[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Światła do jazdy dziennej
Luk - 23-02-2010, 22:21
| jaca71 napisał/a: | | W samochodzie wyposażonym w światła dzienne można stać po ciemku |
Ale na postojowych, czy zupełnie po ciemku? W sensie: jak jest u Ciebie?
alfiq - 23-02-2010, 22:46
| jaceksu25 napisał/a: | | w którym miejscu? albo ja coś przeoczyłem..... |
W moim almanachu to na stronie 3-47. I dokładnie tam jest mowa o tym, że opcję można wyłączyć czyli co do zasady powinna być włączona.
No i oczywiście zgadzam się z przedmówcami, ze nie chodzi tu o światła "dzienne" w rozumieniu tych widzianych w audi czy insigni, ale o automatyczne włączanie świateł dla tych, co nie chcą kręcić przełącznikiem. Niemniej sprowadza się to do tego samego: światła w Polsce są obowiązkowe, więc powinni proponować uruchomienie tej opcji przy odbiorze. Jesli ktoś nie chce (bo chce postać pod blokiem ) to proszę bardzo, na takie pytanie odpowiada "nie" I po sprawie.
Anonymous - 23-02-2010, 22:52
| alfiq napisał/a: | | W moim almanachu to na stronie 3-47. I dokładnie tam jest mowa o tym, że opcję można wyłączyć |
nie kojarzę sobie tego, no ale głowa nie śmietnik jutro się upewnię
jaca71 - 24-02-2010, 08:06
| Luk napisał/a: | Ale na postojowych, czy zupełnie po ciemku? W sensie: jak jest u Ciebie? |
Po ciemku - nic się nie świeci.
Generalnie jest tak że światła dzienne zapalają się wraz z włączeniem silnika ale z jednym wyjątkiem. Gdy stoję na ręcznym to się nie zapalają. Zapalają się dopiero po zwolnieniu ręcznego. Ale gdy się zapala nie da się już ich zgasić inaczej niż wyłączając silnik. | alfiq napisał/a: | | No i oczywiście zgadzam się z przedmówcami, ze nie chodzi tu o światła "dzienne" w rozumieniu tych widzianych w audi czy insigni, ale o automatyczne włączanie świateł dla tych, co nie chcą kręcić przełącznikiem. |
Na rynek amerykański (gdzie nie ma wymogu jazdy na światłach) Lancer ma światła dzienne - w postaci żarzących się lekko samych lamp przednich.
alfiq - 24-02-2010, 09:58
Właśnie przyszło mi do głowy, że Japończycy chyba coś nie do końca tą opcję automatycznego włączania świateł przemyśleli. W mojej ocenie światła powinny owszem zapalać się automatycznie po uruchomieniu silnika, ale tylko w opcji AUTO (bardzo fajne jest przy tym, że czujnik zmierzchu włącza automatycznie oświetlenie wskaźników). W pozostałych przypadkach nie powinno być zmiany. Chodzi przede wszystkim o to, że rzeczywiście nie da się wyłączyć oświetlenia całkowicie, właczając pozycję OFF, jeśli silnik jest uruchomiony. A to już jest trochę dziwne.
olsztyniak - 24-02-2010, 10:24
Hm..co do ostatniego postu, wydaje mi sie, ze jednak jest taka możliwość?(albo to moje mylne przekonanie), czekalem wieczorem pod klubem na kobiete(moja, zeby nie bylo ze jakąś khem ) i nie chcialem wyl silnika(klima itp.) przekręciłem to pokrętło i hm, światła zgasły?
alfiq - 24-02-2010, 10:33
Ale masz ustawienie uruchamiające światła mijania automatycznie po uruchomieniu silnika gdy przełącznik jest w pozycji AUTO ? Oczywiście w dzień, bo wieczorem one domyślnie tak działają U mnie na 100% nie da się wyłączyć świateł przełacznikiem OFF, choć przed modyfikacją (tj. gdy nie załączały się automatycznie) się dało.
jaca71 - 24-02-2010, 11:45
| alfiq napisał/a: | | Właśnie przyszło mi do głowy, że Japończycy chyba coś nie do końca tą opcję automatycznego włączania świateł przemyśleli. |
Japończycy przemyśleli. Nie przemyślał importer zamawiający specyfikację samochodu do sprzedaży w Polsce. Samochody sprzedawane w Polsce są w specyfikacji bez świateł dziennych. A to co niektórzy chcieli żeby im ustawić to kulawa ich namiastka.
Pokrótce napiszę jak działają światła w specyfikacji Światła dzienne + czujnik zmierzchowy.
1. Przełącznik na OFF: Na zewnątrz świecą się tylko światła dzienne (przyciemnione światła przednie), w środku podświetlony jest obrotomierz, prędkościomierz i wyświetlacz komputera oraz radia. Nie świecą się przyciski radia i pokrętła nawiewów/klimatyzacji. Przekręcenie przełącznika w pozycję ON powoduje zaświecenie się wszystkich wymaganych świateł. We wnętrzu zapal się podświetlenie klimy i przycisków radia. Przygasa wyświetlacz komputera i wyświetlacz radia.
