Nasze Miśki - Black DEVIL...
Owczar - 30-05-2011, 08:34
Spawanie z wymianą zaworow i planowaniem 700zl.
Naprawiam, bo silnik jest jeszcze w dobrej kondycji. Mialem juz kupione oryginalne czesci do zalozenia glowicy i wole sprzedac calosc niz kawalek po kawalku
Bartek - 30-05-2011, 10:33
Cytat: | - modyfikacja tylnej łapy |
Dam Ci ori z przedliftowego automatu - powinna być p&p
Owczar - 30-05-2011, 10:41
A obudowa skrzyni nie różni się? Chociaż wygląda, że nie, bo na tej poliftowej jest nawet miejsce na filtr...
Owczar - 30-05-2011, 10:56
Tak w ogóle, to chciałem podziękować Bartkowi
Twoje uwagi były niezwykle pomocne na każdym etapie prac. Zresztą gdyby nie Ty, to pewnie bym się nie skusił na tę operację
Bartek - 30-05-2011, 12:49
Obudowa skrzyń F4A4xxxxx jest identyczna wszędzie (lub prawie wszędzie - w Wagonie ma dodatkowe ucho, które musiałem dorobić wkładając skrzynię z Galanta.....)
Podziękujesz jak skończysz
Owczar - 30-05-2011, 13:10
Bartek napisał/a: | Obudowa skrzyń F4A4xxxxx jest identyczna wszędzie (lub prawie wszędzie - w Wagonie ma dodatkowe ucho, które musiałem dorobić wkładając skrzynię z Galanta.....) |
To w takim razie chętnie bym się dogadał w sprawie tego mocowania, bo jednak co oryginał, to oryginał
Bartek napisał/a: | Podziękujesz jak skończysz |
Wtedy podziękuję osobiście na spocie Skończyć muszę, żeby tylko cierpliwości nie zabrakło Tak naprawdę to póki co spędziłem przy aucie 4 dni łącznie no i brat trochę na tygodniu działał, ale myślę, że jak na ten czas to postęp nie jest zły
Owczar - 05-06-2011, 23:51
Zmagań dzień szósty i niestety jestem troszkę zmęczony tym swapem.
Najwięcej problemu jest z elektryką, tak jak się obawiałem :/
W weekend udało mi się zrobić następujące rzeczy:
- montaż łapy do silnika, pasuje idealnie z diesla, jej dokręcanie to katorga, szczególnie od góry.
- dopasowanie przewodów od sprężarki
- wspawanie sond do kolektorów i wydechu (to mnie troszkę zablokowało bo nie mogłem zastać goscia co miał mi pospawać), ale na szczęście sondy są już na swoim miejscu. Z przodu niestety jest troszkę za bardzo poziomo i utrudnia montaż chłodnicy z wentylatorem, ale osobno daje radę. To, a nie inne miejsce, bo był dobry dostęp do spawania i analizuje spalny ze wszystkich 3 cylindrów. Z wydecehm już nie było problemów. Dziury w osłonach zrobione i wszystko skręcone
- podłączenie wiązki elektrycznej silnika
- przykręcenie kolektora dolotowego wraz ze wszystkimi elementami zamocowanymi do niego
- przygotowanie wiązki w kabinie z poduszkami do sprawdzenia poprawności
W tym momencie wyszedł straszny zonk. Po włączeniu zapłonu pojawiła się kontrolka poziomu oleju, abs, otwarcia drzwi, ciśnienia oleju i poziomu oleju,a także rezerwa, mimo tego, że paliwa cały bak. Zamieniłem wiązkę zegarów na te od diesla. Tutaj zaświeciła się SRS, ciśnienia oleju, ładowania, rezerwa, otwarcia drzwi i jakaś jeszcze. Okazuje się, że piny w etacs zupełnie nie trafiają w kostkę wiązki zegarowej. Dodatkowo jest problem z propagacją zasilania ECU.
Czeka mnie wydrukowanie rozpiski pinów ECU, rozpiski zegarów i skombinowanie rozpiski etacs w moim TD (muszę się uśmiechnąć do Bartka ). Będę PIN po pinie lokalizował i przekładał, tak by uzyskać wszystkie kontrolki prawidłowo.
Mogę się domyślać, które kontrolki biegną z wiązki kabinowej, a które z silnika i szukać w odpowiednich miejscach. Wszystko do zrobienia, ale czasu trochę zejdzie.
