To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E32A 1.8] Kilka pytań od nowego użytkownika

Krzyzak - 21-12-2010, 09:31

robertdg napisał/a:
Amortyzatory przednie ok 230zł/szt (Delphi)

w rekinie Firka amory Delphi były do wyrzucenia po niecałym roku - osobiście odradzam

Pyra20 - 21-12-2010, 09:44

andrew84 dzięki, ale na razie chciałem zobaczyć mniej więcej ile wyjdzie, bo jak się nie zmieszczę to nie chce nikomu nie potrzebnie głowy zawracać.

robertdg dzięki za ceny, jedne się zgadzają drugie nie. Uszczelka pod pokrywę zaworów erlinga 40-45 zl u mnie w sklepie wołają.

kilka cen od Pana Mateusza Hanżka, pisałem do niego na początku grudnia
-amorki przód 251,- szt. (KYB)
-amorki tył 127,- szt, (KYB)
-spreżyny przód 140,- szt. (KYB)
-spreżyny tył 123,- szt. (KYB)
-drążek kierowniczy 42,- szt. (CTR)
-uszczelka pokrywy zaworów 20,- (Reinz)

robertdg - 21-12-2010, 09:45

Krzyzak, to tylko rzut orientacyjny, Kayaba, Sachs, Tokico, w tej cenie powinien spokojnie na alledrogo znależć
Service Parts http://moto.allegro.pl/am...1340698275.html
Magnum http://moto.allegro.pl/am...1346317280.html
KYB http://moto.allegro.pl/am...1364772972.html
no i tylne
http://moto.allegro.pl/am...1361196445.html

Wystarczy poszukać.

Pyra20 - 21-12-2010, 10:39

dzięki za pomoc, na razie muszę zrobić dobry kosztorys żeby zobaczyć ile to wszystko wyjdzie, Jak sie zdecyduje to wszystko najwcześniej ruszy wiosną

[ Dodano: 23-12-2010, 15:20 ]
Dziś umyłem furę, jeszcze nie wrzucałem jej fotek to coś zapodam żeby się pochwalić :)










Po umyciu chciałem w samochodzie trochę posprzątać, wyjąłem dywanik z bagażnika a tam woda :shock: myślę jaki ch.... Ściągnąłem plastikowy boczek na nadkolu a tam niespodzianka... ruda i kałuża







Trochę mnie to podłamało... poza tym nie wiem skąd ta woda się bierze, bo te miejsca są zginte, ale dziury nie ma, i woda nie ma się tam skąd lać, nie wiem skąd ona się tam wzięła.

W dziurze na zapasówkę wszystko ok.


więc tak:

1. Gdzie może ta woda przedostawać się do bagażnika. ? Jako wskazówkę mogę powiedzieć że po umyciu samochodu i poodkurzaniu poszedłem umyć druki samochód i jak wróciłem do Miska to miał zaparowana jedna lampę tylnią Poza tym jak ściągnąłem zaślepkę to na wtyczkach i ogólnie było tam trochę wody. Nieszczelna lampa ?!!?!?1

2. Pytałem kiedyś czy galant ma dwa tylnie przeciwmgielne światła czy jedno. Odpowiedz była że ta, więc jako że nie świeciło po drugiej stronie (tzn w tej niezaparowanej lampie) to wyciągał tą zaślepkę, wyjmuje tą żarówkę a tam w ch... wody. Skąd ona się tam wzięła ?!
Poza tym żarówka była ok, styk cały niebieski. Czy to można wyczyścić ? Jest jakiś preparat do czyszczenia styków ? Pomoże to coś ?

3. Pisałem kiedyś że mam kiepski pasek do wspomagania, dziś ogarnąłem temat i jest naprawdę źle.






Czytałem ostatnio na forum o pękających gatesach a ten jest jeszcze w złym stanie i boje się jeździć samochodem. Da się wymienić ten pasek bez majstrowania przy rozrządzie ?
i jak ten pasek się fachowo nazywa bo jak wpisze na allegro: pasek wspomagania galant albo wspomaganie galant to nic nie ma.

4. Defekty blacharskie:
wszystkie drzwi wyglądają tak od spodu...




Tak myślę, że jak będę jechał do tego lakiernika to pasowałoby wyciągnąć wykładzine z samochodu, przednie siedzenia, tylnią kanapę, wszystkie te plastikowe boczki i osłony na progi. Dużo z tym roboty ?

