 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Lancer Ralliart mouseman-a |
Autor |
Wiadomość |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 19-08-2020, 22:33 Lancer Ralliart mouseman-a
|
|
|
Wydawało by się że mam już ugruntowaną sytuację miśkową Po zastąpieniu Galanta z przyczyn mało istotnych ale jednak (system ISOFIX) Outlanderem Turbo, wydawało się że osiągnąłem status quo. Outlander turbo jest świetnym wozidłem rodzinnym, byłem mega zadowolony. Zresztą było to auto Justyny, a Ja kiedy mogłem to Sobie go pożyczałem, bo dawał dużo frajdy. I wszystko układało się pięknie, aż pewnego dnia po przebudzeniu pierwsze co ujrzałem, było to:
To był znak od Wiktora- Tato Ja wszystko rozumiem ale SUV ? Pozostawiłem to bez dyskusji, bo faktycznie Outlander na trasy to jest średni wybór (brak tempomatu WHY ? skrzynia 5 WHY ?), zakręty jak to SUV, komentarz Justyny za każdym razem kiedy wydawało mi się że po po prostu skręcam trochę szybciej- "Zaraz będziesz musiał się zatrzymać bo zostawię obiad na Tobie ! "
A tak na poważnie z chęcią schowałbym Sobie Outlandera tak na 2-4 lata bo te auto jak na SUV-a robi mega wrażenie w tym segmencie. Niestety brak miejsca w garażu nie pozostawił mi wyboru.
Outlandera należało zastąpić Outlanderem , tylko w postaci tradycyjnego sedana a w zasadzie hatchbacka Wybór mógł być tylko jeden Lancer CY4A czyli wersja Ralliart w Sportbacku. Dodatkowo wymyśliłem Sobie, że musi być to koniecznie kolor miedziany + full wyposażenie. Zbieg okoliczności ?
Nie sądze
To be continued..
Zacząłem poszukiwania od rynku Polskiego i co ciekawe w Warszawie stał właśnie taki Ralliart w kolorze miedzi. Cena było jednak na tyle atrakcyjna, że niestety auto zostało mi dosłownie sprzątnięte z przed nosa Nasz rodzimy rynek nie prezentował już nic ciekawego, więc przeniosłem Swój obszar poszukiwań na stronę niemiecką. Wcześniej przeanalizowałem rynek szwajcarski gdzie jest sporo RA, niestety ceny + opłaty + często słabo wyposażone wersje, nie zachęcają.
I tutaj bardzo ciekawie zrobiło się w okolicach Berlina, było dwóch kandydatów:
1. Rudy z Berlina, za chwilę wyjaśnienie skąd te określenie
2. Czarny z za Berlina
Rudy mocno przykuł moją uwagę, bo spełniał wszystkie moje założenia (miedziany, full wyposażenie). Niestety, był oznaczony jako uszkodzony -prawa lampa błąd systemu doświetlania zakrętów. Długo się nie zastanawiałem, udałem sie na wycieczkę. Na miejscu okazało się że jest to komis turecki Mimo wszystko Lancer na tle tamtejszych auto prezentował się ... kompletnie Niestety, wraz z zagłębianiem się w jego stan techniczny, okazało się:
- owa usterka lampy to nic innego jak uszkodzona pompa AWC. Fakt że AFC też nie działał, ale walący po oczach komunikat service required ze znaczkiem układu napędowego. Sprzedający nie chciał zaakceptować tego faktu w ramach ceny
- cały przód malowany z cieniowaniem na drzwi tutaj wszystko ok
- autem nie można było się przejechać
- jeden kluczyk, brak książki.
No i dyskusja z sprzedającym: To jest używany samochód i tyle...
W tym momencie żałowałem, że nie umówiłem czarnego, bo było nie daleko. Szybkie zwiedzanie Berlina i do domu. W zasadzie przeglądając dalej oferty, byłem już troszkę zrezygnowany. Wtedy poprosiłem kolegę żeby zadzwonił w sprawie czarnego i troszkę dokładnie wypytać propo jego stanu. Okazało się że auto stoi w salonie Mitsubishi, pozostawione w rozliczeniu i jest sporo doinwestowane. Zabrzmiało to na tyle obiecująco, iż postanowiłem zrobić jeszcze jedną wycieczkę tym razem środkiem lokomocji był Lancer Gti
Po dojechaniu na miejsce całe oględziny były totalnym przeciwieństwem poprzedniej sytuacji.
Mimo totalnej nieznajomości języka, komunikacja werbalna jak i niewerbalna była celująca. Auto z każdą minutą przekonywało coraz bardziej - pełna dokumentacja, serwisowany do końca w ASO, 2 komplety kół, stan auta celujący z jedną małą wadą, nie działającą klamką tylnej klapy. Po krótkich negocjacjach miałem okazję po raz pierwszy wyjechać Mitsubishi z salonu (fakt że 10 letnim używanym ) ale rytuał wyjazdu został zachowany
 |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
Ostatnio zmieniony przez mouseman 23-11-2021, 20:11, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 19-08-2020, 23:27
|
|
|
P.S. z tego samego salonu można jeszcze wyjechać tym autem:
Mitsubishi 3000 GT !!! Originalzustand !!!
|
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20964 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 20-08-2020, 09:04
|
|
|
Gratulacje zakupu . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5357 Skąd: Pińczów TPI
|
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-08-2020, 10:59
|
|
|
Totalny wariat |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-08-2020, 11:17 Re: Lancer Ralliart mouseman-a
|
|
|
mouseman napisał/a: | Po krótkich negocjacjach miałem okazję po raz pierwszy wyjechać Mitsubishi z salonu (fakt że 10 letnim używanym ) ale rytuał wyjazdu został zachowany
|
To znaczy nowe tez wyjeżdzają na lawecie?
