Outlander III GEN Techniczne - Silnik 2.2 D-ID - filtr cząstek stałych
To masz - 10-06-2025, 11:47
Ściągnij kilka bezpłatnych aplikacji(Car Scanner, Piston, Torque) i spróbuj usunąć kod błędu. Nie zrobisz nimi wypalania, więc może być również problem z kasowaniem nadmiaru oleju, co jest ściśle związane z DPFem. Jeśli one nie pomogą to podjedź do serwisu.
apikus - 10-06-2025, 11:58
To masz napisał/a: | spróbuj usunąć kod błędu |
Usunięcie błędu nic nie da. Trzeba skasować inspekcję olejową, po każdej wymianie oleju i dbać, aby nie przerywać wypalania filtra DPF.
Niestety MaxiEcu kosztuje ponad 700 zł, ale porównując to do podłączenia MUT III w serwisie już po drugim podłączeniu jest na +.
Ag1968 - 10-06-2025, 13:22
No właśnie że skasowaniem błędu wysokiego poziomu oleju jest problem. Olej wymieniony
[ Dodano: 10-06-2025, 13:24 ]
3 programy mechaników z okolicy się poddały. Walka trwa dalej u 4
apikus - 11-06-2025, 10:50
Ag1968 napisał/a: | 3 programy mechaników z okolicy się poddały. Walka trwa dalej u 4 |
Może warto kupić i robić usługi dla mechaników
Ag1968 - 11-06-2025, 17:12
Samochód ogarnięty. Olej nowy błąd wysokiego poziomu oleju skasowany. Auto sprawdzone na wszelakie sposoby. Z rzeczy zaskakujących to to że DPF drożny nie zapchany czujniki w nim dobre.
I teraz nasuwa się pytanie skąd się wzięła ropa w oleju?
Może jednak DPF ( przerwane cykle wypalania) i wzrosło .
Pompa wtryskowa wtryski wtryskiwacze leja? Jak gdzie dlaczego?
Po diagnostyce zostały jakby przywrócone ustawienia fabryczne i jakby spadły obroty na wolnych . Wcześniej były ponad 700 sporo teraz mam niecałe 700. Lekkie falowanie do tego.
Mam wrażenie że coś w tym samochodzie było grzebane. Wiem że nie ma wałków balansu. Czy to może mieć jakiś wpływ?
[ Dodano: 11-06-2025, 17:17 ]
Czy w tym modelu pompa wtryski nadają się do regeneracji?
To masz - 12-06-2025, 07:43
Ag1968 napisał/a: | I teraz nasuwa się pytanie skąd się wzięła ropa w oleju?
Może jednak DPF ( przerwane cykle wypalania) i wzrosło. |
Pierwszy powód to notoryczne przerywanie wypalania filtra DPF.
Natomiast jeśli wypalania przebiegają prawidłowo, to drugim powodem jest zbyt częste wypalanie tj. co około 150 km. Nawet jeśli robisz trasy po 100- 150 km i przez 30 km każdej z nich masz wypalanie to nie odparujesz tego co przedostało się do oleju silnikowego.
apikus - 12-06-2025, 09:50
Ag1968 napisał/a: | Samochód ogarnięty. Olej nowy błąd wysokiego poziomu oleju skasowany. |
Czy skasowałeś inspekcję olejową?
Błąd wysokiego poziomu oleju to jedno, a inspekcja olejowa to całkiem inna rzecz.
To masz - 12-06-2025, 12:12
apikus napisał/a: | Ag1968 napisał/a: | Samochód ogarnięty. Olej nowy błąd wysokiego poziomu oleju skasowany. |
Czy skasowałeś inspekcję olejową?
Błąd wysokiego poziomu oleju to jedno, a inspekcja olejowa to całkiem inna rzecz. |
Piszesz o "przypominajce" za ile kilometrów zrobić serwis olejowy?
Ag1968 - 12-06-2025, 20:24
Wszystko podobno jest usunięte skasowane.
apikus - 13-06-2025, 09:43
To masz napisał/a: | Piszesz o "przypominajce" za ile kilometrów zrobić serwis olejowy? |
Nie, o inspekcji olejowej.
Przypominajka to przypomina o przeglądzie.
Ag1968 napisał/a: | Wszystko podobno jest usunięte skasowane. |
Podaj co ile wypala Ci sie DPF teraz.
U mnie było tak, że bez kasowania inspekcji olejowej wypalania były co 100-150 km. Jak zacząłem kasować, po każdej zmianie oleju, to wypala się co 400 - 460 km.
Ag1968 - 14-06-2025, 12:42
Może u mnie jest podobna historia
[ Dodano: 14-06-2025, 12:42 ]
Na razie 300 przejechane ciężko coś stwierdzić
To masz - 14-06-2025, 15:30
Nie instaluj aplikacji Car Scanner, która pokazuje realny przebieg między wypaleniami, bo może się okazać, że regeneracja jest co 150 km, a tak dwóch lub trzech nie zauważysz i można żyć w przekonaniu, że wypala co 500 km
apikus - 15-06-2025, 17:53
To masz napisał/a: | a tak dwóch lub trzech nie zauważysz |
Każde zauważam.
|
|
|