[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wymiana piasta/lożysko przód
pablodc - 20-04-2010, 15:36
Witam!
Planuje wymienić łożysko w tylnym kole, teraz pytanie- kupić łożysko+piasta+flansza czy wystarczy łożysko+piasta. Proszę jeszcze o jakieś wskazówki odnośnie wymiany jeżeli takowe istnieją:)
Pozdrawiam!
robertdg - 20-04-2010, 15:56
pablodc, przeczytaj ten temat dokładnie, wszystko było opisane.
pablodc - 20-04-2010, 16:18
Właśnie czytałem i 90% tematów dotyczy koła przedniego (jak w temacie) na temat tyłu nie znalazłem nic konkretnego.
robertdg - 20-04-2010, 16:22
Może to pomoze http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=19030
[ Dodano: 20-04-2010, 16:23 ]
http://forum.mitsumaniaki...%B3ozysko+tylne
http://forum.mitsumaniaki...%B3ozysko+tylne
http://forum.mitsumaniaki...%B3ozysko+tylne
pablodc - 20-04-2010, 20:05
Dzięki za szybką i rzeczową odpowiedź!
luki_84 - 20-04-2010, 22:07
Co prawda to nie ta generacja, ale mam pytanie odnośnie łożyska przód właśnie.
Kupiłem nowe KOYO, (samo).
Stare rozwaliłem żeby wyjąć "flanszę", wyjąłem i zadowolony biorę nowe łożysko i .....SZOK!!!
NOWE jest w gorszym stanie niż stare było. Normalnie palcem łapiąc za środkową bieżnię mogę odchylić łożysko o ok 3 mm na boki (chodzi mi o taki efekt jak jest luz ). I tak po obu stronach. To chyba nie jest normalne
Zostałem bez łożyska=bez koła
Eh...
robertdg - 20-04-2010, 22:38
luki_84, nikt Ci nie mówił ze jest to łozysko dwurzędowe i luz na wewnetrznych bieżniach kasuje się po dokręceniu go na piascie
deejay - 20-04-2010, 22:41
gdy wprasujesz piaste w łozysko luzu nie bedzie wszystko sie ładnie spasuje i bedzie gotowe do montażu , to co opisujesz to objaw normalny
luki_84 - 22-04-2010, 00:05
Rzeczywiście jest ok. Wcisnąłem piastę i już ten luz znikł. Zamontowałem i dokręciłem półoś zgodnie z manualem i wsio ok
A już miałem lać gościa który mi sprzedał to łożysko
Swoją drogą to tak teraz kombinuje, że zamiast kupować nowe mogłem spróbować dokręcić śrubę półosi ( miałem luz, bez wycia).
Ale nowe na pewno nie zaszkodzi
Dzięki za wyprowadzenie z błędu, na "maniaków" zawsze można liczyć
robertdg - 22-04-2010, 11:24
luki_84 napisał/a: | Swoją drogą to tak teraz kombinuje, że zamiast kupować nowe mogłem spróbować dokręcić śrubę półosi ( miałem luz, bez wycia). | Nic by to nie dało, jeżeli łozysko pracowało "z luzem bez wycia" to znaczy że były wyrzeżbione wewnetrzne bieznie, nie zawsze jest tak że uszkodzone łozysko = wycie/szuranie, etc., często zdarza się ze występuje luż na łożysku (którego nie ma jak skasować bo wewnętrzne rzędy już się zeszły i dokręcanie nic nie da, ba może pogorszyć sprawa, czyli przyśpieszyć rozkład łożyska) który świadczy o tym że nie nadaje się już ono do niczego.
j13mk - 22-04-2010, 13:55
luki_84, tak jak kolega wyżej Ci napisał - dokręcanie ma sens w przypadku powstania delikatnego luzu na łożysku stożkowym... w Galu przy łożysku (wielorzędowe) dwu-bieżnikowym mija się to z celem.
m6riano - 13-05-2010, 13:48
ja tylko dodam że we wrześniu lub październiku kupiłem łożysko bez flanszy w IC za 220 zł. i po jakichś 4 miesiącach musiałem znowu zmieniać (wina "kowala" który nie uprzedził mnie że wybijanie go młotkiem a nie prasą moze miec takie skutki), tym razem kupiłem już z flanszą na Allegro za 230 i jakos narazie jeździ.
Tak więc lepiej chyba kupić z flanszą i sie nie męczyć
(oki, sorry..poprawie sie..)
Owczar - 13-05-2010, 14:51
m6riano, wykropkowany wulgaryzm wciąż jest wulgaryzmem.
lukmp3 - 02-06-2010, 01:10
warto wymienić łożyska w komplecie z piastą. Ja miałem teraz taką przygodę że urwało mi się prawe tylne koło podczas jazdy. Trzymało się tylko na zacisku hamulcowym. Na ekspertyzę mechanika muszę jeszcze poczekać. Muszę przyznać że w żadnym innym samochodzie nigdy nic takiego mi się nie stało... po prostu jakiś horror...
Hugo - 02-06-2010, 07:56
lukmp3 napisał/a: | warto wymienić łożyska w komplecie z piastą | Zależy kto to robi i jakimi narzędziami dysponujesz. lukmp3 napisał/a: | Muszę przyznać że w żadnym innym samochodzie nigdy nic takiego mi się nie stało... po prostu jakiś horror... | W każdym może sie "urwać".
|
|
|