To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI

Robson86 - 13-01-2010, 16:02

pawel5471 napisał/a:
myśle na syntetyku jeździć do 200 tys i może dopiero wtedy zmienie na półsyntetyk, olej zmieniałem co 10,5 tys. ale wydłuże zmiane na 13 tys. pozdrowionka

Ja polecam nie patrzyc na przebieg i dalej jezdzic na syntetyku. Jesli autko masz w dobrym stanie to tylko zrobisz swojemu silnikowi na dobrze.
Pozdroo

pawel5471 - 14-01-2010, 10:00

Z tego co tam rozmawiałem z "fachowcami" :biggrin: to tak mówili że po 200 tys. dobrze jest zmienić na półsyntetyk, w zasadzie też mi się wydaje że dopuki nic sie nie dzieje nie ma potrzeby zmiany z sentetyka na inny, jak na 97 rok to naprawde silnik suchutki zero jakiego kolwiek wycieku oleju. :mrgreen: miałem kiedyś bmw z lat 90 ale silnik wyglondał można powiedzieć tragicznie, smarowanie miał ale na żewnątrz silnika :mrgreen: pozdrawiam :biggrin:
Robson86 - 14-01-2010, 15:27

Syntetyk jest duzo lepszym jakosciowo olejem, lepiej smaruje, szybciej dociera w zakatki silnika itd... 200 000 czy 300 000 tys nie jest jakas bariera olejowa. Wszystko zalezy od stanu silnika (indywidualnie). Zmien fachowcow :P
Pozdroo

ciniak - 14-01-2010, 21:37

pawel5471 napisał/a:
Castrol Magnetic 10W40

Jeśli masz na myśli ten
olej, to jest półsyntetyk, a nie ful.

pawel5471 - 15-01-2010, 06:56

CINIAK jestem ci bardzo wdzięczny że się pofatygowałeś i znalazłeś ten olej choć to leży w mojej gesti serdeczne dzięki, byłem przekonany że to syntetyk ale przyznam że nie poczytałem o tym nic, dodam że tą carisme kumpel sprowadził 2006/2007 a tak to jeżdziła po niemczech <kupił ją przez przypadek u takiego kolesia po 50 > i ten olej juz lali w niemczech na serwisie mam książke. Mam pytanie na syntetyk pewnie niebardzo zmienić da rade bo może silnik wypłukać ?
Morfi - 15-01-2010, 07:01

pawel5471, Wszystko zalezy od stanu silnika.
pawel5471 - 15-01-2010, 07:04

silnik jest jak najbardziej ok nic sie z nim nie dzieje nienażekam , ale kolega tez na golfa 3 nienarzekał i miał połsyntetyk ale postanowił zmienić na syntetyk, po niewielkim czasie zmienił silnik , wypłukalo mu wszystko co niepowinno :>
Morfi - 15-01-2010, 07:25

Jezeli oleju Ci nie bierze to moim zdaniem, możesz spokojnie zmienić na syntetyk.
Jest wiele aut na forum co maja przebiegi powyzej 200 tys km i jezdza na pełnym syntetyku.

rasiak1980 - 15-01-2010, 07:28

Paweł do silnika z takim przebiegiem polecam ci mobil one 10w-50 albo 15w-50 pełny syntetyk dobry olej albo jak już koniecznie chcesz półsyntetyk to valvoline max life to są oleje a nie siki castrol to wbrew opiniom naprawdę bardzo (bardzo bardzo) przeciętny, olej tu masz TEST OLEI .mało znane większości zmotoryzowanym oleje takie jak red line albo royal purple wiodą prym a jakoś w mediach o nich nie słychać, natomiast o tych o których słychać z reklam gdzie "cząsteczki z siłą magnesu przylegają do wszystkich metalowych części i chronią je w mikrosekundy od momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce" wypadają słabiutko, dobry test. a tu olej którego ja używam OLEJ
pawel5471 - 15-01-2010, 07:49

oleju ani grama nie bierze silnik czysty jak łza i nie był czyszczony nigdzie

[ Dodano: 15-01-2010, 07:56 ]
rasiak 1980 dziekuje ci za porade widze że ten olej co ja używam (castrol) nie cieszy się dobrą opinią, jak narazie stan licznika jest 166 tys. a nie 200 tys,czyli polecasz ten MOBIL 1 "MOTORSPORT 15W50" , a mam pytanie co ile wymieniasz olej , ja zazwyczaj robiłem to co 10 tys .??pozdrawiam

