To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wymiana piasta/lożysko przód

pablodc - 20-04-2010, 15:36

Witam!
Planuje wymienić łożysko w tylnym kole, teraz pytanie- kupić łożysko+piasta+flansza czy wystarczy łożysko+piasta. Proszę jeszcze o jakieś wskazówki odnośnie wymiany jeżeli takowe istnieją:)
Pozdrawiam!

robertdg - 20-04-2010, 15:56

pablodc, przeczytaj ten temat dokładnie, wszystko było opisane.
pablodc - 20-04-2010, 16:18

Właśnie czytałem i 90% tematów dotyczy koła przedniego (jak w temacie) na temat tyłu nie znalazłem nic konkretnego.
robertdg - 20-04-2010, 16:22

Może to pomoze http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=19030

[ Dodano: 20-04-2010, 16:23 ]
http://forum.mitsumaniaki...%B3ozysko+tylne
http://forum.mitsumaniaki...%B3ozysko+tylne
http://forum.mitsumaniaki...%B3ozysko+tylne

pablodc - 20-04-2010, 20:05

Dzięki za szybką i rzeczową odpowiedź!
luki_84 - 20-04-2010, 22:07

Co prawda to nie ta generacja, ale mam pytanie odnośnie łożyska przód właśnie.

Kupiłem nowe KOYO, (samo).
Stare rozwaliłem żeby wyjąć "flanszę", wyjąłem i zadowolony biorę nowe łożysko i .....SZOK!!!
NOWE jest w gorszym stanie niż stare było. Normalnie palcem łapiąc za środkową bieżnię mogę odchylić łożysko o ok 3 mm na boki (chodzi mi o taki efekt jak jest luz ). I tak po obu stronach. To chyba nie jest normalne :?:
:axe: Zostałem bez łożyska=bez koła :axe:

Eh...

robertdg - 20-04-2010, 22:38

luki_84, nikt Ci nie mówił ze jest to łozysko dwurzędowe i luz na wewnetrznych bieżniach kasuje się po dokręceniu go na piascie :?: :shock:
deejay - 20-04-2010, 22:41

gdy wprasujesz piaste w łozysko luzu nie bedzie :wink: wszystko sie ładnie spasuje i bedzie gotowe do montażu :) , to co opisujesz to objaw normalny :wink:
luki_84 - 22-04-2010, 00:05

Rzeczywiście jest ok. Wcisnąłem piastę i już ten luz znikł. Zamontowałem i dokręciłem półoś zgodnie z manualem i wsio ok :D

A już miałem lać gościa który mi sprzedał to łożysko :shock:

Swoją drogą to tak teraz kombinuje, że zamiast kupować nowe mogłem spróbować dokręcić śrubę półosi ( miałem luz, bez wycia).
Ale nowe na pewno nie zaszkodzi 8)

Dzięki za wyprowadzenie z błędu, na "maniaków" zawsze można liczyć :wink:

robertdg - 22-04-2010, 11:24

luki_84 napisał/a:
Swoją drogą to tak teraz kombinuje, że zamiast kupować nowe mogłem spróbować dokręcić śrubę półosi ( miałem luz, bez wycia).
Nic by to nie dało, jeżeli łozysko pracowało "z luzem bez wycia" to znaczy że były wyrzeżbione wewnetrzne bieznie, nie zawsze jest tak że uszkodzone łozysko = wycie/szuranie, etc., często zdarza się ze występuje luż na łożysku (którego nie ma jak skasować bo wewnętrzne rzędy już się zeszły i dokręcanie nic nie da, ba może pogorszyć sprawa, czyli przyśpieszyć rozkład łożyska) który świadczy o tym że nie nadaje się już ono do niczego.
j13mk - 22-04-2010, 13:55

luki_84, tak jak kolega wyżej Ci napisał - dokręcanie ma sens w przypadku powstania delikatnego luzu na łożysku stożkowym... w Galu przy łożysku (wielorzędowe) dwu-bieżnikowym mija się to z celem.
m6riano - 13-05-2010, 13:48

ja tylko dodam że we wrześniu lub październiku kupiłem łożysko bez flanszy w IC za 220 zł. i po jakichś 4 miesiącach musiałem znowu zmieniać (wina "kowala" który nie uprzedził mnie że wybijanie go młotkiem a nie prasą moze miec takie skutki), tym razem kupiłem już z flanszą na Allegro za 230 i jakos narazie jeździ.
Tak więc lepiej chyba kupić z flanszą i sie nie męczyć :)

(oki, sorry..poprawie sie..)

Owczar - 13-05-2010, 14:51

m6riano, wykropkowany wulgaryzm wciąż jest wulgaryzmem.
lukmp3 - 02-06-2010, 01:10

warto wymienić łożyska w komplecie z piastą. Ja miałem teraz taką przygodę że urwało mi się prawe tylne koło podczas jazdy. Trzymało się tylko na zacisku hamulcowym. Na ekspertyzę mechanika muszę jeszcze poczekać. Muszę przyznać że w żadnym innym samochodzie nigdy nic takiego mi się nie stało... po prostu jakiś horror...
Hugo - 02-06-2010, 07:56

lukmp3 napisał/a:
warto wymienić łożyska w komplecie z piastą
Zależy kto to robi i jakimi narzędziami dysponujesz.
lukmp3 napisał/a:
Muszę przyznać że w żadnym innym samochodzie nigdy nic takiego mi się nie stało... po prostu jakiś horror...
W każdym może sie "urwać".


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group