To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wypięcie sworznia wahacza

yrdn - 27-12-2008, 00:44

patrick30 napisał/a:
Stan i ceny części w InterCars można sprawdzić
http://sklep.intercars.com.pl/ zakładka ekatalog
A jakie macie doświadczenia z częściami Yamato??
http://www.autoczesci.aut...e=czesc&cz=1708


Ja kupilem wahacz dolny prosty Yamato, wlasnie taki jak na zdjeciu.
Za jaka cene to nie pamietam... bo kupowalem razem z innymi
czesciami ale byl tez jakis rabat, wiec musialbym sprawdzic.

Jesli chodzi o doswiadczenie to jak dotad nic sie nie dzieje, ale mam
przejechane dopiero ok. 100km :D

Mam jednak tez do czynienia z czesciami 555. Moze trafilem na "sztuke"
z wadą fabryczną lub mechanik dal ciała ale sworzeń wahacza górnego ale
stuka po wymianie... TUTAJ TEMAT
Pozdr.

Matik608 - 27-12-2008, 14:38

patrick30, ja mam 2.0 w benzynie. ja robiłem u Woźniakowskiego. zrobił bardzo dobrze, sladu nie ma i az taki drogi tez nie jest.
tylko kolejki spore. no pompy nie wymieniac, tylko wymienisz rozrzad bez pompy a po dwoch mniesiacach padnie pompa i troche lipa... no ale dla nich lepiej bo od nowa kase za naprawe trzeba dac.
Marti, to ja juz puka to moze mi kolo odjechac?

patrick30 - 27-12-2008, 16:06

Witam ponownie
Właśnie jestem po akcji holowania i oględzinach uszkodzeń.
Rozpiął się przegub przy skrzyni ale ze skrzyni nie wyskoczył i olej nie wyciekł , trochę poobrywało się nadkole z mocowań i obtarł się zderzak po spotkaniu z glebą ale to są pierdoły ....
Postawiliśmy go " na nogi" bardzo szybko, wystarczyło odkręcić 3 śruby i przełożyliśmy stary wahacz, półoś wpasowaliśmy w przegub no i jazda ... ale na holu ofc
Po oględzinach padniętego wahacza jeszcze jestem w szoku.....JAK MOŻNA PRODUKOWAĆ I SPRZEDAWAĆ LuDZIOM TAKIE BADZIEWIE !!!! kulka od sworznia był okrutnie opiłowana i po wbiciu jej z powrotem w swoje miejsce latała z pół centymetra góra-dół ( po około 10000 km na naszych bezdrożach)
Po porównaniu ze starym wahaczem o których wspominałem wcześniej widać pewne różnice:
- w starym wahaczu widać gołym okiem ,że kulka sworznia ma sporo większą średnicę
a w tym nowym cały ten sworzeń łącznie ze średnicą gwintu jest jakiś odchudzony;
- ściskając stary wahacz na tulei metalowej w imadle (tuleja od tych elementów gumowych) i wykonując ruchy na boki to czuje się ,że guma daje jakiś opór jest solidna i twarda , natomiast w nowym to wygina się na boki jak sylikon-żadnego oporu;

Kolega mechanik-ślusarz-tokarz który to mi oglądał serwisuje samochody ciężarowe i różne dziwne maszyny budowlane ,motory felgi itd... ma spore doświadczenie w tego typu sytuacjach, stwierdził ,że zlikwiduje ten mały luzik na sworzniach kulistych w starych wahaczach bo tak już doświadczał wiele razy w ciężarówkach; jako przykład pokazał mi jakiś rozerwany drążek stabilizacyjny od TIR_a bo klient wolał kupić nowy niż regenerować i na nowym pojeździł 2 -tyg. a później na oryginalnej - zregenerowanej części jeździ i jeździ...
Poza tym odkryliśmy kolejną niespodziankę zdemontowany wahacz miał literkę R czyli prawy a wyjęliśmy go z lewej , to wyjaśnia dlaczego popękały gumy w tulejach i je musiałem wymieniać ....
Normalnie MASAKRA !!!!! Po tych doświadczeniach dołączam się do klubu i dodam :
NIE KUPUJCIE TANIEGO BADZIEWIA DO ZAWIESZENIA !!!

pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje za cenne rady
Matik608, podzielisz się namiarami do Woźniakowskiego ??

Matik608 - 27-12-2008, 16:52

strach pomyslec co sie stanie jak by sie to wypielo przy 100/150km/h... lewy pas czolowe albo drzewo :-X chociaz przy takiej predkosci to pewnie na dach...
ja z tym Woźniakowskim gadalem, i akurat wtedy byl tez u niego ten typ co mi Misia sprowadzal, juz tu na forum pisalem o regeneracji, jak oni uslyszeli ze ja chce wahacz regenerowac to mi powiedzieli ze sie zabije na tym, myslalem tez o kupnie używanego orginalnego na allegro ale moge kupic gorszego niz mam.. cheba pozostaje tylko wymiana na nowych jakiejs dobrej firmy 555 albo innej dobrej...
ok namiary dam na PW.

Marti - 27-12-2008, 17:27

Cytat:
Marti, to ja juz puka to moze mi kolo odjechac?


Jest taka szansa.... ale czy zrobisz na nich 1km czy 1000km zanim się wypnie to Ci nikt nie powie.

yrdn - 27-12-2008, 19:59

patrick30 napisał/a:
Poza tym odkryliśmy kolejną niespodziankę zdemontowany wahacz miał literkę R czyli prawy a wyjęliśmy go z lewej , to wyjaśnia dlaczego popękały gumy w tulejach i je musiałem wymieniać ....


