To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Płyn chłodzący silnik

pawelek32 - 18-03-2022, 09:41

Hej.
Co może być przyczyną pojawienia się nagłego stukania w tylnym zawieszeniu?
Podczas jazdy po nierównościach słychać jakby coś podskakiwało w bagażniku.
Wybrałem wszystko z bagażnika, łącznie z kołem dojazdowym i jest tak samo.
Jak będę miał pomocnika to usiądę z tyłu rozłożę siedzenie i spróbuje lepiej zdiagnozować skąd te stuki.
Auto ma 121 tyś przebiegu i zmienione tylko przednie amortyzatory, reszta nie ruszana.

Sushi - 18-03-2022, 11:19

Łącznik stabilizatora albo same gumy. U mnie wystarczyło wymienić gumy i mało, że nie ma stuków to auto lepiej się prowadzi, jest sztywniejsze na zakrętach.
pawelek32 - 18-03-2022, 13:08

Sushi napisał/a:
Łącznik stabilizatora albo same gumy. U mnie wystarczyło wymienić gumy i mało, że nie ma stuków to auto lepiej się prowadzi, jest sztywniejsze na zakrętach.


Dzięki za info.
Na dniach pojadę na wymianę przednich, zardzewiałych sanek to mechanik będzie wiedział gdzie szukać.
Dużo roboty, żeby to wymienić?

ramzes1508 - 20-04-2022, 09:14

Koledzy mam takie pytanko. Posiadam Lancera 1,6 z 2013 roku wersja sedan. Lancer ten nie posiada tylnego dtązka stabilizatora/ani gum ani łączników? Czy te nowsze wersje miały zmienione zawieszenie tylne?
ugh1978 - 28-04-2022, 21:30

Lancer Sportback 2010
Przyznam szczerze już zaczyna mnie [edit] stuk z przodu. Szarpaki-nic, osobisty pobyt pod spodem i łyżkowanie każdego elementu, gumy, szarpanie we wszystkie możliwe strony- JEST!!! , wyczułem mały luz na lewej ośce napędowej. Właśnie zmarznięty wróciłem z garażu, ...wymieniłem i dupa. Pozostają jeszcze gumy na drążku stabilizatora, kupiłem dwa rozmiary nawet ponieważ dostępne są 20 i 21mm średnicy ale czy takie gumy realnie odpowiedzialne są za metaliczny stuk...? Na kierownicy nie wyczuwam żadnego luzu. Klocki? Próbowałem na chamskiej kostce ciągnąć z lewą nogą na hamulcu, stuk nie ustal. Zmieniłem górne mocowanie amora z lewej bo tam wydaje się być źródło dźwięków. Ktoś coś? Może jest wśród nas magik który temat namierzył i podpowie jak raz na zawsze pozbyć się tej kupy. Stuk występuje tylko na drobnych poprzecznych nierównościach. Większe dziury zawieszenie wybiera bezbłędnie. Pomocy plz bo w słuchawkach podróżować nie można podobno..

Uwex - 29-04-2022, 08:04

Nic nie piszesz o łączniku stabilizatora .
Piskosz - 29-04-2022, 13:36

Witam Panstwa,
wypytywalem ziomkow z innego dzialu az okazalo sie ze pytam nie tam gdzie trzeba i odeslali mnie tutaj.
Chodzi o plyny chlodnicze do Lancera. Ostatnio zauwazylem ze poziom tego plynu jest ponizej poziomu Low w zbiorniku wyrownawczym i postanowilem go wymienic po 5 latach i 134 000 km ze wzgledu na to ze z uslug ASO zaprzestalem korzystac po 2 partackich i zaklamanych serwisach. Nie wiadomo jaki byl to plyn itd zeby dolac wiec stwierdzilem ze wymienie caly.
Auto 1,6 Mivec ClearTec, 117KM CY1A, silnik chyba 4A92
Wyslalem mechanikowi caly opis z manuala jaki ma byc plyn. Czyli ze na bazie glikolu etylenowego, z hybrydowo organiczna technologia kwasowa, bez amin(ów), boranow, krzemianow i azotyn(ów).
Mechanik konsultowal sie w sklepie jaki plyn wybrac i gosc sprzedal mu Revanol HJC FL22 i taki mi wlali nowy.
Mechanik oddal mi reszte plynu i postanowilem sobie o nim poczytac. Baza glikolu etylenowego sie zgadza i tak samo w opisie jest bez amin i krzemianow ale nie ma wzmianki o braku boranow i azotynow. Znalazlem na stronie producenta inny plyn Revanol OTC Protect C12+ ktory w opisie odpowiada specyfikacji Mitsubishowskich Dia Queen Long Life ale w opisie tego plynu jest na bazie glikolu monoetylenowego i nie posiada krzemianow, boranow i azotanow ale z kolei nie ma wzmianki o aminach. Wiec specyfikacja nie do konca sie zgadza.
Teraz troche obawiam sie o korozje lub odkladanie osadow w ukladzie chlodzenia w Lancerku i nie wiem czy zmienic niedawno wymieniony plyn na ten drugi?
Pisalem z producentem tych plynow to napisali mi ze zalecaja niezwloczna wymiane HJC na C12+ bo ten drugi odpowiada specyfikacji Mitsu. Ale zapytalem ich czy sa w stanie podac mi sklady obydwu plynow zebym mogl porownac i czekam na odpowiedz.
Myslicie ze moze sie cos stac? Czy lepiej wyrzygac znowu 300 zeta i wymienic plyn?
Dodam ze ten HJC to jest Hybrid Japanese Coolant a ten drugi Organic Technology Coolant. Jeden i drugi po czesci spelniaja wymogi Mitsu ale ten drugi C12+ jest rekomendowany przez revanol jako zamiennik tego Dia Quesn Long Life.
I nie wiem co robic. Pomozcie cos? Bac sie usterek ze strony chlodzenia z tym plynem HJC czy raczej bedzie dobrze?

