To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Skrzynia

milo - 17-06-2013, 15:49

Owczar napisał/a:
Tylko ciekawe czy to rzeczywiście kwestia luzu czy drgań silnika. Zauważ, że w niektórych przypadkach strzał ze sprzęgła niweluje terkotanie lub ucisza.

Tylko wczesniej nie było takiego głosnego terkotu skrzynia głosniejsza od silnika he he
Strzał z sprzęgła nic nie daje
Cytat:
Może to kwestia łożyska koła zębatego współpracującego z mechanizmem różnicowym?

Chodzi o łozysko wałka pośredniego? jak by co to wymienione na nowe

Owczar - 17-06-2013, 15:54

No właśnie nie jesteś pierwszy, który ma z tym problem.

Nie chodzi łożyska samego wałka. Zastanawiam się jak koło zębate współpracujące z mechanizmem różnicowym jest zamocowane na wałku. Czy one są spięte ze sobą na stałe? Pewnie tak. Więc co powoduje, że wałek wpada w takie wibracje?

Obracające się koła zębate na wałku zdawczym powodują siłę skręcającą, tylko czemu on się tak odbija w drugą stronę.

milo - 17-06-2013, 16:03

Owczar napisał/a:
Zastanawiam się jak koło zębate współpracujące z mechanizmem różnicowym jest zamocowane na wałku.

Jest na stałe czyli cały czas zazębione , tryby na tym wałku osdzone na łozyskach igiełkowych i cały czas sie obracaja razem z wałkiem sprzęgłowym

Owczar - 17-06-2013, 16:03

W którym momencie nakierowania na wsteczny dźwięk cichnie? Może coś pokombinować z cięgnami, aby wybierak w pozycji gotowości był w innym miejscu?
milo - 17-06-2013, 16:04

Owczar napisał/a:
Obracające się koła zębate na wałku zdawczym powodują siłę skręcającą, tylko czemu on się tak odbija w drugą stronę.

Może krzywy wałek któryś :?: :shock:

[ Dodano: 17-06-2013, 16:07 ]
Owczar napisał/a:
W którym momencie nakierowania na wsteczny dźwięk cichnie? Może coś pokombinować z cięgnami, aby wybierak w pozycji gotowości był w innym miejscu?

To jest dobre pytanie tylko synchronizator szybko poleci :shock: tarcie wewnętrzne czyli wyhamowanie koła zebatego zmniejszenie predkosci i wbicie biegu

Owczar - 17-06-2013, 16:11

No właśni
milo napisał/a:
Jest na stałe czyli cały czas zazębione , tryby na tym wałku osdzone na łozyskach igiełkowych i cały czas sie obracaja razem z wałkiem sprzęgłowym


No właśnie, czyli tarcie powoduje działanie siły w jedną stronę, która powinna kasować luz na kołach zębatych. Skąd więc drgania na tym wałku.
A sprawdzałeś co się dzieje po wciśnięciu sprzęgła? Podejrzewam, że wałek sprzęgłowy tak czy inaczej powoli się kręci. Może to kwestia tego jaka siła tarcia powstaje na łożyskach igiełkowych wałka zdawczego. Może siła nie jest liniowa i stąd raz dociska, a raz się cofa i terkocze. Moja skrzynia była zaniedbana, ale to terkotanie występowało czasem tylko na zimnym silniku. Po strzale ze sprzęgła cichło. Na rozgrzanym oleju też było ok. Może sam olej też ma znaczenie?

Ja miałem zalanego Shell 75W80. Gość który kupił ode mnie zalał chyba texaco MTF 94 czyli też rzadszy.

Raczej nie skrzywiłeś wałka. Ale czy to przypadkiem nie wali o wybierak? Dlatego pytam w jakiej pozycji w stronę wstecznego. Bo jeśli dopiero gdy synchro zadziała to raczej tak nie można zrobić :)

[ Dodano: 17-06-2013, 16:16 ]
A spróbuj zrobić jeszcze jeden test. Podnieś jedno z kół na podnośnik i odpal silnik.

