To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Lancer Ralliart mouseman-a

bickle027 - 09-11-2020, 03:12

Zapomnieliście jeszcze o wersji FQ-400 :roll: Wersja MR była produkowana w najbogatszym pakiecie wyposażenia, dlatego nie było dodatkowo co w nim zmieniać. Całe te nazewnictwo odnosi się chyba do konkretnych wersji EVO X, a nie z jego wyposażenia, wiec chyba jest jak mówi Grześ.

Miałem okazje kupić zwykłego Lancera w salonie i z RA, na terenie Europy jest podobnie, a właściwie było, do wersji podstawowej, istniała możliwość zamówienia wszystkiego opcjonalnie ( poza szyberdachem :cry: ).

Z ciekawości sprawdziłem swoje papiery, ale nigdzie nie widzę żadnego oznaczenia odnośnie wersji ralliarta, ale ja sam mam tą biedną :P Bez rockforda, kayless, z podstawowym radiem bez USB, zwykłymi siedzeniami RA i monochromatycznym wyświetlaczem, ale to nic, bo widok wlotów na masce i dźwięk 4b11t potrafi to zrekompensować.

Odnośnie naprawy, wygląda elegancko, nawet na przybliżeniu, chyba jedyny ślad jaki dostrzegłem, to na listwie pod drzwiami, popraw mnie jeśli się mylę. Cała ta naprawa musiała pochłonąć trochę kasy i czasu, ale są też plusy, bo po tej korekcie lakieru, można się w nim przejrzeć :)

Mój Tatrix idzie z Ali za 16 euro :P Dam znać, jeśli okaże się że wyrzuciłem kasę w błoto.

Mazin89 - 09-11-2020, 06:07

Wersje FQ były akurat na rynek brytyjski. Ogólnie wersji przy generacji X było sporo choćby jeszcze Arashi czy nawet Final Edition.

Dobra robota. Na zdjęciach nie widać śladu po szkodzie.

mouseman - 09-11-2020, 11:00

bickle027 napisał/a:
ale ja sam mam tą biedną :P

I tutaj ciekawostka EVO GSR (bida) z manulną skrzynią cenią się bardziej niż MR (z SST).

bickle027 napisał/a:
Odnośnie naprawy, wygląda elegancko, nawet na przybliżeniu, chyba jedyny ślad jaki dostrzegłem, to na listwie pod drzwiami, popraw mnie jeśli się mylę


zakupione drzwi okazały się w bardzo dobrym stanie (bez wgniotek), dziewicze jeżeli chodzi o rozbieranie.

Mam trochę kilometrów na sobą na zawieszeniu KW w najwyższej możliwej pozycji i powiem wam nie jest lekko. Wydaje mi się że plastikowa osłona silnika jest za nisko osadzona, wyszło mi że mam 9cm prześwitu od niej. Gdzie np przedni zderzak wychodzi 13-14cm i wydaje się że bez osłony był by to prześwit auta.
Dzięki tej osłonie, mocno nabieram dystansu do wszelakich nierówności asfaltu.
Mocno zastanawiam się nad metalową, pytanie czy jest podobnie wyprofilowana jak ta plastikowa?

No o plusach zawieszenia nie wspomnę RA zachowuje się jak gokart. Pokonywanie zakrętów to czysta przyjemność. Komfort też nie ucierpiał mam skręconą twardość na minimum jest bajka.
A wygląd to sami widzicie :twisted: ,Lancer na standardowym zawieszeniu aspiruje do klasy Crossoverów :)

Mazin89 napisał/a:
Dobra robota. Na zdjęciach nie widać śladu po szkodzie.


Jeszcze mała wgniotka na tylnym nadkolu i gotowe :)

HUGIO - 09-11-2020, 11:11

mouseman napisał/a:
Mocno zastanawiam się nad metalową, pytanie czy jest podobnie wyprofilowana jak ta plastikowa?


Oryginalna jest dość dobrze wyprofilowana, ale jednak prześwit będzie mniejszy, niż przy plastiku:


Taki aftermarket na oko jeszcze więcej zabierze:


Widziałem jeszcze kiedyś wersję z aluminium, bo wiadomo waga robi swoje, ale tam to też nie było jakoś super wyprofilowane.

mouseman - 09-11-2020, 11:21

HUGIO napisał/a:
Oryginalna jest dość dobrze wyprofilowana, ale jednak prześwit będzie mniejszy, niż przy plastiku:

Patrząc na zdjęcie to wygląda płasko przy tej plastikowej. Plastikowa ma różne wypustki tak jakby bufor bezpieczeństwa, w metalowej jest w miarę płasko...

