To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę Kupić Outlandera - Outlander 2.0TDi czy 2.2HDi?

dab - 29-03-2009, 13:23

krzychu napisał/a:
To znaczy że w passacie ten sam silnik chodzi ciszej?....

Ale nie martwcie się nadeszła chwila śmierci pompo wtryskiwaczy więc tylko czekać jak zamontują 2.0 od VW z commonem. Chodź moim zdaniem bardziej nie podoba mi się to że jedzą olej, pękają głowice itd itp niż samo to że są na pompo wtryskach. Po prostu ten silnik jest STARY i tyle. A żyłowany od 70 koni chyba kiedyś do 170km fabrycznie na piesoelektrycznych wtryskach? Albo poczekamy na silnik od Mitsubishi tylko że czytam i czytam i tylko plotki widzę żadnych konkretów.

Krzychu


ciszej, nie sadze, chodzilo mi ogolny komfort jazdy, a swoja droga moze i byc ciszej, zalezy tylko jak taego paska wygluszyli..
szkoda ze te silniki mitsu wejda wgdy my uz bedziemy ujezdzali obecne motory :-X
ale mozna sie pocieszac, ze sa np takie auta jak logan i sandero...piekne i bezawaryjne i w dodatku tanie..czy sa na swiecie auta idealne :biggrin: :wink:

krzychu - 29-03-2009, 13:28

Ale na stronie:
http://www.volkswagen.pl/...ane_techniczne/

wynika że mają już 140-stkę i 170-kę na commonie railu więc zobaczymy czy Mitsubishi je dostanie. Z tym że ten 1,8 a podobno taki ma być od Mitsubishi może do Lancera pasuje ale Outek to już sporo większe auto....

Krzychu

Mariusz4 - 29-03-2009, 13:30

dab napisał/a:
.
Co do wyzszosci FRA nad GER, pewnie ze kultura prcy common railow jest o niebo wieksza...ale ja osobiscie juz jezdzilem jak wczesniej wspominalem z ta wyzsza kultura ponad 5 lat - jazda cicha i kulturala ale zasadnico przewaznie do serwisow :mrgreen: :doubt: - obecnie dziekuje, wole posluchac klekota, miec niedosyt mocy na starcie i inne niedoskonalosci pompowtryskiwaczy. :twisted:
:roll:


nie bardzo rozumiem, w jednym z poprzednim postów pisałeś, że jeździłeś 1,9 dCi 120KM (Laguna?) - czy to na tej podstawie piszesz/uważasz, ze silniki 2.2 (PSA) są do :butthead: ?

pozdrawiam,
Mariusz

dab - 29-03-2009, 13:47

Mariusz4 napisał/a:
dab napisał/a:
.
Co do wyzszosci FRA nad GER, pewnie ze kultura prcy common railow jest o niebo wieksza...ale ja osobiscie juz jezdzilem jak wczesniej wspominalem z ta wyzsza kultura ponad 5 lat - jazda cicha i kulturala ale zasadnico przewaznie do serwisow :mrgreen: :doubt: - obecnie dziekuje, wole posluchac klekota, miec niedosyt mocy na starcie i inne niedoskonalosci pompowtryskiwaczy. :twisted:
:roll:


nie bardzo rozumiem, w jednym z poprzednim postów pisałeś, że jeździłeś 1,9 dCi 120KM (Laguna?) - czy to na tej podstawie piszesz/uważasz, ze silniki 2.2 (PSA) są do :butthead: ?

pozdrawiam,
Mariusz


nie no, takiego przelozenia wprost ze skoro silniki renault sa be to te od psa rowniez, to nie robie. Wyrazam jedyni opine (utwierdzona paroletnim przebywaniem na forach milosnikow mysli francuskiej, sam do nich nalezalem :P ) Mam wielu internetowych i nie tylko kolegow - glownie wlascicieli puga 407, ktorzy paluja sie mowiac brzydko z tymi 2,2....niczym ja z moim bylym juz (uffff) 1,9
Oczywiscie nie ma co generalizowac a silnika ideau dlugo by szukac :doubt:
PS. Nie traktuj prosze mojej luznej dyskusji jako jakiejs profesjonalnej opini w tym temacie, jestem laikiem, zwyklym uzytkownikiem (hobbysta motoryzacji 8) ) aut na ktore jestesmy skazani i opieram sie jedynie na swoich skromnych doswiaczeniach oraz na informacjach innych uzytkownikow.

