To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Skrzynia

milo - 05-10-2013, 21:40

Łysy88 napisał/a:
Tak, zwykła wymiana oleju.

Więc nie dowiesz się co jest na dnie dekiel wszystko powie jak na dłoni

Łysy88 - 05-10-2013, 21:42

milo napisał/a:
Łysy88 napisał/a:
Tak, zwykła wymiana oleju.

Więc nie dowiesz się co jest na dnie dekiel wszystko powie jak na dłoni



To właściwie jakie są objawy uszkodzenia łożyska na wałku sprzęgłowym?

radek79 - 05-10-2013, 21:55

Łysy88 napisał/a:



To właściwie jakie są objawy uszkodzenia łożyska na wałku sprzęgłowym?

po puszczeniu sprzęgła słychać charakterystyczne terkotanie

Łysy88 - 05-10-2013, 21:57

radek79 napisał/a:
Łysy88 napisał/a:



To właściwie jakie są objawy uszkodzenia łożyska na wałku sprzęgłowym?

po puszczeniu sprzęgła słychać charakterystyczne terkotanie



Czyli to co u mnie... Przy rozpędzaniu również się odzywa?


Czy to jest takie łożysko?:

http://allegro.pl/mitsubi...3592802023.html

Remington - 05-10-2013, 22:00

Nie musi być łożysko... Ja miałem identyczny problem, wlałem gęstszy olej bodajże 85w90 firmy agip i cisza :D tylko że ja miałem tak że jak był zimny silnik to nic nie było słychać, dopiero jak się rozgrzał zaczęło trekotać :D
radek79 - 05-10-2013, 22:00

Łysy88 napisał/a:
Czy to jest takie łożysko?:

http://allegro.pl/mitsubi...3592802023.html

tak to

[ Dodano: 05-10-2013, 22:02 ]
Remington napisał/a:
Nie musi być łożysko... Ja miałem identyczny problem, wlałem gęstszy olej bodajże 85w90 firmy agip i cisza :D

bo u ciebie hałasowały łożyska w skrzyni, łożysko wałka nie pracuje w oleju

Łysy88 - 05-10-2013, 22:05

radek79 napisał/a:
Remington napisał/a:
Nie musi być łożysko... Ja miałem identyczny problem, wlałem gęstszy olej bodajże 85w90 firmy agip i cisza

bo u ciebie hałasowały łożyska w skrzyni, łożysko wałka nie pracuje w oleju



Wyprowadźcie mnie z błędu jesli się myle. Jeśli rozpędzę auto i wcisnę sprzęgło to pracują łożyska skrzyni ale nie wałka sprzęgłowego. Jeśli są uszkodzone i hałasują to powinny i w tej sytuacji hałasować. Jeśli jest cisza to raczej łożysko wałka sprzęgłowego. To jeśli chodzi o sprawność samych łożysk.

milo - 06-10-2013, 10:40

radek79 napisał/a:
bo u ciebie hałasowały łożyska w skrzyni, łożysko wałka nie pracuje w oleju

Jak to nie pracuje w oleju :!: nie wprowadzaj w błąd :!:
Łysy88 napisał/a:
Jeśli rozpędzę auto i wcisnę sprzęgło to pracują łożyska skrzyni ale nie wałka sprzęgłowego.

Jesli jest zazębiony bieg to wszystkie wałki się kręcą sprzęgłowy jak najbardziej ,poprostu odłączasz napęd silnika od skrzyni która pracuje cały czas

Łysy88 - 06-10-2013, 12:35

milo napisał/a:
radek79 napisał/a:
bo u ciebie hałasowały łożyska w skrzyni, łożysko wałka nie pracuje w oleju

Jak to nie pracuje w oleju :!: nie wprowadzaj w błąd :!:
Łysy88 napisał/a:
Jeśli rozpędzę auto i wcisnę sprzęgło to pracują łożyska skrzyni ale nie wałka sprzęgłowego.

