[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tempomat, problem z tempomatem
Krzyzak - 02-06-2016, 08:09
Pompka tempomatu jest przy silniku wycieraczek. Nastawnik - ja go nazywam grzybkiem (kształt jak zawór EGR) - jest przy przepustnicy.
pokerholdem999 - 02-06-2016, 14:24
Ok za godzinkę sprawdze
[ Dodano: 02-06-2016, 17:53 ]
Wymieniłem wężyk bo był pęknięty. Po 22 kocze prace to sprawdzę czy to cos dało i napiszę.
[ Dodano: 03-06-2016, 12:55 ]
Tempomat chula jak szalony. Dziekuje za pomoc [b]krzysztofpak75, Hugo i Krzyżak [/b]
Mushkin - 28-03-2017, 20:51 Temat postu: [EA5A] problem z tempomatem bry, jak w tytule, ostatnio przestał działać mi tempomat, świeci się kontrolka CRUISE po włączeniu, lecz gdy manetką zjeżdżam na SET to nic się nie dzieje, pedał się nie zapada.. od czego zacząć szukanie przyczyny? może jakiś bezpiecznik, cokolwiek?
ok, dzięki za przeniesienie, nie mogłem nic kurcze znaleźć na ten temat a tu proszę, szkoda, że zdjęć nie ma, ale zerknę do tej przepustnicy w wolnej chwili jak się tam "wunsz" ma
[ Dodano: 29-03-2017, 13:36 ]
kurcze, zdjęcia mi w tym temacie nie działają, a nic podejrzanego namierzyć nie mogę..
https://www.dropbox.com/s...132307.jpg?dl=0
o który wąż tutaj chodzi?
gawron - 29-03-2017, 15:58
Może być jeszcze sterownik tempomatu znajdziesz go po demontażu radia ja miałem kłopot z tempomatem i wymiana tego ustrojstwa pomogła;
pokerholdem999 - 29-03-2017, 18:46 Temat postu: tempomat Ja kolego miałem tak jak ty. Zacznij od wężyków pd maskąz lewej strony jak patrzysz na silnik z tyłu idą takie dwa na środek silnika do przepustnicy. Ja miałem jeden pęknięty. Zdejmij je i sprawdź szczelność. U mnie wymiana jednego zalatwila sprawę tempomat chula jak nowy
Mushkin - 29-03-2017, 19:40
będę szukać na weekend dzięki za sugestie
2.5 V6 EA5W - 10-07-2024, 23:51 Temat postu: niesprawny tempomat Odświeżam. Jak w większości tematów powyżej.
Cpyk przycisk na manetce, zielona kontrolka CRUISE na zegarach, przekraczam 40km/h, manetka w dół i... kompletnie nic
Wężyk podciśnienia ok.
Gruszka na przepustnicy ok.
Odpiąłem wtyczkę od modułu podciśnienia pod maską w której są 4 piny, podłączyłem miernik i wyszło coś takiego jest 1 + (zółty) i 3 - (nieb-zół, nieb-ziel, nieb-pom) na których co trochę mnie zdzwiło przy odpalonym silniku stale występuje napięcie (12.7-13V) chodź nie neguje że to jest błąd.
Wie lub sprawdzał ktokolwiek jakie występują tam prądy???
Czego jeszcze szukać??
Co jeszcze sprawdzić bo sam już nie mam pomysłu a za miecha szykuje się wyjazd i tempo by się przydał
Jakiś niecały rok temu wymieniałem nagrzewnice po złożeniu wszystko było git.
Stopy są...
włącznik pod pedałem ham ok...
skrzynia automat
Niedawno regenerowałem zaciski i wymieniłem sztywne przewody hamulcowe na tył bo pękły. Po złożeniu całości tempo nie działa chodź nie wiem czy to mogło się w jakiś sposób przyczynić...
Brak kontrolek na desce wskazujących na jakieś błędy po odpaleniu wszystko gaśnie.
Krzyzak - 11-07-2024, 11:45
2.5 V6 EA5W napisał/a: | przekraczam 40km/h, manetka w dół i... kompletnie nic | próbowałeś powyżej 50?
jacek11 - 11-07-2024, 16:20
Organoleptycznie sprawdzić, czy pompa podciśnienia działa.
