To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Klima jak jest ciepło nie chłodzi.

jaztom - 04-06-2019, 12:39

Wcisnę się w temat bo nie chcę zakładać nowego.
Podczas jazdy przestała działać mi klima (też miał kiedy, przy 29 stopni w cieniu :-) )
Klima pełna, lampka klimy nie mruga świeci cały czas, wentylator chodzi, ale po włączeniu klimy nie załącza więc ale elektryk twierdzi że cewka sprężarki do wymiany.
Czy przy takiej wymianie trzeba wymontować całą sprężarkę?
Czy mogę to zrobić sam czy jest to jakaś większa operacja?
Pytam bo ciężko z terminami u zaufanych mi mechaników.

2.4 MIVEC

Pozdrawiam i pięknej pogody życzę

Bizi78 - 04-06-2019, 13:03

A może standardowo trzeba sprawdzić szczelinę na sprzęgiełku, skoro klima nabita.



Ogólnie warto zacząć od sprawdzenia bezpiecznika i przekaźnika.
Kompresor można sprawdzić na krótko ale jak się nie znasz to nie ryzykuj :wink: .

jaztom - 04-06-2019, 13:37

Lubię ryzyko ale nie aż ta :-)
Bezpieczniki i te inne rzeczy to były wczoraj sprawdzane.
Szczelina na sprzęgiełku to ta o której wielu w tym temacie pisze? Za duża szczelina spowoduje że nie załączy?

[ Dodano: 04-06-2019, 14:37 ]
Chciałem przed chwilą kupić cewkę, powiedziano mi że 2.4 Mivec cu5w nie wystarcza że tylko po numerze. Co oznacza dla mnie więcej czasu bez auta co bardzo mi nie na rękę.
Można gdzieś znaleźć numery seryjne części? Czy faktycznie bez wcześniejszego demontażu się nie obędzie?

MitsuGo - 04-06-2019, 14:57

Kordianz napisał/a:

No i chłodzi, podciągnęli sprzęgiełko i dobili gazu bo było ciut za mało


Inaczej mówiąc usunęli podkładkę :) Ile skasowali za tak wykonaną usługę ?

[ Dodano: 04-06-2019, 15:18 ]
jaztom napisał/a:
Lubię ryzyko ale nie aż ta :-)
Bezpieczniki i te inne rzeczy to były wczoraj sprawdzane.
Szczelina na sprzęgiełku to ta o której wielu w tym temacie pisze? Za duża szczelina spowoduje że nie załączy?


Jak lubisz ryzyko a sprężarka jest z przodu pojazdu to uważam że samą podkładkę usuniesz bez problemu, nawet nie zdejmuje się paska.
Jednak jeśli cewka po diagnozie na 100% uszkodzona to samo zmniejszenie przerwy nie pomoże, trzeba będzie wymienić cewkę. Może też być tak, ze oryginalna cewka ma zabezpieczenie termiczne, które uległo uszkodzeniu ale to widać dopiero po wyjęciu cewki z auta. Szukaj na al...ro cewek Mitsubishi i patrz w opisie do jakich jeszcze aut pasują.
Jeśli wymieniasz sam to zaopatrz się w szczypce boczne do pierścieni Seegera, kanał w tym przypadku się przyda.
Cewkę jak nie pasuje zawsze możesz odesłać sprzedawcy tylko roboty szkoda. Patrz na zdjęcia, wtyczki przy sprężarce - tak najłatwiej porównać. Może kolega Bizi78 podrzuci jakieś dodatkowe rysunki z nr cewki i całego sprzęgła :)

Bizi78 - 04-06-2019, 16:57

MitsuGo napisał/a:
Może kolega Bizi78 podrzuci jakieś dodatkowe rysunki z nr cewki i całego sprzęgła :)

A proszę bardzo :wink: .


Tylko były rózne numery OE i trzeba sprawdzić po vinie auta.
Ewentualnie w katalogu online można sobie sprawdzić.
http://japancars.ru/index...alog/mitsubishi

jaztom - 04-06-2019, 17:19

MitsuGo napisał/a:
Kordianz napisał/a:

No i chłodzi, podciągnęli sprzęgiełko i dobili gazu bo było ciut za mało


Inaczej mówiąc usunęli podkładkę :) Ile skasowali za tak wykonaną usługę ?

[ Dodano: 04-06-2019, 15:18 ]
jaztom napisał/a:
Lubię ryzyko ale nie aż ta :-)
Bezpieczniki i te inne rzeczy to były wczoraj sprawdzane.
Szczelina na sprzęgiełku to ta o której wielu w tym temacie pisze? Za duża szczelina spowoduje że nie załączy?


