To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Cewka zapłonowa

m6riano - 11-07-2010, 11:37

Members only napisał/a:
Może być i taka:) ja tak jak mówiłem zrobiłem to zwykłą taśmą izolacyjną tyle że dobrej firmy. Nie wiem czy uda Ci sie zaizolować taśmą same cewki bo jak wiesz dużo tak zakamarków. ja poleciałem ją tylko silikonem. troche zabawy i rączki umazane jak 5-letnie dziecko ale cała cewka pokryta. potem wygładziłem palcem umaczanym w oleju.


u mnie cewki raczej dobre...kupiłem w hurtowni jakies polskie zamienniki ogolnie dot ego silnika ale na pudelku byly jakies inne modele miskow wypisane.
fizycznie takie same ale w dzialaniu "dupa", zamienilem z powrotem na stare i o niebo lepiej.
wydaje mi sie ze to tylko kwestia fajek.

Members only - 11-07-2010, 11:44

no to zaizoluj same fajki. Ja zaizolowałem wszystkie cztery...

najpierw taśma izolacyjna potem silikon:) u mnie pomogło. Ja mam wymienialne fajki i też myślałem o zakupie tych z allegro ale spróbowałem z silikonem i pomogło, więc po co wywaliać kasę? przyda sie na coś inneg do Miśka:)

endriu323f - 15-07-2010, 17:35

A wiec u mnie problemy pojawiły sie po montażu instalacji lpg, tz mocne szarpanie na wolnych obrotach miedzy 1000 a 2000 ob. wymiana swiec troche pomogła ale dalej szarpał.
Ogledziny ciemna noc , macha do gury i spryskiwacz :D oblałem cewki przewody , ale oznak przebicia brak , wiec pozostały fajki, zdemontowałem wymyłem ale oznak pekniec brak, ale dla pewności postanowiłem je dodatkowo zabezpieczyć w tym celu użyłem tulejek plastikowych termokurczliwych sano wulkanizacyjnych sie ( takie specjalne z klejem w srodku) do połączeń elektrycznych śr. 25mm. dodatkowo całość pokryłem lakierem stosowanym przy przewijaniu silników elektrycznych.
Szarpanie zupełnie ustało ku mojej radości :D :D :D
Tulejka dostępna w większości większych sklepów i chyrtowni elektrycznych koszt 20 zeta
Setke Lakieru dostałem gratis od bardzo życzliwego właściciela zakładu przewijania silników
Oby i wam ten sposób pomógł

m6riano - 17-07-2010, 14:21

endriu323f napisał/a:
A wiec u mnie problemy pojawiły sie po montażu instalacji lpg, tz mocne szarpanie na wolnych obrotach miedzy 1000 a 2000 ob. wymiana swiec troche pomogła ale dalej szarpał.
Ogledziny ciemna noc , macha do gury i spryskiwacz :D oblałem cewki przewody , ale oznak przebicia brak , wiec pozostały fajki, zdemontowałem wymyłem ale oznak pekniec brak, ale dla pewności postanowiłem je dodatkowo zabezpieczyć w tym celu użyłem tulejek plastikowych termokurczliwych sano wulkanizacyjnych sie ( takie specjalne z klejem w srodku) do połączeń elektrycznych śr. 25mm. dodatkowo całość pokryłem lakierem stosowanym przy przewijaniu silników elektrycznych.
Szarpanie zupełnie ustało ku mojej radości :D :D :D
Tulejka dostępna w większości większych sklepów i chyrtowni elektrycznych koszt 20 zeta
Setke Lakieru dostałem gratis od bardzo życzliwego właściciela zakładu przewijania silników
Oby i wam ten sposób pomógł


masz na myśli koszulki termokurczliwe?
np. cos takiego:
http://allegro.pl/item113..._fi_2_5_1m.html

endriu323f - 18-07-2010, 11:26

m6riano napisał/a:
masz na myśli koszulki termokurczliwe?
np. cos takiego:
http://allegro.pl/item113..._fi_2_5_1m.html

Niestety to nie takie wygladaja prawie ze identycznie tyle ze sa grubsze , z klejem w srodku .
Watpie zebys to znalazł na allegro, radze wybrać sie do większego sklepu lub hurtowni z artukułami elektrycznymi beda je mieli

m6riano - 18-07-2010, 15:04

endriu323f napisał/a:
m6riano napisał/a:
masz na myśli koszulki termokurczliwe?
np. cos takiego:
http://allegro.pl/item113..._fi_2_5_1m.html

Niestety to nie takie wygladaja prawie ze identycznie tyle ze sa grubsze , z klejem w srodku .
Watpie zebys to znalazł na allegro, radze wybrać sie do większego sklepu lub hurtowni z artukułami elektrycznymi beda je mieli

kurde a ja dzis kupiłem na Wolumenie za 5 zł zadowolony myśląc że to te...;-)