Krzyzak - 23-12-2010, 15:57

ten pasek od wspomagani wygląda kiepsko - zmieniłbym go jak najszybciej - roboty mało i cena niewielka
co do rozrządu - najczęściej o stanie paska dowiadujesz się po fakcie :) , więc lepiej wymienić zawczasu; 4 uszczelniacze NOK do tego i będzie spokój na parę lat; pompa wody też

przejdźmy do bagażnika - nie masz wyjścia, jak tylko poprosić kogoś o lanie wodą a sam siedzisz w bagażniku i patrzysz...
u mnie ciekła nad lampą - w miejscu łączenia blach, pod uszczelką - wystarczyło trochę tzw. płynnej uszczelki do szyb samochodowych i jest spokój
ale wiem, że niektórym cieknie w miejscu montażu świateł - musisz odkręcić tylne światła i też dać tam tej uszczelki (poznasz gdzie, bo są fabrycznie uszczelniane)

Pyra20 - 23-12-2010, 17:45

ta płynna uszczelka to mniej więcej coś takiego:
http://allegro.pl/klej-si...1380657793.html

?

będą to mieli w zwykłym sklepie motoryzacyjnym ?


nie mogę na allegro tego paska znaleźć ; /

Krzyzak - 23-12-2010, 21:41

u mnie ciekło w miejscu zaznaczonym na zdjęciu - woda ciekła pod uszczelką i natrafiała na zgrzew, więc szła w górą i do środka auta...
wystarczyło nałożyć uszczelki w uszczelkę gumową - ta guma ma w środku metalowy wkład i można ją ładnie zaciskać



Uploaded with ImageShack.us


ja używam dokładnie tego:
http://allegro.pl/boll-ma...1339077244.html

Pyra20 - 23-12-2010, 22:17

Czyli poprostu dać ten sylikon w środek uszczelki i ładnie zacisnąć na karoserie ?

A co do tego paska to to jest pasek wielorowkowy/klinowy czy jaki bo nie mogę wygoglować

I pytanie 3, czemu u mnie ta środkowa część tak nie pasuje na kierownicy, szpary takie że palec wchodzi, chciałbym to jakoś poprawić, ale nie wiem jak to ugryźć, poduchy nie było, klakson jest mierny....

Krzyzak - 25-12-2010, 17:06

nie wiem czy wystarczy - u mnie tył był robiony, więc ten zadzior na karoserii może w Twoim nie występować
ale tak - dałem faktycznie uszczelki pod gumę i zacisnąłem i jest OK

pasek jest klinowy, ale pewnie zwykłego klina już nie kupisz - tylko taki niby zębaty (łatwiej się zgina)

w kierze są chyba 3 zatrzaski - wyciąga się to na siłę i wciska na siłę
albo jakiś zatrzask nie trzyma albo jest połamany

Pyra20 - 30-12-2010, 12:35

Dobra, coś w temacie ruszyło więc najpierw małe sprawozdanie.

Wymieniłem uszczelkę i pasek - robota banalnie prosta, nawet ja mając dwie lewe ręce i 0 pojęcia o mechanice to zrobiłem.

Na początek zabrałem się za pasek. Na tym pierwszym kole od lamy były jakieś dwa takie jakby napinacze, poluzowałem ile się dało ale nie było szans zdjąć paska. W ruch poszedł nóż i stary pasek był już zdjęty ;D. Nałożyłem lekko nowy, potem na biegu ruszałem samochodem w jednym kierunku i pasek ładnie się nałożył. Nie wiem czy nie za mocno go naciągnąłem bo jak w połowie rozpiętości nacisnę od góry to mam tak 2-3mm luzu.
Pasek CONTI, 15zł.

Potem uszczelka, odkręcić dwie śruby i odpiąć dwa gumowe wężyki też mi filozofia ; D
Stara uszczelka była w strzępach. Śladowe ilości sylikonu. Wyczyściłem wszystko ładnie, nałożyłem sylikon odporny na temp. do 300 stopni, jakiś niemiecki specyfik Goetz czy coś takiego, 28 zł za 65ml, złożyłem, na oko dokręciłem i będzie widać czy misja zakończy się powodzeniem.
Uszczelka erlinga 10zł.

Jak coś zrobiłem źle to możecie mnie zjebać, ale radość z zrobienia czegoś samemu - bezcenne.

Podziękowania dla Krzyżaka i Zysia. Sorry chłopaki że tak Wam z wszystkim dupę truje.


Kolejna porcja pytań:

1. Od czasu do czasu, zauważam taki bajer że jak dojeżdżam do skrzyżowania i obroty spadają do 800-850 to przygasają mi światła, jak przygazuję lekko to wszystko wraca do normy. W środku działa tylko radio, dmuchawa na 1 no i światła mijania. Niby pobór prądu nie jest taki duży. Akumulator 1,5 miesięczny.
Na stronie Krzyżaka jest fajny opis jak samemu 'zregenerować' alternator. Tylko teraz mam takie pytania:
-wyciągnę alternator bez rozbierania rozrządu, chodzi mi o to, czy da się poluzować ten pasek wchodzący na alternator tak żeby go wyciągnąć a potem założyć.???
I gdzie kupie odpowiednie szczotki ? sklep elektryczny/motoryzacyjny ?

2. Chciałem się jeszcze dziś dobrać do egru żeby go w końcu wyczyścić. Ale do jego górnej części podłączony jest cieniutki gumowy wężyk, który się później rozgałęzia, idzie do dołu przepustnicy i do jej tyłu. Drugi koniec swobodnie sobie dynda.