Jak lubisz ryzyko a sprężarka jest z przodu pojazdu to uważam że samą podkładkę usuniesz bez problemu, nawet nie zdejmuje się paska.
Jednak jeśli cewka po diagnozie na 100% uszkodzona to samo zmniejszenie przerwy nie pomoże, trzeba będzie wymienić cewkę. Może też być tak, ze oryginalna cewka ma zabezpieczenie termiczne, które uległo uszkodzeniu ale to widać dopiero po wyjęciu cewki z auta. Szukaj na al...ro cewek Mitsubishi i patrz w opisie do jakich jeszcze aut pasują.
Jeśli wymieniasz sam to zaopatrz się w szczypce boczne do pierścieni Seegera, kanał w tym przypadku się przyda.
Cewkę jak nie pasuje zawsze możesz odesłać sprzedawcy tylko roboty szkoda. Patrz na zdjęcia, wtyczki przy sprężarce - tak najłatwiej porównać. Może kolega Bizi78 podrzuci jakieś dodatkowe rysunki z nr cewki i całego sprzęgła :)




Kanał mam, ale w tym przypadku oddam jednak mechanikowi. Zakup na Al.... odpada bo to jeszcze bardziej przedłuży czas czekania na auto.

[ Dodano: 04-06-2019, 17:26 ]
Bizi78 napisał/a:
MitsuGo napisał/a:
Może kolega Bizi78 podrzuci jakieś dodatkowe rysunki z nr cewki i całego sprzęgła :)

A proszę bardzo :wink: .
Obrazek

Tylko były rózne numery OE i trzeba sprawdzić po vinie auta.
Ewentualnie w katalogu online można sobie sprawdzić.
http://japancars.ru/index...alog/mitsubishi


Która podkładka musi zostać usunięta?
A swoją drogą po coś producent dał tą podkładkę.
Dowód rejestracyjny zapomniałem w sklepie, jutro rano go odbiorę i sprawdzę.

Wcześniej poczytałem że tą podkładkę usuwano gdy klima słabo grzała, gdy kontrolka klimy mrugała. Chyba że coś pokręciłem

[ Dodano: 04-06-2019, 17:45 ]
MitsuGo napisał/a:
Kordianz napisał/a:

No i chłodzi, podciągnęli sprzęgiełko i dobili gazu bo było ciut za mało


Inaczej mówiąc usunęli podkładkę :) Ile skasowali za tak wykonaną usługę ?

[ Dodano: 04-06-2019, 15:18 ]
jaztom napisał/a:
Lubię ryzyko ale nie aż ta :-)
Bezpieczniki i te inne rzeczy to były wczoraj sprawdzane.
Szczelina na sprzęgiełku to ta o której wielu w tym temacie pisze? Za duża szczelina spowoduje że nie załączy?


Jak lubisz ryzyko a sprężarka jest z przodu pojazdu to uważam że samą podkładkę usuniesz bez problemu, nawet nie zdejmuje się paska.
Jednak jeśli cewka po diagnozie na 100% uszkodzona to samo zmniejszenie przerwy nie pomoże, trzeba będzie wymienić cewkę. Może też być tak, ze oryginalna cewka ma zabezpieczenie termiczne, które uległo uszkodzeniu ale to widać dopiero po wyjęciu cewki z auta. Szukaj na al...ro cewek Mitsubishi i patrz w opisie do jakich jeszcze aut pasują.
Jeśli wymieniasz sam to zaopatrz się w szczypce boczne do pierścieni Seegera, kanał w tym przypadku się przyda.
Cewkę jak nie pasuje zawsze możesz odesłać sprzedawcy tylko roboty szkoda. Patrz na zdjęcia, wtyczki przy sprężarce - tak najłatwiej porównać. Może kolega Bizi78 podrzuci jakieś dodatkowe rysunki z nr cewki i całego sprzęgła :)



Sprężarka jest z przodu po lewej stojąc przed autem.
Wymieniając cewkę musi być zdemontowana sprężarka?
I najważniejsze dla nie, gdy mechanik zdemontuje mi cewkę czy nawet sprężarkę (Klima pełna więc mówił że ściągnie gaz a potem na nowo napełni bez dodatkowych kosztów) może być auto w ruchu gdy będzie poszukiwana cewka???

Bizi78 - 04-06-2019, 18:39

Niech najpierw sprawdzi tą szczelinę szczelinomierzem :wink: .
Tutaj masz pokazane jak to sprawdzić na przykładzie.
https://www.youtube.com/watch?v=r08LNJ38FTE

jaztom - 04-06-2019, 19:01

Bizi78 napisał/a:
Niech najpierw sprawdzi tą szczelinę szczelinomierzem :wink: .
Tutaj masz pokazane jak to sprawdzić na przykładzie.
https://www.youtube.com/watch?v=r08LNJ38FTE


Jutro podjadę do kogokolwiek żeby sprawdził. No ale naprawdę te podkładki mogą być przyczyna że cewka nie drgnie?