HUGIO - 09-11-2020, 11:50

mouseman napisał/a:
Patrząc na zdjęcie to wygląda płasko przy tej plastikowej.


Tylko też nie napisałem(zapomniałem), że to są wersje do zwykłego Lancera, nie RA, ale jakiejś dużej różnicy nie powinno być.

Mi się wydaje, że moja plastikowa jest bardziej płasko z autem, ale może to kwestia już lekkiego opadnięcia pozostałych plastików :roll: . Zawsze można jeździć bez, u mnie w oryginale jej nie było.

PS. O ile mnie pamięć nie myli, to tyku miał/ma metalową, warto jego podpytać :) .

grzesiopol - 09-11-2020, 13:06

A ja płyte zrobie sobie sam. Ale to dopiero jak RA wjedzie do garażu a chyba prędko to nie będzie.
mouseman napisał/a:
Dzisiaj zamówiony oryginalny Tactrix tutaj https://www.tactrix.eu/english/ nie było tanio...
około 1tyś jak liczyłem :roll:

Ja już odpaliłem swojego chinola, nawet udało się sczytać rom z ECU, był problem z zapisaniem bo nie było w bazie tzw. pliku bazowego ale go zrobiłem. Program ecuflash.

A co do nazw to dajmy sobie spokój i nie polepszajmy sobie swojego ego. Ralliart to tylko jeden model a wyposażenie to w większości opcje. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Co do szybra to z tego co widziałem to tylko rynki North America i Japonia.

mouseman - 09-11-2020, 14:09

grzesiopol napisał/a:

A co do nazw to dajmy sobie spokój i nie polepszajmy sobie swojego ego.

Daleki jestem od oznaczenia EVO Ralliart MR :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: , chociaż przy aktualnym setupie :rolleyes: :twisted:

grzesiopol napisał/a:
.
Ralliart to tylko jeden model a wyposażenie to w większości opcje. :mrgreen: :mrgreen:

Nie widziałem wersji z np Rockfordem, siedzenia szmatka i np brak KOS czy też skóra, rockford i brak KOS
wystarczy popatrzeć na rynek Szwajcaria - jest albo bida albo grubo...

grzesiopol - 11-11-2020, 14:02

Dlatego pisałem Ralliart to w większości standard plus doposażenie przy zamawianiu auta w salonie.
Zauważyłem, że jak ktoś ma navi to były też fotele ze skóry. Myśle, że robili to na wzór zwykłego Lancera, taki pakiet Intense Navi. A stadard RA był pewnie robiony w pakiecie Invite.

Zobaczcie tutaj https://www.olx.pl/oferta...dceec3;promoted
Następny nieobeznany w temacie: "Dołożona została chłodnica Oleju skrzyni biegów (nie ma tego seryjnie w ralliarcie tylko w evo)". W ogóle patrząc na opis to sie śmiać chce. Nie katowany a moc podniesiona, wymiana oleju co 5 tyś, rozrząd już przy 90 tyś., heble big break - kurde jak ja lubie takie ogłoszenia.

mouseman - 11-11-2020, 21:46

grzesiopol napisał/a:
kurde jak ja lubie takie ogłoszenia.

To auto akurat dało mi sporo do myślenia. Ten opis jest znacznie lepszy, chyba poprzedniego właściciela:
http://www.racingforum.pl...DM-t148913.html

grzesiopol tylko nie czepiaj się oznaczenia MR :D :D :D

mouseman - 13-11-2020, 20:25

A wiec tak jesteśmy po operacji gościa od wgniotek i jest miodzio za 400 auto jest praktycznie proste, jedynie tylne nadkole zostało z malutkim kraterkiem.

Dzisiaj ze względu na 13-stego piątek, postanowiłem ponownie sprawdzić jak tam mój stan kardio :D

Doszedł kabel oryginał Tactrix (no jest różnica względem podróby z Chin ), przede wszystkim działa.

