To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Brak Ogrzewania

komarsnk - 23-10-2014, 18:00

KsiadzRobak napisał/a:
- rurka z panela przypadkiem nie spadła?

Przy manualnym sterowaniu nie będzie miała wpływu na temperaturę :)
Ale sprawdzić profilaktycznie można
KsiadzRobak napisał/a:
- nagrzewnica drożna?

To na pewno do sprawdzenia
KsiadzRobak napisał/a:
trzeba otworzyć i zobaczyć czy wszystkie zębatki w przekładni są niepołamane

I to też - częsta przyczyna problemów z grzaniem.
Jest gazownia na pokładzie?

Danteo0206 - 23-10-2014, 19:34

1. Rurka jest napewno podlączona do climatronika, drugi koniec albo druga rurka ( juz nie pamietam) lezy na tunelu na podlodze.

2. Temperatura caly czas w polowie. Nawet mam wrażenie że ciutke mniej jak w polowie.

3. Co do nagrzewnicy to nie bylo by tak że na wejsciu do kabiny jedna by byla ciepla a druga zimna?

4. Taak jest gazownia na pokladzie. Chociaz panowie wpieli sie przy samym praktycznie podszybiu, to trojniki wydaja sie byc dobrze ustawwione. Na przelocie jest silnik - nagrzewnica a na bocznym wyjsciu/ wejsciu parownik.


Ale poruszyliscie jeden temat. mianowicie trzech silniczków... JA widzialem tam dwa... Jeden od strony pasazera na wysokosci profilu trzymajacego schowek, przy samej karoseri praktycznie, a drugi tez na wysokosci profilu ale w strone kierowcy. Widzialem ze drut ktorym steruje idzie gdzies daleko w przod i steruje czyms w bialej "tubie" ( zakladam ze to ten mieszalnik )

Swoja droga, czy nagrzewnica to jest to co widac po wyciagnieciu filtra kabinowego obok wentylatora? czy ona jest gdzies dalej schowana? Przy tym ida rurki od klimy.

Dread87 - 23-10-2014, 19:47

Danteo0206 napisał/a:
1. Rurka jest napewno podlączona do climatronika, drugi koniec albo druga rurka ( juz nie pamietam) lezy na tunelu na podlodze.

Powinna byc wpieta w obudowe nagrzewnicy, jesli sie nie myle...

KsiadzRobak - 23-10-2014, 22:30

Danteo0206 napisał/a:
2. Temperatura caly czas w polowie. Nawet mam wrażenie że ciutke mniej jak w polowie.
prawidłowo

Danteo0206 napisał/a:
3. Co do nagrzewnicy to nie bylo by tak że na wejsciu do kabiny jedna by byla ciepla a druga zimna?
obie muszą być gorące - płyn nie zdąży się schłodzić przepływając przez nagrzewnicę (na pewno nie do tego stopnia, żeby rurka powrotna była zimna

komarsnk napisał/a:
Przy manualnym sterowaniu nie będzie miała wpływu na temperaturę
oczywiście, że będzie - manualne sterowanie polega tylko i wyłącznie na tym, że komputer nie steruje kierunkami i siłą, ale temperaturą nawiewu jak najbardziej! - wciąż dąży do temperatury na wyświetlaczu
Danteo0206 napisał/a:
czy nagrzewnica to jest to co widac po wyciagnieciu filtra kabinowego obok wentylatora?
nie, bardziej na lewo i w górę - normalnie jest dość zabudowane właśnie z tej przyczyny, żeby nie oddawać gorąca do kabiny np. latem; nawet klapka od niej jest pokryta materiałem izolującym

silniki na 100% są 3:
- obieg wewnętrzny
- temperatura
- kierunek - tego nie znalazłeś jeszcze - dostęp od schowka, lekko w lewo patrz

komarsnk - 24-10-2014, 09:59

KsiadzRobak napisał/a:
komarsnk napisał/a:
Przy manualnym sterowaniu nie będzie miała wpływu na temperaturę
oczywiście, że będzie - manualne sterowanie polega tylko i wyłącznie na tym, że komputer nie steruje kierunkami i siłą, ale temperaturą nawiewu jak najbardziej! - wciąż dąży do temperatury na wyświetlaczu

Miałem na myśli temperatury skrajne - 17 i 32 - tam ustawienie nie ma wpływu na temperaturę z nawiewów - mrozi albo parzy bez opamiętania ;)
Czyli inaczej mówiąc wydajność grzania można sprawdzić tylko na ustawieniu 32st. żeby pominąć automatyczne sterowanie.

Danteo0206 - 24-10-2014, 13:54

No dobra, dzisiaj po sprawdzałem raz jeszcze. Silniczki wszystkie ok. Zębatki tez. Rurka czarna z tylu jest ok. Przewody od nagrzewnicy ciepłe ale nie tak jak te od chłodnicy. Ogólnie klapa, dzisiaj znowu miałem mała traske i jak się jedzie to jeszcze coś próbuje ciepłym wiać ( ustawienie 32 stopnie) jak się zatrzymać to zapomnij o jakimkolwiek ciepłym powietrzu. Panowie juz nie mam pomysłów. .. czyżby czekało mnie dobieranie do nagrzewnicy ? Czy próbować puścić jej obieg wsteczny ? Ale tak się zachowuje jakby była zapowietrzona. ..
milo - 24-10-2014, 14:59

Danteo0206 napisał/a:
Z nawiewu nie wieje mi gorącym powietrzem a jedynie ciepłym.

