[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Stuki w tylnym zawieszeniu
artufcb - 02-11-2013, 12:50
gdzie kupowałeś?
komarsnk - 02-11-2013, 17:01
artufcb napisał/a: | witajcie, czy sworzeń wahacza z tyłu (tam jest tylko jeden na każdą ze stron, z tego co widzę) jest wymienialny? Czy trzeba wymieniać cały wahacz? |
Jest wyjmowalny ale nie wiadomo jaki ma symbol i jaki kupić w zamienniku.
artufcb napisał/a: | Jeśli chodzi o te gumy, to te, które po zewnętrznych stronach są szersze niż rdzeń, się po prostu rozbiera na pół? Czy w jaki sposób je włożyć w wahacz? |
Tak - każda tuleja składa się z 3 części: dwóch połówek poliuretanu i metalowej tulejki w środku
Jak dla mnie to nigdzie Chyba, że to jest zamiast tulejki w amortyzatorze ale wątpię, żeby pasowało. Z resztą konstrukcyjnie też lipa...
artufcb napisał/a: | ale komuś coś tu skrzypi |
Jak nawalisz wszędzie ładnie smaru to nie będzie skrzypiało Ja dawałem wszędzie oprócz przestrzeni między poli a ścianką wahacza. Ale musisz dać smaru do tulejek żeby się śruba w środku nie zapiekała. Ja dawałem jeszcze na tulejkę, żeby fajniej wchodziła w poliuretan No i dawałem też po zewnętrznych ściankach między powierzchnie robocze bo to tam skrzypi jak zawieszenie pracuje Generalnie zawieszenie z tyłu mam kolorowe (taki tuning ) bo wahacze wszystkie wypiaskowane i maźnięte podkładem czerwonym, poliuretany są czerwono-żółte i do tego jeszcze wszystko ubabrane smarem miedzianym
Lans jak skurczybyk
artufcb - 02-11-2013, 20:24
Cytat: | Jest wyjmowalny ale nie wiadomo jaki ma symbol i jaki kupić w zamienniku. |
symbol znajdę gdzieś na sworzniu, czy np. po wymiarach dojdę do tego?
Cytat: | Tak - każda tuleja składa się z 3 części: dwóch połówek poliuretanu i metalowej tulejki w środku |
na pewno? nie trzeba nic wprasowywać, albo cokolwiek z czym byłyby problemy?
Cytat: | Ja dawałem wszędzie oprócz przestrzeni między poli a ścianką wahacza. |
Cytat: | No i dawałem też po zewnętrznych ściankach między powierzchnie robocze bo to tam skrzypi jak zawieszenie pracuje |
czyli gdzie dawać, a gdzie nie dawać? Bo jak dla mnie te dwa miejsca to są te same
Hugo - 02-11-2013, 20:40
artufcb napisał/a: | nie trzeba nic wprasowywać, albo cokolwiek z czym byłyby problemy? | Nie.
komarsnk - 02-11-2013, 20:55
artufcb napisał/a: | czyli gdzie dawać, a gdzie nie dawać? Bo jak dla mnie te dwa miejsca to są te same |
Nie to samo Bo poluretan nie ma pracować "wewnątrz" wahacza lub zwrotnicy tylko w miejscu gdzie jest przykręcony do elementu współpracującego (np. belki lub wahacza)
artufcb - 02-11-2013, 21:03
na tą chwilę nic nie rozumiem, przeczytam jutro jeszcze raz to zdanie to może ogarnę o co chodzi
czapelka - 03-11-2013, 00:26
artufcb napisał/a: | gdzie kupowałeś? |
W Inter-Team, nie wiem czy masz u siebie, jeśli tak zadzwoń i dowiedz się jaki koszt, firmę znajdziesz w google bez problemu-firma ogólnopolska
Szafiq - 19-11-2013, 13:32
Mam pytanko odnośnie zbieżności tyłu. Przymierzam się do wymiany tulei w tylnym zawieszeniu, czy jak rozmontuje wszystko oprócz wahacza ze sworzniem to i tak będę musiał ustawiać zbieżność??Ten wahacz planuje wymienić (zregenerować) później.
Hugo - 19-11-2013, 15:22
Szafiq napisał/a: | czy jak rozmontuje wszystko oprócz wahacza ze sworzniem to i tak będę musiał ustawiać zbieżność?? | Oczywiście, że tak.
Krzyzak - 19-11-2013, 21:12
Hugo - a tak na dobrą sprawę, to dlaczego? Przecież po zmontowaniu wszystko trafi na dokładnie swoje miejsce.
Hugo - 19-11-2013, 21:38
Krzyzak napisał/a: | Hugo - a tak na dobrą sprawę, to dlaczego? Przecież po zmontowaniu wszystko trafi na dokładnie swoje miejsce. | Nowe tuleje, a jest ich sporo. Niemożliwe, że nic się nie zmieni.
Szafiq - 20-11-2013, 07:08
Hugo napisał/a: | Krzyzak napisał/a: | Hugo - a tak na dobrą sprawę, to dlaczego? Przecież po zmontowaniu wszystko trafi na dokładnie swoje miejsce. | Nowe tuleje, a jest ich sporo. Niemożliwe, że nic się nie zmieni. |
Odpuszczę sobie chyba tą robotę teraz, w sumie naliczyłem 6 tulei, razem jak policzę ceny z allegro, głównie febest, to wychodzi 260zł na stronę. Do tego dojdą śruby mimośrodowe i ustawienie zbieżności.Nazbieram gratów przez zimę, a na wiosnę będę wymieniał.Teraz mi tylko lekko stuka na dziurach,ale to już dłuugo.
komarsnk - 20-11-2013, 09:02
Szafiq napisał/a: | wychodzi 260zł na stronę |
Dlatego lepiej jest zainwestować w poliuretany
Szafiq - 20-11-2013, 09:21
komarsnk napisał/a: | Szafiq napisał/a: | wychodzi 260zł na stronę |
Dlatego lepiej jest zainwestować w poliuretany |
Nie chcę mieć twardszego zawieszenia, wystarcza mi seryjne.
Krzyzak - 20-11-2013, 09:41
Hugo napisał/a: | Nowe tuleje, a jest ich sporo. Niemożliwe, że nic się nie zmieni. | Ale zakładam, że poprzednio wszystko było skręcane na tulejach bez luzów, więc zbieżność powinna pasować. A wg mnie na pewno znajdzie się w tolerancji.
Gdybym to robił dla siebie, to bym nie ustawiał. Jedynie przez pierwsze 1000 km bym obserwował zachowanie auta i opony.
|
|
|