Długo nie czekałem, wstępnie miałem przygotowany program Passthru can do wgrania S-Sporta do skrzyni oraz przede wszystkim jej nauka, tak zwane Teach-in. Tym bardziej, że po chipie chłopaki wywołali jakąś procedurę w skrzyni, która trwała 5-10 sekund (prawdopodobnie rekalibracja) na moje życzenie :( .

No to jedziemy:
Kabel podłączony



Procedura ruszyła, emocję jak przy wgrywaniu Skynetu 8)



Już się pochwaliłem że mamy to, aż tu przy 91% coś za pipczało i koniec.... 91% jak stoi tak stoi.

Jedyny ratunek wyłączenie zapłonu i modły żeby auto śmigało, odechciało się trybu s-sport w 3 sec.

Odłączenie aparatury, auto odpala ale zonk, skrzynia jakby nie istniała, brak jakichkolwiek oznak życia, nawet literka P nie podświetlała się na wybieraku skrzyni. Powiedziałem Sobie, witaj 13-sty Piątek !!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Pozostało mi uruchomić procedurę ponownie.... i załapał ufffffffff :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Spodziewałem się S-Sport, to taki Sport ze szybszą zmianą biegów. Myliłem się, to totalne szaleństwo na prawie maksymalnych obrotach, w trybie auto ma sens, jak idziesz pełnym ogniem. Na szczęście są łopatki i tutaj czuć że zmiana jest szybsza.

Pozostało jeszcze przeprowadzić procedurę nauki i tutaj jest mega postęp co do płynności zmiany przełożeń... Zaraz jeszcze test na zimnym :)

deejay - 13-11-2020, 21:51

Jutro obadam przy testowaniu hamulców :twisted: :P
Luke1 - 14-11-2020, 09:10

mouseman napisał/a:


Spodziewałem się S-Sport, to taki Sport ze szybszą zmianą biegów. Myliłem się, to totalne szaleństwo na prawie maksymalnych obrotach, w trybie auto ma sens, jak idziesz pełnym ogniem. Na szczęście są łopatki i tutaj czuć że zmiana jest szybsza.



Mówiłem, że to jest super opcja :) Super, że udało się ogarnąć.

grzesiopol - 14-11-2020, 13:33

mouseman napisał/a:
grzesiopol tylko nie czepiaj się oznaczenia MR :D :D :D
Ojtam gościo się pomylił powinno być MY - model year. :mrgreen:

S-Sport - osobiście nawet jakbym miał to bym tego nie używał w trybie auto. Czy rzeczywiście jest aż tak duża różnica między czasem zmian w trybie Sport a S-Sport, że aż jest zauważalna :?: Wątpie aby w codziennej jeździe było to tak odczuwalne, może na torze tak różnica mogłaby pokazać się na okrążeniach ale raczej byłoby to w granicach błędu statystycznego. Czy warto :?: Hmmm program S-Sport to wg mnie szybsze zużycie skrzyń i sprzęgieł, na pewno najdzie chęć skorzystania z launch control, raz potem drugi a potem ........
Ale to jest oczywiście moje zdanie. "Róbta co chceta" jak to mówi Jurek.

Co do chińczyka to kupiłeś pewnie tą starszą wersje. Tamta rzeczywiście padała, u mnie za trzecim podłączeniem ale zapomniałem chyba wtedy wyłączyć internetu. Obecny kabelek na razie podłączany bez neta wytrzymał dwa podłączenia, zobaczymy co dalej - podobno wersja wytrzymalsza.

Krzychu jak wrzucałeś do katalogów Passthru poszczególne pliki to po uruchomieniu bez kabla pokazywał ci jakieś błędy po wciśnięciu którejś funkcji np. coś takiego, że brak pliku?

bickle027 - 14-11-2020, 14:04

Masz dobre tempo :D Cały czas chce to zrobić, mimo że z tyłu głowy mam obawy o żywotność skrzyni. Znając życie pewnie i tak to zrobię. Dobrze wiedzieć też, że jak coś pójdzie nie tak, wystarczy jeszcze raz spróbować.

Najbardziej zależy mi na procedurze uczenia się. Mouseman, co rozumiesz przez lepszą płynność po Tech-In ?

Grzsiopol, w pdf od PassThruCAN, na samym jego końcu jest spis możliwych błędów wraz z objaśnieniem, może tam ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group