To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Manualna skrzynia biegów szumi łożysko

Owczar - 27-10-2010, 00:14

Według mnie to skrzynia. Czy na biegu jałowym dźwięki ustają jak wciśniesz sprzęgło np do połowy?
Podczas jazdy, wałek sprzęgłowy jest napędzany tak jakby od drugiej strony, dlatego jest cisza.

costa brawa - 27-10-2010, 00:19

do polowy jak wcisne to nadal terkocze - wlasnie przez to napisalem ze wynika ze skrzynia , tylko mnie wlasnie zastawia to ze w czasie jazdy jak wcisne sprzeglo jest cisza - a takze na wstecznym odstatnio cofalem tak szybciej kawalek i tez nie terkotalo ...
czyli sie nastawic na skrzynie trzeba ...

robertdg - 27-10-2010, 09:21

costa brawa napisał/a:
czyli sie nastawic na skrzynie trzeba
raczej tak
m6riano - 27-10-2010, 15:58

wciskasz sprzęgło-terkocze-łożysko oporowe;puszczasz sprzęgło na biegu jałowym-terkocze-łożysko wałka sprzęgłowego
jedziesz-terkocze-łożysko w skrzyni(na wałku sprzęgłowym)

pablo diablo - 27-10-2010, 23:33

[quote="
jedziesz-terkocze-łożysko w skrzyni(na wałku sprzęgłowym)[/quote]

ja kupilem zestaw sprzegla jest tam

tarcza sprzęgła
docisk sprzęgła
łożysko oporowe

u mnie slychac tylko w czasie jazdy i przeważnie w jednym małym zakresie obrotów czyli musze jeszcze kupic łożysko do skrzyni(na wałku sprzęgłowym) ?

m6riano - 28-10-2010, 00:23

Zużyte łożysko w skrzyni by ci churgotało raczej cały czas niż tylko w pewnym zakresie obrotów.
najlepiej sprawdź sobie na luzie wyciskając sprzęgło, jeśli po tym usłyszysz taki churgot nawet niezbyt głośny tzn że powoli ci leci łożysko na wałku sprzęgłowym.
sprawdź to najlepiej ustawiając nawiew na 1 kreskę, jeśli szum tego łożyska się pokrywa (decybelami) z szumem powietrza jeszcze nie jest źle, jeśli będzie na tyle głośny że pokrywał się będzie z 2-3 kreską lub będzie głośniej to już nadaje się do wymiany.
oczywiście jest to moja subiektywna ocena...;-)

gesty - 28-10-2010, 08:40

m6riano napisał/a:
wciskasz sprzęgło-terkocze-łożysko oporowe;puszczasz sprzęgło na biegu jałowym-terkocze-łożysko wałka sprzęgłowego
jedziesz-terkocze-łożysko w skrzyni(na wałku sprzęgłowym)


czy lozysko walka sprzeglowego ma wplyw na plynnosc wrzucania biegow? wymienilem pare miesiecy temu w swojej synchro 1+2 i ktores lozysko, owszem biegi zaczely wchodzic, ale wciaz jest to utrudnione i czasem trzeba sie mocno nameczyc nad dwojka (jedynke juz odpuscilem). Czy moze miec to zwiazek z ktoryms z wspomnianych lozysk?

Owczar - 28-10-2010, 10:02

Nie. A sprzęgło sprawdzałeś? Może trzeba podregulować?
gesty - 28-10-2010, 17:01

sprzeglo rowniez bylo wymieniane przy okazji ktorejs walki ze szkrzynia. PO kilometrze od wymiany biegi przestaly wchodzic, wrocilem do mechanika, poprawil i chodzi wszystko tak jak przed wymiana spzegla, czyli biegi wchodza ale potrafia sie 'zapiekle' opierac (stad wnioskujze to neijest prblem regualcji spzegla, myle sie?). Lubia rowniez zgrzytnac...problem zgrzytania wystapil po raz pierwszy po przyspawaniu urwanych linek od skrzyni. Mozliwe ze krzywo przyspawane? Albo zmienil sie po przyspawaniu naciag tych linek?
xor - 02-11-2010, 06:46

A pompka sprzęgła i wysprzęglik zostały sprawdzone i ew. zregenerowane ?
gesty - 02-11-2010, 08:16

nie jestem pewien, ale mysle ze to nie bylo robione, ale pewnie bylo sprawdzane. Jak zdiagnozowac usterke tych konkretnych elementow?
motke - 02-11-2010, 11:18

dla znawców tematu :)
chyba będę to musiał sam rozebrać skrzynię. mechanicy w moim mieście się poddali, a ci co chcą robić to za wyjęcie skrzyni 300 zł a rozebranie 350zł.
moje pytanie brzmi:
czy jest jakiś problem przy rozbieraniu skrzyni?
chodzi mi o samą skrzynie, gdy będę miał już ją na stole. czy na coś trzeba uważać? jakieś specjalistyczne narzędzia będą do tego potrzebne?
z kolegą kiedyś w vectrze rozkręcaliśmy skrzynie, pamiętam tylko że nie było to takie trudne, ale nie pamiętam ile czasu przy tym zeszło i jak to zrobiliśmy że złożyliśmy ją do kupy i działała :D
proszę o szybką odpowiedź bo nie wiem co robić, a skrzynia wali mi strasznie

Owczar - 02-11-2010, 11:22

http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=15
pablo diablo - 13-11-2010, 17:08

panowie
jestem powymienia felernego łożyska oporowego które głośno chodziło. łożysko w strasznym stanie zajechane konkretnie przy okazji zmieniłem również sprzęgło które się kończyło. wszystko ładnie poszło nowy olej zalany w skrzyni (red line) sprzęgło odpowietrzone i tylko jedno sie mi nasuwa pytanie ; bardzo lekko wciska się pedał jest to trochę uciążliwe bo przyzwyczajony jestem do starego oporu a tu lekkość duża czy to normalny objaw nowego sprzęgła?
zaznaczę że wszystko chodzi jak należny

Szafiq - 13-11-2010, 22:12

Ja tydzień temu dokładnie wymieniłem to co Ty Pablo,sprzęgło wcześniej chodziło z oporem i mechanik powiedział,że może być już zużyte bo powinno chodzić leciutko.Po wymianie sprzęgła rzeczywiście jest dużo lżej,no i ta cisza po wymianie łożysk :)
W sumie co się dowiedziałem,to mam w swoim 2.0 sprzęgło od 2.5 bo to wersja sport edition...koszt zamiast 400zł to 670zł.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group