To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [FAQ] Montaż zegarów High Contrast

Sadeek - 04-12-2009, 13:57

Pisalem juz tutaj czy ktos kiedys wsadzal zegary HC do diesla??!!
Mam licznik w domu i nie wiem czy mam zrobic go tak jak przepis na benzyne czy w jakis inny sposob? czy mogl by ktos mi w tym pomoc? Nie chce nic uszkodzic i prosil bym o pomoc ew. jakies wskazowki co mam zrobic...

Owczar - 04-12-2009, 15:03

Sadeek, z tego co wiem nikt w dieslu nie ma. Nie było diesli z zegarami HC. Podejrzewam, że rozwiązania podobne. Tylko ciekaw jestem jak będzie z wyskalowaniem zegarów i obrotomierza....
Anonymous - 05-12-2009, 22:12

Da rade, tylko kwestia przełożenie kilku elementów ze starej płytki obrotomierza do HC, ja miałem problem wyskalować zegary od VR4 do zwykłego V6, ale już pięknie działąja :D
Sadeek - 10-12-2009, 11:24

Wiec przelozylem zegary :) zrobilem jak w opisie i zmostkowalem 4 oraz 5 pin, zegary swieca, obrotomierz pokazuje realne obroty, natomiast predkosc jest chyba troche zawyzona... nie duzo ale przy 140 jest jakies 125-130. Mniejsza o to, problemem jest to ze nie podswietla kierunkowskazow, halogenow, przeciwmgielnych... a teoretycznie powinny chodzic(?) Czy ktos mogl by mi pomoc w doborze odpowiednich opornikow jakie mam wlutowac aby predkosciomierz pokazywal prawdziwe parametry? jak moge to obliczyc?
Owczar - 10-12-2009, 11:28

Sadeek, jaki masz rozmiar kół i opon? Bo takie przekłamanie to standard na 14 calowych felgach...
swinks_UK - 10-12-2009, 11:50

Sadeek napisał/a:
problemem jest to ze nie podswietla kierunkowskazow, halogenow, przeciwmgielnych... a teoretycznie powinny chodzic(?)


Wszystkie te kontrolki są zasilane ze środkowej kostki z pinami. Wychodzi na to, że u ciebie nie dostają napięcia/sygnału.
Być może w dieslu są inaczej wyprowadzone piny (bo opracowane są tylko wersje benzynowe), w co wątpię. Raczej bym sprawdził czy... masz sprawne żaróweczki, czy ścieżka masowa jest nieuszkodzona (wspólna dla wszystkich kontrolek), czy kostka/gniazdo z pinami jest ok.

Sadeek - 10-12-2009, 11:55

Aktualnie mam zalozone zimowki 14" wlasnie... Na lato mam 17" a wlasnie na 17" pokazywalo mi mniej niz tak naprawde, jadac 100 navi pokazywala 110 gdzie powinna pokazywac mniej niz licznik. Własnie sprawdzilem zarowki i gniazda, sa zasniedziale :) wyczyszcze i wsadze zaroweczki ze starego licznika zobaczymy czy bedzie swiecic :)

Teraz mam rozkmine gdzie wsadzic grzanie swiec... chyba wybor padnie na hak bo i tak tego nie bede podlaczac i od boku dostep dobry :) Tylko teraz kolejne pytanie w jaki sposob to zrobic... skad wziasc sygnal od swiec? sprawdzac po pinach jak jest ulozone w starym liczniku?



EDIT: kontrolka od dlugich dziala wiec to raczej nie kwestia uziemienia...

Owczar - 10-12-2009, 12:01

Sadeek, na 14stkach przy licznikowym 140 jadę jakieś 130.

Co do grzania świec, to tak jak piszesz, zerknij który to pin po ścieżkach, bo w manualu piny są rozpisane bardzo skąpo... potem sobie zrobisz mostek w nowych zegarach. Choć ta kontrolka i tak się nijak ma do czasu grzania świec. Ja przed odpaleniem słucham przekaźnika. Zastanawiałem się nawet nad pociagnieciem kabla bezpośrednio z przekaźnika i podłączenie pod tą kontrolkę.

