To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Skrzynia

gms - 19-02-2014, 09:20

Hmmmm ma czas żeby ściągnąć a nie ma czasu żeby grzebać. Dla mnie trochę to dziwne.
Ja dzwoniłem do Pana Malika. Sam będę ściągać skrzynię (mechanik liczy sobie 300 zł za tą operację) potem dzwonie i wysylam do naprawy.
Kompletna naprawa skrzyni na która daję gwarancję P. Malik to 1500 zł
Wymiania lożysk na wałkach 660 zł.

Dzięki za pomoc Panowie :)
Pozsotało teraz czekać aż auto do mnie dotrze, ściągnać skrzynie i wysyłać :)

fredfm - 19-02-2014, 09:28

tylko robiąc coś samemu wiem że zrobię to dobrze:)) Wszystkie 4 łożyska to koszt 400zł (za tyle mi się je udało wyhaczyć:), olej 80zł, a reszta to moja bezcenna praca:). A za ściągnięcie i włożenie skrzyni 100-150zł.. Tylko czy ogarnę samodzielnie wymianę tych łożysk....;/
Cacper - 19-02-2014, 09:43

Naprawy we własnym zakresie kończą się tym, że trzeba je powtarzać i to generuje dodatkowe koszty i niezadowolenie z użytkowania auta, dlatego lepiej oddać skrzynię do dobrego warsztatu. Moim zdaniem najlepsi specjaliści od skrzyni biegów w Galancie są w Warszawie na ul. Oliwskiej.
Owczar - 19-02-2014, 10:25

Jeśli poczytasz dokumentację od skrzyni i masz zdolności manualne to powinieneś dać radę.

Jeśli skrzynia nie hałasuje, to łożyska są ok, ale może być wyjechana podkowa i wałek sprzęgłowy się porusza.

Hugo - 19-02-2014, 12:26

fredfm napisał/a:
czy skrzynia od 2,4 GDI pasuje do V6??
Nie pasuje. Te silniki mają zupełnie inne bloki.
fredfm - 19-02-2014, 13:01

W takim bądź razie chyba się podejmę samodzielnego remontu. Tak jak wspominałem skrzynia pracuje cichutko, więc pewnie winowajcom będzie podkowa. Jednak póki nie rozbiorę nie będę wiedział... dzięki za odpowiedzi!!
Owczar - 19-02-2014, 13:03

Ogólnie jak rozbierzesz to posprawdzaj pasowania luzy itd.
Anonymous - 20-02-2014, 10:58

Witam. Pech chciał, że mój mechanik nie popisał się przy wymianie sprzęgła i źle zamocował półoś w skrzyni biegów. Skutkiem tego wychlapało cały olej ze skrzyni. Zalałem ją świeżym olejem i mam teraz w skrzyni srebrną breję ale pomimo tego biegi wchodzą bez problemu i sama skrzynia nie wyje podczas jazdy. Wiem, że zakup "nowej" i raczej używanej skrzyni to tylko kwestia czasu. W związku z tym mam pytanie jak mniej więcej ocenić stan używanej skrzyni? Większość sprzedających daje zazwyczaj gwarancję rozruchową ale czy to wystarczy aby ewentualnie zareklamować część?
Owczar - 20-02-2014, 11:06

ektomek napisał/a:
W związku z tym mam pytanie jak mniej więcej ocenić stan używanej skrzyni?


Rozebrać ją. W zasadzie każda używana skrzynia wymaga wymiany łożysk jeśli nie były wymieniane. Przed założeniem warto je od razu wymienić...

Krzysek - 20-02-2014, 11:26

Bez rozebrania skrzyni, nie ma mozliwości jej sprawdzenia. Najlepiej jak przed zakupem jest jeszcze w aucie.
milo - 20-02-2014, 15:21

ektomek napisał/a:
jak mniej więcej ocenić stan używanej skrzyni?

Jeśli wałek sprzęgłowy ma luz wzdłużny i luz gór dół to już jasne remont

Anonymous - 20-02-2014, 15:49

Tak się zastanawiam czy szukać skrzyni tak na szybko czy pojeździć jeszcze na starej i rozejrzeć się spokojnie za czymś w przyzwoitym stanie. W sumie poza tym , że wsteczny przy zimnej skrzyni nie zawsze wskakuje do końca nic poważnego się nie dzieje. Ale z drugiej strony obawa, że skrzynia "rozjedzie" się w trasie ;)
Pabulon - 20-02-2014, 17:51

Ja oddałem skrzynię na wymianę łożysk i teraz jak jest zasprzęglona to zauważyłem że coś mi huczy, :/ słychać łożysko pracujące cholera jasna...wcześniej było takie cyk cyk cyk a teraz jest stałe huczenie. Może to dlatego że zamiast łożyska które powinno być zakryte gumką zastosowałem otwarte... ale przecież w skrzyni wszystko pływa w oleju :/
Krzyzak - 21-02-2014, 08:28

Pabulon napisał/a:
przecież w skrzyni wszystko pływa w oleju
nie e, nie pływa
oleju jest tam do 1/4 wysokości albo i mniej
najbardziej zanurzony jest mech. różnicowy a reszta jest rozchlapywana od obrotów
czasem jeszcze jest rynienka z olejem do smarowania np. 5 biegu - zależnie od konstrukcji

Owczar - 21-02-2014, 14:28

A łożysko oporowe wymienione?

Milo w swoim wyjął osłonki z łożysk i jest ok, więc to może jeszcze kwestia jakie te łożyska były?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group