To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Sonda lambda - Lancer CYxA

bolo28 - 21-12-2016, 20:20
Temat postu: Sonda lambda- świecąca kontrolka silnika - POMOCY !
Od zakupu nie było problemu.

Miałem sytuację kiedy byłem zmuszony na 3 biegu wyprzedzić i dodać gazu do ok. 120 km/h,
wtedy zapaliła się kontrolka silnika.
Zadzwoniłem do mechanika, ten powiedział, abym ściągną klemę + na 5 sekund przy przekręconej stacyjce.
Zrobiłem jak mówił i było ok .
Przyjechałem do niego na drugi dzień, podłączył do komputera(sam twierdził , że komputer jest byle jaki) i stwierdził ,,sonda lambda".
Po podaniu vinu wymienił jedną, dalej się wyskakiwał błąd (znacznie częściej jak przed wymianą".
Wymienił drugą, błąd po skasowaniu za 2 km znowu...
Komunikat kompa coś o napięciu.
Rozłożył ręce i ........

Bizi78 - 21-12-2016, 20:26

Może wymienił bezpodstawnie sondy skoro komputer byle jaki :? .
Popytaj w regionie może ktoś ma elma327 i sprawdzi chociaż co to za błąd.

plecho1 - 21-12-2016, 20:32

Tak jak napisał Bizi78, podaj numer błędu bo bez tego nic nie można doradzić.
bolo28 - 21-12-2016, 21:03

Jutro napiszę .

Pozdrawiam

wiewioor - 22-12-2016, 11:15

bolo28 napisał/a:
sam twierdził , że komputer jest byle jaki


nawet jeśli komputer jest byle jaki to błędy z check`a odczyta. Także dziwne stwierdzenie mechanika, bo przecież innego błędu nie wywali.

Jak pisał plecho1, napisz nr błędu. I wymiana sond na chybił trafił to tez nie rozsądny pomysł, tymbardziej że sondy możemy sprawdzić w domowych warunkach na podstawie analizy danych z elm`a lub z pomocą zwyczajnego miernika.

bolo28 - 22-12-2016, 15:23

Błąd 0138 Obwód tylnej sondy lambdy wysokie napięcie.

Sprawdzane przez mechanika z ,, dobrym komputerem"

Poprzednik montował nową sondę ...

[ Dodano: 22-12-2016, 20:21 ]
bolo28 napisał/a:
Błąd 0138 Obwód tylnej sondy lambdy wysokie napięcie.

Sprawdzane przez mechanika z ,, dobrym komputerem"

Poprzednik montował nową sondę ...



Co z tym zrobić....

Pomocy ?

wiewioor - 26-12-2016, 10:33

bolo28 napisał/a:
Co z tym zrobić....


wiewioor napisał/a:
tym bardziej że sondy możemy sprawdzić w domowych warunkach na podstawie analizy danych z elm`a lub z pomocą zwyczajnego miernika.


Jeśli sam sobie nie poradzisz na pewno zrobi to mechanik

bolo28 - 28-12-2016, 13:08

wiewioor napisał/a:
bolo28 napisał/a:
Co z tym zrobić....


wiewioor napisał/a:
tym bardziej że sondy możemy sprawdzić w domowych warunkach na podstawie analizy danych z elm`a lub z pomocą zwyczajnego miernika.


Jeśli sam sobie nie poradzisz na pewno zrobi to mechanik


Mechanik proponuje założyć emulator . Co o tym myślicie, bo już mam tak zakręcone,że ...

[ Dodano: 28-12-2016, 21:12 ]
Wiem, że dla niektórych to banał ale ja jestem.. do tyłu...

Mechanik wymienił sondę, jest wykryty błąd, teraz proponuje mi emulator.

Pokierujcie mnie jeśli coś jest nie tak w tym, co myśli mechanik.

Proszę o podpowiedź.

[ Dodano: 29-12-2016, 13:14 ]
Jeśli ktoś może to proszę o podpowiedź .

wiewioor - 29-12-2016, 14:49

Emulator to połowiczne rozwiązanie. Co prawda check nie powinien się pojawiać, ale to nie rozwiązuje problemu. Przez coś ten check wywala. Emulator można stosować jak wyrzucasz kata albo mocno grzebiesz w wydechu, AFR itd. Natomiast jak wskazałem wcześniej jeśli błąd pokazuje obwód tylnej sondy to bym zacząłbym sprawdzać właśnie od niej.