Jesli jest zazębiony bieg to wszystkie wałki się kręcą sprzęgłowy jak najbardziej ,poprostu odłączasz napęd silnika od skrzyni która pracuje cały czas



Wybacz że tak meczę temat ale chciałbym go zrozumieć. Czy przypadkiem kiedy samochód jest w ruchu, półośki się kręcą (no bo kola sie kręcą) ale skrzynia jest wysprzęglona (czyli wałek sprzęgłowy nie pracuje) to czy reszta łożysk przypadkiem nie pracuje nadal?

milo - 06-10-2013, 16:56

Łysy88 napisał/a:
skrzynia jest wysprzęglona (czyli wałek sprzęgłowy nie pracuje) to czy reszta łożysk przypadkiem nie pracuje nadal?

Jest róznica przy wysprzęgleniu czy na biegu czy na luzie :?: wszystkie łozyska pracują łacznie z wałkiem sprzęgłowym

Łysy88 - 06-10-2013, 18:13

Więc czemu hałas ustaje kiedy wciska się sprzęgło? (skoro na wysprzęglonym też pracuje wałek sprzęgłowy - myślałem że kiedy wysprzęgla sie skrzynie to wałek nie jest połączony z silnikiem i tym samym nie obraca się)


Na biegu hałas
na luzie hałas
na wysprzęglonym cisza

tak to u mnie wygląda.

milo - 06-10-2013, 18:35

Łysy88 napisał/a:
myślałem że kiedy wysprzęgla sie skrzynie to wałek nie jest połączony z silnikiem i tym samym nie obraca się)

Na postoju nie obraca sie ale podczas jazdy zalezy czy masz bieg wrzucony czy nie na wysprzeglonym
Zobacz jak wrzucisz 1- bieg i zaczniesz przyspieszać i hamować reka cały czas na lewarku co sie dzieje sa ruchy lewarka ?

Łysy88 - 06-10-2013, 19:21

milo napisał/a:
Łysy88 napisał/a:
myślałem że kiedy wysprzęgla sie skrzynie to wałek nie jest połączony z silnikiem i tym samym nie obraca się)

Na postoju nie obraca sie ale podczas jazdy zalezy czy masz bieg wrzucony czy nie na wysprzeglonym
Zobacz jak wrzucisz 1- bieg i zaczniesz przyspieszać i hamować reka cały czas na lewarku co sie dzieje sa ruchy lewarka ?


Nie ma :) Ja jeżdżąc po mieście w większości trzymam rękę na drążku zmiany biegów.

[ Dodano: 09-10-2013, 17:05 ]
Jeszcze mam pytanie, czy jeśli kupię łożysko wałka sprzęgłowego (wcześniej zamieszczałem link do allegro) to czy muszę coś jeszcze dokupić? Zakładając że to tylko to łożysko. I jeszcze jedno pytanie, rozumiem że na wałku sprzęgłowym są dwa łożyska, najczęściej sypie się te od strony sprzęgła?

milo - 10-10-2013, 15:34

Łysy88 napisał/a:
jeśli kupię łożysko wałka sprzęgłowego (wcześniej zamieszczałem link do allegro) to czy muszę coś jeszcze dokupić?

Uszczelniacz wałka sprzegłowego nalezy wymienic tak na świetego spokoju i zwróć uwage na podokowe trzymajaca łozysko czy przypadkiem nie jest wyrobiona :!:
Łysy88 napisał/a:
I jeszcze jedno pytanie, rozumiem że na wałku sprzęgłowym są dwa łożyska, najczęściej sypie się te od strony sprzęgła?

Zgadza sie.. tylko nie zapomnij o dystansach pod łozyska :!:

Owczar - 10-10-2013, 15:44

Łysy88 napisał/a:
jeszcze jedno pytanie, rozumiem że na wałku sprzęgłowym są dwa łożyska, najczęściej sypie się te od strony sprzęgła?


Ale wymienia się oba!!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group