Robson86 - 15-01-2010, 10:29

pawel5471 napisał/a:
Mam pytanie na syntetyk pewnie niebardzo zmienić da rade bo może silnik wypłukać ?

nic Ci nie wypluka, te mity i wyplukiwaniu powstaly 20lat temu kiedy owczesne oleje pozostawialy bardzo wiele do zyczenia jesli chodzi o jakosc oraz wspolczesne samochody typu Polonez, 126p krolowaly na drogach...
Czasy sie zmienily, zmieniaj na syntetyk. Tym bardziej jesli nie pije Ci zastraszajacych ilosci oleju (silnik)
Pozdroo

rasiak1980 - 15-01-2010, 15:24

robson jest w tym trochę prawdy niektóre silniki są bardzo podatne na narastanie w nich "smalcu" są to drobinki związków siarki osadzające się w kanałach i na ściankach komór w momencie kiedy zmienimy olej na taki które ma silne właściwości płuczące całe te złogi tłuszczu odrywają się i zaczynają krążyć w układzie olejowym, aż trafią na filtr oleju, ten z kolei ma taką wadę że im jest bardziej zapchany tym wbrew ogólnie panującym poglądom lepiej filtruje :D , ma większa skuteczność i wychwytuje przez to jeszcze drobniejsze skrzepy aż do momentu jego całkowitego zapchania bądź też rozerwania wkładu a dalej to już chyba nie trzeba tłumaczyć jak to się kończy dla silnika, albo cały syf zaczyna krążyć w układzie olejowym zatykając kanały otwory olejowe w panewkach albo z kolei spada ciśnienie oleju do tego stopnia że zacierają się panewki. dla tego też warto przed każdą wymianą oleju zrobić płukankę zalewając specjalny płyn. narastanie tych złogów smoły jest spowodowane słabej jakości olejami i różnym dodatkom motodoktorom które dodane do oleju wytrącają z niego siarkę i inne związki. paweł olej wymieniam tak co 10-12 tysięcy wypada to mniej więcej co pół roku więc wymieniam co pół roku nie zależenie czy przejechałem 9 czy 12 tyś, ten olej jest drogi ale warto naprawdę przynajmniej podczas zlewania z miski ma konsystencje oleju a nie smoły kolor wiadomo jaki ma ;)
Jurek_Killer - 17-01-2010, 09:40

Panowie proszę i mnie poradźcie.

W ubiegłym tygodniu zakupiłem Carisme 1.8 GDI z X 1997.

W samochodzie co mnie urzekło, są wszystkie możliwe papierki, oraz wszystkie faktury z przeglądów samochodu. Okazało się że silnik zalany jest olejem: Visco 5000

www.bp.com/genericarticle...ntentId=7053518

a wg dokumentów olej należało by wymienić. Ma już około 10tyś.

Jeśli możecie wypowiedzcie się czy ten olej warto kupić czy przejść na coś innego.
Przebieg autka to 178 000 i jest org. Silnik suchy, nic nie cieknie.

Robson86 - 17-01-2010, 10:18

Jurek_Killer napisał/a:
Jeśli możecie wypowiedzcie się czy ten olej warto kupić czy przejść na coś innego.

nie wiem co to jest za olej, ale spokojnie mozesz przejsc na cos innego, doradzam pelny syntetyk.
Pozdroo

ciniak - 17-01-2010, 11:41

Jurek_Killer napisał/a:
Visco 5000

To jest syntetyk. Znajomy używał ten olej w maximie 3.0 V6 przez kilka lat. Jak sprzedawał miała 380 tys. silnik w środku czysty na zewnątrz suchy. Od zmiany do zmiany nie wymagała dolewek. W chryslerze 300M też lał ten olej.

aha, jeszcze jedno. Olej zawsze kupował za Odrą, nigdy u nas na stacji benz. a tym bardziej w markecie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group