To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI

Morfi - 30-08-2010, 22:17

przy takim przebiegu chciałbys wlać juz półsyntetyk? GDI nawet do 200 tys jeżdżą na syntetyku.
Moomin - 30-08-2010, 22:22

Morfi napisał/a:
przy takim przebiegu chciałbys wlać juz półsyntetyk? GDI nawet do 200 tys jeżdżą na syntetyku.

A ja nie pisałem nigdzie o półsyntetyku. Twoja sugestia skreśla na przykład Mobil 1 5W50, który wiele osób tu chwali.

winiu89 - 30-08-2010, 23:13

A co powiecie koledzy o tym:

http://allegro.pl/valvoli...1176615411.html

Tylko to jest 4 litry, i właśnie się zastanawiam, czy na ewentualną dolewkę starczy? bo chyba coś koło 4 litrów wchodzi przy wymianie prawda?

Moomin - 30-08-2010, 23:18

winiu89 napisał/a:
l

Tylko to jest 4 litry, i właśnie się zastanawiam, czy na ewentualną dolewkę starczy? bo chyba coś koło 4 litrów wchodzi przy wymianie prawda?

Mi co roku wchodzą jedynie 3 litry, 1l zostaje mi na ewentualne dolewki. Do suchego silnika wchodzi 3,8, ale przy wymianie tyle nie wejdzie. Parę dni temu zmieniałem - 3 litry i na bagnecie max.

emfranc - 03-09-2010, 10:20

Morfi napisał/a:
przy takim przebiegu chciałbys wlać juz półsyntetyk? GDI nawet do 200 tys jeżdżą na syntetyku.


mogę potwierdzić, a nawet dodać od siebie, że na syntetyku spokojnie polatasz do 300 tys. :)

SHARK1979 - 03-09-2010, 11:03

emfranc napisał/a:
mogę potwierdzić, a nawet dodać od siebie, że na syntetyku spokojnie polatasz do 300 tys.

Ale jak kupisz autko z Niemiec i nie zawsze wiesz co tam siedzi na pewniaka lejesz rozumie syntetyk :?:

[ Dodano: 03-09-2010, 11:07 ]
winiu89,
Ten link co podałeś to dobre oleje chwalone przez wiele osób, też o nim kiedyś myślałem tylko mnie troszke cena odstraszyła :wink: A u siebie mam znajomy sklep MOTO i leje Mobil super S 10w/40

emfranc - 03-09-2010, 18:14

SHARK1979 napisał/a:
Ale jak kupisz autko z Niemiec i nie zawsze wiesz co tam siedzi na pewniaka lejesz rozumie syntetyk


tak dokładnie zrobiłem i dzisiaj nie żałuję tej (na pewno trudnej) decyzji :mrgreen:

Kupiłem autko z przebiegiem ok 140 tys. widziałem naklejkę z serwisu Mitsu na której było 133 tys. i plakietka Valvoline z oleju - nie było jednak oznaczenia oleju, a właściciel, typowy niemiaszek, nie potrafił powiedzieć co wlewali. Zarejestrowałem się na forum poczytałem trochę i w sumie pod wpływem postów Bartka, który twierdzi, że do GDI tylko syntetyk, taki zalałem i tak zostało.

Piwor - 03-09-2010, 18:52

SHARK1979, do silnika lejesz tylko syntetyk. W ostateczności pół. Jeśli motor cieknie lub pali olej, to wykonuje się remont, ewentualnie uszczelnienie. Minerał na prawdę ma tragiczne właściwości smarne.
ciniak - 03-09-2010, 23:54

rwd14b napisał/a:
wlano mi platinum.


Czym prędzej pozbądź się tego wynalazku. Kolega chciał być patriotą i do swojego motocykla wlał platinum (oczywiście przeznaczony do jednośladów) Wystarczyło przejechanie niecałych 2 tys. km. żeby znowu stać się pro zachodni. Nie dość, że zaczął brać olej i dymić to jeszcze pojawiły się wycieki spod głowicy. :shock:

Jeśli wszystkie wyroby naszego potentata przemysłu naftowego mają taką jakość to ręce opadają. :oops:

emfranc - 04-09-2010, 11:18

Piwor napisał/a:
do silnika lejesz tylko syntetyk. W ostateczności pół. Jeśli motor cieknie lub pali olej, to wykonuje się remont, ewentualnie uszczelnienie. Minerał na prawdę ma tragiczne właściwości smarne.


Dokładnie tak, jestem tego samego zdania. Nie wiem kto wymyślił uszczelnianie silnika minerałem, ale wygląda to tak jakby na problemy z trzymaniem moczu lekarz poradził pić gęstą herbatę. Poza właściwościami smarnymi olej ma jeszcze oczyścić silnik i zapewnić pierścieniom optymalne warunki do pracy. Minerał powoduje po pewnym czasie zapchanie szczelin, w których pracują pierścienie szlamem, co prowadzi do ich zakleszczenia i silnik zaczyna zużywać olej. Może też zacząć kopcić. To tak w dużym uproszczeniu, bo dużo zależy od zużycia konkretnego silnika i podobne objawy mogą mieć różne przyczyny.

SHARK1979 - 04-09-2010, 15:29

Więc lejąc od 30tyś półsyntetyk można spokojnie wejść na następną wymianę na syntet :?:
winiu89 - 04-09-2010, 22:29

A do carismy 1.8 GLS (115KM) na liczniku 150k (nie wiem czy nie było cofane) i nie wiem co było lane wcześniej, jaki olej byście polecili zalać?
zbycho77 - 04-09-2010, 22:33

winiu89 napisał/a:
A do carismy 1.8 GLS (115KM) na liczniku 150k (nie wiem czy nie było cofane) i nie wiem co było lane wcześniej, jaki olej byście polecili zalać?

Przy 150kkm warto spróbować go zalać syntetykiem 5W40. Jak będzie brał (bo np. był sporo cofnięty) zejdź na półsyntetyk.

emfranc - 05-09-2010, 15:28

SHARK1979 napisał/a:
Więc lejąc od 30tyś półsyntetyk można spokojnie wejść na następną wymianę na syntet


Jeśli nie ma żadnych wycieków myślę, że nie powinno być problemu z przejściem na syntetyk. Po za tym po zalaniu syntetyka, wypłuka on nagar z silnika i mieszając się z nim, trochę zgęstnieje. Trzeba obserwować uszczelki czy nie pojawiają się gdzieś przecieki (najczęściej spod pokrywy zaworów do świec). A jak już się pojawią wymienić uszczelki i zalać... syntetyk :mrgreen:

[ Dodano: 05-09-2010, 15:31 ]
Zresztą , nie pamiętam dokładnie bo to było ponad trzy lata temu, po zakupie autka zalałem chyba Mobil 10W40 i dopiero przy kolejnej lub następnych wymianach wlałem pełny syntetyk. Musiałbym poszperać bo zbieram gdzieś te plakietki co dają na silnik przy wymianie.

Piwor - 05-09-2010, 15:53

winiu89, do poprzedniej Cari 1.8 SOHC zalałem 5W30 po 200kkm. No i cóż, zmieniła się praca motoru. Było to odczuwalne.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group