To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Black DEVIL...

Owczar - 30-05-2011, 08:34

Spawanie z wymianą zaworow i planowaniem 700zl.

Naprawiam, bo silnik jest jeszcze w dobrej kondycji. Mialem juz kupione oryginalne czesci do zalozenia glowicy i wole sprzedac calosc niz kawalek po kawalku ;)

Bartek - 30-05-2011, 10:33

Cytat:
- modyfikacja tylnej łapy


Dam Ci ori z przedliftowego automatu - powinna być p&p

Owczar - 30-05-2011, 10:41

A obudowa skrzyni nie różni się? Chociaż wygląda, że nie, bo na tej poliftowej jest nawet miejsce na filtr...
Owczar - 30-05-2011, 10:56

Tak w ogóle, to chciałem podziękować Bartkowi :)

Twoje uwagi były niezwykle pomocne na każdym etapie prac. Zresztą gdyby nie Ty, to pewnie bym się nie skusił na tę operację :)

Bartek - 30-05-2011, 12:49

Obudowa skrzyń F4A4xxxxx jest identyczna wszędzie (lub prawie wszędzie - w Wagonie ma dodatkowe ucho, które musiałem dorobić wkładając skrzynię z Galanta.....)

Podziękujesz jak skończysz :D

Owczar - 30-05-2011, 13:10

Bartek napisał/a:
Obudowa skrzyń F4A4xxxxx jest identyczna wszędzie (lub prawie wszędzie - w Wagonie ma dodatkowe ucho, które musiałem dorobić wkładając skrzynię z Galanta.....)


To w takim razie chętnie bym się dogadał w sprawie tego mocowania, bo jednak co oryginał, to oryginał ;)

Bartek napisał/a:
Podziękujesz jak skończysz :D


Wtedy podziękuję osobiście na spocie :) Skończyć muszę, żeby tylko cierpliwości nie zabrakło :D Tak naprawdę to póki co spędziłem przy aucie 4 dni łącznie no i brat trochę na tygodniu działał, ale myślę, że jak na ten czas to postęp nie jest zły ;)

Owczar - 05-06-2011, 23:51

Zmagań dzień szósty i niestety jestem troszkę zmęczony tym swapem.

Najwięcej problemu jest z elektryką, tak jak się obawiałem :/

W weekend udało mi się zrobić następujące rzeczy:
- montaż łapy do silnika, pasuje idealnie z diesla, jej dokręcanie to katorga, szczególnie od góry.
- dopasowanie przewodów od sprężarki
- wspawanie sond do kolektorów i wydechu (to mnie troszkę zablokowało bo nie mogłem zastać goscia co miał mi pospawać), ale na szczęście sondy są już na swoim miejscu. Z przodu niestety jest troszkę za bardzo poziomo i utrudnia montaż chłodnicy z wentylatorem, ale osobno daje radę. To, a nie inne miejsce, bo był dobry dostęp do spawania i analizuje spalny ze wszystkich 3 cylindrów. Z wydecehm już nie było problemów. Dziury w osłonach zrobione i wszystko skręcone
- podłączenie wiązki elektrycznej silnika
- przykręcenie kolektora dolotowego wraz ze wszystkimi elementami zamocowanymi do niego
- przygotowanie wiązki w kabinie z poduszkami do sprawdzenia poprawności

W tym momencie wyszedł straszny zonk. Po włączeniu zapłonu pojawiła się kontrolka poziomu oleju, abs, otwarcia drzwi, ciśnienia oleju i poziomu oleju,a także rezerwa, mimo tego, że paliwa cały bak. Zamieniłem wiązkę zegarów na te od diesla. Tutaj zaświeciła się SRS, ciśnienia oleju, ładowania, rezerwa, otwarcia drzwi i jakaś jeszcze. Okazuje się, że piny w etacs zupełnie nie trafiają w kostkę wiązki zegarowej. Dodatkowo jest problem z propagacją zasilania ECU.
Czeka mnie wydrukowanie rozpiski pinów ECU, rozpiski zegarów i skombinowanie rozpiski etacs w moim TD (muszę się uśmiechnąć do Bartka ;) ). Będę PIN po pinie lokalizował i przekładał, tak by uzyskać wszystkie kontrolki prawidłowo.
Mogę się domyślać, które kontrolki biegną z wiązki kabinowej, a które z silnika i szukać w odpowiednich miejscach. Wszystko do zrobienia, ale czasu trochę zejdzie.
Dodatkowo muszę zapewnić ECU wszystkie sygnały z wiązki kabinowej. Będę przeglądał i czytał, bo w zasadzie poza zasilaniem nie wiem czy coś jeszcze bierze z tej wiązki. Oddaje zasilanie pompki paliwa i komunikuje się z immo, ale te sprawę już przełożyłem tak jak powinna być.

