To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - Silnik 2.2 D-ID - filtr cząstek stałych

Bizi78 - 16-02-2024, 12:55

ggdh, https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=114972&start=0 .
To masz - 10-03-2024, 14:15

Skuteczna metoda udrażniania filtra DPF :wink:
https://youtube.com/shorts/tDQvJL6693w?si=3F0fRUjve40K-8nE

Krzyzak - 10-03-2024, 17:54

To masz napisał/a:
udrażniania
hmmm jak chcesz go drażnić, to nic dziwnego... :D
może chodzi o udrożnianie? słowo pochodzi od drogi, że coś się płynnie przemieszcza...

To masz - 10-09-2024, 11:27

Hubeeert napisał/a:
Jaad napisał/a:
Proszę o opinie (z autopsji i ze słyszenia) jakie potencjalne kłopoty może przysporzyć osławiony filtr cząstek stałych przy jeździe głównie poza miastem.

Żadnych.

Dzisiaj odpowiedź była by taka sama? :D

jacekk - 13-09-2024, 10:04

U mnie po niemal 10 latach zero problemów. Jedyne co pęknięta rura dolotowa powodowała częste wypalanie, ale to rura, DPF był tylko objawem.
A tak to się wypala co kilkaset km (dużo po mieście) lub 1000 km (autostrada).
BTW: Od jakiegoś czasu śmierdzi spalinami gdy zatrzymam się (światła, korek) w czasie wypalania. Czy ktoś może wie czego szukać?

To masz - 13-09-2024, 11:18

Podejrzenie nr 1:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1672626#1672626

Ag1968 - 01-06-2025, 22:53

Hej. Zapalił mi się komunikat DPF serwis wymagany. Outlander 2.2 150 km to mój pierwszy diesel z DPF. Napiszcie proszę co to w praktyce oznacza i jak z waszego doświadczenia najlepiej to ogarnąć.

Jakie są procedury wypalania?

To masz - 03-06-2025, 09:06

1. Pojazd jest sprawy, a komunikat wyświetlił się ponieważ robisz kilkukilometrowe odcinki po mieście. Wyłączając silnik po każdej, krótkiej jeździe przerywasz wypalanie i rozcieńczasz olej silnikowy nadmiarem paliwa, które jest aplikowane do rozgrzania tj. wypalenia filtra DPF. Jeśli zrobisz tak kilkanaście razy to wyświetli się kolejny komunikat, zmuszający do wypalania filtra za pomocą komputera.
2. Pojazd jest niesprawny i trzeba go naprawić, bo będzie zapychał filtr DPF niezależnie czy jeździsz w mieście czy w dłuższe trasy.

Ag1968 - 05-06-2025, 20:35

Dzięki. Wszystko rozumiem. Aktualnie sytuacja prZedstawia się następująco.

1. Olej wymieniony.
2. Nie chce się odpalić serwisowe wypalanie DPF.
a . Jest bład zapisany nadal wysokiego poziomu oleju
b. Nie da się skasować inspekcji olejowej.ani błędu poziomu oleju.

Próba kasowania interwału wymian oleju przyciskiem komputera tak jak to jest opisane na forum nic nie daje . Naciskanie przycisku info/ reset itd nie wyświetla tego kluczyka którym można wejść dalej w ustawienia. Oglądałem z 10 filmików czytałem na forum jak to zrobić . U mnie po prostu ma tego kluczyka.

Jak to zrobić inaczej albo co robię źle

Mechanik twierdzi że jeżeli nie skasujemy interwału oleju, nie pozbędziemy się błędu poziomu oleju to nie odpalimy serwisowo DPF

[ Dodano: 05-06-2025, 22:18 ]
Przeczytałem instrukcje obejrzałem YouTube.
Naciskam przycisk jest
Trip A
Trip B
Zielony listek
I nic więcej

apikus - 06-06-2025, 08:49

Ag1968 napisał/a:
Próba kasowania interwału wymian oleju przyciskiem komputera tak jak to jest opisane na forum nic nie daje


Bo to nie od tego jest.To tylko przypomnienie serwisowe.
Musisz skasować albo MUT3 albo innym interfacem. Inspekcję olejową nie przypomnienie serwisowe.
Ja to robię MaxiEcu

Ag1968 - 06-06-2025, 14:54

Bo to nie od tego jest.To tylko przypomnienie serwisowe.
Musisz skasować albo MUT3 albo innym interfacem. Inspekcję olejową nie przypomnienie serwisowe.
Ja to robię MaxiEcu[/quote]

Dobra ale ja się pytam czy ten samochód jest jakiś oporny w komunikacji z komputerem. 2 mechaników 3 programy i nr skasowali. No fakt tych wymienionych przez ciebie nie używano. Ale inne auta robią bez problemu swoimi a z tym nie chce się skasować

To masz - 09-06-2025, 07:59

Ag1968 napisał/a:
Mechanik twierdzi że jeżeli nie skasujemy interwału oleju, nie pozbędziemy się błędu poziomu oleju to nie odpalimy serwisowo DPF

Może mieć racje.
Błąd taki u mnie nigdy nie wystąpił, ale z pozostałymi radziły sobie popularne aplikacje.
Może spróbuj użyć innej.

apikus - 09-06-2025, 08:41

Ag1968 napisał/a:
Dobra ale ja się pytam czy ten samochód jest jakiś oporny w komunikacji z komputerem


Jest.

Podjedź do kogoś, kto specjalizuje się w elektronice samochodowej.
Albo kup odpowiedni interface. Będziesz miał na przyszłość.

Ag1968 - 10-06-2025, 09:00

Dzięki za odpowiedzi.
Proszę mi polecić jakiś interfejs z którym nie będzie problemów. Oczywiście dla szarego człowieka w przystępnej cenie.

apikus - 10-06-2025, 09:23

Ag1968 napisał/a:
Proszę mi polecić jakiś interfejs z którym nie będzie problemów.

Tu MIT III
Ag1968 napisał/a:
w przystępnej cenie

Tu to nie wiem co jest przystępną ceną.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group