[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [FAQ] Montaż zegarów High Contrast
PabloGal - 17-01-2010, 10:38
Cytat: | "Zegary z "anglika" będą automatycznie pokazywały przebieg w km. |
Raczej nie. Ja przełożyłem z anglika i niestety przebieg pokazuje w milach.
swinks_UK - 17-01-2010, 14:33
Na pewno???
Nie chcę się wypowiadać kategorycznie, ale sygnał przebiegu i prędkości czy to w milach czy w kilometrach jest podawany z ECU.
I tak np. Legnumy importowane z JP do UK, mają wpinane konwertery w wiązkę ecu (silnika lub skrzyni tiptronic) i zegary wyskalowane w km automatycznie pokazują mile. Inaczej mówiac, przy przejściu z km na mile nie dokonuje się ingerencji w zegarach (poza zaklejeniem czarną taśmą literki "K" w znaku "km/h").
I tak samo powinno być w odwrotną stronę. Poza tarczami (wyskalowaniem) zegary te nie różnią się podzespołami między sobą, i zliczają tak samo niezależnie czy to w km, czy milach.
Kmer - 17-01-2010, 14:45
Tomek niestety ale PabloGal ma racje,ja mam zamontowane angole i kilometry przejechane zlicza mi w milach.Tez bylem zdziwiony bo jednak sygnał idzie ze skrzyni i powinny być km,
swinks_UK - 17-01-2010, 15:16
To pewnie układ dzielnika jest inny. Ktoś by musiał porównać oba układy elektryczne z anglików i euro. No i wypunktować róznice. Najgorsze, ze dzielnik może być zintegrowany z układem wyświetlacza, w co wątpię, bo po co MMC by ładowało się w koszty.
Nie mam możliwości porwnania, więc ktoś kto ma obie wersje HC by podrzucił dokładne zdjęcia układów.
Trochę to jednak dziwne...
Druga myśl...
Może być tak, że sygnał jest podawany na ECU poprzez układ w zegarach na zasadzie zwrotnej, przez co ecu dostaje sygnał w... milach, bo zegar z UK. A więc wystarczy podobnie jak we wspomnianej przeze mnie konwersji km>mile tylko wpiąć układ konwertera we wiązkę ecu.
Matik608 - 23-06-2010, 19:07
witam
mam możliwość kupienia takich zegarków z angola z silnikiem 2.4GDI, i tu pytanie do Was, podejdzie mi to do 2.0? jak jest z tymi kontrolkami w GDI i w ogóle? bardzo jest to denerujące jak ma sie mile na liczniku?
eremita - 03-07-2010, 20:37
nie działa mi wskaźnik temperatury
fj_mike - 04-07-2010, 00:46
eremita, wskaźnik temperatury jest na tym samym złączu w zwykłych zegarach oraz HC. Sprawdź czujnik temperatury (jedno pinowy) oraz przewód. Może jest wypięty. Może czujnik padł. Czujnik znajduje się po prawej stronie (patrząc na silnik po otwarciu maski).
Szwagroz - 19-07-2010, 13:01
Mam taka dziwną przypadłość ze wskażnikiem paliwa w High Contrast, niezależnie od ilości paliwa w zbiorniku, po wyłączeniu stacyjki kontrolka ustawia sie na trochę ponad 3/4, po przekreceniu stacyjki wraca na mam nadzieje właściwy poziom. Czy to jest normalne?
bravo78.78 - 29-07-2010, 21:48
witam,mnie sie udalo,:) ,zgodnie z powyzszymi wskazowkami,zajelo mi to ok 2 godzinki,:)dzieki chlopaki
Owczar - 30-07-2010, 10:32
Szwagroz, wskazówka ma stały opór, który po wyłączeniu zapłonu pozwala ją utrzymać w tym samym miejscu. Podejrzewam, że u Ciebie ona za luźno chodzi i z tego pwoodu zatrzymuje się w innym miejscu.
Szwagroz - 30-07-2010, 12:09
czyli niewiele da się z tym zrobić... na początku myslełem że to taki myk i pokazuje stan jaki był poprzednio zatankowany, ale szybko się przekonałem że to by było za cwane
Matik608 - 31-07-2010, 22:26
a wiec i ja stałem sie szczęśliwym posiadaczem tych ślicznych zegarów
i dodam kilka groszy od siebie co do montażu,
a wiec tak, ja zaadoptowałem zegary od Gala '01 2.4GDI w manualu, po wlozeniu zegarów bez żadnych zmian ciemność i brak obrotomierza, aby zrobić podświetlanie wcale nie trzeba nic przecinać tak jak opisuje to swinks_UK, i Bartek, wystarczy zrobić taki lut jak pokazuje trawkins, i wtedy mamy podświetlanie i obrotomierz i niby wszystko działa, ale niestety nie do końca... nie działa mi kontrolka od oleju (ta żółta) i kontrolka ładowania. Wiec pomyślałem ze jednak fachowcy wiedzą lepiej, zrobiłem tak jak pokazuje swinks_UK, na swojej pierwszej fotce, czyli lut od pinu nr 5 do żarówki + ciecie ścieżki, okazało sie ze robi sie choinka i nie działa podświetlanie po takim zabiegu. Po dłuższym namyśle postanowiłem wrócić do pkt 3 opisanego przez swinks_UK czyli swinks_UK napisał/a: | 3. Zasilanie modułu HC – robimy mostek z pinu nr 4 do ściezki z pinu nr 5 za jej przecięciem. |
i ok podświetlanie wróciło i niby wszystko działa ale nie do końca
cały czas nie mam kontrolki ładowania i kontrolki oleju (pomarańczowej)
podpowiecie mi w czym może leżeć problem?
dodam że nie robiłem takich operacji jak swinks_UK napisał/a: | 1. Kontrolka poziomu płynu spryskiwacza – z pinu nr 3 robimy mostek do żaróweczki kontrolki |
swinks_UK napisał/a: | 4. Kontrolka GDI – |
GDI nie mam wiec chyba mnie to nie dotyczy a spryskiwacze i tak mi nie świeciły mimo wielu prób podłaczenia wiec uznałem że nie musze tego robić.. ma to jakiś wpływ na te kontrolki które mi nie działają?
każda porada na wage złota
Anonymous - 31-07-2010, 22:36
Kontrolka lądowania musi ci działać chyba ze żaróweczka jest spalona , co do kontrolki oleju to jak byś przeczytał uważnie to musimy przełożyć pin 5 na 11 tak jak tu jest opisane.
Hugo - 31-07-2010, 23:06
Matik608 ile dałeś za zegary?
Matik608 - 01-08-2010, 10:04
trawkins, żarówka jest dobra....
swinks_UK napisał/a: | 2. Kontrolka poziomu oleju – z pinu nr 5 robimy mostek do żaróweczki kontrolki, za mostkiem przecinamy ścieżkę. |
zrobiłem tak i nie działa...
Hugo, trafiła mi sie lepsza promocja niż z biedronki
|
|
|