Z mechanicznych rzeczy pozostąło puszczenie miedzianego przewodu do podciśnienia w zbiorniku, spuszczenie paliwa, zainstalowanie pompki, przykręcenie wydechu do kolektorów i rury zamiast kata. Wydech zostaje póki co mój. Zobaczę czy nie będzie hałasował. W dieslu tylko syczał, nie wiem jak będzie w benzynie, ale widać, że jest solidnie zrobiony ;)

Wszyc - 06-06-2011, 00:07

Owczar napisał/a:
i niestety jestem troszkę zmęczony tym swapem.


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Owczar - 06-06-2011, 00:17

Gdybym robił to na miejscu to byłoby inaczej, a tak muszę jeździć i robić tylko w weekendy :/

Właśnie sprawdziłem i ECU gada jeszcze z klimą, a poza tym jest zasilany chyba w 5 miejscach. W 2 ma stałe napięcie, a w trzech, czy czterech po stacyjce. Będę musiał to wydrukować, ale jak odpocząłem troszkę to żarówa się zaświeciła i jest nadzieja, że silnik zagada ;) W zasadzie innej opcji nie przewiduję :)

Kontrolki to raczej banał.. A tak przy okazji, ma ktoś zdjęcie zegarów HC z kontrolkami po włączeniu zapłonu?

Anonymous - 06-06-2011, 01:32

Owczar napisał/a:
A tak przy okazji, ma ktoś zdjęcie zegarów HC z kontrolkami po włączeniu zapłonu?


http://www.youtube.com/watch?v=L7iIoyF_9Zg

film klubowego kolegi KamilR10

Krzyzak - 06-06-2011, 06:30

Marcin - rób póki możesz... bo potem niestety brak czasu popsuje wszystkie plany...
wiem, jak jest u mnie - chętnie bym zrobił to i owo, ale kompletnie brakuje mi czasu

Psikus - 06-06-2011, 21:39

Owczar, a nie dało się przełożyć całej instalacji z angola?oczywiście odpowiednio ja modyfikując do wersji LHD
Owczar - 06-06-2011, 21:51

No właśnie, gdybym chciał przełożyć instalkę z angola to całą, łącznie z tą w błotniku, w progach, ABS itd. Masa roboty, zdejmowanie błotnika, a najgorsza pompa ABS, którą też bym musiał przełożyć, a przy tym modyfikować przewody hamulcowe. Postanowiłem iść tą drogą, czy dobrze to się okaże...
Wiązka od angola też wymagałaby pewnych przeróbek. Teraz mam w zasadzie sprawną całą elektrykę jeśli chodzi o światła itd. Jedynie te długie i kierunki coś nie działają, ale z tym dojdę co i jak bo mam pewne podejrzenia co jest winne ;)

Krzyzak napisał/a:
wiem, jak jest u mnie - chętnie bym zrobił to i owo, ale kompletnie brakuje mi czasu


Ja już go nie mam :/ Mnóstwo spraw na głowie, a w weekendy nawet odpocząć nie mogę. Gdybym go miał pod domem to dzień po dniu po pracy bym grzebał. A tak muszę specjalnie jechać i wracać w niedziele...

Tomek - 06-06-2011, 22:20

Owczar napisał/a:
zdejmowanie błotnika


ale żeś wymyślił
przy modzie który robisz zdjęcie błotnika to jak splunięcie

no, ale co do reszty to się w 100% zgadzam, podziwiam Cie, ze ci sie chciało
ja choć mam straszną ochote, to nawet nie moge sie zabrac za SWAP M/T na A/T,
choc bylem juz raz blisko zakupu samochodu na swap (konkretnie twojego srebrnego, jak stał na allegro)

Owczar - 06-06-2011, 22:33

Cytat:
ale żeś wymyślił
przy modzie który robisz zdjęcie błotnika to jak splunięcie


W sumie tak, bo zderzak i tak muszę zdjąć żeby wymienić prawy, ale to jednak było raczej wiecej pracy niż dopasowanie tej.

SWAP z MT na AT to byłoby niewiele mniej pracy niż przy moim....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group