To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Przegub zewnętrzny

bebob - 07-11-2019, 11:46

Odpuściłem z tym ściągaczem.Przegub chciałem ściągnąć aby go wyczyścić i dac nowy smar , bałem się ze mogę go uszkodzić.Myślałem że łatwiej przeskoczy pierścień.Mnustwo roboty z wyczyszczeniem go z półosią.
jacek11 - 07-11-2019, 20:09

bebob, zawsze możesz go wymyć ropownicą, jeśli masz dostęp. Tylko później trzeba porządnie wydmuchać resztki ropy co by się ze smarem nie zmieszała.
Krzyzak - 07-11-2019, 20:14

Miałem właśnie raz taką sytuację z przegubem - nie dało się zbić za nic w świecie.
Pytałem kolegi japaneze czy były przeguby niezbijalne i powiedział, że nie było, ale jak się nie udało zbić to się nie uda i osłonę można wymienić właśnie przez wewnętrzny ściągając wszystko po drodze.
Więc podejrzewam, że Hugo ma rację, że prędzej się ściągacz połamie...

Hugo - 08-11-2019, 11:47

Każdy ściągacz się połamie na tych przegubach w Galancie. Tam jest jakaś wada typu za gruba zawleczka itp. Jak się zaciągnie w rowku to koniec.

Przy okazji wymieniałem niedawno osłony przegubów zewnętrznych w vw caddy z 2004 r. Po odchyleniu osłony gumowej przegubu lewą ręką chwyciłem za przegub, a prawą 1 lekkie uderzenie od tyłu w przegub z młotka 1 kg i przegub od razu zeskoczył z półosi. A zabezpieczany jest identycznie jak w Galancie, czyli pierścieniem sprężystym...

Krzyzak - 08-11-2019, 17:39

Hugo napisał/a:
Jak się zaciągnie w rowku to koniec.
za dobra stal :) - pamiętam jak raz mi wyskoczyła półoś u kolegi Lipa, to zawleczka wyglądała jakby ją ktoś na każdym wpuście przeszlifował. Założyłem nową zawleczkę odpowiedniej średnicy i już nie wyskakiwało ale wybić dawało się bez problemu. Może ta stal się nie ścina i tyle bo od zewnątrz przegub ma stożek a w środku nie i zbijając powinna się zawleczka na wypustach zedrzeć, bo ścisnąć się to nie bardzo może jak jest zbyt sprężysta.
Ja zbijałem w E32 też bez żadnego problemu, więcej siły w renówce musiałem dać, ale w rekinie to raz mi poszło a raz nie...

robertdg - 09-11-2019, 11:04

Cytat:
A zabezpieczany jest identycznie jak w Galancie, czyli pierścieniem sprężystym...
Jako nazwa i zasada dzialania jest to samo, jako wykonanie całkiem co innego i tu jest problem, pierscien jest dużo cieńszy niż te z Passata, audi, etc przez co silniej klinuje
Pieraś - 25-08-2021, 14:11

A ma ktoś jakieś foto, w który miejscu jest zawleczka o której piszecie?

[ Added: 25-08-2021, 17:53 ]
Czy polos od strony skrzyni jest tylko wsunieta, czy ma jakies zabezpieczenie?
No i wybaczcie ale nie mam wiedzy.. wyjmując polos ze skrzyni nie cieonie nic?
Czy w skrocie wystarczy odpiac wahacze, odkrecic przy piascie i jesli nie zapieczone to powinna wysjc z wieloklinu przy piascie i tak samo skrzyni? Mowa o polosi lewej w 2.0, rok 2000

jacek11 - 25-08-2021, 19:57

Jak wyjmiesz przegub wewnętrzny, to oczywiście wycieknie olej ze skrzyni.
Krzyzak - 25-08-2021, 21:13

do skrzyni jest wsunięta, zabezpiecza ją zawleczka
od strony piasty jest przykręcona, duża nakrętka koronkowa na klucz 32mm
przegub zewnętrzny też jest na zawleczce spięty z półosią, ale tam trzeba dużo siły użyć by to rozpiąć

Pieraś - 26-08-2021, 09:41

dziękuję panowie za wiedzę


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group