To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI

Saqu - 05-03-2010, 15:49

A moc jaką ma ta cari? Przed liftem były wersje GLS, GLX napewno, EXE chyba nie było w silnikach 1.6 ale głowy sobie nie dam uciąć :P
Po liftingu owszem coś takiego mogło wystąpić, nawet chyba była wersja Di+D Sport czy coś takiego.
Drewno w środku to pewno sama okleina imitacyjna bo ori nie było takiego wyposażenia

tomaszj1985 - 05-03-2010, 17:53

103 KM. W ogłoszeniach też się spotkałem z tym oznaczeniem Sport 9 ale tylko w Anglii, w Polsce nie mogłem tego znaleźć) . Szczerze mówiąc niewiele ma z tym wspólnego.
Kris03 - 15-03-2010, 16:31

smiemka mam cari 1,8 gdi 1998 z przebiegiem 192 tys. jaki olej do niej zalac?? niewiem jaki byl lany wiec nie napisze.
mlun - 15-03-2010, 21:04

Jak nie wiesz co było lane to dla bezpieczeństwa bym najpierw zalał jakiegoś 10w40 a potem ewentualnie jak nie będzie go brał to można jakiś syntetyk zalać.
volve - 15-03-2010, 21:24

Ja mam takie pytanko: otóż niedawno zmieniałem olej(nie wiedziałem jaki wcześniej był zalany) i dałem Valvoline 10W40. Jednak popychacze zaczeły troszkę głośniej działać po tym zabiegu(ostatnio dolałem środka do ich wyciszenia Liquil Moil i jest lepiej). I teraz pytanie: czy przejść jednak na pełen syntetyk ? Oleju nie bierze tak na marginesie ;) I jeśli przechodzić to kiedy: przy następnej wymianie czy jak najszybciej ? No i co najlepiej wybrać wtedy, też Valvoline tylko syntetyk czy jednak coś innego ?

Aha, przebieg to 130 tys.

tomaszj1985 - 16-03-2010, 14:19

jednak zmieniłem na ten 15w 50 i teraz jestem w Polsce po tych 2tyś przebiegu na tym oleju silniczek zdecydowanie ucichł.

pozdrawiam :lol:

pszylepek - 20-03-2010, 11:19

A jam mam troszkę inne pytanko. Mam możliwość kupić bardzo okazyjnie olej od szwagra z Niemiec - SHELL HELIX VX 5W30 - półsyntetyczny taki jak ten:
http://www.allegro.pl/ite...5w30_1l_g4.html

Problem w tym, że olej jest z 2006r., jest w oryginalnym zaplombowanym opakowaniu ale czy 4 letni olej nadal zachowuje swoje właściwości ? I co sądzicie o tym oleju, w naszym kraju praktycznie jest niedostępny, a warto dodać że to półsyntetyk (synthetic technology).

dejman - 01-04-2010, 21:14

Witam,
Panowie doradźcie, przeglądam ten temat i jak nie wiedziałem tak nie wiem dalej :)

Moja Cari ma 190tys. Jak ja kupiłem miała Castrola 10w40. Ja zalałem ją Liqui Moly 10W40 i po jakichś 10tys wypiła mi 1litr. Przyszedł czas kolejnej wymiany i nie wiem czy dobrym rozwiązaniem będzie przejście na 5W czy skoro bierze olej to lepiej zostać przy 10W.

Polecaliście w tym temacie kilka oleji m.in.:
Elf Excelineum LDX 5W40
Mobil 1 Rally Formula 5W50
Motorex Profile G-DI 10W30
Shell Helix AH 10W30
Shell Helix Plus 10W40
oraz olej Valvoline choć nie dopatrzyłem się który konkretnie.

Co zalać tym razem?

Anonymous - 02-04-2010, 00:30

do silnika gdi z tego co wiem, powinien być lany półsyntetyk 5w30, wejdź na stronę millersa, mają tam taki olej:)
Saqu - 02-04-2010, 01:04

Do GDI z tego co mi wiadomo dedykowany jest pełen syntetyk ;)

Bastek77 napisał/a:
półsyntetyk 5w30

5w30 to nie jest czasem już syntetyk?

dejman - 02-04-2010, 08:45

Saqu napisał/a:
Do GDI z tego co mi wiadomo dedykowany jest pełen syntetyk ;)

A to że moja Cari podbiera sobie 1litr na 10 000 to gdy przejdę z półsyntetyku na syntetyk to nie spowoduje zwiększenie się jej apetytu na olej?

plecho1 - 02-04-2010, 09:20

dejman wymień uszczelniacze zaworów i lej 100% syntetyk.
dejman - 02-04-2010, 10:56

plecho1 napisał/a:
dejman wymień uszczelniacze zaworów

taka wymiana to mniej więcej jaki koszt może być?

Morfi - 02-04-2010, 11:26

co to jest zuzycie 1l na 10 tys km.
Takim czyms bym sie wogóle nie przejmował.
Masz zdrowiutki silnik.

pszylepek - 02-04-2010, 12:22

Wracając jeszcze do tematu lepkości oleju. W pełni syntetyczne oleje to na pewno grupa olei 0W oraz spora części olei 5W. O tym czy olej jest syntetyczny można przekonać się po opisie na opakowaniu: Full Synthetic, 100% Synthetic itp. to oleje w pełni syntetyczne, Synthetic performance, synthetic technology itp. to oleje WYKONANE w technologii syntetycznej, jednak w istocie są to oleje półsyntetyczne.
Warto jednak pamiętać, że technologia produkcji oleju w czasie gdy powstawała konstrukcja GDI była trochę inna i coś, co wtedy było wysokiej jakości olejem dziś jest dostępne jako zwyczajny olej, co jest naturalnym zjawiskiem . Dlatego warto dobrać olej z głową, czasem lepiej wydać na olej 130 zł zamiast np. 200 a za pozostałe pieniądze kupić np. lepszej jakości filtry. A już na pewno na zdrowie silnikowi nie wyjdzie ciągłe "poszukiwanie" właściwego oleju i wlewanie za każdym razem czegoś innego.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group