To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant Marcino historia jednego z pierwszych EAW na MM

Marcino - 08-11-2017, 23:32

Krzyzak napisał/a:
Przyjadę w czwartek to pokażesz, może razem dojdziemy co tam się telepie :)

Następnym razem :) ważne ze dziurka zaspawana. Pewnie kupię łącznik i zobaczę czy działa.

A ja w swoim wymieniłem żarówkę lewa tungsram sport light Blueish. Nawet nie wiem jak długo rok stał bez ruchu :)

Krzyzak - 09-11-2017, 09:37

Dzięki Marcin. Kupię jeszcze uszczelkę i już sobie sam wymienię, bo widziałem, że i bez kanału się uda.
Marcino - 17-11-2017, 18:28

No to jedziemy z układem napędowym czyli łożyska w skrzyni






Krzyzak - 17-11-2017, 21:23

ejjj - no nie mów, że masz taki porządek na stole :)
Marcino - 17-11-2017, 21:30

Porządna robota to i porządek zrobiłem. Nie będzie wstydu zdjecia zrobić.
Ale coś jest nie tak mam jedno łożysko stożkowe na różnicowy chyba mi się coś porypało.... najwyżej w poniedziałek zamienię bo we wtorek będę miał uszczelniacze Corteco na poloski. Ten co mam od Japaneze leżał kilka lat i taki dziwny matowy sie zrobil i jest bez oznaczeń. Jutro rano do pracy idę wiec zacznę popołudniu ..

Hugo - 18-11-2017, 08:37

Po co wymieniasz uszczelniacze półosi? Przecież jak ich nie uszkodzisz mechanicznie to są wieczne w tym aucie. Tyle półosi się nawyciągałem ze skrzyni Galantów i zawsze było tam sucho.
jacek11 - 18-11-2017, 10:11

Nie zapomnij o Dirko :mrgreen:
Marcino - 18-11-2017, 12:38

Składam na loctite 5900
Krzyzak - 18-11-2017, 19:33

Marcino napisał/a:
coś jest nie tak mam jedno łożysko stożkowe na różnicowy
no i bardzo dobrze, tam jest stożek; w starszych skrzyniach (np. w E32 czy C52) na różnicowym miałem zwykłe kulkowe
areksz121 - 18-11-2017, 21:14

Hugo napisał/a:
Po co wymieniasz uszczelniacze półosi? Przecież jak ich nie uszkodzisz mechanicznie to są wieczne w tym aucie. Tyle półosi się nawyciągałem ze skrzyni Galantów i zawsze było tam sucho.


Ale skrzyni pewnie jeszcze nie rozbierałeś Hugo :wink: Lepiej jest je wyciągnąć i łatwiej wybić zewnętrzne bieżnie łożysk dyferencjału, a jak już są zdemontowane to grzechem jest nie założyć nowych :wink: Ja nawet na wybieraku ten mały uszczelniacz wymieniałem, ale ciężko wybić kołki rozporowe z wodzików i łatwo jest odcisnąć igiełki z łożyskowania wybieraka na jego osi. Dobrze, że druga skrzynia w kawałkach leżała pod ręką :)

Hugo - 18-11-2017, 21:57

areksz121 napisał/a:
Ale skrzyni pewnie jeszcze nie rozbierałeś Hugo
No nie, bo na szczęście mam automata :D
Marcino - 19-11-2017, 17:17

Uszczelniacze wymieniam bo 50zl to niedużo a nie chce mi się poprawiać.
Jeszcze nie zacząłem bonsam jestem z dziećmi prze weekend i jeszcze w pracy byłem wczoraj ... wieczorem odwiedziny u znajomych. Dziś niedziela spędzam z dziećmi a nie jak przy blacharce non stop garaż ...

Marcino - 19-11-2017, 21:45

Krzyzak napisał/a:
Marcino napisał/a:
coś jest nie tak mam jedno łożysko stożkowe na różnicowy
no i bardzo dobrze, tam jest stożek; w starszych skrzyniach (np. w E32 czy C52) na różnicowym miałem zwykłe kulkowe

Niestety są dwa stożkowe. tak tutaj pisze i przeglądałem manual zreszta stożkowe musza chodzić w parze. Resztę nam tak jak Pablo pisze tylko Koyo zamiast timken. Żadne nie jest kryte.
http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1251129


Wleje pełne 2.2l albo i ciut więcej już mam Syntetyk Total 75w80 FE9 GL4.

Kupowaliście nowe pokladkimczy zabezpieczenia ? Jestem ciekaw czy metoda z cyna na różnicowym pokaże właściwy luz czy będzie trzeba dobierać podkładki ? Są dostępne czy Tylko ASO i na zamówienie ...




Następna robota to wymiana instalacji lpg Vialle w 307sw. 280kkm nalatane butla się kończy i pompa nie w najlepszym stanie. Nie będę inwestował w stara tylko zamienię. Zastanawiam się czy ogarnę elektrycznie wypiąć jedna i wpiąć druga np staga. Ale to dopiero jak skrzynia bef UE zrobiona.

areksz121 - 19-11-2017, 23:24

Z tego co pamiętam to zabezpieczenia i takie tam w ASO jakichś kroci nie kosztują, ale wiem że miałem problem z jedną podkładką bo robiąc skrzynię wczesną wiosną ASO w NL zaproponowało mi odbiór na koniec lipca :roll: Podjechałem do zakładu co robią skrzynie i bez problemu dostałem. Opcja zawsze jest jak podkładka za gruba to liznąć na magnesówce. Cyna daje radę, choć czasem lepiej zrobić dwa pomiary. Składasz do kupy z odpowiednimi podkładkami wg tabelki żeby ustalić napięcie wstępne łożysk, bez silikonu i sprawdzasz; z miejsca ruszyć delikatnie z oporem, a potem już ma lżej się kręcić jak rolki łożyska ruszą.
Krzyzak - 20-11-2017, 08:09

Marcino napisał/a:
Niestety są dwa stożkowe.
no tak, to wydawało mi się dosyć oczywiste... miałem na myśli, że na różnicowym jest stożek, czyli są łożyska stożkowe...
ok

Marcino napisał/a:
Kupowaliście nowe pokladki
ja szlifowałem starą podkładkę,


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group