2. Pozycja AUTO. W dzień świecą się tylko światła dzienne. W środku świeci się tylko obrotomierz, prędkościomierz, podświetlenie wyświetlacza radia i komputera. Gdy się ściemni (zmierzch lub mocny deszcz, śnieg) zapalają się wszystkie światła, przygasa wyświetlacz radia i kompa. Włącza się podświetlanie pokręteł klimy i przyciski radia.
W takiej konfiguracji czujnik zmierzchu ma sens. W specyfikacji "polskiej" jest zbędny/bezsensowny.
alfiq - 24-02-2010, 14:06
Nie do końca się zgodzę. W moim przypadku ustawienie świateł na AUTO skutkuje zapaleniem się świateł mijania oraz podświetleniem zegarów i komputera oraz wyświetlacza radia. Po zmierzchu zapalają się wszystkie pozostałe podświetlenia, więc czujnik ma sens.
W przypadku podanym przez jaca71 ustawienie przełącznika na OFF również nie powoduje wyłączenia świateł całkowicie a to jest główna wada, za którą ganię Japońców
Po opisie jaca71 wniosek jest taki, że ustawienie "polskie" od ustawienia ze światłami dziennymi różni się tylko tyle, że te światła dzienne u nas zastępowane są światłami mijania. Reszta jest identyczna, czyli OFF de facto nie wygasza lamp
jaca71 - 24-02-2010, 14:20
| alfiq napisał/a: | | Nie do końca się zgodzę. W moim przypadku ustawienie świateł na AUTO skutkuje zapaleniem się świateł mijania oraz podświetleniem zegarów i komputera oraz wyświetlacza radia. |
Gdybyś miał ustawienia fabryczne to wtedy żadne światła by się nie świeciły a podświetlanie zegarów, radia i kompa i tak by było - tak sobie Japończycy wymyślili.
| alfiq napisał/a: | | Po zmierzchu zapalają się wszystkie pozostałe podświetlenia, więc czujnik ma sens. | Właśnie nie ma sensu - bo jego jedyną funkcją jest zaświecenie brakujących elementów w kabinie i przygaszenie innych
| alfiq napisał/a: | Po opisie jaca71 wniosek jest taki, że ustawienie "polskie" od ustawienia ze światłami dziennymi różni się tylko tyle, że te światła dzienne u nas zastępowane są światłami mijania. Reszta jest identyczna, czyli OFF de facto nie wygasza lamp |
Nie do końca bo w ustawieniach "polskich" świeci Ci się wszystko: mijania, pozycyjne, tylne, podświetlenie tablicy rejestracyjnej. Dodatkowo możesz włączyć długie.
W trybie ze światłami dziennymi świecą tylko mijania na ~60% (nie mierzyłem) a reszta jest wygaszona, długimi można tylko błysnąć, nie da się włączyć na stałe. Istnieje możliwość stania po ciemku.
Trik - 24-02-2010, 17:14
| jaca71 napisał/a: | | Istnieje możliwość stania po ciemku | no to u mnie nie istnieje Nawet jak zaciegnę ręczy świecą się mijania i postojówki. Jedyna opcja na "pociemku" w moim to włączyć postojówki Ale nie wiem czy wiecie w ETAC-S mam opcję sygnału klaksona na wysokich tonach i na dwu tonowa
jaca71 - 24-02-2010, 17:52
| Trik napisał/a: | | Ale nie wiem czy wiecie w ETAC-S mam opcję sygnału klaksona na wysokich tonach i na dwu tonowa |
Z tego co pamiętam to w Polsce klakson ma być dwutonowy.
Silverrr - 25-02-2010, 15:11
Pozwólcie, że wcisnę się w temat "Światła do jazdy dziennej" i zapytam o diody LED w przednich lampach.
Mam zamiar "rozebrać" reflektory i wstawić paski LEDów i podłączyć tak, żeby włączały się wraz ze światłami postojowymi (pierwszy "klik") a wyłączały, gdy włączę światła mijania (drugi "klik").
Co nieco zagłębiałem się w ten temat i wyczytałem, że owe LEDki muszą mieć stosowne homologacje. Chciałbym się tylko upewnić, że policja nie będzie robić problemów przy jeździe na samych LEDach. Ostatnio nawet czytałem, że nawet nie trzeba mieć świateł w dzień, jakiś kruczek prawny czy coś tam. Ale nie ważne. Chodzi mi o same LEDy. Mogę czy nie mogę na nich jeździć bez użycia świateł mijania?
plecho1 - 25-02-2010, 15:20
Witam.
Światła do jazdy dziennej muszą mieć 2 oznaczenia - homologacje:
E - dopuszczenie do użytku w UE oraz RL - światła dzienne.
Muszą się wyłanczać po włączeniu na pozycyjne albo mijania i nie mogą się jako dzinne palić razem ze światłami mijania i chyba muszą się włanczać przy uruchomieniu silnika ale to jest sporne bo czego niby nie można włanczać samemu.
Co do pozycyjnych to nie muszą się razem z nimi palić tylne pozycyjne jak było kiedyś.
A zwykłe taśmy ledowe nie przejdą jako dzienne.
Anonymous - 25-02-2010, 15:31
pozatym jak wstawisz w klosz to lampa automatycznie traci chomologacje.
|
|
|