Nasze Miśki - Galant Marcino historia jednego z pierwszych EAW na MM
Marcino - 08-11-2017, 23:32
Krzyzak napisał/a: | Przyjadę w czwartek to pokażesz, może razem dojdziemy co tam się telepie |
Następnym razem ważne ze dziurka zaspawana. Pewnie kupię łącznik i zobaczę czy działa.
A ja w swoim wymieniłem żarówkę lewa tungsram sport light Blueish. Nawet nie wiem jak długo rok stał bez ruchu
Krzyzak - 09-11-2017, 09:37
Dzięki Marcin. Kupię jeszcze uszczelkę i już sobie sam wymienię, bo widziałem, że i bez kanału się uda.
Marcino - 17-11-2017, 18:28
No to jedziemy z układem napędowym czyli łożyska w skrzyni
Krzyzak - 17-11-2017, 21:23
ejjj - no nie mów, że masz taki porządek na stole
Marcino - 17-11-2017, 21:30
Porządna robota to i porządek zrobiłem. Nie będzie wstydu zdjecia zrobić.
Ale coś jest nie tak mam jedno łożysko stożkowe na różnicowy chyba mi się coś porypało.... najwyżej w poniedziałek zamienię bo we wtorek będę miał uszczelniacze Corteco na poloski. Ten co mam od Japaneze leżał kilka lat i taki dziwny matowy sie zrobil i jest bez oznaczeń. Jutro rano do pracy idę wiec zacznę popołudniu ..
Hugo - 18-11-2017, 08:37
Po co wymieniasz uszczelniacze półosi? Przecież jak ich nie uszkodzisz mechanicznie to są wieczne w tym aucie. Tyle półosi się nawyciągałem ze skrzyni Galantów i zawsze było tam sucho.
jacek11 - 18-11-2017, 10:11
Nie zapomnij o Dirko
Marcino - 18-11-2017, 12:38
Składam na loctite 5900
Krzyzak - 18-11-2017, 19:33
Marcino napisał/a: | coś jest nie tak mam jedno łożysko stożkowe na różnicowy | no i bardzo dobrze, tam jest stożek; w starszych skrzyniach (np. w E32 czy C52) na różnicowym miałem zwykłe kulkowe
areksz121 - 18-11-2017, 21:14
Hugo napisał/a: | Po co wymieniasz uszczelniacze półosi? Przecież jak ich nie uszkodzisz mechanicznie to są wieczne w tym aucie. Tyle półosi się nawyciągałem ze skrzyni Galantów i zawsze było tam sucho. |
Ale skrzyni pewnie jeszcze nie rozbierałeś Hugo Lepiej jest je wyciągnąć i łatwiej wybić zewnętrzne bieżnie łożysk dyferencjału, a jak już są zdemontowane to grzechem jest nie założyć nowych Ja nawet na wybieraku ten mały uszczelniacz wymieniałem, ale ciężko wybić kołki rozporowe z wodzików i łatwo jest odcisnąć igiełki z łożyskowania wybieraka na jego osi. Dobrze, że druga skrzynia w kawałkach leżała pod ręką
Hugo - 18-11-2017, 21:57
areksz121 napisał/a: | Ale skrzyni pewnie jeszcze nie rozbierałeś Hugo | No nie, bo na szczęście mam automata
Marcino - 19-11-2017, 17:17
Uszczelniacze wymieniam bo 50zl to niedużo a nie chce mi się poprawiać.
Jeszcze nie zacząłem bonsam jestem z dziećmi prze weekend i jeszcze w pracy byłem wczoraj ... wieczorem odwiedziny u znajomych. Dziś niedziela spędzam z dziećmi a nie jak przy blacharce non stop garaż ...
Marcino - 19-11-2017, 21:45
Krzyzak napisał/a: | Marcino napisał/a: | coś jest nie tak mam jedno łożysko stożkowe na różnicowy | no i bardzo dobrze, tam jest stożek; w starszych skrzyniach (np. w E32 czy C52) na różnicowym miałem zwykłe kulkowe |
Niestety są dwa stożkowe. tak tutaj pisze i przeglądałem manual zreszta stożkowe musza chodzić w parze. Resztę nam tak jak Pablo pisze tylko Koyo zamiast timken. Żadne nie jest kryte.
http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1251129
Wleje pełne 2.2l albo i ciut więcej już mam Syntetyk Total 75w80 FE9 GL4.
Kupowaliście nowe pokladkimczy zabezpieczenia ? Jestem ciekaw czy metoda z cyna na różnicowym pokaże właściwy luz czy będzie trzeba dobierać podkładki ? Są dostępne czy Tylko ASO i na zamówienie ...
Następna robota to wymiana instalacji lpg Vialle w 307sw. 280kkm nalatane butla się kończy i pompa nie w najlepszym stanie. Nie będę inwestował w stara tylko zamienię. Zastanawiam się czy ogarnę elektrycznie wypiąć jedna i wpiąć druga np staga. Ale to dopiero jak skrzynia bef UE zrobiona.
areksz121 - 19-11-2017, 23:24
Z tego co pamiętam to zabezpieczenia i takie tam w ASO jakichś kroci nie kosztują, ale wiem że miałem problem z jedną podkładką bo robiąc skrzynię wczesną wiosną ASO w NL zaproponowało mi odbiór na koniec lipca Podjechałem do zakładu co robią skrzynie i bez problemu dostałem. Opcja zawsze jest jak podkładka za gruba to liznąć na magnesówce. Cyna daje radę, choć czasem lepiej zrobić dwa pomiary. Składasz do kupy z odpowiednimi podkładkami wg tabelki żeby ustalić napięcie wstępne łożysk, bez silikonu i sprawdzasz; z miejsca ruszyć delikatnie z oporem, a potem już ma lżej się kręcić jak rolki łożyska ruszą.
Krzyzak - 20-11-2017, 08:09
Marcino napisał/a: | Niestety są dwa stożkowe. | no tak, to wydawało mi się dosyć oczywiste... miałem na myśli, że na różnicowym jest stożek, czyli są łożyska stożkowe...
ok
Marcino napisał/a: | Kupowaliście nowe pokladki | ja szlifowałem starą podkładkę,
|
|
|