Nasze Miśki - Jak wino...
fj_mike - 08-03-2012, 21:00
deejay napisał/a: | polecam tylko markowe silikony np REINZ |
no właśnie poszło na uszczelkę REINZ

Generalnie było bardzo czysto. Zastanawiam się po kiego wybierać jakieś cudaczne oleje, wystarczy tanie 5w40 wymienione co 10k i masz spokój
W tym tygodniu kupiłem Millers Oil 5w40 za 169zł 5l. Nie HC.
Hugo - 09-03-2012, 08:11
kochajj napisał/a: | magia... | No właśnie
sveno - 10-03-2012, 01:54
spać mi nie daje ten olej zastanawiam się czy 5W30 to nie za mało biorąc pod uwagę plany wakacyjne (upalna Hiszpania) skłaniałbym się ku temu: http://allegro.pl/mobil-r...2173118254.html 5W50 cena ok no i nie Hydrocrack, co o tym myślicie?
jeszcze jedno: czy płukankę silnika można/trzeba/nie powinno się robić przy każdej wymianie oleju?
m6riano - 10-03-2012, 07:43
sveno napisał/a: | czy płukankę silnika można/trzeba/nie powinno się robić przy każdej wymianie oleju? |
wydaje mi sie że jeśli zmieniasz olej(np.10w40) na olej z innymi parametrami(np.5w40) to należałoby....
Tomek - 10-03-2012, 08:59
Ja plukanie robie zawsze. I zawsze splywa syf
fj_mike - 10-03-2012, 17:36
sveno napisał/a: |
jeszcze jedno: czy płukankę silnika można/trzeba/nie powinno się robić przy każdej wymianie oleju? |
Także robię każdorazowo Popychacze milczą
wojzi - 10-03-2012, 18:51
To ja się spytam, bo się nie znam. Słyszałem, że lepiej nie płukać, bo się może coś rozszczelnić. Prawda to czy mit?
Poprzednio płukanki nie robiłem i też popychacze milczą.
fj_mike - 10-03-2012, 19:05
wojzi napisał/a: | Prawda to czy mit? |
Jeżeli mówimy o 6A13 to zapewne mit
Mare - 11-03-2012, 10:58
wojzi napisał/a: | Słyszałem, że lepiej nie płukać, bo się może coś rozszczelnić. Prawda to czy mit? |
To zależy czy uszczelniają go uszczelki czy syf ^^
sveno - 16-03-2012, 19:23
Jako że Galant stoi i czeka na wymianę oleju wziąłem się za wybebeszanie deski celem naprawienia podświetleń przycisków. Była tragedia, bo ze wszystkich żarówek użytych do podświetlenia w całej desce działała tylko jedna: w klimatroniku po prawej stronie
Dość miałem szukania przycisków w nocy, więc zaledowałem Mała rzecz a jak cieszy nawet nie zdajecie sobie sprawy Oto efekty:
Tu wszystko świeci cacy na regulacje świateł dałem 2 diody 3mm i spiłowałem im bańki pilnikiem do paznokci żeby lepiej rozproszyć światło, efekt przerósł moje oczekiwania
W klimatroniku z lewej strony dałem diodę 5mm a z prawej 3mm, różnica jest znaczna trzeba prawą wymienić na 5mm, zaledowane także przyciski od awaryjnych i tempomatu:
No i jeszcze przycisk podgrzewanych foteli, ten nie wiedzieć czemu świeci za mocno-oświetla pół kabiny a to tylko 2 diody 3mm na 3V z opornikami 2kOhm:
Tu pogląd na całość:
Cała operacja przebiegła bez większych strat: spaliłem tylko jeden bezpiecznik 10A
Ponadto dzięki Tomek84 na swoje miejsce wrócił fabryczny zegarek, zimne luty załatwione i działa jak trzeba, pozbyłem się przy okazji ściemniania po zapaleniu świateł zarówno w zegarku jak i klimatroniku. W planach zmiana koloru podświetlenia przycisków radia na biały. Wiąże się to z wlutowaniem diód SMD o wymiarach nie większych niż 1mmx0.5mm co jest trudne, ale jedną już zrobiłem (prawy górny róg panelu) i jest to wykonalne
Tomek - 16-03-2012, 19:37
wszystko pięknie
podświetlenie podgrzewania foteli rzeczywiście za bardzo świeci
ale ostatnie zdjęcie, to żeś chyba tym pilnikiem do paznokci robił, nie?
powiedz jeszcze - do awaryjnych wrzucałeś też diodę??
i po co lutowałeś opornik?? miałeś diody 12V??
nawet przy 12V trzeba lutować?? nie wytrzyma tych 14V??
sveno - 16-03-2012, 19:46
tomek84 napisał/a: | ale ostatnie zdjęcie, to żeś chyba tym pilnikiem do paznokci robił, nie? | tym samym aparatem co wszystkie, ale coś mi się już ręka zatrzęsła
tomek84 napisał/a: | powiedz jeszcze - do awaryjnych wrzucałeś też diodę?? |
tak, tam jest najgorzej bo najmniej miejsca, ale udało się zmieścić diodę 3mm z rezystorem
tomek84 napisał/a: | i po co lutowałeś opornik?? miałeś diody 12V?? | po to, że wszystkie diody miałem na 3V
tomek84 napisał/a: | nawet przy 12V trzeba lutować?? nie wytrzyma tych 14V?? | przy diodach 12V podobno nie trzeba lutować oporników (zapytaj M6riano ) ale jest duże prawdopodobieństwo, że padną po pewnym czasie bo tak jak napisałeś w aucie jest 14V a nawet 14.5V zresztą jesteś po wydziale elektronicznym to co ja Ci będę tłumaczył
ja chciałem, żeby było trwale i niezawodnie dlatego dałem diody 3V i oporniki 2kOhm i wiem, że będą świeciły do końca życia Galanta
Jogurt - 16-03-2012, 20:07
sveno napisał/a: | pozbyłem się przy okazji ściemniania po zapaleniu świateł zarówno w zegarku jak i klimatroniku. | sveno, który kabel w klimatroniku odpowiada za ściemnianie ?
sveno - 16-03-2012, 20:18
Jogurt, to niestety nie jest aż tak łatwe jak w przypadku zegarka, że tnie się kabel trzeba rozebrać panel i przeciąć odpowiednią ścieżkę. Co i jak opisał Owczar tutaj: http://forum.mitsumaniaki...p=498272#498272
m6riano - 17-03-2012, 19:01
sveno napisał/a: | ja chciałem, żeby było trwale i niezawodnie dlatego dałem diody 3V i oporniki 2kOhm i wiem, że będą świeciły do końca życia Galanta |
czcze przechwałki...;-)
oby ci świeciły...ale jakiej mocy dałeś oporniki? 1/8 czy 1/4 wata?
|
|
|