Czyściłeś nagrzewnicę :?: warto przepłukać pod ciśnieniem nic nie trzeba wykrecac jedynie odłaczyc dolot i wylot od nagrzewnicy i przeczyścić taki sam przypadek miałem w audi a 4 (kupa rdzy i szlamu ) po czyszczeniu wszystko wróciło do normy

KsiadzRobak - 24-10-2014, 15:12

Danteo0206 napisał/a:
Rurka czarna z tylu jest ok.
czarna? - zawsze widziałem białą, karbowaną
Dread87 - 24-10-2014, 15:25

A termostat masz sprawny?
Danteo0206 - 24-10-2014, 16:40

Termostat wydaje się okey. Łapie szybko temperaturę i trzyma. Co do płukania nagrzewnicy niby przy wymianie chłodnicy zalałem preparatu do czyszczenia układu Prestone. Sądząc po tym ile wyleciał o syfu może faktycznie coś tam zostało jeszcze. No ja widziałem czarna i biała niby tez. A ta biała to chyba połączenie klimatronika ale z czym? Czarna na pewno zbierała temperaturę z poziomu nóg.


EDIT: Pare tematów wstecz przeczytalem o zamianie wezy przy nagrzewnicy i tak tez zrobilem. Poki co czekam az sie odpowietrzy uklad. Przy okazji parownik od gazu odkrecilem z kielicha i umiejscowilem go ciutes niżej moze to cos pomoże. Poki co troche mam problem z odpowietrzeniem tego. Chwile pojeżdze tak moze cos ruszy. Jutro rozbiore jeszcze raz panel od klimatronica i posprawdzam dokladnie rurki.

Haaa, mało tego .. przy odczepieniu wezy z nagrzewnicy nie uwierzycie ile wody mi sie wylalo... moze 200ml... Chyba nie tak to powinno dzialac?

PawelT - 10-02-2015, 08:58
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Galant V6 Problem z ogrzewaniem
Witam. Jestem Paweł i jestem całkowicie nowy na forum. Posiadam Galanta 2.5 V 6 z 2000r. Jak dotąd nie miałem z nim problemu ale niestety jeden się pojawił. Zacznę od początku: Kilka dni temu zawizłem Galanta do klegi - mechanika w celu wymiany sprzęgła. Sprzęgło zostało wymienione, wszystko wydawało się OK. Wyjechałem z garażu, i po przejechaniu kilkuset metrów zauważyłem, że wskaźnik nie wskazuje temperatury wody i nie ma ogrzewania. Pmyłślałem, że kabelek od czujnika temperatury sie urwał przez przypadek przy wymianie zprzęgła, pomyślaałem również, że może to mieć coś wspólnego z ogrzewaniem, bo może dawać jakiś sygnał do komputera... Co do pierwszego miałem rację - rzeczywiście urwał się kabelek od czujnika, następnie został naprawiony u tego samego mechanika w garażu, ogrzewanie działało... ale tylko w garażu. Z naprawionym kabelkiem od czujnika wyjechałem z garażu, przejechałem kilkaset metrów i zaczęło wiać zimnym powietrzem. Wróciłem do warsztatu. Szukaliśmy wszędzie, czy może jeszcze jakiś czujnik sie przypadkiem nie odłączył, dolaliśmy płynu do chłodnicy, nawet zamieniliśmy sterownik klimatrnika, spędziliśmy pół dnia szukając przyczyny i nic... W garażu auto grzeje ładnie, wyjadę na zewnątrz ( temperatura około 0 Stopni) i wieje zimnym. Moje pytanie do was posiadaczy Galanta V6 brzmi następująco: Czy ktoś kiedykolwiek miał podobny problem z grzewaniem i czy mielibyścię jakąś radę, co by to ewentualnie mgło być?? Bardzo proszę o pomoc!!! :)
Bury - 10-02-2015, 09:53

Klapka pod nogami od zmniany zimno-ciepło działa??
KsiadzRobak - 10-02-2015, 10:41

Sprawdź węże, które idą do nagrzewnicy wewnątrz auta (edit: oczywiście sprawdź pod maską) - powinny być oba gorące. Jeśli są, to winne może być tylko sterowanie w środku (w kabinie).
Jeśli są zimne, to albo termostat, albo brak płynu, albo zapowietrzenie (system odpowietrza się sam - przez korek chłodnicy, potrzeba trochę czasu).
Z doświadczenia wiem, że zdarzały się uszkodzenia przekładni w silniczkach sterujących - tam są plastikowe tryby i czasem któryś się łamie.
Jeśli auto jest nagrzane, w środku panuje zadana temp. (np. 22*) to powietrze z nawiewu może być subiektywnie zimne, bo będzie dmuchało takie, aby te (np. 22*) utrzymać. A wiadomo, że 22 jest mniejsze od +36* jakie ma ludzka skóra.

PawelT - 10-02-2015, 11:41

No właśnie chdzi to, że wszystko to zostało zrobione, płyn dolany, system odpowietrzony, węże idące do nagrzewnicy gorące, zastanawiam sie czy może tam być jeszcze jakiś czujnik (który mogli naruszyć przy wymianie sprzęgła) odpowiedzialny za puszczanie ciepłej wody do nagrzewnicy bo to dokladnie tak wygląda jakby po wyjechaniu na niską temperaturę z jakiegoś powodu zamykał sie dopływ ciepłej wody do nagrzewnicy. Chodzi o to że jeszcze przez chwile po wyjechaniu z garażu grzeje i potem stopniowo powietrze robi sie zimniejsze... Nie mam pomysłu, chłopaki z warsztatu też nie maja... Termostat jest ok, temeratura wody tez ok, wszystko wydaje sie działać jak należy...
KsiadzRobak - 10-02-2015, 12:08

Nie ma żadnych dodatkowych elektrozaworów odcinających dopływ do nagrzewnicy. Pozostaje więc tylko kwestia wnętrza. W środku, w panelu klimatronika jest czujnik temp (przy pokrętle) - to na jego podstawie reguluje temp. wnętrza.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group