[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Mitsubishi Lancer RALLIART
Bizi78 - 09-05-2018, 14:58
Co do kosztów, to bez przesady ale maski, wydechu, zegarów czy plastyków w bagażniku nie wymieniasz raz w roku z olejem .
Wiadomo, że przy jakimś dzwonie trzeba się liczyć z większymi kosztami naprawy ale to samo jest z old i young timerami .
grzesiopol - 09-05-2018, 18:07
Do skrzyni wystarczy wgrać program z EVO ale trzeba wtedy ulepszyć chłodzenie oleju w skrzyni, w EVO inny jest dolot powietrza do chłodniczki.
Wydech możesz wpasować od EVO.
Plastiki są te same różnica jest w wysokości miejsca na koło zapasowe, wchodzi tylko dojazdówka.
A licznik od EVO jest tylko do EVO, jeżeli komuś nie pasuje to może sobie wrzucić licznik od zwykłego i odwrotnie do zwykłego, będzie działać.
Za części typowe do Ralliarta to rzeczywiście troche zapłacisz ale tego nie zakupujesz codziennie. A do zamawiania części korzysta się z katalogów. I nie przesadzaj, że jest duża różnica w częściach do Lancera zwykłego a Ralliarta.
s0843 napisał/a: | Ja bym doradzał to auto tylko komuś kto lubi poupalać na torze sobie konkretnie. | i tutaj nie masz racji do upalania tylko evo a to jest samochód do normalnej bezstresowej jazdy. Czasami taki fajny sleeper do wkurzenia kogoś. Przede wszystkim bezstresowe wyprzedzanie i do tego jest ten samochód. Ten samochód nie nadaje się na tor.
Wsadzenie silnika i napedów od EVO do zwykłego Lancera to jest dopiero przepłacanie, różnica w cenie zwykły a Ralliart około 10-20 tyś. ale już zwykły a nawet Ralliart do EVO przepaść.
LukasiusPomorze - 09-05-2018, 18:39
Cześć, miałem dokładnie te same wątpliwości przed zakupem RA ale pierwsza jazda próbna diametralnie zmieniła moje nastawienie.
Koledzy mają rację Ralliart to takie połączenie zwykłego lancera z EVO, ale trzeba pamiętać że nigdy nie będzie żadnym z nich.
Kupując Ralliarta koniecznie zwróć uwagę na stan automatycznej skrzyni SST, a także pompę ACD.
Awaria pierwszego oznacza lekkość portwela od 3000 do 9000zł, natomiast drugie w oryginale kosztuje 13000zł, a można samemu naprawić za grosze lub oddać do regeneracji za 1500zł.
Wady wg mnie :
-masa pojazdu
-hamulce są ok ale to nie brembo
-podsterowność
Zalety :
-spalanie LPG 12,5 L/100km
-spalanie benzyny 10,5-11,5 L/100km
-AWD w zimie
-szybki automat SST
-prawie bezawaryjny
Olej do automatycznej skrzyni SST razem z wymianą 320zł (zamiennik zgodny z oryginałem).
Ogólnie auto tanie w eksploatacji jak wymieniasz oleje i filtry na czas to niewiele różni się od zwykłego lancera (mówię z własnego doświadczenia bo jeździłęm takim).
Spalanie podałem przy normalnej jeździe bo przy ciężkim buci wsiorbie ci całe paliwo z baku
krzychu - 09-05-2018, 19:11
A możecie mi opisać jak ten automat zachowuje się:
- po puszczeniu hamulca na D? Rusza sam?
- po puszczeniu hamulce lekko pod górę na D? Stacza się czy nie?
s0843 - 09-05-2018, 19:28
krzychu napisał/a: | A możecie mi opisać jak ten automat zachowuje się:
- po puszczeniu hamulca na D? Rusza sam?
- po puszczeniu hamulce lekko pod górę na D? Stacza się czy nie? |
Zachowuje się jak każdy automat.
Pełza na D. Jak jest lekko pod górę to się nie stacza, tylko stoi w miejscu, ale jak będzie fest nachylenie to oczywiście się stoczy.
grzesiopol - 09-05-2018, 21:15
Rafał zgadza się zbiornik płynu z Ralliarta nr 8260A145 pasuje do innych Lancerów.
Kurde Krzychu zapomniałem ci napisać bo kiedyś pytałeś. Na D i R pełza. Pod górkę trzymasz na hamulcu, jak chcesz jechać puszczasz hamulec w tym czasie przez kilka sekund auto stoi, potem może zjechać. Tak to działa.
krzychu - 09-05-2018, 22:45
Dobrze słyszeć bo właśnie miałem rozbieżne informacje.
A można odczuć że to jest 2 sprzęgłówka? Np. DSG na jeździe próbnej bardzo szybko zauważyłem że przy dohamowaniu np. do zielonej strzałki (dynamicznie ale nie agresywnie) i przełożeniu nogi z hamulce na gaz zaraz po zatrzymaniu łapie sporego laga zanim zacznie się zbierać.... Sporo większego niż sam start z zatrzymania więc to nie jest jakiś turbo lag tylko faktycznie skrzynia nie ma jeszcze zapiętej jedynki na czas.
s0843 - 10-05-2018, 08:19
krzychu napisał/a: | Dobrze słyszeć bo właśnie miałem rozbieżne informacje.
A można odczuć że to jest 2 sprzęgłówka? Np. DSG na jeździe próbnej bardzo szybko zauważyłem że przy dohamowaniu np. do zielonej strzałki (dynamicznie ale nie agresywnie) i przełożeniu nogi z hamulce na gaz zaraz po zatrzymaniu łapie sporego laga zanim zacznie się zbierać.... Sporo większego niż sam start z zatrzymania więc to nie jest jakiś turbo lag tylko faktycznie skrzynia nie ma jeszcze zapiętej jedynki na czas. |
Tak, czuć że to jest dwusprzęgłówka. W takiej sytuacji się pogubi, bo będzie miała naszykowany inny bieg niż byś chciał.
Jak chcesz żeby to działało zawsze szybko, to musisz ją wrzucić w tryb Sport i będzie trzymała ten który da największego "buta" przy hamowaniu i ewentualnym natychmiastowym przyśpieszeniu.
[ Dodano: 10-05-2018, 08:20 ]
grzesiopol napisał/a: | Rafał zgadza się zbiornik płynu z Ralliarta nr 8260A145 pasuje do innych Lancerów. |
No to ja na własne oczy widziałem, że tego zbiornika nie da się zamontować w RA, bo siedzi tam chłodnica oleju.
krzychu - 10-05-2018, 08:35
No to chyba ta chłodnic jest właśnie dołożona a nie zbiorniczek inny.... P/N są te same tego zbiorniczka...
grzesiopol - 10-05-2018, 11:55
Nr zbiorniczka z Ralliarta to 8260A145
Modele do których pasuje i odwrotnie z których pasuje
W Lancerze CX3A były montowane o numerach 8260A145 i 8260A117
Ten numer 8260A145 był montowany tylko w Ralliart Sportbacku, natomiast w sedanie CY4A były 8260A145 i 8260A117 tylko trzeba pamiętać, żźe CY4a to nie tylko Ralliart, z tego co patrzyłem do samego Ralliarta idzie tylko i wyłącznie 8260A145 i takich zbiorniczków trzeba szukać. Pytać sprzedawcy o numer lub patrzeć z jakiego modelu jest. Np nr 260A145 był montowany w SB 1.5 klasyfikacja LNSPL6, Inform w manualu LHD.
|
|
|