MitsuGo - 04-06-2019, 21:30

jaztom napisał/a:

Sprężarka jest z przodu po lewej stojąc przed autem.
Wymieniając cewkę musi być zdemontowana sprężarka?
I najważniejsze dla nie, gdy mechanik zdemontuje mi cewkę czy nawet sprężarkę (Klima pełna więc mówił że ściągnie gaz a potem na nowo napełni bez dodatkowych kosztów) może być auto w ruchu gdy będzie poszukiwana cewka???


W CS nie musiała być demontowana sprężarka, dostep był wystarczający aby wymienić cewkę bez demontażu czy nawet luzowania sprężarki.
To czy można jeździć autem po zdjęciu koła napędowego sprzęgła sprężarki zależy od tego czy ten sam pasek wielorowkowy napędza jeszcze inne urządzenia w aucie czy tylko i wyłącznie sprężarkę. W CS-ie jeden długi pasek osprzętu napędza sprężarkę, pompę wody i alternator, więc jak klima rozbabrana to jazdy nie ma. Podejrzewam, że w O1 jest to samo.

Pisałeś wcześniej, że elektryk twierdzi że cewka do wymiany. Twierdzi ot tak, czy po pomiarach cewki ? Jeśli sprawdzał cewkę i jest uszkodzona to nawet nie masz po co mierzyć szczelinomierzem szczeliny gdyż to nic nie da. Natomiast jak szczelina jest duża (to widać jak ma 1mm) to przy wymianie cewki przy okazji usuń podkładkę lub daj cieńszą i powinno być ok.

2,4 MIVEC to jest O1 czy O2 ? Który to rok auta ?

Bzyk_R1 - 04-06-2019, 22:19

Panowie trzeba podać napięcie na cewkę i sprawdzić, jak jest około milimetr to nie będzie działać poprawnie. Podkładki ludzie wyjmują i to chodzi.
MitsuGo - 04-06-2019, 23:09

Podkładka usunięta pomaga tylko wtedy gdy cewka jest sprawna, jeśli nie jest sprawna to zabawa z podkładką nic nie da.
Wiem, bo ostatnio sam to przerabiałem i dlatego pisałem wcześniej jak sprawdzić cewkę samodzielnie :)

2,4MIVEC był jak się okazuje też w O1 a cewka, która powinna pasować w/g strony jaką podał Bizi78 ma numer MR958863. Będzie to więc prawdopodobnie ta sama cewa co do CS.

Tak wygląda OEM za 435zł (pod tworzywem na metalowej obudowie z drugiej strony cewki jest element, który ulega przegrzaniu)


A to podróba za 100zł, która też spełnia swoje zadanie


Jak ktoś ma czas i kanał oraz oryginalną cewkę w aucie to można wyjąć cewkę i ją naprawić poprzez wymianę podzespołu pod tworzywem, uszkadza się coś takiego, wystarczy wyciąć i wlutować nowe. Przy montażu cewki i sprzęgła usunąć podkładkę, którą widać na zdjęciach dwie strony wcześniej :)



jaztom - 05-06-2019, 10:34

2.4 MIVEC O1 2005
Elektryk sprawdzał cewkę i po sprawdzeniu stwierdził że padła.
Dzisiaj wieczorem albo jutro jadę do niego i w najgorszym przypadku zostawię tam auto.
:-) tak naprawdę to ma on mało czasu, ale jak mu powiedziałem że mechanik chce zdemontować całą sprężarkę i regenerować cewkę nawijając to znalazł czas :-)

[ Dodano: 05-06-2019, 10:36 ]
Bzyk_R1 napisał/a:
Panowie trzeba podać napięcie na cewkę i sprawdzić, jak jest około milimetr to nie będzie działać poprawnie. Podkładki ludzie wyjmują i to chodzi.


Oglądałem filmik które przesłałeś, podkładki wymieniają na grubsze czy wyjmują???

Bizi78 - 05-06-2019, 10:39

Wszystko zależy od szczeliny.
Krzyzak - 05-06-2019, 12:34

jaztom napisał/a:
A swoją drogą po coś producent dał tą podkładkę.

jasne, ale sprzęgło się ściera i z czasem szczelina jest za duża

jaztom - 05-06-2019, 12:45

Krzyzak napisał/a:
jaztom napisał/a:
A swoją drogą po coś producent dał tą podkładkę.

jasne, ale sprzęgło się ściera i z czasem szczelina jest za duża


aha, więc zabawa z podkładką jest przedłużeniem życia sprzęgła



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group