To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Stuki w tylnym zawieszeniu

artufcb - 02-11-2013, 12:50

gdzie kupowałeś?
komarsnk - 02-11-2013, 17:01

artufcb napisał/a:
witajcie, czy sworzeń wahacza z tyłu (tam jest tylko jeden na każdą ze stron, z tego co widzę) jest wymienialny? Czy trzeba wymieniać cały wahacz?

Jest wyjmowalny ale nie wiadomo jaki ma symbol i jaki kupić w zamienniku.

artufcb napisał/a:
Jeśli chodzi o te gumy, to te, które po zewnętrznych stronach są szersze niż rdzeń, się po prostu rozbiera na pół? Czy w jaki sposób je włożyć w wahacz?

Tak - każda tuleja składa się z 3 części: dwóch połówek poliuretanu i metalowej tulejki w środku

artufcb napisał/a:
a te tuleje gdzie się montuje http://poliuretany.olkusz...nego-2-szt.html ?

Jak dla mnie to nigdzie ;) Chyba, że to jest zamiast tulejki w amortyzatorze ale wątpię, żeby pasowało. Z resztą konstrukcyjnie też lipa...

artufcb napisał/a:
ale komuś coś tu skrzypi

Jak nawalisz wszędzie ładnie smaru to nie będzie skrzypiało :) Ja dawałem wszędzie oprócz przestrzeni między poli a ścianką wahacza. Ale musisz dać smaru do tulejek żeby się śruba w środku nie zapiekała. Ja dawałem jeszcze na tulejkę, żeby fajniej wchodziła w poliuretan ;) No i dawałem też po zewnętrznych ściankach między powierzchnie robocze bo to tam skrzypi jak zawieszenie pracuje :) Generalnie zawieszenie z tyłu mam kolorowe (taki tuning :p ) bo wahacze wszystkie wypiaskowane i maźnięte podkładem czerwonym, poliuretany są czerwono-żółte i do tego jeszcze wszystko ubabrane smarem miedzianym ;)
Lans jak skurczybyk :glasses2:

artufcb - 02-11-2013, 20:24

Cytat:
Jest wyjmowalny ale nie wiadomo jaki ma symbol i jaki kupić w zamienniku.

symbol znajdę gdzieś na sworzniu, czy np. po wymiarach dojdę do tego?

Cytat:
Tak - każda tuleja składa się z 3 części: dwóch połówek poliuretanu i metalowej tulejki w środku

na pewno? nie trzeba nic wprasowywać, albo cokolwiek z czym byłyby problemy?

Cytat:
Ja dawałem wszędzie oprócz przestrzeni między poli a ścianką wahacza.

Cytat:
No i dawałem też po zewnętrznych ściankach między powierzchnie robocze bo to tam skrzypi jak zawieszenie pracuje


czyli gdzie dawać, a gdzie nie dawać? Bo jak dla mnie te dwa miejsca to są te same :)

Hugo - 02-11-2013, 20:40

artufcb napisał/a:
nie trzeba nic wprasowywać, albo cokolwiek z czym byłyby problemy?
Nie.
komarsnk - 02-11-2013, 20:55

artufcb napisał/a:
czyli gdzie dawać, a gdzie nie dawać? Bo jak dla mnie te dwa miejsca to są te same :)

Nie to samo :) Bo poluretan nie ma pracować "wewnątrz" wahacza lub zwrotnicy tylko w miejscu gdzie jest przykręcony do elementu współpracującego (np. belki lub wahacza) ;)

artufcb - 02-11-2013, 21:03

na tą chwilę nic nie rozumiem, przeczytam jutro jeszcze raz to zdanie to może ogarnę o co chodzi :D
czapelka - 03-11-2013, 00:26

artufcb napisał/a:
gdzie kupowałeś?


W Inter-Team, nie wiem czy masz u siebie, jeśli tak zadzwoń i dowiedz się jaki koszt, firmę znajdziesz w google bez problemu-firma ogólnopolska ;)

Szafiq - 19-11-2013, 13:32

Mam pytanko odnośnie zbieżności tyłu. Przymierzam się do wymiany tulei w tylnym zawieszeniu, czy jak rozmontuje wszystko oprócz wahacza ze sworzniem to i tak będę musiał ustawiać zbieżność??Ten wahacz planuje wymienić (zregenerować) później.
Hugo - 19-11-2013, 15:22

Szafiq napisał/a:
czy jak rozmontuje wszystko oprócz wahacza ze sworzniem to i tak będę musiał ustawiać zbieżność??
Oczywiście, że tak.
Krzyzak - 19-11-2013, 21:12

Hugo - a tak na dobrą sprawę, to dlaczego? Przecież po zmontowaniu wszystko trafi na dokładnie swoje miejsce.
Hugo - 19-11-2013, 21:38

Krzyzak napisał/a:
Hugo - a tak na dobrą sprawę, to dlaczego? Przecież po zmontowaniu wszystko trafi na dokładnie swoje miejsce.
Nowe tuleje, a jest ich sporo. Niemożliwe, że nic się nie zmieni.
Szafiq - 20-11-2013, 07:08

Hugo napisał/a:
Krzyzak napisał/a:
Hugo - a tak na dobrą sprawę, to dlaczego? Przecież po zmontowaniu wszystko trafi na dokładnie swoje miejsce.
Nowe tuleje, a jest ich sporo. Niemożliwe, że nic się nie zmieni.


Odpuszczę sobie chyba tą robotę teraz, w sumie naliczyłem 6 tulei, razem jak policzę ceny z allegro, głównie febest, to wychodzi 260zł na stronę. Do tego dojdą śruby mimośrodowe i ustawienie zbieżności.Nazbieram gratów przez zimę, a na wiosnę będę wymieniał.Teraz mi tylko lekko stuka na dziurach,ale to już dłuugo.

komarsnk - 20-11-2013, 09:02

Szafiq napisał/a:
wychodzi 260zł na stronę

Dlatego lepiej jest zainwestować w poliuretany ;)

Szafiq - 20-11-2013, 09:21

komarsnk napisał/a:
Szafiq napisał/a:
wychodzi 260zł na stronę

Dlatego lepiej jest zainwestować w poliuretany ;)


Nie chcę mieć twardszego zawieszenia, wystarcza mi seryjne.

Krzyzak - 20-11-2013, 09:41

Hugo napisał/a:
Nowe tuleje, a jest ich sporo. Niemożliwe, że nic się nie zmieni.
Ale zakładam, że poprzednio wszystko było skręcane na tulejach bez luzów, więc zbieżność powinna pasować. A wg mnie na pewno znajdzie się w tolerancji.
Gdybym to robił dla siebie, to bym nie ustawiał. Jedynie przez pierwsze 1000 km bym obserwował zachowanie auta i opony.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group