Dodatkowo muszę zapewnić ECU wszystkie sygnały z wiązki kabinowej. Będę przeglądał i czytał, bo w zasadzie poza zasilaniem nie wiem czy coś jeszcze bierze z tej wiązki. Oddaje zasilanie pompki paliwa i komunikuje się z immo, ale te sprawę już przełożyłem tak jak powinna być.
Z mechanicznych rzeczy pozostąło puszczenie miedzianego przewodu do podciśnienia w zbiorniku, spuszczenie paliwa, zainstalowanie pompki, przykręcenie wydechu do kolektorów i rury zamiast kata. Wydech zostaje póki co mój. Zobaczę czy nie będzie hałasował. W dieslu tylko syczał, nie wiem jak będzie w benzynie, ale widać, że jest solidnie zrobiony
Wszyc - 06-06-2011, 00:07
Owczar napisał/a: | i niestety jestem troszkę zmęczony tym swapem. |
Owczar - 06-06-2011, 00:17
Gdybym robił to na miejscu to byłoby inaczej, a tak muszę jeździć i robić tylko w weekendy :/
Właśnie sprawdziłem i ECU gada jeszcze z klimą, a poza tym jest zasilany chyba w 5 miejscach. W 2 ma stałe napięcie, a w trzech, czy czterech po stacyjce. Będę musiał to wydrukować, ale jak odpocząłem troszkę to żarówa się zaświeciła i jest nadzieja, że silnik zagada W zasadzie innej opcji nie przewiduję
Kontrolki to raczej banał.. A tak przy okazji, ma ktoś zdjęcie zegarów HC z kontrolkami po włączeniu zapłonu?
Anonymous - 06-06-2011, 01:32
Owczar napisał/a: | A tak przy okazji, ma ktoś zdjęcie zegarów HC z kontrolkami po włączeniu zapłonu? |
http://www.youtube.com/watch?v=L7iIoyF_9Zg
film klubowego kolegi KamilR10
Krzyzak - 06-06-2011, 06:30
Marcin - rób póki możesz... bo potem niestety brak czasu popsuje wszystkie plany...
wiem, jak jest u mnie - chętnie bym zrobił to i owo, ale kompletnie brakuje mi czasu
Psikus - 06-06-2011, 21:39
Owczar, a nie dało się przełożyć całej instalacji z angola?oczywiście odpowiednio ja modyfikując do wersji LHD
Owczar - 06-06-2011, 21:51
No właśnie, gdybym chciał przełożyć instalkę z angola to całą, łącznie z tą w błotniku, w progach, ABS itd. Masa roboty, zdejmowanie błotnika, a najgorsza pompa ABS, którą też bym musiał przełożyć, a przy tym modyfikować przewody hamulcowe. Postanowiłem iść tą drogą, czy dobrze to się okaże...
Wiązka od angola też wymagałaby pewnych przeróbek. Teraz mam w zasadzie sprawną całą elektrykę jeśli chodzi o światła itd. Jedynie te długie i kierunki coś nie działają, ale z tym dojdę co i jak bo mam pewne podejrzenia co jest winne
Krzyzak napisał/a: | wiem, jak jest u mnie - chętnie bym zrobił to i owo, ale kompletnie brakuje mi czasu |
Ja już go nie mam :/ Mnóstwo spraw na głowie, a w weekendy nawet odpocząć nie mogę. Gdybym go miał pod domem to dzień po dniu po pracy bym grzebał. A tak muszę specjalnie jechać i wracać w niedziele...
Tomek - 06-06-2011, 22:20
Owczar napisał/a: | zdejmowanie błotnika |
ale żeś wymyślił
przy modzie który robisz zdjęcie błotnika to jak splunięcie
no, ale co do reszty to się w 100% zgadzam, podziwiam Cie, ze ci sie chciało
ja choć mam straszną ochote, to nawet nie moge sie zabrac za SWAP M/T na A/T,
choc bylem juz raz blisko zakupu samochodu na swap (konkretnie twojego srebrnego, jak stał na allegro)
Owczar - 06-06-2011, 22:33
Cytat: | ale żeś wymyślił
przy modzie który robisz zdjęcie błotnika to jak splunięcie |
W sumie tak, bo zderzak i tak muszę zdjąć żeby wymienić prawy, ale to jednak było raczej wiecej pracy niż dopasowanie tej.
SWAP z MT na AT to byłoby niewiele mniej pracy niż przy moim....
|
|
|