To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Carisma] klimatyzacja nie działa

PiotrekW - 02-05-2014, 23:44

Pytanie w temacie-jak powinno wyglądać magiczne okienko w zależności od zawartości środka chłodniczego? ostatnio zwróciłem na nie uwagę, że z daleka wygląda jaskrawo-zielono, niczym byłoby radioaktywne. :D Jak jest pełne to jak, a jak jak puste? Dodam że sprężarka klimy mi nie działa (pewnie przez niską zawartość czynnika), bo auto kupione niedawno od niemca, a rok stało w garażu i możliwe że czynnik się ulotnił.
Budrys - 03-05-2014, 08:47

Jak jest takie jaskrawo zielone to czynnik jest. W momencie gdy sprężarka się wyłącza ubytki czynnika widać w tym okienku pod postacią małych bąbelków.
eramus - 03-05-2014, 09:41

gdzie jest to magiczne okienko ?
robert78 - 03-05-2014, 09:55

eramus, otwierasz maske po lewej stronie przed paskiem na dole taka jakby tuba z okraglym szklanym oczkiem
PiotrekW, sprawdz czy nie masz uszkodzonego kabla przy sprezarce czesty problem

PiotrekW - 03-05-2014, 23:47

robert78 napisał/a:
PiotrekW, sprawdz czy nie masz uszkodzonego kabla przy sprezarce czesty problem


Wg mnie brak czynnika chłodzącego i od tego zacznę, jak znajdę chwilę czasu by dać do mechanika na uzupełnienie, bo chyba go nie ma. Tak jak pisałem-auto rok stało w garażu.

http://pl.tinypic.com/r/1628tb5/8

Oczko jest szare, jaskrawo-zielona jest tylko obwódka.

koniu - 07-05-2014, 21:59

Witam.
Kabelek podpinany do jakby trójkątnej kostki znajdujący się tak ogólnie pomiędzy kompresorem sprężarki a wentylatorami to to od czego jest bo mam go zupełnie oberwanego przy kostce.

I gdzie się podziały wszystkie zdjęcia z postu kolegi z 4 czy 5 strony gdzie opisał wszystko krok po kroku ?

mpoplaw - 22-05-2014, 15:58

kuken napisał/a:
W związku z prośbą mailową jednego z użytkowników o dokładniejsze opisanie mojego sposobu na poprawienie wydajności klimy postanowiłem, że wrzucę go na forum, może komuś się przyda. Zdjęcia poglądowe robione bez rozkręcania osłon i parownika. Mam nadzieję, że pomimo tego wszystko będzie jasne

nie chciało by ci się jeszcze raz podchostowac tych fotek ??

bo rozebrałem u siebie obudowę skraplacza i za cholerę nie widać u mnie tego czujnika o którym piszesz, ten czujnik co u mnie widać to jest przykręcony śrubkami tak że trudno go wepchnąć głębiej

PS wewnątrz obudowy znalazłem tonę liści trawy pyłków i innych śmieci, co najmniej połowa skraplacza była zapchana dokumentnie, po odkurzaniu jest lepiej ale mam wrażenie że jak samochód był nowy to wiało jeszcze zimniej

miszka87 - 27-05-2014, 11:14

Byłem na napełnieniu klimy . wyszło,ze mam nieszczelność niestety..;/ Ile sprawdzenie szczelności i zaspawanie aluminium może kosztować?
zico81 - 05-06-2015, 16:54

mpoplaw napisał/a:
kuken napisał/a:
W związku z prośbą mailową jednego z użytkowników o dokładniejsze opisanie mojego sposobu na poprawienie wydajności klimy postanowiłem, że wrzucę go na forum, może komuś się przyda. Zdjęcia poglądowe robione bez rozkręcania osłon i parownika. Mam nadzieję, że pomimo tego wszystko będzie jasne

nie chciało by ci się jeszcze raz podchostowac tych fotek ??