To ma być gdzieś podłączone czy ma sobie tak dyndać. ?
Ten wężyk u góry egru da rade jakoś zsunąć,???? bo próbowałem i nichuhuhu nie chciałem go urwać i zostawiłem.
3. Jeszcze takie pytanie, co to jest za puszka pod zbiornikiem spryskiwaczy, zaraz przy grodzi. Pisze na niej A/C są podłączone jakieś dwa cienkie wężyki. Były jeszcze na niej jakieś dwa napisy ale już nie pamiętam jakie.
A/C to klima a ja jej nie mam - chyba że standardowo montowali jakieś podzespoły do klimy czy coś ?
4. Ma może ktoś manuala do tego modelu samochodu/silnika, znalazłem na jakims amerykańskim forum manual, ale tam są opisane silniki DOHC i SOHC (czy jakoś tak) 4g63


Z tylnymi lampami i uszczelkami już nic nie robiłem bo jest cholernie zimno, i tak przy tym co robiłem to mi ręce od zimna popękały.

Zysiuu - 31-12-2010, 13:53

1. Zdjęcie znalezione na allegro (galant 98')

U góry widać taką blaszkę, główkę śruby i gwint innej.
U Ciebie jest tak samo, musisz poluzować tą której na zdjęciu widać tylko główkę i wkręcać tą której na zdjęciu widać gwint. Alternator przybliży się do silnika i poluzuje pasek. Nie wiem jak Ci to wytłumaczyć lepiej. Zajrzysz pod maskę to sam załapiesz.

2. To ma być podłączone. Z tyłu silnika gdzieś chyba pod termostatem, zobaczysz dwa małe bolce.
Ten wężyk z EGR-u da się ściągnąć.

3. Nie wiem dokładnie o jaką puszkę Ci chodzi ale przy grodzi w tamtych "okolicach" jest filtr paliwa. Zobacz gdzie idą wężyki jak do listwy wtryskowej to będziesz miał pewność.

4. Manuale są w dziale Download.

Maretzky85 - 31-12-2010, 15:17

Zysiuu napisał/a:
Alternator przybliży się do silnika i poluzuje pasek

Może nie być tak łatwo. Teoretycznie jak wszystko jest złożone jak ma być, to trzeba będzie jeszcze poluzować nakrętkę dolną od alternatora.

A ta puszka to filtr chyba węglowy czy cuś.

Zysiuu - 31-12-2010, 15:33

Maretzky85 napisał/a:
Może nie być tak łatwo. Teoretycznie jak wszystko jest złożone jak ma być, to trzeba będzie jeszcze poluzować nakrętkę dolną od alternatora.

A to nie wiedziałem ;)
Napisałem tak jakbym ja się za to zabrał.

Pyra20 - 31-12-2010, 16:34

Cytat:
2. To ma być podłączone. Z tyłu silnika gdzieś chyba pod termostatem, zobaczysz dwa małe bolce.


heh, to ładne jaja, poszukam, ale byłbym wdzięczny za jakąś fotkę. Może to mieć jakiś wpływ na szybkość nagrzewania/spalanie. Jakie to w ogóle ma zadanie.?Termostat jest z tyłu ? boku ? przodu ? jakoś mi się w oczy nie wrzucić ani też specjalnie się za nim nie rozglądałem bo silnik stosunkowo szybko się nagrzewał.


Cytat:
Ten wężyk z EGR-u da się ściągnąć.


może jak silnik byłbym rozgrzany to te wężyki się trochę rozszerzą i zejdzie, jak próbowałem to była lodówa.


Cytat:
3. Nie wiem dokładnie o jaką puszkę Ci chodzi ale przy grodzi w tamtych "okolicach" jest filtr paliwa. Zobacz gdzie idą wężyki jak do listwy wtryskowej to będziesz miał pewność.


Filtr paliwa jest na środku grodzi i mniej więcej w połowie jej wysokości, a ta puszka jest na dole. Zrobię fotkę to się rozjaśni.
Jeżeli to by był ten filtr węglowy to on odpowiada za oczyszczanie powietrza docierającego do środka kabiny i może mieć coś wspólnego z zaparowywaniem szyb w środku ? Nie mam klimy.


Spalanie na dziś to 8,5l. 95% trasa :| :| :shock:

Krzyzak - 31-12-2010, 19:47

już Ci piszę kolego:
1. ten alter z fotki jest nie do 1.8, bo w 1.8 nie ma śruby napinającej i kontrującej razem - jest tylko kontrująca a napina się łomikiem itp.
2. ten filtr na dole to filtr węglowy - jak jest gorąco, to z baku paruje paliwo, trafia do tego filtra i jak przekroczysz 3500 rpm, to zawór PURGE się otwiera i podaje to paliwo do spalenia
3. te ułamane końcówki są od zaworu termicznego - podczas nagrzewania się silnika, zawór się zamyka i zmienia się sterowanie zaworem EGR
4. są tam obok jakieś 2 wtyczki elektryczne, ale nie są u mnie do niczego podłączone :)

edit - niestety nie mam zbyt wiele czasu by czytać wszystko, ale jeszcze:
alter zregenerujesz bez rozpinania rozrządu :) , szczotki kupisz u Japaneze - oryginalne kosztują 30 zł/szt., zamiennik 15 zł za parę
przewody podciśnieniowe od EGR powinny być podłączone; ten na EGR ściągasz i odkręcasz EGR



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group