A czy mechanik sprawdził sondę ?
bolo28 napisał/a:
Po podaniu vinu wymienił jedną, dalej się wyskakiwał błąd

Tak raczej retorycznie zapytam - którą wymienił ? I czy w ogóle sprawdzał sondę pod kątem jej uszkodzenia ?

Pamiętaj że sondy są strasznie czułe. Czasem delikatne uderzenie czy upadek mogą powodować problemy. Czasem spotyka się, że nowe sondy (zamienniki) lubią świrować, pomimo że są nowe.

Zastanawia mnie jedno, bo na początku sobie wykluczyłem katalizator bo z opisu błędu wynika że napięcie jest za wysokie. Jeśli sygnał sondy ma wysokie napięcie, katalizator powinien działać skutecznie . W przypadku zużytego katalizatora sygnał wyjściowy z sondy lambda za katalizatorem powinien być zbliżony do sygnału z sondy lambda przed katalizatorem. Ale skoro chcek wywala na 2 sondzie może coś jest na rzeczy z katem ? Zawsze możesz spróbować podjechać na kontrolę spalin i sprawdzić zawartość tlenku węgla. W przypadku uszkodzonego kata wartość powinna sięgać od 1,5 do ok. 4 proc. CO w spalinach. Natomiast przy sprawnym kacie wartość spada do 0,10 i niżej.

W każdym bądź razie sam bym się nie skusił na emulator przy niegrzebanym motorze.

sla - 29-12-2016, 15:53

Dlatego ja jestem zwolennikiem pojechania w takich przypadkach do jakiejś sieciówki, które nie są drogie np. Bosch i oni odpowiadają za to co zmieniają. A nie jakiś , pan Józek, któremu coś się, wydaje a koniec końców wyjdzie dwa razy drożej, bo wymieni nie to co potrzeba.
Emulator to jest pudrowanie kupy,a nie naprawa.

komajaro - 30-01-2017, 18:34

Koledzy,

moze cos mi sie w mozgu przestawilo, ale dostalem info z serwisu, ze oryginalna sonda lambda do lancera kosztuje 3200brutto (i ze nie proponuja zamiennikow :D ), ale mam wrazenie ze ktos za duzo zer wpisal.
Jest taka szansa ?
Sonda nr 1 - 1588A141 – 3200,46 brutto
Sonda nr 2 - 1588A171 – 3200,46 brutto


Blad pojawil mi sie jak byly mrozy, gdy zatankowalem na innej stacji niz dotychczas (moze i przypadek). Spadku mocy nie zauwazylem, spalanie po mojemu nieco wieksze.
Na komputerze w serwisie sprawdzone - Kod: P0037 O/ster grzealkiO2(tyl). Wszedzie pisze, ze to sonda za katalizatorem, wiec nie wiem czemu mechanik chce mi rozbierac auto w srodku, zeby sie dostac do drugiej sondy ?

Bizi78 - 30-01-2017, 19:00

Poszukaj odpowiedników denso :wink: .
http://www.denso-am.pl/e-katalog/

komajaro - 30-01-2017, 19:04

OK poszukam tutaj dzieki.

Jeszcze jedno pytanie - na wydrukuj z komputera u gory widze jakby VIN samochodzu,
tylko nie ten co mam w dowodzie. Dostalem wydruk z innego samochodu, czy to jakis uniwersalny numer dla wszystkich lancerow z danego roku?

Bizi78 - 30-01-2017, 19:06

Wrzuć fotkę to zobaczymy.
sla - 30-01-2017, 19:15

komajaro napisał/a:
Sonda nr 1 - 1588A141 – 3200,46 brutto
Sonda nr 2 - 1588A171 – 3200,46 brutto

Podjedz do Boscha, sprawdzą dokładnie która to sonda, wymienią i dadzą gwarancję. Zapłacisz ok 300zł i nikt Ci nie powie, że kupiłeś nie tą co potrzeba



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group