KowaliK - 29-03-2009, 15:10

dab napisał/a:
Chetnie sie spotkam juz po...


zebrać ekipę i w maju na spokojnie można się spotkać. :twisted:

EOT.

rezon - 29-03-2009, 18:39

tomekrvf napisał/a:
Na podstawie własnych doświadczeń
rozumiem, że przejchałeś po 100kkm każdym z nich, masz doświadczenie z serwisowaniem, usterkowością, zużyciem paliwa itp. a nie przejechałeś 10 km na jeździe testowej, bo to trudno uznać za doświadczenie, bo samochód w opisie to nie pasuje ani do 2.0 ani do 2.2

[ Dodano: 29-03-2009, 18:47 ]
Mariusz4 napisał/a:
poprosiłem znajomego z Belgii, żeby podzwonił do ASO i popytał się o awaryjność aut z silnikiem 2.2 - ponoć wszystko ok.
ASO to chyba nie najlepsze źródło jezeli chodzi o awaryjność - zwłaszcza przez telefon. Chyba, że któremuś praca w ASO się znudziła.
Mont - 29-03-2009, 18:54

rezon napisał/a:
ASO to chyba nie najlepsze źródło jezeli chodzi o awaryjność - zwłaszcza przez telefon. Chyba, że któremuś praca w ASO się znudziła.


dokładnie, sprzedawca wił się jak piskorz unikając rzeczowej odpowiedzi o słabych stronach każdego z w/w silników :)

Mariusz4 - 29-03-2009, 19:10

Mont napisał/a:
rezon napisał/a:
ASO to chyba nie najlepsze źródło jezeli chodzi o awaryjność - zwłaszcza przez telefon. Chyba, że któremuś praca w ASO się znudziła.


dokładnie, sprzedawca wił się jak piskorz unikając rzeczowej odpowiedzi o słabych stronach każdego z w/w silników :)


dzwonił do serwisów a nie do salonów sprzedaży. pytał się czy więcej maja problemów z 2.0 czy 2.2 - niestety nie moglem pojechać żeby porozmawiać osobiście. nie wiem jak w innych krajach, ale ponoć w Belgii sprzedano przeważnie auta z silnikiem 2.2 a Outlandery z silnikiem 2.0 są w zdecydowanej mniejszości.

pozdrawiam,
Mariusz

Hubeeert - 29-03-2009, 19:14

rezon sugerowałbym uwazne słuchanie tego co mówi Tomek. Jak do tej pory to On wie o czym mówi. Twoja złośliwość/uszczypliwość jest lekko nie na miejscu.
Zjem mój kapelusz jeśli jest inaczej.

Wracając do tematu - dwa lata miałem Puga HDI. Przewagi w stosunku do VW którymi jeździłem? Komfort, cichszy silnik. Wady? TDI mniej mi paliły, samochód lepiej się zbierał.
Nie jestem w stanie Wam odpowiedzieć który i dlaczego - wiem natomiast, że tu gdzie mieszkam 90% Outlanderów to 2.0 TDI i spośród tej trójki - Citroen, Pug, Mitsu to własnie Outki stanowią 90% na drogach. Zapewne jest to wynik tradycyjnie wysokiej opinii na temat Mitsu w połączeniu z tradycyjnie wysoką opinią na temat VW w UK. Ale może to tez być wynik prostego porównania ile tracą na wartości "francuzy" a ile Miśki.

W tej chwili mam Tourana 2.0TDI z tym samym silnikiem. I szczerze mówiąc - jak na tak duży samochód to uważam, że silnik został rewelacyjnie dobrany zarówno moca jak i osiągami. Skrzynia mimo, że nie tak dobra jak w moim starym Miśku ma 6 biegów i sprawdza się to połączenie na tyle dobrze, że 6 mogę używac spokojnie już od 1700-1800 obr.

Opinie wygłaszane przez Was (w dużej mierze) są opiniami subiektywnymi. HDI na początku miały problemy (dawno za nami) TDI również, ale to przeszłość. Posłuchajcie ludzi którzy jak tomekrvf mieli okazję pojeździć obydwoma Outlanderami dłużej niż te przysłowiowe 10km.

Przy okazji.
Nie ukrywam, że sam gdybym kupował kupiłbym z silnikiem VW.

Pozdrawiam

jmgmotocykle - 29-03-2009, 20:03

Cytat:
zreszta wystarczy otworzyc maske i porownac chocby wizualnie "porzadek" w komorze silnika u niemaca i u francy....tu wszystko jakby dzielo przypadku ...platanina kabli, przewodow....i ta awaryjnosc...brrrrrrr