2.5 V6 EA5W - 11-07-2024, 18:16
Krzyzak napisał/a: | próbowałeś powyżej 50? |
Próbowałem i nic...
jacek11 napisał/a: | Organoleptycznie sprawdzić, czy pompa podciśnienia działa. |
Sprawdzałem w trakcie jazy nawet na zasadzie przedłużenia przewodu do kabiny i nie czuć było żeby tworzyło się jakiekolwiek podciśnienie przy próbie ustawienia tempo,
Intryguje mnie tylko ten pomiar napięcia na wtyczce sterowania podciśnieniem
2.5 V6 EA5W napisał/a: | są 4 piny, podłączyłem miernik i wyszło coś takiego jest 1 + (zółty) i 3 - (nieb-zół, nieb-ziel, nieb-pom) na których co trochę mnie zdzwiło przy odpalonym silniku stale występuje napięcie (12.7-13V) chodź nie neguje że to jest błąd. |
czy wiecie jak ono powinno wyglądać bądź czy możecie zmierzyć napięcie w swoich autkach Bo zastanawiam się czy po drodze nie ma jakiegoś zwarcia, chodź to z kolei prowadziło by do jakiegoś błędu w elektryce co raczej wyskoczyło by mi na desce
chodź niewykluczone że się myle
jacek11 - 11-07-2024, 18:57
Sprawdziłem napięcia na kostce, przy włączonym zapłonie, oraz naciśniętym przycisku który uruchamia tempomat ( ja mam go na desce rozdzielczej ).
Żółty- to napięcie +12V. Reszta jest nieaktywna, chociaż stanowi masę dla żółtego przewodu. Prąd ten jest bardzo mały, i nie jest w stanie zapalić malutkiej żaróweczki. Pasowało by przeprowadzić pomiary podczas jazdy, ale nie mam teraz możliwości tego zrobić.
Faza - 11-07-2024, 18:59
Sprawdz 17.pdf z paczki za manualem serwisowym.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3447
2.5 V6 EA5W - 11-07-2024, 20:32
jacek11 napisał/a: | Sprawdziłem napięcia na kostce, przy włączonym zapłonie, oraz naciśniętym przycisku który uruchamia tempomat ( ja mam go na desce rozdzielczej ).
Żółty- to napięcie +12V. Reszta jest nieaktywna, chociaż stanowi masę dla żółtego przewodu. Prąd ten jest bardzo mały, i nie jest w stanie zapalić malutkiej żaróweczki. Pasowało by przeprowadzić pomiary podczas jazdy, ale nie mam teraz możliwości tego zrobić. |
Wielkie dzięki JACEK11!!!!
To zawsze krok dalej.
Podpowiesz w jaki sposób Ty to sprawdzałeś?
Bo ja po prostu po wypięciu kostki wpinałem się miernikiem po kolei w piny i możliwe że robiłem to błędnie stąd to napięcie na każdym z nich
I wielkie dzięki FAZA za pdf-y zaraz się nad nimi pochyle
jacek11 - 11-07-2024, 21:36
2.5 V6 EA5W napisał/a: | Podpowiesz w jaki sposób Ty to sprawdzałeś? |
Masa pojazdu, i każdy pin osobno. Następnie pin z żółtym przewodem po kolei z każdym z pozostałych pinów.
2.5 V6 EA5W - 11-07-2024, 22:11
jacek11 napisał/a: | Masa pojazdu, i każdy pin osobno. Następnie pin z żółtym przewodem po kolei z każdym z pozostałych pinów. |
Tak też zrobiłem i po spinaniu żółtego z poszczególnymi pinami występuje u mnie napięcie rzędu 12.7-13v przy odpalonym silniku i z lub bez włączonego tempo...
poprzeglądam jeszcze jutro schematy które dostałem bo są pełne ciekawostek i posprawdzam napięcia podczas jazdy próbują włączać tempo.
Jeśli jakimś cudem uporam się z problemem z całą pewnością podzielę się wiedzą
|
|
|