To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Jak wino...

sveno - 06-05-2012, 12:03

Galant zaczyna się sypać, trzeba chyba uciekać w VAGa lub BMW :)

Najpierw problemy ze stacyjką-czasami się przytnie, potem zdechł UKP, dzisiaj ożył i znowu zdechł :( problemy są z komunikacją centralki z wyświetlaczem, może wtyczka w zegarach się poluzowała? Trzeba sprawdzić. Ale najgorsze jest to, że wczoraj podczas wyprzedzania zapaliła się kontrolka CE czyli "Coś Ebło" pierwszy raz miałem okazje wymrugać błędy, wyszło tak: ABS 21, 23, 24, CE 11 czyli sonda lambda? W UKP mam podpiętą jedną sondę (nie wiem którą) ale nie mogę sprawdzić oscylacji bo UKP zdechł :) Czy powodem tego błędu może być mała nieszczelność plecionki wydechu? Jeszcze jej nie zlokalizowałem, ale mój Gal chodzi troszkę głośniej niż np. Jackall, który to jest po wymianie tej plecionki.
Kolejne pytanie to czy da się zdiagnozować samemu lejący wtrysk LPG?

EDIT.
No i jeszcze spaliły się obydwie żarówki w dalekosiężnych: jedna jakieś miesiąc, może 2 temu, a druga wczoraj :) spaliła się też żarówka od trzeciego stopu, a wymieniałem ją w grudniu.
Krańcówki drzwi czyściłem 3 tygodnie temu, a dzisiaj działa tylko jedna-w drzwiach kierowcy, normalnie tragedia :)

danino88 - 06-05-2012, 12:14

Cytat:
Galant zaczyna się spać, trzeba chyba uciekać w VAGa lub BMW :)


hahaha 8) 8)

Cytat:
ABS 21, 23, 24


Odepnij kleme, zresetuj kompa i zobacz czy mruga ABS, bo mógł sobie zapamiętać błąd z dawien dawna ;)

Cytat:
CE 11 czyli sonda lambda


http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245 wychodzi na to że tak

Cytat:
Czy powodem tego błędu może być mała nieszczelność plecionki wydechu?


zależy jaka nieszczelność, jeśli dużo ucieka to tak :) [/quote]

tomasek - 06-05-2012, 12:26

A może UKP robi ci gdzieś zwarcie i błędy wyskakują :wink:
danino88 - 06-05-2012, 12:28

Cytat:
A może UKP robi ci gdzieś zwarcie i błędy wyskakują :wink:


moze i tak :)

sveno - 06-05-2012, 12:31

danino88 napisał/a:
Odepnij kleme, zresetuj kompa i zobacz czy mruga ABS, bo mógł sobie zapamiętać błąd z dawien dawna ;)
tak zrobiłem, po 10km CE zapalił się znowu, na szybkości spinacz w złącze diagnostyczne ale patrzyłem tylko na CE i też było 11 (ABS nie obserwowałem) znowu odpiąłem aku i znowu po około 10km CE się zapaliła :( Pytanie: czym oprócz zwiększonego spalania grozi dalsza jazda tym autem? Kontrolka zapaliła się w Sączu, przyjechałem do Krakowa (ponad 130km) i nie zaobserwowałem ani spadku mocy, ani jakiegoś drastycznego wzrostu spalania.

Cytat:
Kody ABS:
21, 22, 23, 24 - identycznie jak 11-14, ale zwarcie


Co oznacza to zwarcie w czujniku prędkości obrotowej kół? Kontrolka ABS zapala się tylko przy rozruchu, potem gaśnie, a sam ABS działa bez zarzutu.

danino88 napisał/a:
zależy jaka nieszczelność, jeśli dużo ucieka to tak

Minimalna, nie widać jej gołym okiem, chyba że jest na górnej ściance plecionki, bo spod auta nic tam nie widziałem, a auto chodzi naprawdę minimalnie głośniej niż Jackalla.