Anonymous - 24-07-2010, 20:49

Ja również mam ten sam problem co koledzy powyżej (szarpanie poniżej 2000 rpm zwłaszcza na LPG) i jestem przekonany o całkowitej winie właśnie fajek (m.in. ślady, brązowe kreski na świecach świadczące ewidentnie o przebiciu) i powiem szczerze że nie raz miałem te fajki na stole i myślałem co tu zrobić by poprawić izolację, i gdyby nie Wasze opinie to do głowy by mi nie przyszło żeby izolować fajkę z zewnątrz - bo tak zrozumiałem powyższe opisy.
W poniedziałek postaram się zrobić to po waszemu, tylko za groma nie rozumiem :roll: (przy całkowitym zaufaniu tej metodzie) jaki wpływ ma izolowanie fajek taśmą z zewnątrz, kiedy ślady na świecy jasno wskazują na przebicie między biegunem świecy (dotykającym sprężynki w środku fajki z WN z cewki), a jej gwintowanym u dołu kołnierzem (wkręcanym w blok który jest masą).
Do momentu przeczytania tego postu bylem przekonany, że słaby punkt izolacji fajki, to właśnie ta gumowa końcówka natykana na świecę, a konkretnie jej wnętrze i to po nim następuje przebicie po porcelanie (izolatorze) świecy...

Będę dozgonnie wdzięczny za objaśnienie.

PS: I tak zrobię to po waszemu, ale chciałbym rozumieć co robię.

Pozdrawiam!

Members only - 24-07-2010, 22:14

ja to rozumuje w ten sposób:

przez przewody przepływa prąd o bardzo wysokim napięciu (do 25 kV). Dlatego nie może dochodzić do jakichkolwiek strat tego napięcia. Wiem że jeżeli chodzi o kable wysokiego napięcia to składają się z rdzenia np miedzianego, izolacji wewnętrznej, tkaniny z włókna szklanego i z zewnętrznej gumy silikonowej. Podejrzewam ze budowa fajki opiera sie na tym samym założeniu, czyli na jak najmniejszych stratach napięcia. jeżeli będzie gdziekolwiek drobne uszkodzenie, może być nawet nie widoczne na zewnętrznej obudowie to iskra będzie przeskakiwać np. na głowicę.

Ja uważam że taka dodatkowa izolacja właśnie hamuje ten proces a im lepsza izolacja np taka "mufa" termokurczliwa do izolacji przewodów pod wysokim napięciem tym lepszy efekt.

Ja u siebie zrobiłem to dobrą taśmą izolacyjną i silikonem ale też zastosuje taką mufę bo jeszcze mam gdzieś niewielkie przebicia ale i tak jest o niebo lepiej niż było...
bo przedtem nie dało sie nosmalnie jeździć

pozdrawiam:)

to co napisałem to jest tylko moje rozumowanie, jeżeli sie mylę to prosze mnie poprawić

m6riano - 24-07-2010, 22:26

tym bardziej że fajkocewka jest zanurzona w 90% w tej obudowie głowicy i to tam moga byc przepiecia..tak mi sie wydaje.
Anonymous - 24-07-2010, 22:30

Generalnie wszystko się zgadza, tylko to w ogóle nie tłumaczy powstawania śladów od udaru na świecach...

Ale dziękuję za opinię.

pablo diablo - 24-07-2010, 22:38

CZy moze ktos wstawic fote jak ta fajke sie udoskonala tymi zlaczkami, tez czasami mam z tym szarpaniem problem i wiem ze to fajki nowe cenowo porazaja
m6riano - 24-07-2010, 23:03

ja bede to robil moze w poniedzialek..jak nie zapomne to wezme aparat i w miedzy czasie porobie fotki to od razu przeanalizujecie czy dobrze to zrobilem...?;-)
Hugo - 25-07-2010, 00:37

pablo diablo napisał/a:
fajki nowe cenowo porazaja
Niekoniecznie: http://allegro.pl/item116...alant_nowa.html
pablo diablo - 25-07-2010, 12:59

A moze ktos kto juz to zrobil wstawil by kilka fotek, tych zaizolowanych fajek. Znam kilka osób którzy maja podobne problemy i szukaja i wymieniaja rozne czesci by szarpania sie pozbyc. Ja sam sie przymierzam do modyfikacji ale troche sie tego boje bo podejrzewam ze teperatury w tych miejscach sa wysokie i czy zwykle tasmy izolujace poprostu sie nierozplyna od temperatury ?

a w angli cieszko dostac same nowe fajki.chyba ze ktos cos wie na ten temat

endriu323f - 27-07-2010, 11:36

http://www.fotosik.pl/pok...cfee9c9e9c.html

Tu jest zdjecie po nałożeniu i podgrzaniu opalarka tulejki . ps. to była pierwsza proba i do właściwego matazu trzeba ja nałozyc Tak jak zaznaczyłem na zdjeciu czerwonymi kreskami w przeciwnym razie po prostu nie wejdzie będzie za gruba.
Nie ma obawy ze tulejka sie rozpuści pod wpływem temperatury o wiele wyższa jest potrzebna by sie skurczyła i zacisła na fajce, najlepiej podgrzać opalarka.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group