Teoretycznie wtedy koło powinno zacząć się kręcić i terkotanie ustanie. Jeśli nie ustanie to tak jakby coś jednak blokowało na moment wałek zdawczy- np wybierak.

milo - 17-06-2013, 16:28

Luzów zbytnio nie było :shock:
Owczar napisał/a:
Dlatego pytam w jakiej pozycji w stronę wstecznego

Do lekkiego oporu az silnik zmienia odgłos czyli jak bychciał ruszyć czyli występuje tarcie na bierzni synchronizatora i koła zebatego
Mała sciągawka działania synchronizatora http://www.youtube.com/watch?v=WMfPOfqK7ms

[ Dodano: 17-06-2013, 16:29 ]
Owczar napisał/a:
A spróbuj zrobić jeszcze jeden test. Podnieś jedno z kół na podnośnik i odpal silnik.

Nic nie zmienia wszystkiego próbowałem

[ Dodano: 17-06-2013, 16:30 ]
Zaraz jade po skrzynię wszystko sie okarze :)

Owczar - 17-06-2013, 16:31

Wiem jak działa synchro :) U siebie wymieniałem, więc wcześniej trochę poczytałem jak to działa.

No to teraz pytanie co powoduje te drgania. Rozumiem, że spuszczałeś olej i obserwowałeś wałek zdawczy?

gms - 17-06-2013, 16:37

Na pierwszej stronie jest link który jest nieaktywny a chyba przedstawia i mój problem, jest to do odtworzenia?

Po wciśnięciu sprzęgła cisza, jak puszcze pedał słychać co jakiś czas trekotanie nawet podcczas jazdy i hamowaniu biegiem. Podejrzenia moje padają na łożysko dociskowe ale czytając ten temat troszeczkę się przerażam. Dodatkowo pierwsze po uruchomieniu silnika wrzucenie drugiego biegu powoduje lekko zgrzytniecie, przy następnych zmianach cisza - pewnie za gęsty lub za niski stan oleju, tak?

milo - 17-06-2013, 23:17

Owczar napisał/a:
Rozumiem, że spuszczałeś olej i obserwowałeś wałek zdawczy?

Tak :D kilkanascie sekund nic nie zaszkodzi skrzyni i tak olej bryzga po trybach
gms napisał/a:
słychać co jakiś czas trekotanie nawet podcczas jazdy i hamowaniu biegiem. Podejrzenia moje padają na łożysko dociskowe

Większośc tak obstawia ale jest to mylne
gms napisał/a:
wrzucenie drugiego biegu powoduje lekko zgrzytniecie, przy następnych zmianach cisza - pewnie za gęsty lub za niski stan oleju, tak?

Na jakim jezdzisz oleju :?:

gms - 17-06-2013, 23:24

Nie wiem jaki jest zalany obrecnie olej. Zapewne oryginalny.
milo - 17-06-2013, 23:30

gms napisał/a:
Zapewne oryginalny.

Ta :wink: odkręc korek i zobaczysz czy stan i jaki kolor :shock:

Krzyzak - 18-06-2013, 08:29

gms napisał/a:
Podejrzenia moje padają na łożysko dociskowe
niestety wcześniejsze zdanie wskazuje, że to łożyska w skrzyni
gms napisał/a:
Po wciśnięciu sprzęgła cisza, jak puszcze pedał słychać co jakiś czas trekotanie nawet podcczas jazdy i hamowaniu biegiem


gms napisał/a:
wrzucenie drugiego biegu powoduje lekko zgrzytnieci
wyrobiony synchronizator - olej niewiele zmieni
gms - 18-06-2013, 10:18

Krzyzak, dajcie jakąś instrukcje/link żeby było wszystko wyjaśnione jak dla ciemnego bo teraz sesja i wiecie jak to wyglada. Bo między postami wyczytałem że nie jest to skomplikowane, a skrzynie już kiedyś wymieniałem (w oplu co prawda ale zasada ta sama).
Owczar - 18-06-2013, 11:45

Instrukcja jest w dziale download.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group