Tomek - 06-05-2012, 12:37

teoretycznie dziura w plecionce może wywalić CE, jeśli np. czyste powietrze leci na sondę
ja jeździłem z dość dużą dziurą w plecionce jakiś czas i nic takiego nie miałem

ja bym w twoim przypadku też poszukał, czy to nie coś w instalacji LPG
świeci Ci ten CE na PB, czy tylko LPG ??

jeśli CE świeci Ci rzeczywiście od sondy to ok, jeździj
ale jeśli CE oznacza np. ubogo - to ja bym nie jeździł

fj_mike - 06-05-2012, 12:44

sveno, same poważne problemy 8) VAG to jedyne wyjście :mrgreen:
Zainwestuj 20 parę złoty w kabelek. Będziesz miał podgląd na pracę sondy. Szału z tym kabelkiem nie ma ale koszty są niewielkie.

deejay - 06-05-2012, 13:03

Przyczyna mozliwa w plecionce , lub sama sonda pada .
Zacznij od naprawy wydechu , musisz najpierw to wyeliminować .

Rafal_Szczecin - 06-05-2012, 13:45

sveno napisał/a:
Galant zaczyna się spać

uuuu spiacy galancik ;)

sveno - 06-05-2012, 14:13

tomek84 napisał/a:
świeci Ci ten CE na PB, czy tylko LPG ??
sprawdzę po następnym resecie ECU.
tomek84 napisał/a:
ale jeśli CE oznacza np. ubogo - to ja bym nie jeździł
a czy nie jest tak, że gdy zapala się CE to ECU przechodzi w tryb awaryjny i daje bezpieczne ilości paliwa? Tak jest np. w Audi ale czy w Galu?
fj_mike napisał/a:
sveno, same poważne problemy 8) VAG to jedyne wyjście :mrgreen:

rozważę jeszcze BeeMWe łe36 :) z zaspawanym mostem :)
deejay napisał/a:
Zacznij od naprawy wydechu , musisz najpierw to wyeliminować .
pytanie czy mogę tym autem przejechać 220km do mojego warsztatu?
Rafal_Szczecin napisał/a:
uuuu spiacy galancik ;)
:oops: przeedytowane :p
deejay - 06-05-2012, 14:21

sveno napisał/a:
deejay napisał/a:
Zacznij od naprawy wydechu , musisz najpierw to wyeliminować .

pytanie czy mogę tym autem przejechać 220km do mojego warsztatu?


Spokojnie :wink:

Marcin-Krak - 06-05-2012, 18:37

sveno napisał/a:
Galant zaczyna się sypać, trzeba chyba uciekać w VAGa lub BMW :)

Na Alfę zmień nie na Betę ;)

danino88 - 06-05-2012, 20:31

Cytat:
rozważę jeszcze BeeMWe łe36 :) z zaspawanym mostem :)


głupiś Ty !! 8) 8) 8)

Weż sobie podnieś auto podnośnikiem i włóż rękę pod tłumik - zimny - i sprawdź jak mocno wali. Czasami nie widać a jednak dziura w plecionce może być spora. Druga sprawa to może i LPG coś krzaczy, albo LPG i sonda. Musisz przejechać się na PB i sprawdzić czy też wywala błąd. Co do ABS, to może jakaś słaba masa jest ? nie wiem, brak pomysłów :(

sveno - 06-05-2012, 20:44

deejay, jakby co to będziesz naprawiał jak nie dojedzie :)
Marcin-Krak napisał/a:
Na Alfę zmień nie na Betę ;)
oklepane ostatnio :)
danino88 napisał/a:
głupiś Ty !! 8) 8) 8)
czaj ironie!!!!! :)
danino88 napisał/a:
Musisz przejechać się na PB i sprawdzić czy też wywala błąd
dzisiaj niewykonalne :(
danino88 napisał/a:
Co do ABS, to może jakaś słaba masa jest ? nie wiem, brak pomysłów :(
forum wie :) wyczytałem, że to mogą być stare błędy, tył tłumaczy zawijanie na ręcznym (kiedyś mi się tam zdarzyło :) ) a przód z jednej strony to fakt, że prawdopodobnie kiedyś podczas dynamicznego startu zabuksowało jedno koło-prawe.
Tak czy siak, podobno jeżeli ABS działa bez zarzutu a tak jest, to nie ma się czym martwić.

deejay - 06-05-2012, 21:27

sveno napisał/a:
deejay, jakby co to będziesz naprawiał jak nie dojedzie


OK.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group