radioactive - 26-05-2022, 11:04

Dwa posty wyżej ugh1978 podobnie opisuje słyszalne stuki w przednim zawieszeniu, sugeruje elementy mocowania amortyzatorów... Mam podobne odczucia, irytacja sięga zenitu, dlatego opiszę swój samochód (kupiłem go 2 miesiące temu i rozkładam ręce, w 20-letnim Mondeo zawieszenie było bez porównania lepsze-ciche).

Tylne amortyzatory miały 49% i 31% (przednie mają 67 i 65%). Ponieważ widoczny był wyciek na tym najsłabszym i głucho się tłukł wymieniłem tylne amorki . Niestety nadal dziwne hałasy dobiegają z przedniego zawieszenia, zwłaszcza przy pokonywaniu nierówności jak na kostce brukowej, spowalniaczach drogowych, jak i na prostej drodze jak koło najedzie w małą koleinę lub nierówność. Odgłos stuku i lekkie drganie przenosi się na układ kierowniczy (tylko w momencie stuknięcia) i jest wyczuwalne na kierownicy. Na dwóch stacjach kontroli sprawdziłem, nie wykryto żadnych luzów, wytrzepano samochód porządnie i nie usłyszałem tych dźwięków. Po podniesieniu auta na podnośnik także nic nie znaleziono poza lekkim luzem jednego zacisku hamulcowego. Wymieniłem przednie i tylne gumy łącznika stabilizatora, bez efektów. Próba bujania samochodu na boki na postoju oraz jazda z gwałtowną zmianą kierunku jazdy z jednej na drugą stronę nie wyzwalają stuków. Ciężko to moje odczucie z jazdy opisać, jakby koła „pływały” po najechaniu na nierówności (jakby jedno koło chciało wybrać inny tor jazdy, jakby nie były trwale sprzężone ze sobą). Natomiast stuk po najechaniu na drogowy zwalniacz i stuk po zjeżdżaniu z niego sugeruje jakiś luz wzdłużny (tuleje wahacza ?), oczywiście skrzypienie i trzeszczenie też jest (ale jak widzę to jest powszechne).

Użytkownik Unifil930 walczył długo ze znalezieniem przyczyny stuków, którą okazała się przekładnia kierownicza, ale tak się zastanawiam czy jeśli byłyby luzy w maglownicy to, czy wyczuwalne by to było podczas kręcenia kierownicą ? Generalnie przy jeździe i na postoju kręcąc kierownicą nie wczuwam żadnego luzu na kierownicy.

Czy są jeszcze jakieś podejrzane elementy ?

W końcu namierzone, po półtora roku!
Na przeglądzie, sprawę postawiłem tak, że jak nie znajdziemy przyczyny stuków to nie wyjerzdzam :) Po wnikliwym nasłuchiwaniu, dopiero przy bujaniu na boki autem udało się wytypować przedni łącznik stabilizatora (na szarpakach nie dało się tego usłyszeć). Widocznie trzeba było trochę poczekać jak bardziej wybije się łącznik...

Hishi - 18-06-2022, 20:47

radioactive napisał/a:
Czy są jeszcze jakieś podejrzane elementy ?
Tydzień temu miałem podobny problem (dochodzące z przodu różne puki, stuki itp). Wymienili łączniki stabilizatorów i wszystko ucichło. Tak więc przyczyn może być wiele.
CB4W_00 - 02-09-2022, 23:18

Temat jest o płynie, przeczytałem kilka stron w nadziei że czegoś ciekawego się dowiem a tu dupa kilkadziesiąt stron farmazonów o stukach pukach i skrzypieniu.

Jakie stosujecie sprawdzone zamienniki dla Diaqueen Long Life coolant od mitsubishi ?

apikus - 03-09-2022, 08:41

Borygo.
Fred.X - 03-09-2022, 17:49

Prestone, albo Borygo
kuba!!! - 04-09-2022, 21:31

G12 według specyfikacji VW będzie ok. Może to być każdy płyn spełniający ta normę, ja w CS mam teraz płyn od K2
CB4W_00 - 04-09-2022, 21:55

Kupiłem G12+ z shella i wg opisu jest to płyn typu OAT. Z tego co się orientuję Diaqueen LLC od mitsubishi to płyn HOAT.
Pewnie różnicy i tak nie zauważę ale zastanawia mnie wpływ tych nowych płynów na chłodnicę i nagrzewnicę.

radioactive - 18-11-2023, 10:19

Faktycznie w tym wątku są dwa tematy płyn oraz niepokojące hałasy z zawieszenia. Czy admin może to przenieść w odpowiednie miejsce? Ułatwiłoby to wyszukiwanie po tematach.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group