Tez prosiłbym o ponowne załadowanie fotek:)

eramus - 05-06-2015, 17:52

popieram kolegę wyżej, moja klima daje powietrze o temp ok 12 stopni
hantom - 29-07-2015, 17:23

Witam, z racji tego że nie mogę czekać aż kolega kuken wstawi znowu zdjęcia (wyjazd tuż tuż)
Postanowiłem sam spróbować oddalić jakoś czujnik temperatury od parownika i się tym z wami podzielić.
Mam cari po Lifcie z 2000r.

Więc zaczynajmy.
Potrzebne będą:
-Śrubokręt krzyżakowy (dość duży)
-Wkrętak płaski do podważania
-Jakaś nasadowa 10
-Małe dłonie (ja swoje całe porysowałem)
-Cierpliwość i czas.

Najpierw otwieramy schowek, odginamy bolczyki żeby móc całkowice go otworzyć, a nastepnie odkręcić 2 śrubki.



Następnie odkręcamy zaznaczone śruby i zdejmujemy osłonę głośnika, którego nie mam :D (akurat przy jednej śrubce miałem ułamany plastik.


Potem odkręcamy te śrubki i zdejmujemy całą plastikową dolną osłonę.


W następnej kolejności odkręcamy 4 śrubki zaznaczone w kółeczkach (dojście do dwóch z nich jest ciężkie... Chyba że się rozbierze pół kokpitu. Po odkręceniu usuwamy tą metalową belkę.


Jak już wyjeliśmy belkę to wyciągamy blokadkę filtru kabinoweg i wyciągamy sam filtr.


Usuwamy teraz zawleczki żeby mieć jakieś dojście do parownika


Jak już rozchylimy jakoś obudowę do ukaże nam się taki widok. (moje zdjęcie wykonane już po pierwszym wyciągnięciu). U was pewnie czujnik temperatury będzie wepchnięty głęboko w stronę silnika (przynajmniej u mnie tak było) i wyciągniecie go sprawiło sporo zachodu i porysowało łapki.
Parownik to jest to co wygląda jak pomniejszona wersja chłodnicy (bo w sumie jest chłodnicą)


Powiem odrazu że u każdego to chyba będzie kwestia indywidualna jak oddalićczujnik od parownika, Ja go trochę odgiąłem, wysunąłem trochę klamrę i zablokowałem kawałeczkiem papieru żeby przypadkowo się nie wsunął.



Składanie odbywa się w odwrotnej kolejności ;)

Ostatecznie moje pomiary wyszły tak. (innego termometru nie miałem odpowiedniego do tego)



Także udało mi się zejść z około 10stopni do 4stopni. Ogólnie jestem zadowolny, ale ostateczny werdykt mogę podać po trasie.

Mam nadzieję że komuś się to przyda, nie jestem nauczycielem więc też ładnie tłumaczyć nie umiem :)

MichciuGT - 29-07-2015, 19:16

Wreszcie ktoś zrobił zdjęcia i opisał :D =D> :notworthy:
eramus - 30-07-2015, 16:13

parownik jest głębiej ? bo nie wiem jak wygląda i od czego odsunąć czujnik :)
hantom - 30-07-2015, 16:26

eramus napisał/a:
parownik jest głębiej ? bo nie wiem jak wygląda i od czego odsunąć czujnik :)


Parownik to jest to co wygląda jak chłodnica, i to jest raczej nieruchome, no może ma lekki luz. Chodziło mi o to że ta klamerka będzie głębiej (w stronę silnika) wpiętą, przez co są problemy żeby ją wyciągnąć bo lekko to ona nie siedzi.

plecho1 - 30-07-2015, 18:52

Uchwyt trzymający czujnik temperatury ma zatrzask i dlatego ciężko go wysunąć. Parownik jest za schowkiem co bardzo wyraźnie przecież widać na fotkach.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group