Ale jesli chodzi o wahacz dolny prosty to nie ma znaczenia który jest lewy a
który jest prawy, bo są przecież symetryczne... SĄ? :|

czekoladka_1981 - 27-12-2008, 20:16

yrdn napisał/a:
patrick30 napisał/a:
Poza tym odkryliśmy kolejną niespodziankę zdemontowany wahacz miał literkę R czyli prawy a wyjęliśmy go z lewej , to wyjaśnia dlaczego popękały gumy w tulejach i je musiałem wymieniać ....


Ale jesli chodzi o wahacz dolny prosty to nie ma znaczenia który jest lewy a
który jest prawy, bo są przecież symetryczne... SĄ? :|

Ale różnica w cenie jest o kilkanaście pln:
http://moto.autocentrum.p...amochodowe.html

tom11 - 27-12-2008, 20:29

czyli jak to jest z tymi wachaczami prostymi nie ma różnicy prawy-lewy?
Matik608 - 27-12-2008, 21:05

wedlug mnie jest roznica, jesli by nie bylo zadnej roznicy nie podawali by ktory jest prawy ktory jest lewy i nie bylo by zadnej roznicy w cenie.
patrick30 - 27-12-2008, 21:41

w bazie intercars_u też wyraźnie specyfikuje się lewą i prawą stronę.

Wahacz zawieszenia koła
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: J35013YMT
Cena brutto: 260,62 zł
nazwa: Wahacz zawieszenia koła, przednia oś
opis : WAHACZ {DÓŁ, PRAWO} MITSUBISHI GALANT 92-
producent: YAMATO
W MAGAZYNIE: 1
Ograniczenia
Strona zabudowy: z prawej u dołu
oraz xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Informacje Inter Cars o towarze
indeks: J35014YMT
Cena brutto: 260,62 zł
nazwa: Wahacz zawieszenia koła, przednia oś
opis : WAHACZ {DÓŁ, LEWO} MITSUBISHI GALANT 92-

Strona zabudowy: z lewej na dole

tom11 - 27-12-2008, 21:55

ja kupowałem CTR_a bo tylko takie w danym momencie były na sklepie niby na jednym pudełku było napisane lewy na drugim prawy ale na wahaczach R/L zrobiłem na nich 10tysi i nadają się na złom
koszt takiego cuda 220 szt.

[ Dodano: 27-12-2008, 21:58 ]
(zatarły się sfożnie)

Anonymous - 28-12-2008, 00:18

z tymi wahaczami to cała historia... ja tak naprawdę uważam że na nasze drogi nie ma mocnych chociaż w galancie to jest jego boląćzka tak jak w każdym samochodzie z wielowachaczowym zawieszeniem, kupowałem różne podróby(sam to sprzedaje) i tak jak wypraktykowałem najlepszy stosunek jakości do ceny to regeneracja sam to robiłem w firmie ten-car i jest całkiem o.k jak jest ktoś z lubelskiego to polecam

[ Dodano: 28-12-2008, 00:58 ]
aha a jeśli chodzi o skrzypienie to sprawdź jeszcze końcówki drążka, potrafią tak się zachowywać jak opisujesz a wahacze dolne przednie/oś p. mają inny num. katalogowy i OE. choć wyglądają podobnie, różnią się małym szczegółem

tom11 - 28-12-2008, 10:35

Daniel

końcówki właśnie zmieniłem i są OK (555)
a co do wahaczy to mam ich ze 6 i nie mam pojęcia które są orginalne żeby ich zregenerować
na jednych są numery 6 i 4 na drugich R/L a na jeszcze innych nie ma nic
najlepiej wyglądają te z numerami
tylko co oznaczają te numery?

[ Dodano: 28-12-2008, 10:39 ]
Daniel napisał/a:
robiłem w firmie ten-car i jest całkiem o.k jak jest ktoś z lubelskiego to polecam


jakiś adres do tego ten-caru moge prosić?

yrdn - 28-12-2008, 15:11

Postanowiłem porównać L i P prosty dolny wahacz Galanta EAxA

Wymontowane części, o ile są oryginalne niczym nie różnią się
od siebie - jedynie zewnętrznym nalotem. Pochodzą z demontażu


Numeracja tuleji gumowych i sworzni jest taka sama, jedyne co różni
wahacze od siebie to numer boczny jeden to 1 drugi to 9

NR NA ELEMENTACH GUMOWYCH
Sworzen wahacza - NOK ER0562MO numer na lewym i prawym
Tuleja przy sworzniu - MB 808775 numer na lewym i prawym
Tuleja mocowania - MB 808556 numer na lewym i prawym





ZDJĘCIA W KOLENOŚCI:
sworzeń wahacza
sworzec wahacza
tuleja wahacza
tuleja wahacza przy sworzniu
wahacze numery
wahacze


Dodano: Odnosnie numeracji
9+1=10
6+4=10
czyli albo oznaczenie komplementarnych elementów zawieszenia
albo oznaczenie jakości części [im bardziej zbliżone wartością cyfry, tym gorsza jakość :mrgreen: ]

tom11 - 28-12-2008, 17:02

[ Dodano: 28-12-2008, 17:03 ]
yrdn napisał/a:
Sworzen wahacza - NOK ER0562MO numer na lewym i prawym
Tuleja przy sworzniu - MB 808775 numer na lewym i prawym
Tuleja mocowania - MB 808556 numer na lewym i prawym


u mnie też te numery są identyczne ale wahacze różnią sie wizualnie i numerem bocznym(6 i4)



chdzi mi o miejsce wejścia sworznia w wahacz w jednym jest proste w drugim jest zgrubienie



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group