ALE PIERDZIELICIE - ład i porządek to już teraz jest w każdym aucie - czytając takie wypowiedzi zastanawiam się czy piszacy kiedykolwiek widział ten silnik - dla informacji 2.2 jest silnikiem francuskim - i tyle - osprzęt jest japoński!!!!!!!!! ( turbo - japonia - program silnika - japonia, instalacja elekt. - japonia (wielobrawna) - każde auto ma coś "za uszami" tak samo jak i silnik . mam 2.2 bo chciałem dynamicznego , ekonomicznego i cichego diesla- skoro teraz kupiłem do firmy kolejne 3 z tym silnikiem to chyba jestem zadowolony... dla zainteresowanych: ma jednego juz bez gwarancji "zawirusowanego" - 207 km 487 Nm - 8.2 do setki , v-max 238(licznikowe) - VW to potrafi....???? spalanie w "cywilu" 8.2-9.5 - przy czy fenomenem tego silnika jest że w mieście jadąc "rozsądnie" spalanie spada nawet do 8 l...... :badgrin: dla mnie super winik .... kupowałem pierwszego outka gdy jeszcze w polsce nie było wersji 2.2 - długo czekałem aż ściągnołem tą wersję z belgi - dlaczego zaufałem francuskiemu silnikowi (dodam że mam niskie mniemanie o "tych" markach) - ok. 1.5 roku temu ukazał sie test porównawczy awensisa 2.2 i c6 2.2 - w tescie francuz zdeklasował toyotę pod względem silnika - to mnie przekonało.... no.... to teraz panowie :D majacy silnik VW dokonajcie na mnie krucjaty :axe:

krzychu - 29-03-2009, 20:16

Niech się wypowiedzą Ci co wiedzą na 100% ale moim zdaniem w dobie księgowych firmie mitsubishi nie chciało (nie opłacało) wydawać kasę na strojenie silnik czy opracowanie i przetestowanie swoich wiązek programu, turbo itd przecież to jest góra pieniędzy a można kupić gotowe z silnikiem.... A zmiana kolorów kabli jest mało problematyczna.

Krzychu

Hiszpan - 29-03-2009, 20:42

jmgmotocykle, wyluzuj.
Nikt tu nie ma zamiaru przekonywać Cię do 2.0 :D Skoro kupiłeś ich już kilka to pewno wiesz co robisz.
Mając do wyboru w dniu dzisiejszym nowego Outka, w tych samych pieniądzach, z takim samym wyposażeniem, ponownie wybrałbym 2.0 TDI. I nic mnie nie przekona do 2.2 :P
Sam mam w firmie 2 szt 2.0 TDI i też wydaje mi się, że wiem co robię ;)

Możemy tu dyskutować, który silnik jest lepszy, ale pewno każdy z nas dalej będzie się upierał przy swoim...
... i zrobi nam się temat o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielanocnymi. :wink:

Hubeeert - 29-03-2009, 20:50

jmgmotocykle napisał/a:
ok. 1.5 roku temu ukazał sie test porównawczy awensisa 2.2 i c6 2.2 - w tescie francuz zdeklasował toyotę pod względem silnika - to mnie przekonało
To ten sam silnik produkowany w Polsce o ile mnie pamięć nie myli...
dab - 29-03-2009, 21:13

Hubeeert napisał/a:
jmgmotocykle napisał/a:
ok. 1.5 roku temu ukazał sie test porównawczy awensisa 2.2 i c6 2.2 - w tescie francuz zdeklasował toyotę pod względem silnika - to mnie przekonało
To ten sam silnik produkowany w Polsce o ile mnie pamięć nie myli...


dokladnie ten, w Jelczu Laskowicach. Co ciekawe w wielu testach uchodzi za najlepszy w klasie, tak ze ja bym w 100% w te testy to tak sie nie wpatrywal. Ciekawe madium informacji i tyle, trzeba zawsze kierowac sie zdrowym rozsadkiem...testy jak to testy, zawsze ktos je zleca...

yesko - 29-03-2009, 22:27

Proponuję na zlocie jakąś bitwę na jajka lub pomidory - 2.0tdi kontra 2.2hdi. To powinno pomóc rozładować napięcie :wink:

Nawet jak ktoś jest nie do końca zadowolony ze swojego wyboru to przed samym sobą trudno mu się przyznać, że się pomylił a co dopiero publicznie /kosztowna pomyłka - ponad 100ooopln/. Normalna ludzka reakcja.
Gorzej gdy pojawia się postawa typu: "tylko ja mam rację", "współczuję wszystkim, którzy wybrali inaczej niż ja" itp.

Chyba takie potyczki nie nie mają większego sensu.

A wracając do tematu, to oba silniki maja mnóstwo zalet i jakieś tam niewielkie wady.
Myślę, że najlepiej opisać swój samochód - jego zalety i wady tu akurat pod kątem silnika. Ktoś kto będzie to potem czytał wyrobi sobie zdanie.
Jak dla mnie 2.0tdi jest dobrym silnikiem, mógłby być trochę mocniejszy ale do codziennej normalnej jazdy nadaje się doskonale. Miałem już kiedyś sportowy samochód i się "wyszalałem". W Outlanderze szukałem czegoś innego niż sportowe wrażenia i znalazłem to!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group