To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Lancer Ralliart mouseman-a

mouseman - 14-11-2020, 23:56

Luke1 napisał/a:
Mówiłem, że to jest super opcja :) Super, że udało się ogarnąć.


Zapomniałem dodać, że soft skrzyni evo przenosi limit zmiany biegów pod 7000 obr/min, przy zegarach z ASX fajnie to wygląda :twisted: (6000 czerwone pole)

Cytat:
S-Sport - osobiście nawet jakbym miał to bym tego nie używał w trybie auto.

Ten tryb w auto ma tylko sens na torze.

grzesiopol napisał/a:
Czy rzeczywiście jest aż tak duża różnica między czasem zmian w trybie Sport a S-Sport

Możę jutro uda się zrobić pomiar draggy i będzie wszystko jasne :biggrin:

grzesiopol napisał/a:
na pewno najdzie chęć skorzystania z launch control,

Miałem przyjemność jednorazowo skorzystać z LC jeszcze w OT1. Prócz poślizgu kół, sprzęgła oraz ryku silnika nic to nie dało... LC w mitsu wydaje się bezsensownie podciągnięty do 5000 obr/min
Chociaż tutaj daje on całkiem fajne efekty:
https://www.youtube.com/watch?v=ODplDx3J_Cw

grzesiopol napisał/a:

Krzychu jak wrzucałeś do katalogów Passthru poszczególne pliki to po uruchomieniu bez kabla pokazywał ci jakieś błędy po wciśnięciu którejś funkcji np. coś takiego, że brak pliku?


Jak dobrze pamiętam, program jedynie pokazywał brak połączenia z ECU.
Po pełnym skonfigurowaniu programu Passthru can nie można już było skorzystać z funkcji Reader. Działała już tylko opcja flash oraz Teach-in.

bickle027 napisał/a:
Mouseman, co rozumiesz przez lepszą płynność po Tech-In ?


Tutaj może wypowiedzieć się mój przyjaciel, który ostatnio czepiał się co do pracy skrzyni SST. Dzisiaj zaliczył przejażdżkę po procedurze Teach-in i stwierdził że kultura zmiany jest jak w DKG BMW.
Faktycznie skrzynia w BMW zmienia biegi praktycznie niezauważalnie.

Dzisiaj deejay zaatakował tylne spowalniacze w Lancerze. Byliśmy bardzo optymistycznie nastawieni, po tym jak opis na amerykańskim forum mówił że jest to "easy way" tam przeszlifuj, tutaj podegnij i gotowe... tak mówił ten opis:
https://www.evolutionm.ne...s-ralliart.html
Ahhh ci amerykanie i ich V8 z 300Hp....
Wszystko jest ok, gdy włożysz zużyte klocki....
Przy opisie ze strony powyżej, niema możliwości włożenia nowych klocków np firmy TRW....
Jeżeli chcemy aby aby mod był "uniwersalny" czytaj wsadzasz klocki jakie chcesz, należy wyszlifować uszy zacisków około 4mm, a nie jak mówi opis 2,5mm. Te 4mm z 16mm (szerokość ucha zacisku) robi wrażenie ale jak już poszło krowa niech idzie łańcuch. W tygodniu rolki aby sprawdzić siłę hamowania, jeżeli będzie wszystko ok, przeszczep się przyjemnie 8)







Tym samym ogłaszam projekt Lancer Ralliart Sportback Evo stage 1 complete :mrgreen: :twisted:

deejay - 15-11-2020, 10:18

No ładnie, siwego dziadka w uniformie pokazywać 🤦‍♂️ :wink:
Oby operacja się udała i ucho zacisku nie pękło na rolkach :P

Bzyk_R1 - 15-11-2020, 17:14

Krzysztof, jak wszystko będzie okej to kup sobie osłony tarcz z VW Tourana/Tiguana...są mocowane na 3 śruby, i idealnie zakryją te tarcze. Pasztet kasa a będzie profi. Są wersje srebrne i czarne (te będą Ci pasować). Ja takie właśnie zamówiłem pod tylne brembo 300/22mm czyli to co w EVO siedzi.
grzesiopol - 15-11-2020, 22:33

Bzyk_R1 z tego co widze to raczej heble i tarcza z EVO X więc tarcza 330x22. W tym przypadku osłony raczej odpadają.
Bzyk_R1 - 16-11-2020, 11:14

