To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant VR4/Dynamic E39A 88-92 - [E39A 2.0 4WD]Problem z GTi (nie jezdzi)

Anonymous - 11-03-2007, 20:13

na wakacjach tyle wyszło, jesli chodzi o silnik to nic nie robiłem bo jest sportowy wałek, i polerowana głowica,
i teraz z Sebastianem (kupił sobie gala 4x4) bedziemy sie własnie z komputerem meczyc zeby cos wiecej z tych aut wycisnac, a ja z ciekawosci pytam co jeszcze jak cos mozna zrobić.

Anonymous - 11-03-2007, 20:13

Hubeeert napisał/a:
sebi napisał/a:
myślałem że macie problem z kupieniem gratów do VR4, dlatego zapodałem linka
zapodales link do aukcji gdzie sprzedawany jest silnik z czescia osprzetu. Brakujaca reszta jest kosztowna ;-)

sebi napisał/a:
wydaje mi się że jak bym baardzo chciał mieć takie auto to 2.800 $ nie jest wygórowaną ceną (biorąć pod uwagę jakie koszta wiążą się z utrzymaniem takiego auta w idealnym stanie).
2800 to tylko czesci + transport.


wiem doskonale że 2.800 $ to tylko części+transport, żeby auto jeździło trzeba jeszcze znaleźć kogoś kto to wszystko założy do auta i je odpali.

i tak uważam że VR4 jest jedno z najtańszych (i najfajniejszych) aut z mocą ok. 220 KM (tak jak Audi S4 (C4), Subaru GT, Lancia Delta Integrale, Mazda GTR, Nissan GTiR).

Anonymous - 12-03-2007, 19:31

Części do GALA vr4 ,można dostać ,ale samemu trzeba szukać, często ludzie nie wiedzą co mają i trudno co kolwiek od nich kupić. Dobra zasada sam sobie wybierz,wymontuj i zapłać (czasami grosze) liczy się klient który kupuje części których nikt nie szuka.Dobra znajomość tematu, to podstawa wiele części pasuje od innych modeli. Liczy się pomysłowość. Ja osobiście zrobiłem remont silnika E33 (2.0L) i jak by nie było 5 lat się kręci (80 tys.km.) zagazowany (NIEMCY odwiedzone), a już 3 właściciel nim kręci ,jedynie ECU padło(kondensatory wylały, ).Niby robiony ale ja osobiście nie narzekam. Miałem może szczęście........ Ale jak go widzę na mieście to trochę go szkoda niby stary ale nadal fajny.:) :banghead:
TommiCrazy - 15-04-2007, 15:07

wlasnie przeczytalem na forum galanta vr ze jedyne roznice silnika Turbo i NA jesli chodzi o glowice to agresywniejsze walki.
jesli to prawda to praktycznie rzecz biorac w polsce pod dostatkiem jest gratow i silnikow dohc.
dorwac tylko gdzies dol silnika i budowac wg wlasnego widzimisie :)

ciekaw jetem czy na blok stariona bez wiekszych problemow wejdzie glowica DOHC
na australiskim forum czytalem ze ludzie sciagaja graty dohc od houndaja i mixuja to w starionie. ciekaw jestem tylko ( niemoge tego doczytac) czy obchodzi sie bez druciarstwa czy jednak jest to trudny swap

banan78 - 25-01-2010, 15:04

Witam
Przywitam się w tutaj, ponieważ nie mogę znaleźć topicu w którym to można zrobić.
Sorry, że odgrzebuje starego kotleta ale mam podobna zagwozdkę jak w tym topicu.
Z tego co mi wyczytałem to silnik 4g63 a 4g63t nie różni się prawie niczym oprócz natrysku na denko tłoka, prawdopodobnie wtryskiwaczami i kolektorem wydechowym, stopniem sprężania.
Jeśli dobrze kombinuje to żeby zrobić z wolnossaka wóz uturbiony to wystarczy
-kolektor przypasuje sobie od evo 1,2,3 lub eclipsa, talona turbo
-założę turbo (kwestia wyboru to kwestia flanszy)
-włożę większe wtryski i pompę
-przerobie wydech
-dołożę orurowanie + intercooler
-wystroje to ecumasterem albo smt6
-nie odprężąć motoru tylko lekko dmuchnąć i zobaczyć jak znosi to motorownia.
Jeśli się mylę to poprawcie mnie czy dokładnie różni się motor n/a od turbo.
Mowa tu o galancie e39a 4wd N/A
Dzięki za wszelkie info

mitsu_pl - 25-01-2010, 15:32

z tym tematem zapraszamy do tego działu

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=174

tam można sobie pogadać na te i inne tematy ;)

banan78 - 25-01-2010, 15:46

A można prosić o przeniesienie???
Dzięki

mitsu_pl - 25-01-2010, 17:27

z tym to do Hubeeert'a musisz się zwracać ;)

