedni właściciel nie zrobił na tym oleju np. 15.000 km i go sprzedał, a ty dorzuciłeś jeszcze "siódemkę"?
Zawsze po zakupie samochodu powinno się wymieniać olej na nowy, najlepiej na taki na jakim jeździł. Ja bym zaryzykował 5W30 dedykowany do tych silników - po kupnie zmieniłem na Castrol Edge i przejechałem już ponad 10.000 km, od wymiany dolałem 1L i mam na kresce max.
A że bierze olej - hmm... sporo jest osób jeżdżących 1.8 GDI którym bierze olej w granicach 1L na 10.000 km - myślę że do tej granicy nie ma się czym przejmować tylko jeździć. Kupujesz bańkę 4L do zbiornika wchodzi ok.3L i litr Ci zostaje na dolewki, czyli od wymiany do wymiany na 15.000 km. do stanu min.
maciej76 - 22-09-2009, 13:19
Jakby ktoś potrzebował, to został mi litr castrola magnateca 5W40. Oryginalnie zamknięty Oddam za dobrego browara. Jakby co PW.
konradsd - 22-09-2009, 14:35
dzieki za odpowiedzi
pytanie do ciebie byczeks pare tematow nizej (zuzycie oleju w gdi) odpowiadasz typowi ze jezeli ma 2mm ponizej minimum na bagnecie to ze czeka go remont silnika czy tutaj tez cos takiego jest moziliwe, tez zastanawiam sie czy samemu zabierac sie za wymiene filtrow i olejów czy do mechanika lepiej
Anonymous - 22-09-2009, 18:15
Nie napisał 2mm poniżej min , tylko że ma oleju 2mm na bagnecie, a to jest już spora różnica.
Należałoby się dokładnie zorientować ile oleju mieści się pomiędzy kreską max, a tym stanem 2 mm na bagnecie.
Napisał, że dolał 0,8 L po 13.000 km do stanu, ale nie dopisał, czy do stanu min, czy max. i ile miał oleju na początku. Z jego postu trudno wywnioskować, czy auto pali 0,8/13000, czy więcej (sądzę, że niestety ale więcej).
Tak jak napisałem, sporo osób ma spalanie oleju ok. 1L/10.000 km tak więc te silniki przy przebiegu rzędu 150-200.000 mogą brać olej - zresztą takie zużycie jest nawet zgodne z normą producenta. Jeżeli silnik bierze olej w większych ilościach niż 1L/10.000 można pomyśleć, o wymianie na gęstszy półsyntetyk. Jeśli mimo to oleju będzie ubywać coraz więcej, no to niestety trzeba powoli przygotowywać się do modernizacji silnika.
Ja w Twoim przypadku na razie nie jechałbym do mechanika, tylko wymienił olej na nowy i dokładnie obserwowałbym zużycie. W zależności od tego jakie by było podjąłbym decyzję co dalej.
piekarz10 - 22-09-2009, 18:41
Cytat: | pytanie do ciebie byczeks pare tematow nizej (zuzycie oleju w gdi) odpowiadasz typowi ze jezeli ma 2mm ponizej minimum na bagnecie to ze czeka go remont silnika czy tutaj tez cos takiego jest moziliwe, tez zastanawiam sie czy samemu zabierac sie za wymiene filtrow i olejów czy do mechanika lepiej
|
Konradsd!!!! Tylko nie "typowi" - WIĘCEJ SZACUNKU
[ Dodano: 22-09-2009, 19:58 ]
byczeks napisał/a: | Należałoby się dokładnie zorientować ile oleju mieści się pomiędzy kreską max, a tym stanem 2 mm na bagnecie.
Napisał, że dolał 0,8 L po 13.000 km do stanu, ale nie dopisał, czy do stanu min, czy max. i ile miał oleju na początku. Z jego postu trudno wywnioskować, czy auto pali 0,8/13000, czy więcej (sądzę, że niestety ale więcej).
Tak jak napisałem, sporo osób ma spalanie oleju ok. 1L/10.000 km tak więc te silniki przy przebiegu rzędu 150-200.000 mogą brać olej - zresztą takie zużycie jest nawet zgodne z normą producenta. Jeżeli silnik bierze olej w większych ilościach niż 1L/10.000 można pomyśleć, o wymianie na gęstszy półsyntetyk. Jeśli mimo to oleju będzie ubywać coraz więcej, no to niestety trzeba powoli przygotowywać się do modernizacji silnika. |
DOLAŁEM 0,8 do poziomu między min a max , dokładnie do miejsca , gdzie był stan bezpośrednio po wymianie oleju . Dlatego można uznać ,że spalił mi 0,8/13000 km.
Mechanik stwierdził , że nie ma czym się przejmować .
Anonymous - 22-09-2009, 20:19
Spokojnie 0,8 l to niewiele, co do oleju do gdi osobiście użył bym oleju półsyntetycznego firmy Millers (jest o tych olejach w ostatnim motorze) mają lepkość 5w30 i 10w30 idealne do tego silnika z takim przebiegiem:)
Anonymous - 22-09-2009, 20:24
piekarz10 napisał/a: | Dlatego można uznać ,że spalił mi 0,8/13000 km. |
Czyli wszystko w normie, tylko jeździć i pilnować "stanu".
ZEROSUPER - 23-09-2009, 06:24
Po przesiadce z ELF Sporti 15W40 na Shell Helix 10W40 + ceramizer popychacze przestały cykać. Autko jakos tak przyjemniej chodzi. No i póki co olej trzyma sie w silniku a nie wyleciał bokiem, czego troszke się obawiałem robiąc płukanie silnika
Anonymous - 23-09-2009, 17:53
A czy po zmianie z oleju syntetycznego z 5W30 na 5W50 może spaść jego zużycie, czy ten współczynnik po W nie ma na to wpływu?
Zbliża się u mnie wymiana i zastanawiam się nad zmianą z Castrola Edge 5W30 na Mobila Rally Formula 5W50.
Cena jest atrakcyjna:
http://www.allegro.pl/ite...cja_cenowa.html
Anonymous - 23-09-2009, 20:16
5w50 ma wyższą odporność na wysokie temp. i jest gęstszy od 5w30, przez co można go stosować w autach z większym przebiegiem, możesz z powodzeniem wlać 5w40 i będzie git.
konradsd - 24-09-2009, 01:51
dzisiaj wymieniłem olej wlano mi castrol edge 10w40, zobaczymy jak teraz bedzie smigal, jeszcze pytanie czy takie klekotanie na zimnym silniku jest zalezne od tego jaki olej wlejemy?, bo albo mi sie wydaje albo jest tak ze teraz musze troche dluzej pojezdzic aby to klekotanie ustalo
Morfi - 24-09-2009, 09:15
konradsd, to normalne to popychacze
SHARK1979 - 12-10-2009, 14:08
Niedawno wymiana i nadal Mobil Super S 10W/40
|
|
|