To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Jak wino...

fj_mike - 08-03-2012, 21:00

deejay napisał/a:
polecam tylko markowe silikony np REINZ

no właśnie poszło na uszczelkę REINZ ;)


Generalnie było bardzo czysto. Zastanawiam się po kiego wybierać jakieś cudaczne oleje, wystarczy tanie 5w40 wymienione co 10k i masz spokój ;)

W tym tygodniu kupiłem Millers Oil 5w40 za 169zł 5l. Nie HC.

Hugo - 09-03-2012, 08:11

kochajj napisał/a:
magia...
No właśnie :mrgreen:
sveno - 10-03-2012, 01:54

spać mi nie daje ten olej :) zastanawiam się czy 5W30 to nie za mało biorąc pod uwagę plany wakacyjne (upalna Hiszpania) skłaniałbym się ku temu: http://allegro.pl/mobil-r...2173118254.html 5W50 cena ok no i nie Hydrocrack, co o tym myślicie?

jeszcze jedno: czy płukankę silnika można/trzeba/nie powinno się robić przy każdej wymianie oleju?

m6riano - 10-03-2012, 07:43

sveno napisał/a:
czy płukankę silnika można/trzeba/nie powinno się robić przy każdej wymianie oleju?

wydaje mi sie że jeśli zmieniasz olej(np.10w40) na olej z innymi parametrami(np.5w40) to należałoby....

Tomek - 10-03-2012, 08:59

Ja plukanie robie zawsze. I zawsze splywa syf
fj_mike - 10-03-2012, 17:36

sveno napisał/a:

jeszcze jedno: czy płukankę silnika można/trzeba/nie powinno się robić przy każdej wymianie oleju?

Także robię każdorazowo :wink: Popychacze milczą :mrgreen:

wojzi - 10-03-2012, 18:51

To ja się spytam, bo się nie znam. Słyszałem, że lepiej nie płukać, bo się może coś rozszczelnić. Prawda to czy mit?

Poprzednio płukanki nie robiłem i też popychacze milczą.

fj_mike - 10-03-2012, 19:05

wojzi napisał/a:
Prawda to czy mit?

Jeżeli mówimy o 6A13 to zapewne mit :wink:

Mare - 11-03-2012, 10:58

wojzi napisał/a:
Słyszałem, że lepiej nie płukać, bo się może coś rozszczelnić. Prawda to czy mit?


To zależy czy uszczelniają go uszczelki czy syf ^^

sveno - 16-03-2012, 19:23

Jako że Galant stoi i czeka na wymianę oleju wziąłem się za wybebeszanie deski celem naprawienia podświetleń przycisków. Była tragedia, bo ze wszystkich żarówek użytych do podświetlenia w całej desce działała tylko jedna: w klimatroniku po prawej stronie :)
Dość miałem szukania przycisków w nocy, więc zaledowałem :) Mała rzecz a jak cieszy :) nawet nie zdajecie sobie sprawy :P Oto efekty:



Tu wszystko świeci cacy :) na regulacje świateł dałem 2 diody 3mm i spiłowałem im bańki pilnikiem do paznokci żeby lepiej rozproszyć światło, efekt przerósł moje oczekiwania :)

W klimatroniku z lewej strony dałem diodę 5mm a z prawej 3mm, różnica jest znaczna trzeba prawą wymienić na 5mm, zaledowane także przyciski od awaryjnych i tempomatu:


No i jeszcze przycisk podgrzewanych foteli, ten nie wiedzieć czemu świeci za mocno-oświetla pół kabiny a to tylko 2 diody 3mm na 3V z opornikami 2kOhm:



Tu pogląd na całość:



Cała operacja przebiegła bez większych strat: spaliłem tylko jeden bezpiecznik 10A :)
Ponadto dzięki Tomek84 na swoje miejsce wrócił fabryczny zegarek, zimne luty załatwione i działa jak trzeba, pozbyłem się przy okazji ściemniania po zapaleniu świateł zarówno w zegarku jak i klimatroniku. W planach zmiana koloru podświetlenia przycisków radia na biały. Wiąże się to z wlutowaniem diód SMD o wymiarach nie większych niż 1mmx0.5mm co jest trudne, ale jedną już zrobiłem (prawy górny róg panelu) i jest to wykonalne :)

Tomek - 16-03-2012, 19:37

wszystko pięknie
podświetlenie podgrzewania foteli rzeczywiście za bardzo świeci
ale ostatnie zdjęcie, to żeś chyba tym pilnikiem do paznokci robił, nie?

powiedz jeszcze - do awaryjnych wrzucałeś też diodę??
i po co lutowałeś opornik?? miałeś diody 12V??
nawet przy 12V trzeba lutować?? nie wytrzyma tych 14V??

sveno - 16-03-2012, 19:46

tomek84 napisał/a:
ale ostatnie zdjęcie, to żeś chyba tym pilnikiem do paznokci robił, nie?
tym samym aparatem co wszystkie, ale coś mi się już ręka zatrzęsła :)
tomek84 napisał/a:
powiedz jeszcze - do awaryjnych wrzucałeś też diodę??

tak, tam jest najgorzej bo najmniej miejsca, ale udało się zmieścić diodę 3mm z rezystorem :)
tomek84 napisał/a:
i po co lutowałeś opornik?? miałeś diody 12V??
po to, że wszystkie diody miałem na 3V
tomek84 napisał/a:
nawet przy 12V trzeba lutować?? nie wytrzyma tych 14V??
przy diodach 12V podobno nie trzeba lutować oporników (zapytaj M6riano :) ) ale jest duże prawdopodobieństwo, że padną po pewnym czasie bo tak jak napisałeś w aucie jest 14V a nawet 14.5V zresztą jesteś po wydziale elektronicznym to co ja Ci będę tłumaczył :P
ja chciałem, żeby było trwale i niezawodnie dlatego dałem diody 3V i oporniki 2kOhm i wiem, że będą świeciły do końca życia Galanta :D

Jogurt - 16-03-2012, 20:07

sveno napisał/a:
pozbyłem się przy okazji ściemniania po zapaleniu świateł zarówno w zegarku jak i klimatroniku.
sveno, który kabel w klimatroniku odpowiada za ściemnianie ?
sveno - 16-03-2012, 20:18

Jogurt, to niestety nie jest aż tak łatwe jak w przypadku zegarka, że tnie się kabel :) trzeba rozebrać panel i przeciąć odpowiednią ścieżkę. Co i jak opisał Owczar tutaj: http://forum.mitsumaniaki...p=498272#498272
m6riano - 17-03-2012, 19:01

sveno napisał/a:
ja chciałem, żeby było trwale i niezawodnie dlatego dałem diody 3V i oporniki 2kOhm i wiem, że będą świeciły do końca życia Galanta :D

czcze przechwałki...;-)
oby ci świeciły...ale jakiej mocy dałeś oporniki? 1/8 czy 1/4 wata?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group