Aaa kurczę zapomniałem że RA bliżej do X niż do 7-9. Co nie zmienia faktu że podejdą osłony przednie z Golfa/Audi nie wiem która generacja dokładnie ale te co mają 330 tarcze.
grzesiopol - 16-11-2020, 15:56

Bzyk_R1 Ty piszesz o przednich? To nie wiem czy da się adoptować na tył. Z przodu znowu są 350x32.
Marcino - 16-11-2020, 17:54

deejay napisał/a:
No ładnie, siwego dziadka w uniformie pokazywać 🤦‍♂️ :wink:
Oby operacja się udała i ucho zacisku nie pękło na rolkach :P

Pokażcie "mistrze dziadki" to szlifowane ucho z bliska...:)

mouseman - 16-11-2020, 18:21

Bzyk_R1 napisał/a:
Ja takie właśnie zamówiłem pod tylne brembo 300/22mm czyli to co w EVO siedzi.

Jak napisał grzesiopol ten są od evo x

Cytat:
Pokażcie "mistrze dziadki" to szlifowane ucho z bliska...:)


Niestety niema zdjęcia z obróbki aluminium :D

Za 2 tygodnie weryfikacja jak się klocki układają względem tarczy. Tarcze, które założyliśmy były używane w stanie bdb bez rantu a klocki nowe. Puki co jest 1 cm pasek nie wytarty na obu tarczach od góry.

Gdybym wiedział że opis z amerykańskiego forum nie jest kompletny i zawiera w pewien sposób błędne założenia (używane klocki albo jakieś chude nowe poniżej 13mm) to bym kupił używaną zwrotnicę wraz z zaciskiem i zweryfikował na sucho - co należy zrobić dodatkowo ?, obrobił maszynowo ?. Ale tak to już jest z amerykańskim podejściem - drut, szpachla to u nich to norma.

Mały update używana zwrotnica kupiona :twisted:

jacek11 - 16-11-2020, 20:25

Najbezpieczniej klocki na magnesówce przytrzeć. 2mm z każdego liznąć, i tyle.
Bzyk_R1 - 16-11-2020, 20:35

grzesiopol, piszę że przednie osłony z VAGa łatwo zaadaptować na tylne w RA. Golf 7 ma tarcze 340 tak więc te 10mm więcej osłony może spasować pod hebel evo.
grzesiopol - 17-11-2020, 11:39

Bzyk_R1 nie zrozumieliśmy się ja pisze, że przednie osłony nie bardzo podejdą na tył bo troche inna konstrukcja i przeznaczenie tylnych osłon jest. Rozmawialiśmy chyba o tylnych hamulcach bo było zdjęcie tylnych hamulców. :mrgreen:
Przednie to tak można by było próbować nawet jak się je zepsuje to za taką cenę nie będzie szkoda. :wink:

mouseman - 24-11-2020, 21:00

Dzisiaj była chwila, możliwość sprawdzenia trybu S-sport w praktyce. Sam nie przypuszczałem, że da on takie rezultaty: 2 osoby, prawie rezerwa, bez LC


dla porównania bez:
1 osoba, połowa baku, bez LC


no i seria:

1 osoba, połowa baku, bez LC

deejay - 25-11-2020, 22:31

No, to teraz możemy stanąć na kreskę 😜😉😁
bickle027 - 27-11-2020, 16:23

Czyli to nie tylko wrażenie z szybszym działaniem przekładni w skrzyni a fakt. 5,46 :P

Pytałem Cię Mouseman o lepszą płynność po teach-in, ponieważ przy rozgrzanej stockowej skrzyni, auto zmienia biegi czasem niezauważalnie, dlatego ciężko mi sobie wyobrazić, że może być jeszcze płynniej.

Ogólnie jednak, ostatnio zaczynam się trochę obawiać o moją skrzynie, może dlatego zależy mi na tym, aby przeprowadzić to teach in. Jeździsz już z tym kilka dni, jakieś zmiany w normalnym użytkowaniu, np pomiędzy 5 a 6 biegiem ? Gear Ratio z MR i RA są inne wiec się zastanawiam czy to ma jakiś wpływ i znaczenie. Kabel doszedł, wiec atakował będę wkrótce.

No i jeszcze jedno pytanie nowicjusza :oops: jaką apką robisz pomiary czasu ?

grzesiopol - 27-11-2020, 18:41

Jakbyś jechał sedanem to podejrzewam, że jeszcze byś coś uszczknął z tych 5.48 :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group