Co do natrysku na dno tłoczka to wszytkie 4G63 to chyba mają, skoro mój 2.0 8V ma to 16V tym bardziej powinien mieć. Jak chcesz uturbić silnik bez odprężania go to nie radziłbym przekraczać 0,5 bar, bo może to się źle skończyć dla silnika. Jeżeli zrobisz resztę, którą opisałeś to powinno się udać :)

banan78 - 25-01-2010, 18:04

No własnie chciałem zasięgnąć informacji czy aby napewno to wszystko pasuje do siebie jak napisałem. Generalnie może się udać bez odprężania przy doładowaniu do 0.8 bara.
Wiem że w późniejszych evo 8 i 9 stopień sprężania był jakieś 8.5.
Wiadomo że łatwiej przełożyć motor turbo, który jest trudno dostępny ale może pozbierać graty, założyć i zobaczyć jak to będzie jeździć??
Robił ktoś coś podobnego??
Jakie są różnice między tymi silnikami według waszej wiedzy??
Pozdro

Hubeeert - 25-01-2010, 18:59

banan78 napisał/a:
Generalnie może się udać bez odprężania przy doładowaniu do 0.8 bara.
Nie może się udać. Pomyśl sobie o korbowodach z plasteliny w silniku 4G63 N/A i odpuść uturbianie bez ich wymiany. Alternatywą jest szybki zakup silnika tuż po zrobieniu twarzowej dziury w bloku. Już 0.5 bara to za dużo a trochę ponad 0.8 fabrycznie ładował 4G63T o ile mnie pamięć nie myli.

Nie istnieją tanie sposoby ba tuning tego silnika a w każdym razie NIE AŻ TAK TANIE.

I nie porównuj tego silnika z EVO VIII/IX bo to ZUPEŁNIE INNE silniki.

banan78 - 25-01-2010, 20:16

Gdzie ja napisałem że jest podobny do silnika od evo 8 i 9??
Jest gdzieś jakieś porównanie korbowodów o których piszesz?? Jakaś fotka jak wygląda n/a a jak wygląda korbowód turbo.
Czym jeszcze mogą różnić się te silniki??

Hubeeert - 25-01-2010, 21:55

banan :roll: nie szukaj analogii w silnikach 4G63T do silników 4G63 N/A bo do tego sprowadzają się Twoje posty. Porównanie? Wystarczy użyć google wejść na DSMTuners i poczytac o uturbianiu 4G63 N/A 6bolt.

Silniki turbo z tamtego okresu miały 8.0 sprężanie. Różnią się (o czym na naszym Forum było już pierdylion razy)
1. korbowodami
2. tłokami
3. zaworami
4. wtryskami
5. dolotem
6. wydechem
7. ECU
8. Termostatem
9. sprzęgłem
10. O ile mnie pamięć nie myli to również wałkami rozrządu
11. itd
Rzeźba w kupie typu uturbianie N/A zazwyczaj kończy się kosztami silnika 4G63T razy jakąś wartość - powiedzmy 2,5 + nowym silnikiem.

Decyzja należy do Ciebie.
Powodzenia.


PS
Jak faktycznie masz Dynamica4 to którego - byhło ich kilka na Allegro/otomoto - pochwal się, może dowiesz się coś nowego o swoim samochodzie.

mitsu_pl - 25-01-2010, 22:28

Hubert, czy to co napisałeś o korbowodach w silniku 4G63 tyczy się również tych z gali E5XX 16V SOHC - czyli tym samym wszystkich 2.0 wolnossących?
banan78 - 25-01-2010, 22:35

Dzięki za info
Nie wiem czy są aż takie różnice o których piszesz.
Kupując 4g63t w uk trzeba się liczyć z kwotą około 650-800 funtów + przesyłka.
Do tego dochodzi cooler+orurowanie, wydech, elektronika, pompa paliwa, sprzegło czyli część rzeczy które i tak trzeba wykonać przy uturbianiu obu silników.
Może warto trochę odprężyć motor grubszą uszczelką lub innymi tłokami??

Zrodził mi się w głowie taki plan, że albo założę turbo do tego silnika i zobaczymy ile wytrzyma a docelowo miał trafić silnik od talona lub evo. Jeżeli jest tak jak napisałeś to będę w plecy o silnik, który miał pokazać ile zniesie a graty i tak zostaną do silnika turbo. Podobno do 230 koni wyda bez odprężania, jeżeli się wysra :cry: to będę szukał 4g63t.
A co do galanta to 20 letnim autem nie ma się co chwalić. Auto z Sandomierza to napewno coś rozjaśni :wink:
Pozdro

Hubeeert - 25-01-2010, 22:37

banan78 napisał/a:
Auto z Sandomierza to napewno coś rozjaśni

Mocno. Oglądałem go z Bartkiem. Szykuj wór kasy zanim wsadzisz lepszy silnik.

[ Dodano: 25-01-2010, 22:41 ]
mitsu_pl napisał/a:
zyli tym samym wszystkich 2.0 wolnossących?
Tak. bartek śmieje się że są z plasteliny bo nie wytrzymuja wzrostu momentu i gną się jak zapałki.
banan78 napisał/a:
Kupując 4g63t w uk trzeba się liczyć z kwotą około 650-800 funtów + przesyłka.

Oczywiście mowa o silniku z EVO I-III gdzie będzie problem z crankwalk.

Zrób najpierw mechanikę (masz naprawde dużo do zrobienia) i popatrz dokładnie na prawy przód...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group