A na poważnie fajnie, że znalazłeś dobry egzemplarz. Ja szukałem chwilę w sedanie ale trudno coś znaleźć w dobrej kondycji. |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 20-08-2020, 11:28
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Gratulacje zakupu . |
Dzięki !
Cytat: | Myszowaty...nie lubię Cię |
I miss him...
deejay napisał/a: | Totalny wariat |
Szykuj się
krzychu napisał/a: | To znaczy nowe tez wyjeżdzają na lawecie? |
Przecież napisałem że klamka tylnej klapy nie działała |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 20-08-2020, 11:55
|
|
|
Po pierwszych kilometrach Lancerem niespodziewaniem się że Outlander tak wysoko podniósł poprzeczkę:
1. Mimo skrzyni SST 6 -biegowej mamy 3300 obr przy 140km/h co najmniej 300 za dużo
2. Wyciszenie w Lancerze nie istnieje. Gdyby był to Lancer cross pewnie byłby głośniejszy od Outlandera
3. System entertainment o katastrofa, szybkość działania, nawigacja, niedziałający BT(bez usługi BT audio), brak USB,... katastrofa. Nawet świetnie grający Rockford fosgate niemógł tego usprawiedliwić.
Zacząłem tęsknić za DIN (ty decydujesz jakie radyjko będzie grajało)
4. Brak szyberdachu (na europe nigdy nie było )
5. Brak DRL, xenony w dzień aż było ich szkoda.
Były też plusy:
1. No jest szybko, na dzień dobry Dragy pokazał 0-100 6,7sec, w dodatku w zasadzie programem robimy z niego EVO w sensie osiągów(https://adt-tuning.pl/mitsubishi-lancer-ralliart-sst-241ps-343nm-stage1-295ps-404nm/ )
2. Skrzynia po serwisie w ASO cholernie drogim oleju Dia Queen (który jest zalecany) działa super na ciepłym taki jej urok. To jest chyba pierwszy automat w którym łopatki mają sens.
3.Trakcja - jest super
4. Wygląd no cóż choć tył dupy nie urywa, prosi się o dyfuzor.
Jak widzicie bilans jest mało optymistyczny i nie tak to miało wyglądać.
No nic trzeba było zakasać rękawy i jak to mówią poprawiamy fabrykę. Odrazu zacząłem z grubej rury czyli system entertainment. Patrząc na stopień skompilowania problemu, wydawało się że nie będzie łatwo. Naszczęście skontaktowałem się z mitsumaniakiem TOKYO, który miał sprawić że Lancer przeniesienie się z 2010 do 2020 ! Jak powiedział, tak zrobił:
Auto zyskało najnowszą jednostkę centralną wraz z wzmacniaczem (nowa generacja Rockford fosgate) z Outlandera III 2019. Nowe funkcje to:
- Pełny Bluetooth
- 2 x USB
- Android auto oraz Carplay
- kamere cofania
- zupełnie nową jakość brzmienia Rockforda aż dosłyszałem że prawy gwizdek nie działał
- wygląd, jakby Lancer miał to fabrycznie
Mega mega upgrade !
Dodatkowo TOKYO zamontował mi zegary z kolorowym wyświetlaczem, czytelność 10+
Od Siebie dodałem DRL które w trybie auto zapominasz o światłach:
 |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
Ostatnio zmieniony przez mouseman 20-08-2020, 12:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Turbocbr
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Paź 2019 Posty: 229 Skąd: brodnica
|
Wysłany: 20-08-2020, 12:07
|
|
|
Lancer raillyart mój następca Outlandera Turbo. Gratulacje zakupu |
_________________ Turbocbr |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 20-08-2020, 14:34
|
|
|
Fajny
Też kiedyś myślałem nad wymianą na taką stację multimedialną, ale w sumie przyzwyczaiłem się już do transmitera, a dodatkowo nikt nie chce kupić MMCS w tych starszych wersjach (E-02), więc nie byłoby co z nim zrobić... |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5357 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 20-08-2020, 20:18
|
|
|
Co do programu to rzeczywiście łyka ładnie moda. Dokładnie taki setup 290/400 ma "nasz" grupowicz Mazin w swoim RA. Tylko tutaj ograniczeniem jest niestety SST które nie wytrzymuje zbyt wiele. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 22-08-2020, 21:35
|
|
|
No w końcu... Kolejny RA na forum. Pięknie
Podoba mi się opcja z światłami do jazdy dziennej.
Co do programu, niestety to jest maks co można wycisnąć na seryjnej skrzyni. Podobno do 420Nm wytrzymuje ale nie chciałem iść po bandzie. Powyżej to już wzmacnianie skrzyni, a to fajna rzecz dla kogoś kto ma z 10 tys. tak sobie do wydania.
A tak poza tym całkiem wdzięczne auto, oby się dobrze prowadziło. |
_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 24-08-2020, 22:07
|
|
|
Mazin89 napisał/a: |
No w końcu... Kolejny RA na forum. Pięknie |
Dzięki, dzięki
Mazin89 napisał/a: | Powyżej to już wzmacnianie skrzyni |
Jest takowy plan lecz dopiero na wiosnę |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-09-2020, 12:30
|
|
|
mouseman napisał/a: | Szykuj się |
A co planujesz udoskonalić jak zawsze? |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 25-09-2020, 09:30
|
|
|
deejay napisał/a: | A co planujesz udoskonalić jak zawsze? |
Tradycyjnie eksploatacja, tym razem bez rdzy
W poniedziałek walczymy z mocą, idziemy na 300 Mam nadzieje że filtr K&N plus blow-off Turbosmart
https://www.rallyshop.pl/...cer-evo-x-black
wystarczy żeby osiągnąć efekt |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
|
|