Sadeek - 10-12-2009, 12:16

Grzanie swiec jest na scierzce od poziomu plynu w sprysku, czy nie powinna swiecic ta zaroweczka wlasnie? zegary staly prawie 3 lata w rozbitym samochodzie gdzie byla wilgosc itp. czy moglo cos sie przepalic w zegarze? nie wydaje mi sie ze jest tam jakas elektronika tylko prosty obwod...
robertdg - 18-12-2009, 00:30

Znalazłem ciekawą rozpiske pinów kości do zegarów HC

mam nadzieje ze komuś będzie kiedyś pomocne

carbon11 - 04-01-2010, 22:58

Witam panowie jestem tu nowy i chce troszkę odkurzyć temat.

Otóż założyłem dziś zegary HC do mojego Gala 2.5 V6 98r dawcą był ten sam model silnikowy 99r wszystko działa jak należy (po odpowiednich przeróbkach)mam tylko mały problem nie mam kontrolki tempomatu :( co dziwne po włożeniu zwykłego licznika w miejsce HC cruise dzała :shock: zapewne ktoś z Was rozwiązał ten problem a ja nie chcę niczego popsuć więc będę wdzięczny za wskazówki.

swinks_UK - 04-01-2010, 23:33

Jak nie masz w ogóle ikonki "cruise" na zegarach HC, to musisz wykorzystać jakąś istniejącą ale niepotrzebną (hak ?) i odpowiednio zmostkować lub zamienić ścieżki do żaróweczki kontrolki. A jak masz zieloną ikonę tempomatu to tylko pobaw sie z wyśledzeniem ścieżek (który pin do której kontrolki) i porównaj oba obrazki. :wink:
Sam tempomat ci działa niezależnie od tego, czy się pali czy nie. Sygnał tez jest podawany na odpowiedni pin (zwykłae zegary działają). Problem tylko w tym, ze w zegarach HC z tego pinu sygnał idzie donikąd.

Jonny156 - 14-01-2010, 19:30

Witam
Daje link do filmiku gdzie ze HC mają niebieską wskazówkę, wygląda to tak
http://www.youtube.com/wa...feature=related

[ Dodano: 16-01-2010, 12:34 ]
Czy zegary HC z anglika, dokładnie z takiego samego modelu jak mój (2.0 16V) zamontowane u mnie będą właściwie pokazywać prędkość?
Duże cyfry to mile, małe to km/h, w wcześniejszym poście czytałem że będzie ok, natomiast na początku tematu ktoś napisał odnośnie przebiegu pokazywanego przez licznik:

"Zegary z "anglika" będą automatycznie pokazywały przebieg w km. Po prostu dostają impulsy do zliczania a w twoim samochodzie są one podawane co kilometr bo masz wersję "kilometrową". W sumie nie musisz nic robić. Jak nie drażni wyświetlacz to zostawić radzę. "

Czyli impulsy do zliczania będą w wersji kilometrowej częściej podawane niż w wersji angielskiej, czyli wnioskuje że po zamontowaniu zegarów z anglika przędkość będzie zawyżona o 40%?

prelud - 16-01-2010, 21:33

mam pytanie czy zegary HC z galanta 2,5 podejda po przeprowadzeniu przerobek do galanta 2.0?czy sa jakies roznice?mam mozliwosc kupienia z 2,5 do mnie do 2.0 tylko nie wiem czy podejda.no chyba ze ktos z Was ma na sprzedaz z 2.0 (same kilometry bez mil)
z gory dziekuje za informacje.pozdrawiam

swinks_UK - 16-01-2010, 21:46

Podejdą.
Modyfikacje jak w opisie, poza GDI, czyli zasilanie, 2 kontrolki, obrotomierz.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group